minäpä kerron teille faktaa ilomantsista! aloitetaan vaikka siitä et suurin osa siellä asujista on sisä siittoista porukkaa...kaikki on ollut kaikkien kanssa ja naapurin emäntääkin on kokeiltu.porukalla ei ole mitään häpyä minkään suhteen...riidat ja kärhämät lopetetaan puukko tappelulla tai haulikolla...porukka härkkii muiden puolisoita mutta kun sattuu vastaava tilanne omalle kohdalle se ei ole hyväksyttävää ja tekijä saa rangaistuksen koko kylän voimalla...jutut kiertää ja suurenee ja jos olet aamulla sanonut kissa on se jo illalla että kissa söi koiran kalat!ulkopaikkakuntalaisia ei hyväksytä ja sisäpiiriin on vaikea päästä...asuin ilomantsissa noin 10 vuotta ja koskaan minua ei sinne hyväksytty..mulla oli periaatteet joita kaikki ei voinu hyväksyä tai ymmärtää!kävin ala ja ylä-asteen mantsissa ja niiden päätyttyä nostin kytkintä siitä on nyt aikaa noin 5 vuotta!joudun vanhempieni luona käymään kaks kertaa vuodessa ja jos satun törmäämään paikallisiin niin voi sitä riemua...viimeksi kuulin erään nuoren naisen suusta että minun pitää kysyä lupa heiltä kun olen menossa mantsiin...kuvitelkaa!viha ja katkeruus mikä heitä kohtaan on järisyttävä!en yhtään ihmettele ett porukka alkaa seota lopullisesti...tila,vapaus ja kunnioitus loppuu niin päässä kilahtaa!näin kävi turuselle jonka tunsin aikoinaan jokseenkin hyvin...en suosittele paikkaa kellekkään!
tosi tarina!lue!
20
1849
Vastaukset
- mantsi?
Varastiko ne mantsilaiset sulta kirjoitustaidon vai miksi olet noin katkera?
- koulua jontti
kollekin suntti.
Ko jantti koetusti tintti Kolomantsilaiset intti, koivan antti korityisesti entti koille tentti.
Jo jantti Kouralle lantti.- erikoistakas
... tuossa nyt muka oli?
Minäkin olen asunut siellä kahteenkin otteeseen ja aina on sama lopputulos.
Sellaisia ne mantsilaiset on - sisäsiittoisia!
Tämä on tuon sisko..., mut samalla se on sen serkkukin... ja tuon äiti on tuon s....
Mietitäänpäs!
Mekrijärvi... niin siellä oli ne...
Hattu... ja pipo ja Paavo.
Pötikkä ja ...hmmm.
Pallosenvaara - se on maailman korkein paikka ja siis maailmannapa... vai mitä sanoo...? - siellä kaikkki
erikoistakas kirjoitti:
... tuossa nyt muka oli?
Tämä on tuon sisko..., mut samalla se on sen serkkukin... ja tuon äiti on tuon s....
Mietitäänpäs!
Pötikkä ja ...hmmm.
Pallosenvaara - se on maailman korkein paikka ja siis maailmannapa... vai mitä sanoo...?keskenään köyrii ja kuka vaan ensin ehtii olipa
kenen eukko tai kuka hyvänsä,turusen päänki
tais sekottaa koko kylän yhteinen "lemmikki"
Voi poika parka mihin sotkeentu,oman elämänsä
pilas. - no se oli
erikoistakas kirjoitti:
... tuossa nyt muka oli?
Mietitäänpäs!
Pötikkä ja ...hmmm.
Pallosenvaara - se on maailman korkein paikka ja siis maailmannapa... vai mitä sanoo...?älykkyystesti.
Se, joka ei ymmärrä lukemaansa oikein, kärsii todennäköisesti sisäsiittoisuudesta sikiämisestään johtuneesta projektiotaipumuksestaan, tai sitten jostain muusta syystä aiheutuneesta idiotismista.
Em. erityislaatuinen testi paljastaa nuo molemmat tautimuodot. Sinun vastauksesi paljasti sinut; et ymmärtänyt lukemaasi ja näin tuli tauti todetuksi.
Nyt selvitettäväksi jäi vain se, oletko idiootti sukurutsasta johtuvista syistä, vai onko siihen kenties joku muu syy. Käväise terveyskeskuksessa. - mukaan pyrkii
siellä kaikkki kirjoitti:
keskenään köyrii ja kuka vaan ensin ehtii olipa
kenen eukko tai kuka hyvänsä,turusen päänki
tais sekottaa koko kylän yhteinen "lemmikki"
Voi poika parka mihin sotkeentu,oman elämänsä
pilas.aina vieraspaikkakuntalaisiakin ulkomaita myöten.
- PÄÄSSYT PAIHOLASTA
JOULULQMALLE, KERTOILEE OMAN SUKUNSA KOHTALOSTA.
- varmaan
laskettu joululomalle, mutta kun pyhät on ohi, niin ei muuta kuin köysiin ja takaisin Paiholaan.
Toisaalta vähän säälittävää on, mutta säälikin on kuulemma sairautta.
- sekoja
sairasta, sairasta
vaikka onkin palstan linjassa - höppänä
tuli vielä lisää
- mahtuu...
käy peremmälle
- siniset silmät
Melkoisestihan tämä palsta poikkeaa muista Pohjois-Karjalan keskusteluryhmistä täällä suomi24 sivuilla!
- alku PUMASKI
siniset silmät kirjoitti:
Melkoisestihan tämä palsta poikkeaa muista Pohjois-Karjalan keskusteluryhmistä täällä suomi24 sivuilla!
niin eihän meiltä voi enempää vaatia,tosi on.Vähä mikä vähä ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!
- Suomen kiertäjä
alku PUMASKI kirjoitti:
niin eihän meiltä voi enempää vaatia,tosi on.Vähä mikä vähä ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ!!!!
Lieksassa ei hyväksytty .Läksin pois.Menin Polvijärvelle.Ei hyväksytty läksin pois.Menin Turkuun hyväksyttiin ,mutta läksin pois.Menin Järvenpäähän ei hyväksytty läksin pois,menin Turkuun ei hyväksytty läksin pois.Menin Sipooseen ei hyväksytty läksin pois.Menin Helsinkiin ei hyväksytty läksin pois.Menin Sipooseen ei hyväksytty läksin pois.Menin Saloon .Hyväksyttiin.Läksin pois.Menin Halikkoon..........................ja siellä olen yhä
Siis ei voi sanoa ,että kaikki paikat ovat huonoja paikkoja.
Kannattaa myös miettiä ,mitä itse sanoo ja tekee. - että pitäisi
Suomen kiertäjä kirjoitti:
Lieksassa ei hyväksytty .Läksin pois.Menin Polvijärvelle.Ei hyväksytty läksin pois.Menin Turkuun hyväksyttiin ,mutta läksin pois.Menin Järvenpäähän ei hyväksytty läksin pois,menin Turkuun ei hyväksytty läksin pois.Menin Sipooseen ei hyväksytty läksin pois.Menin Helsinkiin ei hyväksytty läksin pois.Menin Sipooseen ei hyväksytty läksin pois.Menin Saloon .Hyväksyttiin.Läksin pois.Menin Halikkoon..........................ja siellä olen yhä
Kannattaa myös miettiä ,mitä itse sanoo ja tekee.kääntyä aina vallassa olevan puolueen linjoille?
- paikoissa
Suomen kiertäjä kirjoitti:
Kannattaa myös miettiä ,mitä itse sanoo ja tekee.ole.
Suomessa on tuhansia lainsuojattomia, eivätkä he suinkaan ole rikollisia, vaan aivan tavallisia ihmisiä, joita viranomaiset hätyyttelevät.
Asuinpaikkakunnan vaihtamisesta ei ole apua, sillä edellisen asuinpaikan viranomaiset ilmoittavat uuteenkin paikkaan ja mustaavat mainetta monin valhein.
Ei ihminen Suomessa enää pääse piiloon vainoojiansa, eikä Suomen asioista päätetäkään enää Suomessa.
Kun kaikkea muuta on jo saatu ja koettu, niin toisten ihmisten kiduttaminen tuottaa vielä kyllin vahvoja elämyksiä.
Em. tavalla toimii sairas yhteiskunta, joka tuottaa sairaita yksilöitä. Ja sairaat yksilöt valtaa saadessaan ovat vaarallisia.
- mie@
Muutin itsekin yläasteen jälkeen pois ilomantsista ja sen jälkeen kaikki tutut, jotka juuttuivat ilomantsiin, eivät olleet tuntevinaankaan... pari kertaa oon käyny tässä paikallisessa yökerhossa juhlimassa ja ei oo ollu mitenkään lämmin vastaanotto siellä... hyvä etten oo turpaani saanu heti ku oon sisään kävelly :) kerrottakoon että nykyisin asun joensuussa ja täällä en oo nähny, että baarissa olis ulkopaikkakuntalaisia pieksetty sen takia, että ovat tulleet juhlimaan ja pitämään hauskaa... olis kyllä ollu kiva niillä parilla kerralla ku oon näihin ilomantsin paikallisiin erehtyny astumaan, että ne vanhat tutut olis moikanneet ja kertoneet kuulumisiaan, mutta turha toivo ilmeisesti..? Kuitenkin ilomantsi on minulle kotipaikkakunta, kun siellä olen lapsuuteni viettänyt ja siellä asuvat edelleen vanhempani... mutta tuota toimintaa tuolla kylillä katsellessani "ulkopaikkakuntalaisen" silmin, ei paljoa haluta myöntää että siellä oon joskus asunu...
- vähäväkisen
paikkakunnan reaktio. Ilomantsissa erityisen korostunut.
Jos ulkopuolinen menee kapakkaan, hänet piestään joukolla. Tuupovaaralaisten ja ilomantsilaisten joukkotappelut ovat suosituin urheilulaji.
Olet tehnyt anteeksiantamattoman teon: uskaltanut lähteä elämään omaa elämääsi tämän jämähtäneen tuppukylän ulkopuolella. Niinpä vastaanotto on sen mukainen.
Suosittelen edelleen kuitenkin ystävällistä moikkausta jne, kohdattaessa. Jospa he siitä sulavat.
- sitä on oikein
päästy Pielijoenvarrelta lomalle ja lääkitys unohtui.
- kiellä
sinuakaan menemästä terveyskeskukseen pyytämään vaikka skitsofrenialääkitystä. Voisi sinunkin olosi kohentua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195983
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263764- 822597
- 392131
- 331902
- 451878
- 1071775
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331478