Hana

pesukoneelle.

Ajatus on hankkia mökille pieni pesukone veskin nurkkaan. Mutta, kun ei ole hanaa johon liittää se. Pöntön kylmävesiputkesta ajattelin haaroittaa pinta-asennuksella, putkea n. 3m.
Mitä on "kauppanimeltään" putki, jota voi ilman työkaluja taivutella ja minkälaisissa määrissä sitä myydään? Etukäteen kiitokset neuvoista ja Joulua!

12

1836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k-rautaan

      muovi..eli komposiitti putkee myydään metritavarana,ja siihen sit helmiliitoksilla liittimet.

      • putket

        eikö nuo komposiittiputket tarvitse omat liitokset ja erikoistyökalut, voiko niissä käyttää normi helmiliitoksia?


      • kupariputki siis
        putket kirjoitti:

        eikö nuo komposiittiputket tarvitse omat liitokset ja erikoistyökalut, voiko niissä käyttää normi helmiliitoksia?

        kieppitavara ja muoviputki liitetään samoilla helmiliitososilla ja osia löytyy biltamasta.


      • helmi liittimiä laitat komposiittiputkeen ja liittimen koko?


      • ?????
        arvo-poika kirjoitti:

        helmi liittimiä laitat komposiittiputkeen ja liittimen koko?

        Ihan tavallisia ja voisikohan liittimen koko olla vaikkapa sama kuin putken koko?


      • ????? kirjoitti:

        Ihan tavallisia ja voisikohan liittimen koko olla vaikkapa sama kuin putken koko?

        ovat kokoa 16,20,25,32,40,jne.Ei niihin mitään helmiliittimiä ole saatavilla,komposiittiputkien liittimet vaativat erikoistyökalun ja sitä ei kannata kaikkien ostaa.


    • tai vaikka

      Sen voi vetää joko muovilla tai kuparilla. Eli muovi on pex.iä ja kupari pehmennyshehkutettua eli pehmeää tai kieppikuparia. Molempia myydään metritavarana ja molempia voi taivutella ilman työkaluja
      Molempiin voi käyttää helmiliittimiä ja pitää muistaa tukiholkit liitoksiin. Kupari on jäykempää joten se ei tarvi niin tiheästi kiinnikkeitä ja sen lisäksi sen voi maalata haluamallaan värillä. Muovi on ikävämmän näköinen vaikka muuten on parempi.

      • - kaukaa kiertäjä-

        2 metrin kanki 10 mm kromattua, taivutettavaa kupariputkea maksaa Biltemassa muistaakseni 15,90 (lvi-kaupassa 4 x enemmän)
        Taivutustyökalunkin saa samasta paikasta kohtuuhintaan, hinta oli jotain 10-15 € paikkeilla.
        Biltemasta löytyy myös sopivat liittimet ja seinäkiinnikkeet - eikä maksa kuin muutaman eskon.

        Tämän vuoksi Mönkkösen lvi-puotiin, tai rautakauppaan ei olekaan enää asiaa. ***keleen kiskurit..


      • putket

        saa nätisti koteloitua näillä samoilla"muovilistoilla" joilla sähköjohdotkin peitetään.


    • lvi-mies

      kannattaa tilata putkiliike ei mitään bilteman hölynpölyä osia sen verran oon saanu käydä korjailemassa kaiken maailman monitoimimiesten tekemisiä et ei voi kun nauraa

      • ammattikorkeakoulu

        oikaisuja...komposiitille on kartiopuserrusliittimiä.kiinteillä tukiholkeilla.
        Ja oikea putkimies on oikea mies niitä asentamaan.ehdottomasti.


      • kiitos tiedosta!
        ammattikorkeakoulu kirjoitti:

        oikaisuja...komposiitille on kartiopuserrusliittimiä.kiinteillä tukiholkeilla.
        Ja oikea putkimies on oikea mies niitä asentamaan.ehdottomasti.

        No se on hyvä oikaista näin kuuden vuoden jälkeen. Eiköhän kysyjä ole jo saanut putkensa vedettyä, mutta kiitos tiedosta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe