Hana

pesukoneelle.

Ajatus on hankkia mökille pieni pesukone veskin nurkkaan. Mutta, kun ei ole hanaa johon liittää se. Pöntön kylmävesiputkesta ajattelin haaroittaa pinta-asennuksella, putkea n. 3m.
Mitä on "kauppanimeltään" putki, jota voi ilman työkaluja taivutella ja minkälaisissa määrissä sitä myydään? Etukäteen kiitokset neuvoista ja Joulua!

12

1836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k-rautaan

      muovi..eli komposiitti putkee myydään metritavarana,ja siihen sit helmiliitoksilla liittimet.

      • putket

        eikö nuo komposiittiputket tarvitse omat liitokset ja erikoistyökalut, voiko niissä käyttää normi helmiliitoksia?


      • kupariputki siis
        putket kirjoitti:

        eikö nuo komposiittiputket tarvitse omat liitokset ja erikoistyökalut, voiko niissä käyttää normi helmiliitoksia?

        kieppitavara ja muoviputki liitetään samoilla helmiliitososilla ja osia löytyy biltamasta.


      • helmi liittimiä laitat komposiittiputkeen ja liittimen koko?


      • ?????
        arvo-poika kirjoitti:

        helmi liittimiä laitat komposiittiputkeen ja liittimen koko?

        Ihan tavallisia ja voisikohan liittimen koko olla vaikkapa sama kuin putken koko?


      • ????? kirjoitti:

        Ihan tavallisia ja voisikohan liittimen koko olla vaikkapa sama kuin putken koko?

        ovat kokoa 16,20,25,32,40,jne.Ei niihin mitään helmiliittimiä ole saatavilla,komposiittiputkien liittimet vaativat erikoistyökalun ja sitä ei kannata kaikkien ostaa.


    • tai vaikka

      Sen voi vetää joko muovilla tai kuparilla. Eli muovi on pex.iä ja kupari pehmennyshehkutettua eli pehmeää tai kieppikuparia. Molempia myydään metritavarana ja molempia voi taivutella ilman työkaluja
      Molempiin voi käyttää helmiliittimiä ja pitää muistaa tukiholkit liitoksiin. Kupari on jäykempää joten se ei tarvi niin tiheästi kiinnikkeitä ja sen lisäksi sen voi maalata haluamallaan värillä. Muovi on ikävämmän näköinen vaikka muuten on parempi.

      • - kaukaa kiertäjä-

        2 metrin kanki 10 mm kromattua, taivutettavaa kupariputkea maksaa Biltemassa muistaakseni 15,90 (lvi-kaupassa 4 x enemmän)
        Taivutustyökalunkin saa samasta paikasta kohtuuhintaan, hinta oli jotain 10-15 € paikkeilla.
        Biltemasta löytyy myös sopivat liittimet ja seinäkiinnikkeet - eikä maksa kuin muutaman eskon.

        Tämän vuoksi Mönkkösen lvi-puotiin, tai rautakauppaan ei olekaan enää asiaa. ***keleen kiskurit..


      • putket

        saa nätisti koteloitua näillä samoilla"muovilistoilla" joilla sähköjohdotkin peitetään.


    • lvi-mies

      kannattaa tilata putkiliike ei mitään bilteman hölynpölyä osia sen verran oon saanu käydä korjailemassa kaiken maailman monitoimimiesten tekemisiä et ei voi kun nauraa

      • ammattikorkeakoulu

        oikaisuja...komposiitille on kartiopuserrusliittimiä.kiinteillä tukiholkeilla.
        Ja oikea putkimies on oikea mies niitä asentamaan.ehdottomasti.


      • kiitos tiedosta!
        ammattikorkeakoulu kirjoitti:

        oikaisuja...komposiitille on kartiopuserrusliittimiä.kiinteillä tukiholkeilla.
        Ja oikea putkimies on oikea mies niitä asentamaan.ehdottomasti.

        No se on hyvä oikaista näin kuuden vuoden jälkeen. Eiköhän kysyjä ole jo saanut putkensa vedettyä, mutta kiitos tiedosta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      851
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      660
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      491
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      464
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      151
      427
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe