ruusukaijasten sulkasato!!

ruusukaijanen

Millainen on ruusukaijasten sulka-sato? mikä on sulkasato yleensä:D? miten sillon pitää ruokkia?
kiitos!!!!

4

550

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -.......

tässä taas oiva esimerkki...

eli ennen linnun hankintaa kannattaa ottaa selvää KAIKKI asiat mitä tule tietää, on lintujen kannaltakin huonoa jos ei tiedä niistä mitään ja kärsivät sitten siitä, koska sulkasatokin on niitä perusjuttuja..

sulkasato on linnuille sama melkein kuin esim. koirille talviturkin vaiht,(ilma paksumpaa tosin) höyhenet tippuu, uutta kasvaa tilalle, jotkut linnut voivat ottaa tämän aika masentuuneestikkin, tai agresiivisesti.

jos lintu kesy niin ei kannata hirveästi käsitellä sadon aikana koska uudet sulkaniput ovat kipeitä ja arkoja.

niin ja kesyyntyminen vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä!, kesytys voi viedä vuodenkin jos toisenkin, ja siihenkin on kaava olemassa mitä noudattaa. jos haluaa kesyn niin hankkii käsitellyn tai käsinruokitun mutta jos emojen ruokkima niin en näe mitään syytä miksi alkaa kesyttämään.

muutenkin ruokavalio pitää olla kohdallaan ja ne eivät sitten syö vain maapähkinöitä ja rusinoita;) kahlaappa nämä tosi hyvin läpi papukaijat.net
      papukaijayhdistys.fi
      (siirry forum) ja laitappa hakuun mitä etsit...

ihan hyvä että kysyt neuvoja, mutta ensin tieto, sitten vasta linnut.

• ruusukaijanen

kiitos paljon avusta:) mä oon jo kahlannu noit sivustoja, mut sulkasadosta en vielä oikeen tienny.

• ruusukaijanen

oon nyt vissiin ens kuussa saamassa ne:) että kiitos vaan avusta! käyn viel läpi kaikki sivustot mitkä löydän!

• hyvä.............
        ruusukaijanen kirjoitti:

oon nyt vissiin ens kuussa saamassa ne:) että kiitos vaan avusta! käyn viel läpi kaikki sivustot mitkä löydän!

ok onnea omistajuudelle=)
        ja muista antaa lintujen olla rauhassa viikon kaksi kun tulevat ettei stressaannnu liikaa, joten turhat hääräämiset häkin ympärillä pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      183
      5037
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      20
      4428
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3127
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      256
      2997
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2912
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2521
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27