Mulla todettiin reuma tällä viikolla ja sain lääkkeet. Haluaisin tiedustella kortisonin (mulla prednisolon 5mg, alkuun 2 kertaa pvä) vaikutuksista teihin, turvottaako? Syöttekö vitamiineja, d- tai monivitaa yms? Uskallanko urheilla normaalisti, saattaako raskas urheilu aiheuttaa lisää tulehduksia?
Kortisonista ja vähän muusta
Dreumaatikko
2513
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 2
Vanhimmat
myös prednisoloneja, tosin en reumaan. mutta kuitenkin. Aloitin syönnin niin että 6 tablettia kaks viikkoo, 5 tabletia kaks viikkoo, 4 tablettia, jne . Minulla tiputettiin annostusta. mutta välillä on naama ollut vähän turvoksissa enemmän, joskus taas ihan normaalina. vissiin johtuu siitä mitä on tullut syötyä. mutta ei mulla oo onneks sen pahemmin näkyny :)
Mikäli nivelesi jne. ovat ok eikä ole turvotusta tai kipua niin urheile vain. Reumaa sairastavillehan suositellaan sellaisia lajeja joissa nivelet eivät rasitu liikaa esim. pyöräily ja uinti lihaskuntoilu. Itse pyrin liikkumaan aina kun reumaoireet ovat vähänlaiset.