Mulla on ollut korkean verenpaineen hoidossa jo pidemmän aikaa Adalat Oros ja Enalapril.
Mulla on ollut koko ajan jonkinlaisia näköhäiriöitä ja jalkaterien sekä jalkojen särkyä, mutta kun ne syksyn aikana paheni, niin lääkäri arvioi haitallisten oireiden johtuvan nimenomaan ko. pillerin yhtenä osana olevasta diureetista.
Hän vaihtoi enalaprilin tilalle Micardis- nimisen lääkkeen, jossa ei kuulemma ole diureettia ja on hyvin sierettyä.
Onko jollain käyttäjällä tästä lääkkeestä pitkäaikaisempaa kokemusta?
Olisi kiva kuulla miten on tehonnut ja
onko tullut, millaisia sivuvaikutuksia?
Micardis
1
844
Vastaukset
- melkoisesti
No mä olen käyttänyt tuota Micardista jo pidempään ja sitä ennen saman ryhmän toista lääkettä eli Cozaaria. Mulle määrättiin eka AT2-salpaaja eli tuo Cozaar jo yli 10 vuotta sitten, kun ACE-estäjistä tuli paha öinen kuiva yskä.
Micardis mulla oli aluksi (40mg/vrk) yhdessä beta-saplaajan (Cardiol) kanssa ja nyt olen puolisen vuotta ottanut pelkästään Micardista, mutta tupla-annostuksella eli 80mg/vrk.
En voi sanoa olevan minkäänlaisia sivuoireita. Alussa kalium-arvot vähän nousivat, mutta asettuivat nekin ihan itsestään.
Ja verenpaine on nykyisin lukemissa 120-140/60-70 eli hyvin ainakin omasta mielestäni.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2663343Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell211843Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.281517- 821369
- 1371038
- 81994
Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.64829Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.86766Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.61697Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗51676