ruusukaijasten sulkasato!!

ruusukaijanen

Millainen on ruusukaijasten sulka-sato? mikä on sulkasato yleensä:D? miten sillon pitää ruokkia?
kiitos!!!!

4

483

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -.......

tässä taas oiva esimerkki...

eli ennen linnun hankintaa kannattaa ottaa selvää KAIKKI asiat mitä tule tietää, on lintujen kannaltakin huonoa jos ei tiedä niistä mitään ja kärsivät sitten siitä, koska sulkasatokin on niitä perusjuttuja..

sulkasato on linnuille sama melkein kuin esim. koirille talviturkin vaiht,(ilma paksumpaa tosin) höyhenet tippuu, uutta kasvaa tilalle, jotkut linnut voivat ottaa tämän aika masentuuneestikkin, tai agresiivisesti.

jos lintu kesy niin ei kannata hirveästi käsitellä sadon aikana koska uudet sulkaniput ovat kipeitä ja arkoja.

niin ja kesyyntyminen vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä!, kesytys voi viedä vuodenkin jos toisenkin, ja siihenkin on kaava olemassa mitä noudattaa. jos haluaa kesyn niin hankkii käsitellyn tai käsinruokitun mutta jos emojen ruokkima niin en näe mitään syytä miksi alkaa kesyttämään.

muutenkin ruokavalio pitää olla kohdallaan ja ne eivät sitten syö vain maapähkinöitä ja rusinoita;) kahlaappa nämä tosi hyvin läpi papukaijat.net
      papukaijayhdistys.fi
      (siirry forum) ja laitappa hakuun mitä etsit...

ihan hyvä että kysyt neuvoja, mutta ensin tieto, sitten vasta linnut.

• ruusukaijanen

kiitos paljon avusta:) mä oon jo kahlannu noit sivustoja, mut sulkasadosta en vielä oikeen tienny.

• ruusukaijanen

oon nyt vissiin ens kuussa saamassa ne:) että kiitos vaan avusta! käyn viel läpi kaikki sivustot mitkä löydän!

• hyvä.............
        ruusukaijanen kirjoitti:

oon nyt vissiin ens kuussa saamassa ne:) että kiitos vaan avusta! käyn viel läpi kaikki sivustot mitkä löydän!

ok onnea omistajuudelle=)
        ja muista antaa lintujen olla rauhassa viikon kaksi kun tulevat ettei stressaannnu liikaa, joten turhat hääräämiset häkin ympärillä pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      158
      6430
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      51
      1854
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      44
      1560
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      54
      1122
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      326
      1050
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      48
      981
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      13
      950
    8. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      908
    9. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      908
    10. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      887
    Aihe