Mikä olisi helppokäyttöinen, suomenkielinen, ilmainen ja mahdollisimman monipuolinen kuvankäsittelyohjelma? En ole mikään ammattilainen, joten kauhean vaikea se ei saisi olla.. (Tietysti kaikkeen tottuu..)
Muita toivomuksia ei juuri olekaan; olen miettinyt picasa-ohjelmaa, mutta voisitteko ehdottaa jotain oma suosikkianne? Vai pitäisikö koneella olla useampi (kaksi) ohjelmaa täydentämässä toisiaan?
Koneellani on jo HP Photosmart (tms.) mutta ajattelin jotain monipuolisempaa.. Pitäisikö tuo kyseinen ohjelma poistaa, uuden ohjelman/ohjelmien latauksen vuoksi?
Kiitos vastauksista ja hyvää joulua!
Paras kuvankäsittelyohjelma?
14
3096
Vastaukset
- joillain näistä
http://www.ilmaisohjelmat.fi/kuvankasittely
-käyttö-ohjeita löytyy suomeksi, kun kirjoittaa esim. google:en käyttämänsä ohjelman nimen.
Tuossa alempana ketjussa löytyy esim. Photofiltre:n asennus ja käyttö-ohjeeseen linkit. - Kuvankäsittelijä 9
Kyllä se ylivoimaisesti paras on Photoshop.
Ja jos siihen rahaa haluat laittaa, niin yritä saada vielä CS tai CS 2 versio. Ei ole niin muistisyöppö kuin uusi CS3.
Vaikka se on englanniksikin, niin siihen on niin paljon saatavana kirjoja ja hyviä sellaisia, joilla ne toiminnot kyllä oppii.
Netissä on Photarille tehty sanakirja jne.
Esim. ilmainen Gimp on minun mielestäni Photariin verrattuna aika sekava.
Itse olen monen ohjelman kanssa hommia tehnyt, aloittaen ilmaisista ja suomenkielisistä.
Vaikka halvalla ja olevinaan helpolla ja vielä suomenkielisellä ohjelmalla saa ne samat tehtyä kuin Photoshoipilla, joka minulla on englanninkielisenä. Niin mitään muuta ohjelmaa ei halua enää käyttää kun tuon taidon on kerran oppinut.
Ja englantia en todellakaan osaa periaatteessa yhtään.
Paras kirja tuon Photarin opetteluun on Scott Kelby: Photoshop CS / CS 2 Kuvankäsittelijän niksikirja.- Can-ON
"Ja jos siihen rahaa haluat laittaa, niin yritä saada vielä CS tai CS 2 versio. Ei ole niin muistisyöppö kuin uusi CS3. "
En ole havainnut mitään eroa sirtyessäni PS 7,0-CS2 ja CS3 välillä muistin tarpeessa. Senverran on eroa, että CS3 on ehdottomasti paras. Koneena on Wanha-roppana.
Ehdottomasti kantsii hommata englanninkielinen, Suomen-kielisyydestä on vain haittaa.
- Kuvankäsittelijä 9
Koneella saa olla vaikka kuinka monta kuvankäsittelyohjelmaa. Ei ne keskenään tappele.
Jos Resurssinhallinnassa klikkaan valokuvan kuvaketta, niin kone avaa sen sillä ohjelmalla, minkä ohjelmat on koneessa "keskenään sopineet"
Mutta kun menet hiiren oikealla tuon valokuvan kuvakkeen päälle, niin se kysyy: Avaa sovelluksessa.
Silloin päätät millä ohjelmalla sen avaat- Tarpeetonko?
Ei ne ohjelmat ole sitä "keskenään" sopineet. Oletuskuvankäsittelytökalu määräytyy ohjelmia installoitaessa. Automaattisesti, tahattomasti tai käsin valittuna.
Jokaiselle tiedostomuodolle voi Windowsissa jälkikäteenkin määritellä uudestaan oletusohjelman haluamakseen. - Mikrotukihenkilö 9
Tarpeetonko? kirjoitti:
Ei ne ohjelmat ole sitä "keskenään" sopineet. Oletuskuvankäsittelytökalu määräytyy ohjelmia installoitaessa. Automaattisesti, tahattomasti tai käsin valittuna.
Jokaiselle tiedostomuodolle voi Windowsissa jälkikäteenkin määritellä uudestaan oletusohjelman haluamakseen.Itse olen toiminut yli 10 vuotta mikrotukihenkilönä isossa ammattioppilaitoksessa. Niin ammattikoulu-, kuin aikuiskoulutuspuolellakin.
Neuvonta lähtee siitä että eletään sen "tyhmimmän" mukaan. Siten sille opetetaan se että jokin ohjelma ottaa haltuunsa nuo kuvakkeet. Sillä ole mitään merkitystä tavalliselle tietokoneen käyttäjällä, ei edes tietokoneen ajokorttikokeessa. Sillä siellä opettaan avaamaan tiedostot Tiedosto / Avaa kautta.
Siksi selitän sen tavallaan myös sen tyhmimmän mukaan.
Kaikkkia sinä ja minä ja moni muu voidaan räätälöidä. En sitä olekkaan väittänyt.
Mutta mitä enemmän neuvot näille "tyhmille" noissa hommissa, sen enemmän ne saa itseluottamusta ja seuraavan kerran onkin asenne se: minä itse. Ja sitten tarvitaan mikrotukea kahta kauheammin.
Perusohje on: Vaikka olet viisas, älä näytä sitä. - ...ammattikoululaisten viis...
Mikrotukihenkilö 9 kirjoitti:
Itse olen toiminut yli 10 vuotta mikrotukihenkilönä isossa ammattioppilaitoksessa. Niin ammattikoulu-, kuin aikuiskoulutuspuolellakin.
Neuvonta lähtee siitä että eletään sen "tyhmimmän" mukaan. Siten sille opetetaan se että jokin ohjelma ottaa haltuunsa nuo kuvakkeet. Sillä ole mitään merkitystä tavalliselle tietokoneen käyttäjällä, ei edes tietokoneen ajokorttikokeessa. Sillä siellä opettaan avaamaan tiedostot Tiedosto / Avaa kautta.
Siksi selitän sen tavallaan myös sen tyhmimmän mukaan.
Kaikkkia sinä ja minä ja moni muu voidaan räätälöidä. En sitä olekkaan väittänyt.
Mutta mitä enemmän neuvot näille "tyhmille" noissa hommissa, sen enemmän ne saa itseluottamusta ja seuraavan kerran onkin asenne se: minä itse. Ja sitten tarvitaan mikrotukea kahta kauheammin.
Perusohje on: Vaikka olet viisas, älä näytä sitä."Perusohje on: Vaikka olet viisas, älä näytä sitä."
Sinun kunniaksesi on kyllä sanottava, että elät kuten saarnaat.
- muokkaajatyttö
GIMP on monipuolinen, suomenkielinen ja ilmainen.
laita googleen hakusanaksi GIMP ja lataa.
ainut että on hieman hankala käyttää, mutta kokeilemalla oppii ja netistä löytyy kyllä muistaakseni ohjeitakin :) - Vielä ilmainen???
Siinä tapauksessa valintasi on Gimp.
Suomenkielinenkin on tarvittaessa, mutta olen vakaasti sitä mieltä, että kuvankäsittelyssä suomenkielisyydestä on vain haittaa, koska käännökset on ihan idioottimaisia kaikissa ohjelmissa ja vielä eroavat toisistaan ohjelmakohtaisesti.
Photoshoppia kehutaan kauheasti, mutta se maksaa enemmän kuin "maltaat", eikä perusrungolla ilman lisäkkeitä tee mitään.- Can-ON
"Photoshoppia kehutaan kauheasti, mutta se maksaa enemmän kuin "maltaat", eikä perusrungolla ilman lisäkkeitä tee mitään."
Jaaha.....CS3 maksaa maltaita, mutta mitenmuka perusrungolla ei tee MITÄÄN?????...... - Vähän
Can-ON kirjoitti:
"Photoshoppia kehutaan kauheasti, mutta se maksaa enemmän kuin "maltaat", eikä perusrungolla ilman lisäkkeitä tee mitään."
Jaaha.....CS3 maksaa maltaita, mutta mitenmuka perusrungolla ei tee MITÄÄN?????......Photoshoppi koostuu kasasta erilaisia Pluginnejä.
Jos ne jätetään pois ei sillä paljoa ole virkaa itsessään.
Ei aukea edes RAW:it, kuten ei Gimpilläkään ilman Ufravia tai vastaavaa lisäpalikkaa. - Can-ON
Vähän kirjoitti:
Photoshoppi koostuu kasasta erilaisia Pluginnejä.
Jos ne jätetään pois ei sillä paljoa ole virkaa itsessään.
Ei aukea edes RAW:it, kuten ei Gimpilläkään ilman Ufravia tai vastaavaa lisäpalikkaa.CS3:n mukana tulee ACR, joten siinä on kaikki.
Lisäosia ei tarvi ostaa erikseen. - kysyn vaan
Tosiaan: "photoshopin perusrungolla ilman lisäkkeitä tee mitään"
Mitäköhän sieltä puuttuu, olis kiva tietää? Mitenhän olenkaan pärjännyt nämä vuodet ihan perusasennuksilla. En tiennyt että sillä ei tee mitään!
- Kuvankäsittelijä 8
Ota yhteyttä, niin saat varmasti apua ongelmaasi. täällä en viitsi alkaa tekemään mitään kauppaa, enkä neuvomaan: [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078