Jep. Nyt kun toi joulusählääminen on parhaimmillaan, niin ajattelin purkaa veneestä, viimekesänä turhanpaljon vuotaneen poksin. En oikein saa selvää mikä poksi siinä nyt on, kun ei ole oikein tilaa tutkia . Mitä poksia suosittelette kokemuksen perusteella ja mitä huomioitavaa remontissa.
Mikä poksi
13
2382
Vastaukset
- mielestä
topfield ja handan ovat hyviä, mutta minä tykkään humaxista.
- tieteski
Laita tikipoksi!!!
heh, heh - eiku Rauhallista Joulua - tätä itseasiassa
juuri suunnittelinkin, taidan laittaa tilaukseen. hyvät joulut
- Vaan...
tätä itseasiassa kirjoitti:
juuri suunnittelinkin, taidan laittaa tilaukseen. hyvät joulut
Laita sinne Volvon musta jaska jos vain käy kohdalleen?
Itselläni jo 12 vuotta ilman ongelmia.
Oli ensimmäisessä veneessä kun ostin ja kokemukset niin hyvät että kun rakensin uuden veneen niin kyllä kaikki katsottiin läpi ja musta oli ehdottomasti paras.Tämä tämänkertainen on kestänyt jo 8 vuotta , eli keväällä puristetaan vähän vaseliinia sisälle ja veteen mennessä puristellaan ilmat pois ja tässä kaikki mitä koko kesänä tarvitsee tehdä.
Nyt voisin vaihtaa kun ei tiedä vieläkö kestää mutta ajattelin koettaa kikka kakkosta ja jos en vaihda ja alkaa vuotamaan niin laitan vaan tavallisen klemmarin ympärille ja vähän kiristän niin että vuoto loppuu uskon kyllä selviäväni seuraavaan syksyyn.
Kannattaa ainakin tutustua ko. malliin, taitaa olla suht edullinenkin muihin verrattuna? - volvon kumitutille
Vaan... kirjoitti:
Laita sinne Volvon musta jaska jos vain käy kohdalleen?
Itselläni jo 12 vuotta ilman ongelmia.
Oli ensimmäisessä veneessä kun ostin ja kokemukset niin hyvät että kun rakensin uuden veneen niin kyllä kaikki katsottiin läpi ja musta oli ehdottomasti paras.Tämä tämänkertainen on kestänyt jo 8 vuotta , eli keväällä puristetaan vähän vaseliinia sisälle ja veteen mennessä puristellaan ilmat pois ja tässä kaikki mitä koko kesänä tarvitsee tehdä.
Nyt voisin vaihtaa kun ei tiedä vieläkö kestää mutta ajattelin koettaa kikka kakkosta ja jos en vaihda ja alkaa vuotamaan niin laitan vaan tavallisen klemmarin ympärille ja vähän kiristän niin että vuoto loppuu uskon kyllä selviäväni seuraavaan syksyyn.
Kannattaa ainakin tutustua ko. malliin, taitaa olla suht edullinenkin muihin verrattuna?Edellisessä veneessäni laitoin perinteisen poksin tilalle volvon kumitutin, kun ammattilaiset sitä niin suosittelivat (yleensä en ole ollut sen merkin harrastaja). Kumitutti on ollut täysin tiivis edelleen, kun sen asennuksesta on nyt 8 vuotta ja mm. yksi pallon kierto.
Eli täältäkin kannatusta yksinkertaiselle ja halvalle ratkaisulle! - outlanderisti
Meillä on ollut vuodesta 1982 alkaen silloiselta Hanke-Palsbolta ostettu akselin tiivisteboksi (öljyvoideltu). koneella on ajettu tähänmennessä noin 12000 tuntia ja nyt minun huolimattomuuden vuoksi tuo boksi petti (akkukaapelit väärässä paikassa ja kietoutuivat akselin ympärille) että silleen noista 8v kestäneistä.
outlanderisti kirjoitti:
Meillä on ollut vuodesta 1982 alkaen silloiselta Hanke-Palsbolta ostettu akselin tiivisteboksi (öljyvoideltu). koneella on ajettu tähänmennessä noin 12000 tuntia ja nyt minun huolimattomuuden vuoksi tuo boksi petti (akkukaapelit väärässä paikassa ja kietoutuivat akselin ympärille) että silleen noista 8v kestäneistä.
Olen käyttänyt veneessäni jo 1982 vuodesta alkaen öljyvoideltua pronssilaakeria akselin keskellä jonka molemmissa päissä on "stefatyyppinen" huulitiiviste vettä vasten 2kpl.peräkkäin ja samoin öljyä vasten 2kpl. peräkkäin.
Vuotoja ei ole ollut pisaraakaan eikä mitään huoltoja tai korjauksia ole tarvinnut tehdä 25 vuoteen.
Akselin kyllä hioin ennen asennusta todella "peilin"kiiltäväksi tiivisteiden kohdalta.
Voin suositella samanlaista rakennetta muillekin.
- R K-S
Se ei vaadi voitelua eikä jätä koskaan pulaan. Volvon kumiboxi ja Manecraft ym, ovat herkkiä vaurioitumaan. Ja sitten nostetaan vene ylös sen korjaamiseksi.
- Raipe3
Voiko teflon nauhan vaihtaa ns rasvanauhan tilalle.
- R K-S
Raipe3 kirjoitti:
Voiko teflon nauhan vaihtaa ns rasvanauhan tilalle.
boksien kiristysmekanismeissa on eroja. En osaa sanoa kuinka hyvin vanha pesä kiristää uuden nauhan.
Itsellä sama homma edessä ei muuta ku Volvo pelii
saa stefaboksi lähteä- alas
ja ota järki käteen ja usko ammattilaista (R K-S) sillä hän tuntuu tietävän mistä puhuu!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201081- 136979
- 96812
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten303777Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514