ruusukaijasten sulkasato!!

ruusukaijanen

Millainen on ruusukaijasten sulka-sato? mikä on sulkasato yleensä:D? miten sillon pitää ruokkia?
kiitos!!!!

4

503

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -.......

tässä taas oiva esimerkki...

eli ennen linnun hankintaa kannattaa ottaa selvää KAIKKI asiat mitä tule tietää, on lintujen kannaltakin huonoa jos ei tiedä niistä mitään ja kärsivät sitten siitä, koska sulkasatokin on niitä perusjuttuja..

sulkasato on linnuille sama melkein kuin esim. koirille talviturkin vaiht,(ilma paksumpaa tosin) höyhenet tippuu, uutta kasvaa tilalle, jotkut linnut voivat ottaa tämän aika masentuuneestikkin, tai agresiivisesti.

jos lintu kesy niin ei kannata hirveästi käsitellä sadon aikana koska uudet sulkaniput ovat kipeitä ja arkoja.

niin ja kesyyntyminen vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä!, kesytys voi viedä vuodenkin jos toisenkin, ja siihenkin on kaava olemassa mitä noudattaa. jos haluaa kesyn niin hankkii käsitellyn tai käsinruokitun mutta jos emojen ruokkima niin en näe mitään syytä miksi alkaa kesyttämään.

muutenkin ruokavalio pitää olla kohdallaan ja ne eivät sitten syö vain maapähkinöitä ja rusinoita;) kahlaappa nämä tosi hyvin läpi papukaijat.net
      papukaijayhdistys.fi
      (siirry forum) ja laitappa hakuun mitä etsit...

ihan hyvä että kysyt neuvoja, mutta ensin tieto, sitten vasta linnut.

• ruusukaijanen

kiitos paljon avusta:) mä oon jo kahlannu noit sivustoja, mut sulkasadosta en vielä oikeen tienny.

• ruusukaijanen

oon nyt vissiin ens kuussa saamassa ne:) että kiitos vaan avusta! käyn viel läpi kaikki sivustot mitkä löydän!

• hyvä.............
        ruusukaijanen kirjoitti:

oon nyt vissiin ens kuussa saamassa ne:) että kiitos vaan avusta! käyn viel läpi kaikki sivustot mitkä löydän!

ok onnea omistajuudelle=)
        ja muista antaa lintujen olla rauhassa viikon kaksi kun tulevat ettei stressaannnu liikaa, joten turhat hääräämiset häkin ympärillä pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4438
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3291
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      55
      2580
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2554
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      110
      2315
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1903
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1691
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1626
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      169
      1550
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1275
    Aihe