Kaipaan kokemuksia Aquador 32 C:n omistajilta
Aquador 32 C .... kokemuksia miel.omistajilta
29
14773
Vastaukset
- ex.Aquadoristi
Rakennevaurioita aallokossa ajelun jälkeen...
- tarkentaa
Voisitko tarkentaa...millainen aallokko ja mitä vaurioita ja miten takuu toimi
- kateeton
tarkentaa kirjoitti:
Voisitko tarkentaa...millainen aallokko ja mitä vaurioita ja miten takuu toimi
Enpäs usko moista, mutta älä osta akselivetoista.
Huono matkanopeus mahtavalla kulutuksella... plus se hallittavuus.
Nythän niitä vastineita alkaa tulla, mutta kantsii kaivaa kaapista se Kipparin 7/04 !
Muuten todella kiinnostava vene, sisustuksen tyylistä en kylläkään tykkää.
Oi, miksi ette tehneet siitä sisäperäpeliä ? - Duoprop
kateeton kirjoitti:
Enpäs usko moista, mutta älä osta akselivetoista.
Huono matkanopeus mahtavalla kulutuksella... plus se hallittavuus.
Nythän niitä vastineita alkaa tulla, mutta kantsii kaivaa kaapista se Kipparin 7/04 !
Muuten todella kiinnostava vene, sisustuksen tyylistä en kylläkään tykkää.
Oi, miksi ette tehneet siitä sisäperäpeliä ?Vaikka ei ole henkilökohtaista kokemusta AQ 32sta niin siinä nopeusalueella jossa Aquador 32 liikkuu akseliveto on kokonaistaloudellisesti varmasti oikea ratkaisu. Vetolaite puolustaa asemansa kevyeissä urheilullisissa veneessä jossa liikutaan yli 25 solmun matkanopeuksissa. Keskioottorisena matkaveneenä Aq 32 käyttäytyy varmasti erittäin vakakaasti juuri niillä nopeuksilla jolla matkaveneellä käytännössä ajetaan kelistä riippuen eli nollasta - 25 solmuun ilman plaanikynnystä. Nojaaminen tuuleen on vähäisempää puhumattakaan huoltokustannuksista jossa esim volvon DP uusitaan käytännössä 1000 tunnin välein (kats valmistajan huolto ohjelma!). Ajelin 15 vuotta akselivetoisella veneellä (2 moottoria) ilman teknisiä ongelmia nyt 4 sesonkia DPllä jolloin joka kesä matka on katkennut vetolaite ongelmiin, tehdyistä määräaikaishuolloista huolimatta. Viimeiksi toinen vetolaite nousi yläasentoon kesken ajon itsestään kun trimmirele hitsautui kiini (600 tuntia). Vinkiksi voin antaa: vahda ylös/alas releet keskenään niin saat terveet kärjet taas käyttöön... kuulemma tavallinen onhelma mutta eipä ole releiden vahto huolto ohjelmassa!) edellisen kesän matka katkesi vetonivelen hajottua iman mitään ulkoista syytä! Seuraava vene onkin taas varmasti axelivetoinen!
- noille vispilöille.
Duoprop kirjoitti:
Vaikka ei ole henkilökohtaista kokemusta AQ 32sta niin siinä nopeusalueella jossa Aquador 32 liikkuu akseliveto on kokonaistaloudellisesti varmasti oikea ratkaisu. Vetolaite puolustaa asemansa kevyeissä urheilullisissa veneessä jossa liikutaan yli 25 solmun matkanopeuksissa. Keskioottorisena matkaveneenä Aq 32 käyttäytyy varmasti erittäin vakakaasti juuri niillä nopeuksilla jolla matkaveneellä käytännössä ajetaan kelistä riippuen eli nollasta - 25 solmuun ilman plaanikynnystä. Nojaaminen tuuleen on vähäisempää puhumattakaan huoltokustannuksista jossa esim volvon DP uusitaan käytännössä 1000 tunnin välein (kats valmistajan huolto ohjelma!). Ajelin 15 vuotta akselivetoisella veneellä (2 moottoria) ilman teknisiä ongelmia nyt 4 sesonkia DPllä jolloin joka kesä matka on katkennut vetolaite ongelmiin, tehdyistä määräaikaishuolloista huolimatta. Viimeiksi toinen vetolaite nousi yläasentoon kesken ajon itsestään kun trimmirele hitsautui kiini (600 tuntia). Vinkiksi voin antaa: vahda ylös/alas releet keskenään niin saat terveet kärjet taas käyttöön... kuulemma tavallinen onhelma mutta eipä ole releiden vahto huolto ohjelmassa!) edellisen kesän matka katkesi vetonivelen hajottua iman mitään ulkoista syytä! Seuraava vene onkin taas varmasti axelivetoinen!
Mikäli halutaan vene jatkuvaan, suhteettoman huolettomaan matkakäyttöön, on ainoa vaihtoehto akselivetoisuus. Muuten tuo Aquador on kyllä yleisesti oikein pärekori.
- akseliveto-paappoja
Duoprop kirjoitti:
Vaikka ei ole henkilökohtaista kokemusta AQ 32sta niin siinä nopeusalueella jossa Aquador 32 liikkuu akseliveto on kokonaistaloudellisesti varmasti oikea ratkaisu. Vetolaite puolustaa asemansa kevyeissä urheilullisissa veneessä jossa liikutaan yli 25 solmun matkanopeuksissa. Keskioottorisena matkaveneenä Aq 32 käyttäytyy varmasti erittäin vakakaasti juuri niillä nopeuksilla jolla matkaveneellä käytännössä ajetaan kelistä riippuen eli nollasta - 25 solmuun ilman plaanikynnystä. Nojaaminen tuuleen on vähäisempää puhumattakaan huoltokustannuksista jossa esim volvon DP uusitaan käytännössä 1000 tunnin välein (kats valmistajan huolto ohjelma!). Ajelin 15 vuotta akselivetoisella veneellä (2 moottoria) ilman teknisiä ongelmia nyt 4 sesonkia DPllä jolloin joka kesä matka on katkennut vetolaite ongelmiin, tehdyistä määräaikaishuolloista huolimatta. Viimeiksi toinen vetolaite nousi yläasentoon kesken ajon itsestään kun trimmirele hitsautui kiini (600 tuntia). Vinkiksi voin antaa: vahda ylös/alas releet keskenään niin saat terveet kärjet taas käyttöön... kuulemma tavallinen onhelma mutta eipä ole releiden vahto huolto ohjelmassa!) edellisen kesän matka katkesi vetonivelen hajottua iman mitään ulkoista syytä! Seuraava vene onkin taas varmasti axelivetoinen!
Vetolaite on ehdottomasti oikea ratkaisu sen käsiteltävyyden, ajo-ominaisuuksien ja kokonaistaloudellisuuden takia.
Vaihda venemerkkiä vielä tästä susipohjasta, niin säästyt paljolta vai oletko tuomari. - taloudellisuus
akseliveto-paappoja kirjoitti:
Vetolaite on ehdottomasti oikea ratkaisu sen käsiteltävyyden, ajo-ominaisuuksien ja kokonaistaloudellisuuden takia.
Vaihda venemerkkiä vielä tästä susipohjasta, niin säästyt paljolta vai oletko tuomari.Tässä muuten ote Volvon DP manuaalista:
"Every 1000 hours: Change the drive for a replacement drive or recondition drive." Tässä vimeistään kokonaistaloudellisuus korjaantuu akselivedon eduksi! Ellei nän tee niin ollaan "wait untill it fails" moodissa ja se tapahtuu merellä yleensä. Toinen ongelma kun mennään raskaisiin veneisiin on potkurivalikoima joka valitettavasti on liia suppea! Käsiteltävyydestä voin sanoa sen että akselivedossa (2 konetta) on se etu että satama ajossa tarvitaan vain vaihdevivut kun DPllä tarvitaan vaihteiden lisäksi kaasut ja ohjausta samojen temppujen tekemiseksi. IPS tai joystick on sitten asia erikseen kunhan lastentaudeista päästään. - aq 23 hy
Millaiset olivat vauriot? Miksi valitat tällä palstalla aquadorin laadusta? luulitko että se on joku luotsikutteri? osta uudenkaupungin työveneestä vene jos haluat jonkun työveneen. ärsyttää marina ilman kokemuksia. yhtään hajonnutta aq en ole ikänä nähnyt
- Käyttö ratkaisee
taloudellisuus kirjoitti:
Tässä muuten ote Volvon DP manuaalista:
"Every 1000 hours: Change the drive for a replacement drive or recondition drive." Tässä vimeistään kokonaistaloudellisuus korjaantuu akselivedon eduksi! Ellei nän tee niin ollaan "wait untill it fails" moodissa ja se tapahtuu merellä yleensä. Toinen ongelma kun mennään raskaisiin veneisiin on potkurivalikoima joka valitettavasti on liia suppea! Käsiteltävyydestä voin sanoa sen että akselivedossa (2 konetta) on se etu että satama ajossa tarvitaan vain vaihdevivut kun DPllä tarvitaan vaihteiden lisäksi kaasut ja ohjausta samojen temppujen tekemiseksi. IPS tai joystick on sitten asia erikseen kunhan lastentaudeista päästään.Yhdyn täysin siihen, että vetolaite on teknisesti hieman epäluotettava ja kallis korjata. Olen päätynyt kuitenkin vetolaitteeseen sen takia, että koluan kaikkia matalia poukamia, joissa pohjakosketus on mahdollinen.
Vetolaitteen voi nostaa ylös, jolloin pohjakosketuksen vaara on vähäinen. Jos silti jokin pieni raapaisu tulee, niin potkurinkin voi vaihtaa uimatasolta. Aquadorin kaltaisessa veneessä potkuri on täysin suojaton, joten mataliin paikkoihin sillä ei uskalla mennä lainkaan. Jo pienenkin pohjakosketuksen jälkeen vene on nostettava ylös vähintäinkin tarkistusta varten. Toisaalta tulee mieleen, että rajummassa karilleajossa potkuri voi puhkaista pohjan, kuten muinoin Viikinki-veneellä tapahtui Hangon lähettyvillä. - Anonyymi
akseliveto-paappoja kirjoitti:
Vetolaite on ehdottomasti oikea ratkaisu sen käsiteltävyyden, ajo-ominaisuuksien ja kokonaistaloudellisuuden takia.
Vaihda venemerkkiä vielä tästä susipohjasta, niin säästyt paljolta vai oletko tuomari.Kokonaistaloudellisuus on akselivetoisessa, se on jämpti.
Ei ikinä enää vetareita, koska itselläkin ongelmia, kun lähes joka vuosi rempattiin. Vene oli raskas liukuva 38" usein remppa oli luokkaa 1000€ / vetari
Nyt akselivetoisella 5v / 2000merimailia kaudessa ja kaikki toimii ja huolto kustannukset 3,5l öljyä,
Kumpi on taloudellisempi
- sekoonnu
Hanki joku muu vene tämän FlippperPellafiaskon sijasta.
- puolia
Tyypillinen kevytrakenteinen hetkuva suomalainen Bella.
Aquadorissa on edes yritetty tehdä päälle päin nykyaikainen ja turvallinen vene toisin kun Vatorissa. Puuttuu valitetttavasti puolet materiaalista kokonaan.Hyvä asiantuntija, mikä puoli puuttuu? Kerro ihmeessä koska onhan tuo kyseinen vene ihan oikean veneen hintainen. Olisi mielenkintoista tietää mitä on jätetty pois. Oletko ollut kyseisen merkin/tyypin omistaja? Onko joku sinulle läheinen, tuttu tai ystävä edellämainitun veneen omistaja? Mistä sinulla voi olla noin tarkat tiedot
- höliset
Kyseisiä veneitä olen rakentamassa päivittäin ja kyllä niissä on ihan kaikki sisällä eikä niistä puutu mitään. Hölmöjen hölinää ja jotain kuulopuheita nuo.
- käyttökokemuksia
Silmäänpistävää kuinka kaikki negatiiviset kommentit näyttää perustuvan pelkoihin eikä kokemuksiin. Tai ainakaan noista ns. runko-ongelmista en ole vielä kenenkään nähnyt esittävän mitään konkreettistä. Itselläni on kolmatta kesää kyseinen laite ja olen siihen erittäin tyytyväinen. Kaksi suurinta ongelmaa on ollut lämmityslaite, jossa asennusvaiheessa oli unohdettu kytkeä ohjauskaapeli laitteeseen ja pariin otteeseen esiin saatu MBY testissäkin mainittu veden valuminen sisään kovassa kelissä. Tämä esiintyy ainoastaan kelissä, jossa työnnetään sivuvastaiseen niin, että vesi lentää veneen yli isompina määrinä. Tällöin etulasin alareuanassa olevasta ilmaraosta voi työntyä pieniä määriä vettä ja valua ikävästi ohjaamon sohvan patjaston alle. Tässä suurimmat viat. Muilta osin erittäin hyvä laite ja sanon tämän 25 vuoden veneilykokemuksen perusteella ja kokemuksia riittää monenlaisista veneistä. Akselivetoisuus ei ole lainkaan vaikea hallittava, kun siihen vain tottuu. Keulapotkurilla avittettuna väittäisin laitetta jopa helpoksi hallittavaksi. Sivuovi helpottaa kummasti käsittelyä ja itse ainakin liikun vaivattomasti veneellä yksinkin. Aallokossa vene on suorastaan nautinnollisen pehmeäkulkuinen kunhan vauhtia vaan ottaa pois. Polttoainetta kyllä palaa enemmän kuin vastaavankokoisissa sisäperäratkaisuissa, mutta kannattaa suhteuttaa se kokonaiskustannuksiin. Lue MBY testi, se vastaa hyvin tarkasti omia käyttökokemuksiani veneestä.
- Aquadoristi
Samaa mieltä. Pelkästään hyviä kokemuksia Aquadorista. Koeajettiin ostovaiheessa myös Nimbukset 310 ja 320 ja päädyttiin lopulta Aqudor 32:seen, vaikka käytetyn hinta tässä yksilössä olikin hitusen kalliimpi. Hyvä oli ajaa, ei ryskynyt tai nitissyt sen enempää aallokossa kuin Nimbuskaan, mutta sisätilat tilavammat ja avarammat. Eihän se tietty mikään Targa ole, mutta eipä ole kovin muukaan merkki. Veikkaan, että aika moni täälläkin arvostelee veneitä aika mutu-tuntumalta ilman, että on ikinä edes kyydissä istunut.
- Just joo
Aquadoristi kirjoitti:
Samaa mieltä. Pelkästään hyviä kokemuksia Aquadorista. Koeajettiin ostovaiheessa myös Nimbukset 310 ja 320 ja päädyttiin lopulta Aqudor 32:seen, vaikka käytetyn hinta tässä yksilössä olikin hitusen kalliimpi. Hyvä oli ajaa, ei ryskynyt tai nitissyt sen enempää aallokossa kuin Nimbuskaan, mutta sisätilat tilavammat ja avarammat. Eihän se tietty mikään Targa ole, mutta eipä ole kovin muukaan merkki. Veikkaan, että aika moni täälläkin arvostelee veneitä aika mutu-tuntumalta ilman, että on ikinä edes kyydissä istunut.
Yleistäminen on vaarallista ja täällä varsinkin tällä palstalla heitellään oletuksia aika lonkalta ja kuulopuheiden perusteella. Itse kävin katsastamassa syksyllä Nimbus 310:n. Viisi vuotta vanha vene, jonka sivukajuutasta irronnut sisärakenteita. Myyjä ei kertonut miksi, mutta luulenpa että merenkäynnin takia. En silti ole valmis lyttäämään koko venettä enkä usko, että kaikki Nimbukset olisivat susia, vaikka yhdessä yksilössä vikoja olisikin.
- rovi§
Just joo kirjoitti:
Yleistäminen on vaarallista ja täällä varsinkin tällä palstalla heitellään oletuksia aika lonkalta ja kuulopuheiden perusteella. Itse kävin katsastamassa syksyllä Nimbus 310:n. Viisi vuotta vanha vene, jonka sivukajuutasta irronnut sisärakenteita. Myyjä ei kertonut miksi, mutta luulenpa että merenkäynnin takia. En silti ole valmis lyttäämään koko venettä enkä usko, että kaikki Nimbukset olisivat susia, vaikka yhdessä yksilössä vikoja olisikin.
Kavereilla on pari Aqvaa 32C ja hyvältä ne on vaikuttanut ja tähän mennessä ei vikoja ole ollut .(Ajossa olleet 2 vuotta)
Itse olen kerran olen päässyt ajelemaan ja mielestäni on aika simppeli vene ajella kun on keulapotkurit ja pelit( vertaan 10 m teräsveneeseen joka minulla on)kulkee nätisti ainakin näin sisävesillä. Enpä voi moittia...
- ikämjes
Pakko kertoa kokemuksesta 23.05. ylitys Hankoon läntistä kohti Kaasneesiä, tuulen oltua 17 m .
ja vaimo vieressä , takatuulessa vakaajat ylhäällä ja vauhti 13 solmua niin minkäänlaista huolta rullaamisesta ollut vakaata menoa , sivutuulessa saat tehdä pieniä korjausliikkeitä ,myös tässä tuulessa vene äänetön verrattuna Aq 25 viiteen , ostin veneen Huhtikuussa ja tosi tyytyväinen kaikkeen- 3. kesä menossa
Todella puppua nuo väitteet AQ:n huonosta laadusta. Hyvä vene kaikin puolin. Kolmatta kesää AQ 32:lla merellä liikkuneena ja AQ 26 -kokemuksella sitä ennen, olen sitä mieltä, että parempaa venettä saa koko- ja hintaluokassaan hakea.
- Kale
Omistin aiemmin Aquador 28c:n, joka oli vallan
mainio matkavene.
Nykyisin ajelen 32c:llä, joka tosin painii eri
luokassa mutta on samaa varmaa laatua kuin 28c.
Todella vakaa tilava matkavene.
Kaverit olivat alussa toista mieltä kun
mainitsin että ostan 32c:n, tosin heidänkin käsitys on muuttunut akselivetoveneen suhteen.
Olen erittäin tyytyväinen kokemuksiini.- fdfdfertytrertrert
Aika erikoisia nämä aksevetoisen hallittavuutta käsittelevät viestit. Jos ei osaa niin mikä tahansa on vaikeaa. Akselivetoisen veneen ohjaamisessa ei ole mitään ongelmaa, eikä myöskään tekniikan (ja sitä kautta rahan menon) kanssa.
Minulla tämä menee niinpäin että akselivetoisuus ei ole vain plussaa vaan ehdoton vaatimus veneelle. Kyllähän se perävetolaitteella varmaan pyörii vähän vikkelämmin, mutta täysin ongelmitta pärjää myös akselivetoisen kanssa, eikä siihen tarvita edes mitään keulapotkureita. - Onnellinen merellä
Luin näitä kirjoituksia,kun katselin aquador 32 venettä messuilla.Mutta arvelutti kirjoitusten peruusteella ostaa kyseistä venettä.Kyselin muilta asiallista tietoa.Lopputulos: ostin veneen.Ei putoilevia osia ei räminää ei huonoa ajo-ominaisuutta.Todella hyvä vene.Viimeistely huippuluokkaa.Edellinen veneeni oli rättikattoinen jenkkivene.Sitä ei todellakaan tule ikävä.Negatiiviset kommentit mitä täällä kirjoiteltu sopii hyvin kyseisille rättiveneille.
- m
Onko siinä niin hankalaa se konetilan tai öljyjen tarkastaminen, kuin joku sanoi?
Että pisää pöytää purkaa jne...- Aqu77
M
Joo on se jokinverran hankalaa.Pöytä pois,osa istuinta,2 moottorikantta.Aikaa menee hommaan noin 20 minsaa.Olis voinneet laittaa lattiaan vaikka erillinen luukku mistä olis voinnu näppärämmin katsoa.
- norjalainenkestää
Aquadorien ongelmana ei ole näyttävyys ja viimeistely. Nämä kaiketi huippuluokkaa. Näiden veneiden ongelmana on rungon vahvuus. Rungot kiemurtelee ja murtuu. Tämän vahvistavat niin vakuutusyhtiöt kuin myös telakat joissa veneet korjataan.
Materiaalissa säästetään, saadaan aikaiseksi kevyitä veneitä mutta omistajan harmiksi kestävyys ja sen kautta jälleenmyyntiarvot ovat todella huonot. Pari vuotta vanhan 32 C:n saa tinkattua 130 tonniin, kun jo pelkästään Yanmarin 380 heppanen moottori lienee 50 tonnin kieppeillä. Toki, mikäli ostokriteerit ovat näyttävyys ja viimeistely, suosittelen ehdottomasti Aquadoria.- Faktaa kiitos
Taas asiatonta jauhantaa.Olen omistanut kyseisen veneen 3 vuotta.Vm -06
Kovassa aallokossa ajanut,enkä huomannut moista.Kerroppas vähän faktaa.Äläkä keksi omasta päästäsi.Tuon kokoluokan vene painaa yli 5 tonnia.Painaako norjalainen samankokoinen muka enemmän.Ostan heti uudemman Aquador 32 veneen jos saan 2 v vanhan alle 160000 eur.Kerroppa mistä saan ostettua,saat provikkaa.Ulkomailla maksavat kyseiset veneet enemmän kuin suomessa.
- norjalainenkestää
Ulkomailta saatat saada Suomea halvemmalla. Hinnat tosiaan heittelehtii kymmeniätuhansia vaikka kyseessä identtinen vuosimalli ja kone. Katso vaikka Boatshop24, tai Ruotsin blocket.se. Ne 32 joista pyydetään liikaa, ovat jatkuvasti myynnissä.
Omasta päästä en todellakaan keksi. Kesällä veneliikkeessä oli korjattavana 28C. Luulin sen olevan myynnissä, mutta liikkeen omistaja kertoi sen olevan korjattavana. Oli ollut rankemmassa kelissä, ja kiinteät kalusteet olivat irronneet osittain sekä halkeamia tullut pohjaan. Kaveri suositteli ehdottomasti olemaan hankkimatta ko. merkkiä, koska ne on hänen mukaansa tehty aivan eri olosuhteisiin kuin merelle.
Itse en siis keksinyt mitään, alan ammattilaisen mielipide venemerkistä minulle. Pidän itse erityisesti Aquador 28-32 hillityistä linjoista ja todella hyvästä viimeistelystä. Kuten aiemmin totesin, ongelmat piilevät siellä, minne silmä ei näe. Tämä on myös luettavissa Ruotsalaisesta venetestistä, jossa verrattiin Aquador 25 WA ja vanhan mallista Targa 25. Siinä Aquadorista todettiin viimeistelyn olevan huipputasoa, mutta että kaikki mikä on silmältä piilossa on tehty kehnosti ja heppoisesti, jopa ala-arvoisesti. Juttu on 3-4 vuotta vanha.- Anonyymi
Näin on. Uuden aq kauppa purettiin, Kaikki mahdollinen pielessä. 28 c upposi laituriin myrskyssä. Että semmoisia laatuveneitä.....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324791Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene182739Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su662621Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252465- 361934
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321671Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?691560Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731506- 661304
- 821241