Itävalta, talvimatkailua matkailuautolla

lomalle lomps

Moi, olemme lähdössä tammikuussa matkailuautolla itävaltaan lomalle, tarkoitus olisi kyllä jostain löytää mökki vuokralle noin kuukaudeksi mutta jos pitää jonkin verran yöpyä autossa niin haluaisin jonkun kertovan omista kokemuksistaan, ja nimenomaan talvella liikuttaessa.

1. Miten on talvikaudella leirintäalueita tarjolla ja mistä ne netistä helpoiten löytää, saksankieli ei luista.

2. Miten onnistuu kaasupullojen täyttö välillä suomi-itävalta ja muutenkin euroopassa, kaasu loppuu kuitenkin.

3. Vielä bonuksena että onko jollain kertoa hyvää paikkaa vuokrata sitä mökkiä, matkaan lähtee vanhemmat, vauva ja kaksi koiraa.
Emme hae hiihtolomakohteita vaan joku mukava syrjäinen, kauniilla maisemilla varustettu talvilämmin mökki jossa voi takan ääressä lekotella.

8

1833

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Et sinä nyt kovin paljon

ole perehtynyt matkaan. Onko sinulla jo matkailuauto vai ajotko senkin ostaa vasta myöhemmin?

Me kun matkustamme suunnitelemme matkan puolesta vuodesta vuoteen etukäteen.

Ja taas mitä tulee matkailuautoon niin me asumme siinä, sen takia se hankittiin.

Eikö olisi parempi lentää Itävaltaan ja ottaa vuokraauto persuksien alle?

• lomalle lomps

Joo, en ole itävaltaan menoa suunnitellut, piti mennä kauemmas mutta muutettiin suunnitelmia, ja jäädään alle puoleenmatkaan.

Joo, auto on, oma, uusi, matkailuauto.

Kyllä sinä saat suunnitella matkaasi vaikka vuoden jos haluat, meillä on vuosi vapaata ja aiomme liikkua minne nokka näyttää.

Matkailuautossa aiomme asua sen mitä tarvii mutta kun liikkuu pienen vauvan ja kahden ison koiran kanssa niin talvimatkailu pidempään ei autossa houkuttele...olemme siis viikkoja reissussa.

Ei, ei olisi parempi lentää.

Ei, ei tarvitse ottaa vuokra-autoa kun on omakin käytössä.

Mutta kiitos kun viitsit nähdä vaivaa vittuillaksesi, minä kun vieläkin kaipaisin niitä neuvoja.

• lomalle lomps

Niin. kun kerran itävallan talvimatkailuksi otsikoimani viestin olet tullut lukemaan ja vaivautunut siihen vastaamaan, oletan että olet ollut matkailuautolla siellä matkalla... ja talvella, kauanko olitte reissussa ja miten saitte kaasupullot siellä täytettyä, siis missä, mitä leirintäalueita käytitte jne.

(Vai pitikö vaan päästä kommentoimaan).

• Majoittuja
        lomalle lomps kirjoitti:

Niin. kun kerran itävallan talvimatkailuksi otsikoimani viestin olet tullut lukemaan ja vaivautunut siihen vastaamaan, oletan että olet ollut matkailuautolla siellä matkalla... ja talvella, kauanko olitte reissussa ja miten saitte kaasupullot siellä täytettyä, siis missä, mitä leirintäalueita käytitte jne.

(Vai pitikö vaan päästä kommentoimaan).

Majoitusta löytyy paljon. Me kävimme perheen kanssa maatilamajoituksessa, josta ei ole kuin hyvää sanottavaa. Jos ei huvittanut tehdä itse ruokaa, sitä sai talon puolesta ja lisäksi omassa huoneistossa oli keittiö kaikilla tarpeellisilla jutuilla. Oheisesta linkistä löytyy majoitusta laidasta laitaan: www.tiscover.at

Työn puolesta olen majoittunut kaiken tyyppisiin hotelleihin, joista minua ovat viehättäneet pienet hotellit.

Itse suosisin pikkuhotelleja, majataloja ja maatilamajoitusta. Silloin on neuvoa, apua ym. tarjolla lähellä eikä hinta ole yleensä kovin kallis.

Vaikka edellinen vastaaja provosoi, niin neljän lapsen isänä kehoitan vielä miettimään lentämistä ja vuokra-autoa ellei välillä Suomi-Itävalta ole jotakin muuta syytä vierailla tai automatkailu itsessään kiinnosta. Ajomatka on pitkä eikä tarjoa ainakaan minulle juurikaan mielenkiintoista. Lento Muncheniin ja auto alle sieltä (vuokraaminen Saksassa on edullisempaa) vie pelipaikoille ja säästää 4 päivää ajamista vauvan kanssa. Ja se on lisäksi kustannuksiltaan edullisin vaihtoehto, kun otat kaikki kulut huomioon.

Jos ajat Itävaltaan, niin Via Baltica on varmaankin talvella suhteellisen nopea. Juuri mitään nähtävää siellä ei mielestäni ole, mutta kustannukset ovat edulliset verrattuna muihin ajoreitteihin. Tietöistä tällä hetkellä en tiedä, mutta viime, toissa ja sitä edellisenä kesänä niitä oli riittävästi. Puolan läpi ajaminen on ikävin tietämäni reitti. Liikennekuri on surkea, tiet huonot ja liikennettä on paljon.

Käytännön jutuista vielä:

Itävallassa tarvitaan vignette, tiemaksu, jonka voit ostaa raja-asemilla olevista huoltoasemista. Muistaakseni lyhin kesto oli 10 päivää ja hinta luokkaa muutama kymppi.

Joskus vaaditaan lumiketjuja autoon, joten niiden tarve kannattaa selvittää. En tiedä miten on todellisen tarpeen laita, kun olen autoillut Itävallassa vain kesäkuukausina.

Yli 3500 kg:n kokonaismassaisille ajoneuvoille on rajoituksia ajamiselle ja maksut ovat kovempia. Ilmeisesti matkailuautosi on kuitenkin alle tuon rajan.

• Majoittuja
        Majoittuja kirjoitti:

Majoitusta löytyy paljon. Me kävimme perheen kanssa maatilamajoituksessa, josta ei ole kuin hyvää sanottavaa. Jos ei huvittanut tehdä itse ruokaa, sitä sai talon puolesta ja lisäksi omassa huoneistossa oli keittiö kaikilla tarpeellisilla jutuilla. Oheisesta linkistä löytyy majoitusta laidasta laitaan: www.tiscover.at

Työn puolesta olen majoittunut kaiken tyyppisiin hotelleihin, joista minua ovat viehättäneet pienet hotellit.

Itse suosisin pikkuhotelleja, majataloja ja maatilamajoitusta. Silloin on neuvoa, apua ym. tarjolla lähellä eikä hinta ole yleensä kovin kallis.

Vaikka edellinen vastaaja provosoi, niin neljän lapsen isänä kehoitan vielä miettimään lentämistä ja vuokra-autoa ellei välillä Suomi-Itävalta ole jotakin muuta syytä vierailla tai automatkailu itsessään kiinnosta. Ajomatka on pitkä eikä tarjoa ainakaan minulle juurikaan mielenkiintoista. Lento Muncheniin ja auto alle sieltä (vuokraaminen Saksassa on edullisempaa) vie pelipaikoille ja säästää 4 päivää ajamista vauvan kanssa. Ja se on lisäksi kustannuksiltaan edullisin vaihtoehto, kun otat kaikki kulut huomioon.

Jos ajat Itävaltaan, niin Via Baltica on varmaankin talvella suhteellisen nopea. Juuri mitään nähtävää siellä ei mielestäni ole, mutta kustannukset ovat edulliset verrattuna muihin ajoreitteihin. Tietöistä tällä hetkellä en tiedä, mutta viime, toissa ja sitä edellisenä kesänä niitä oli riittävästi. Puolan läpi ajaminen on ikävin tietämäni reitti. Liikennekuri on surkea, tiet huonot ja liikennettä on paljon.

Itävallassa tarvitaan vignette, tiemaksu, jonka voit ostaa raja-asemilla olevista huoltoasemista. Muistaakseni lyhin kesto oli 10 päivää ja hinta luokkaa muutama kymppi.

Joskus vaaditaan lumiketjuja autoon, joten niiden tarve kannattaa selvittää. En tiedä miten on todellisen tarpeen laita, kun olen autoillut Itävallassa vain kesäkuukausina.

Yli 3500 kg:n kokonaismassaisille ajoneuvoille on rajoituksia ajamiselle ja maksut ovat kovempia. Ilmeisesti matkailuautosi on kuitenkin alle tuon rajan.

Unohtui kertoa vielä se tapa, jota itse käytämme. Ajan itse auton matkatavaroineen ja laitan lopun perheen lentokoneeseen esim. Berliiniin, Kölniin, Hahniin, Muncheniin tai muuhun sopivaan, edulliseen kohteeseen. Näin saat oman auton ja reilusti matkatavaraa mukaan. Lapsia ei tarvitse vaivata autossa istumisella siirtymätaipaleilla, joiksi Ruotsin tai Baltian läpi ajamisen itse lasken.

Tämä siis vinkkinä, sinä valitset toki teille sopivan matkustustavan.

• lomalle lomps
        Majoittuja kirjoitti:

Siinä matkalla on tosiaan muutakin syytä eli vietämme myös aikaa pärnussa ja tälle ensimmäiselle keikalle lähdemme juuri sieltä (lekotellaan siellä ensin pari päivää), siinä vaiheessa auto on jo pärnussa. Voi olla että jos löytyy sopiva, siis turvallinen parkkipaikka matkailuautolle sieltä itävallasta...jätän sen sinne ja lennämme suomeen välillä noin kuukaudeksi ja taas takaisin itävaltaan, tarkoituksena kevätkuukausilla kiertää muutakin eurooppaa, italiaa ym. sillä autolla, siinä vaiheessa se olisi jo valmiina siellä lähellä.

Se kaasupullojen täyttö vieläkin mietityttää että missä sen vois saada täytettyä, tai onko muita ideoita???

Ja auto on tosiaan 3500 kiloinen, siis ei se isompi.

• lomalle lomps
        Majoittuja kirjoitti:

Oli hyvä mökkisivu, lähettelin jo useampaan paikkaan tarjouspyynnön, yhdestä vastattu, vaikuttais kivalta mestalta ja ei tuntuis olevan kovin kalliskaan.

Niederau, ja siellä melko kylällä asunto meidän porukalle 1064 egee kaikkineen veroineen sun muineen, sisältyy aamupala...siis 4 viikoksi.

• karavaanarit ja vopparit
        lomalle lomps kirjoitti:

Oli hyvä mökkisivu, lähettelin jo useampaan paikkaan tarjouspyynnön, yhdestä vastattu, vaikuttais kivalta mestalta ja ei tuntuis olevan kovin kalliskaan.

Niederau, ja siellä melko kylällä asunto meidän porukalle 1064 egee kaikkineen veroineen sun muineen, sisältyy aamupala...siis 4 viikoksi.

sivustoja
        http://www.campsite.at/lng/FI/
        http://caravanuutiset.com/?p=793
        http://www.campsite.at/kaernten/
        http://209.85.129.104/search?q=cache:8doUkk39KtEJ:www.karavaanarit.fi/@Bin/51664/Karavaanarin tiepalvelu.pdf karavaanari itävaltaan&hl=fi&ct=clnk&cd=2&gl=fi
        TomTom
        http://www.voppari.com/lehti/navi.htm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2693
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2634
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1782
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1607
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1540
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1470
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1382
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1106
    Aihe