Ruosteenesto uuteen autoon?

Pablo5

Ajattelin laittaa uuteen autoon pohjan massauksen, pelkästään siinä toivossa että auto olisi sisältä vieläkin hiljaisempi. Autoa pidän pari vuotta, joten siinä ajassa tuskin ehtii ruostumaan ja jälleenmyyntiarvo varmasti ruosteenestolla 0. Eli vähentääkö sisämelua, tai voiko heikentää jos auto on ennestään hiljainen? Entäpä voiko tuosta olla mitään haittaa? Autossa on pohjapanssari (muovia?), aiheuttaako tämä ongelmia?

11

4113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • turhaa.

      Alentaa jälleenmyyntiarvoa.
      Alustamassa estää pohjan puhdistumisen sateella.
      Kura vain tarttuu kiinni ja syövyttää kaikki pinnat.
      Auto kestää suojaamatta oletetun käyttöikänsä, joka on noin kymmenen(10) vuotta.
      Tuon 10 vuoden jälkeen auton arvo on vähemmän kuin yhden ruostesuojauksen hinta, oli suojattu tai ei.

      • Oli mielipide

        Vai puhdistuu alusta sateella! Minun kokemukseni on, että kuravesi roiskuessaan likaa alustan ja suojaus tehdään juuri senvuoksi ettei kura ja muut epäpuhtaudet pääsisi edistämään pohjan ruostumista. Suojaus ei koskaan alenna auton arvoa.


    • Finikorilla suojauttanut

      Kyllä uusi auto kannattaa AINA suojauttaa.
      Se on ympäristöteko, ja seuraavavat omistajat kiittävät sinua mielessään.
      Vaikka et siitä itse niin paljoa hyötyisikään kenties. Mutta massaus kyllä hiljentää hieman ajomelua. Pohjamuovit irrotetaan ruostesuojauksessa ja sen jälkeen ne pistetään takaisin paikoilleen.

      Ja autoa myydessä saat varmasti paremman hyvityksen/myyntihinnan kuin vastaavasta autosta jota ei ole ruostesuojakäsitelty ollenkaan.

      • JML82

        Autoa pidettäessä 10 vuotta ruostesuojauksesta on hyötyä käyttäjälle. Jos sinä pidät autoa vähemmän kuin 5 vuotta, seuraavat omistajat kyllä hyötyvät suojauksesta.

        Itse suojautin 3 vuotta vanhan Toyotani Finikor Diamond -käsittelyllä. Olen ollut tyytyväinen, mutta itse pidänkin autoa noin 10v.


      • Iridium

        Jos auton kori on kunnolla sinkitty sitä ei kannata ja joitakin merkkejä ei suositella ja joitäkin ei saa ruostesuojata jälkeenpäin.

        Itselläni on -96 Citrönen ja sitä ei ruostesuojattu jälkeenpäin ja se on ruosteeton. Sinkki sen tekee. Ystäväni on ostenut sen jälkeen kaksi Sitikkaa kunpaakaan ei ole suojattu ja ne eivät ole ruostuneet.

        Mitä vuosikymmentä elätte?


        Mikä ympäristöteko on ajaa uusiutmattomia luonnonvaroja paikkaan mistä ei ole mitään hyötyä?

        Teoriassa tietenkin, jos ajaa hyvin paljon sorateitä voi hiekkasuihku ohentaa sinkkikerrota.

        Kannattaa valita auto joka on kunnolla sinkitty!!


      • JML82
        Iridium kirjoitti:

        Jos auton kori on kunnolla sinkitty sitä ei kannata ja joitakin merkkejä ei suositella ja joitäkin ei saa ruostesuojata jälkeenpäin.

        Itselläni on -96 Citrönen ja sitä ei ruostesuojattu jälkeenpäin ja se on ruosteeton. Sinkki sen tekee. Ystäväni on ostenut sen jälkeen kaksi Sitikkaa kunpaakaan ei ole suojattu ja ne eivät ole ruostuneet.

        Mitä vuosikymmentä elätte?


        Mikä ympäristöteko on ajaa uusiutmattomia luonnonvaroja paikkaan mistä ei ole mitään hyötyä?

        Teoriassa tietenkin, jos ajaa hyvin paljon sorateitä voi hiekkasuihku ohentaa sinkkikerrota.

        Kannattaa valita auto joka on kunnolla sinkitty!!

        Ei taatusti vuoden 96 auto ole ruosteeton. Ihan turha väittää. Jokaisesta autosta tulee hiekkasuihku joka puhaltaa pinnoitten ajanmyöden pois. Toisessa hiukan parempi, toisissa huonompi.

        Itse olen havainnut Toyotissa varsinkin alttiiksi hiekkasuihkukohdat, mutta on ne myös muissakin.


      • tottakin
        Iridium kirjoitti:

        Jos auton kori on kunnolla sinkitty sitä ei kannata ja joitakin merkkejä ei suositella ja joitäkin ei saa ruostesuojata jälkeenpäin.

        Itselläni on -96 Citrönen ja sitä ei ruostesuojattu jälkeenpäin ja se on ruosteeton. Sinkki sen tekee. Ystäväni on ostenut sen jälkeen kaksi Sitikkaa kunpaakaan ei ole suojattu ja ne eivät ole ruostuneet.

        Mitä vuosikymmentä elätte?


        Mikä ympäristöteko on ajaa uusiutmattomia luonnonvaroja paikkaan mistä ei ole mitään hyötyä?

        Teoriassa tietenkin, jos ajaa hyvin paljon sorateitä voi hiekkasuihku ohentaa sinkkikerrota.

        Kannattaa valita auto joka on kunnolla sinkitty!!

        mutta!
        Pitää paikkansa että sinkin tarkoitus on estää ruostumista,mutta se lähinnä hidastaa,ei estä kokonaan.
        KAKKI AUTOT RUOSTUVAT ! Mutta eri merkit eripitkissä ajanjaksoissa,joka taas on riippuvainen ajomatkasta ja siitä ajatko suolaisilla vai suolattomilla teillä.
        KAIKKI AUTOT SAA SUOJAUTTAA ! On täysin autojlleenmyyjien paskapuheita vedota johonkin takuiden raukeamisiin,jota ei ole edes käytännössä olemassa,jollet oikeusteitse erityistapauksissa hae apua.
        REIKIÄ EI NYKYÄÄN PORATA,vaan käytetään enemmän erikoisvälineitä ahtaisiin paikkoihin sopivia.
        On totta että ranskalaiset autot kestävät sellaisenaan ,eli ruostuvat huonosti,mutta mutta,Esim Audi joka on ollut Paras ruostekestävyydessä,niin kyllä se ruostuu Audikin.
        Japanilaisista Nissani ja Mazda taitavat olla ruosteessa jo luovutushuollosta asti,Eli ruostuvat jo kosteassa meri-ilmastossa.


    • XXXXXXXXXXXXXXX

      ... meinaat autoasi pitää ja sitten pistää vaihtoon, niin sanoisinpa, että sinulle ei ole siitä massauksesta juurikaan mitään hyötyä. Ruostesuojauksen vuoksi tehty massaus on sen verran ohut, ettet välttämättä huomaa auton melussa mitään eroa. Oman kokemuksen perusteella massaus vaimentaa kivien ropinaa ja märällä tiellä ajettaessa "veden kohina" ei kuulu aivan niin selvästi. Yleismelu (esim. rengasäänet) kuuluu aivan samalla tavalla ennen ja jälkeen ruostesuojauksen.

      Laita ruostesuojausraha tuottotilille odottamaan seuraavaa autonvaihtoa!

    • ole hyötyä

      Ainoa hyöty jälkikäsittelystä on se, että pohjan saumat ei ala niin helposti punertamaan ruosteesta, etenkin japsiautoissa.
      Melua suojaus ei vähennä tippaakaan.
      Mikäli todella vaihdat parin vuoden päästä auton pois, ei kannata rahojaan suojaukseen tuhlata.

      Jälleenmyyntiarvoa suojaus korottaa vain, kun seuraava liike myy autoa eteenpäin.

      Itse teetin alustan suojauksen uuteen Yarikseen, ettei ne saumat heti olisi ruosteessa. Melua riittää yhtä paljon edelleen.

      • meister69

        vaikka uuden auton n. 3 vuoden ikäisenä yksityiselle esim. pörssissä niin kyllä sillä suojauksella saa hintansa pois. Kun on esittää kuitti, että on tehty tämmöinen suojaus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      63
      5154
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      55
      4606
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      123
      4559
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

      Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      316
      1854
    5. Kerro kaivattusi etunimi

      Miehille..
      Ikävä
      85
      1503
    6. 91
      1472
    7. Sulla on mies

      Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      235
      1360
    8. Martina harrastaa tänäänkin liikuntaa

      Ei ole krapulaa hänellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      320
      1073
    9. Kadutko mitään?

      Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      200
      961
    10. Pääsit koskettamaan

      Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      51
      883
    Aihe