Hei,
Minun pitäisi muotoilla 2 mm paksuista pleksiä. Miten sitä voisi sahata? Rautasahalla, pistosahalla...? Mikä olisi paras tapa, jota pleksi kestää?
Pleksin sahaus?
3
18109
Vastaukset
- niitä kun
... on montaa eri materiaalia noita "plexejä".
Styreeniä, acrylia, polycarbonattia...
Jos sulla on tarve kuviosahaukseen niin varovasti puuterä/kuviosaha.
Jos taas pelkästään suorien sivujen leikkausta niin tiheähampainen pyörösaha. - vaaaan.
Jos pleksi tarkoittaa akryylia niin sitä voi sahata melkein millä vaan. Eli kuviosahalla,rautasahalla,sirkelillä,rälläkällä jne. Tärkeää on jotta levy ei lähde pärräämään sahan mukana silloin se halkeaa mielellään. 2mm on niin ohutta että tekee sitä oikein mielellään joten levyn pitää olla kiinni alustassaan.
Sirkelillä pitäisi olla ns.trapetsiterä eli alumiini terä. Ja ohuelle tiheä semmonen. Tavallisella puu terälläkin voi mennä mutta halkoo mielellään ja lisäksi tylstyy nopiaan.
Kuviosahalla tiheä terä myös ja rälläkällä vaikka kaakeliterällä.
Sanakryyli ja polystyreeni menee suurin piirtein samoilla neuvoilla. Pvc kannattaa vetää rällällä. Se pilaa muut terät.
Polykarbonaatti ja polyesteri on sitkeämpiä niitä voi sahailla melkein millä vaan. Sen lisäksi niitä voi leikata leikkurilla tai viiltää veitsellä viivan ja taittaa poikki.- Anonyymi
Akryylinkin voi leikkaa veitsellä puoleen väliin abaut ja sitten painoa päälle niin hittona niin katkee kyllä nätisti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275