ruusukaijasten sulkasato!!

ruusukaijanen

Millainen on ruusukaijasten sulka-sato? mikä on sulkasato yleensä:D? miten sillon pitää ruokkia?
kiitos!!!!

4

415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -.......

      tässä taas oiva esimerkki...

      eli ennen linnun hankintaa kannattaa ottaa selvää KAIKKI asiat mitä tule tietää, on lintujen kannaltakin huonoa jos ei tiedä niistä mitään ja kärsivät sitten siitä, koska sulkasatokin on niitä perusjuttuja..

      sulkasato on linnuille sama melkein kuin esim. koirille talviturkin vaiht,(ilma paksumpaa tosin) höyhenet tippuu, uutta kasvaa tilalle, jotkut linnut voivat ottaa tämän aika masentuuneestikkin, tai agresiivisesti.

      jos lintu kesy niin ei kannata hirveästi käsitellä sadon aikana koska uudet sulkaniput ovat kipeitä ja arkoja.


      niin ja kesyyntyminen vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä!, kesytys voi viedä vuodenkin jos toisenkin, ja siihenkin on kaava olemassa mitä noudattaa. jos haluaa kesyn niin hankkii käsitellyn tai käsinruokitun mutta jos emojen ruokkima niin en näe mitään syytä miksi alkaa kesyttämään.

      muutenkin ruokavalio pitää olla kohdallaan ja ne eivät sitten syö vain maapähkinöitä ja rusinoita;) kahlaappa nämä tosi hyvin läpi papukaijat.net
      papukaijayhdistys.fi
      (siirry forum) ja laitappa hakuun mitä etsit...


      ihan hyvä että kysyt neuvoja, mutta ensin tieto, sitten vasta linnut.

      • ruusukaijanen

        kiitos paljon avusta:) mä oon jo kahlannu noit sivustoja, mut sulkasadosta en vielä oikeen tienny.


      • ruusukaijanen

        oon nyt vissiin ens kuussa saamassa ne:) että kiitos vaan avusta! käyn viel läpi kaikki sivustot mitkä löydän!


      • hyvä.............
        ruusukaijanen kirjoitti:

        oon nyt vissiin ens kuussa saamassa ne:) että kiitos vaan avusta! käyn viel läpi kaikki sivustot mitkä löydän!

        ok onnea omistajuudelle=)
        ja muista antaa lintujen olla rauhassa viikon kaksi kun tulevat ettei stressaannnu liikaa, joten turhat hääräämiset häkin ympärillä pois.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe