Olen joskus kirjoitellut sanoituksia vanhoihin säveliin. Nimi voisi olla Karaoken tapaan Sanaoke.
Yrittäkääpä laulaa seuraava. ilmoitan, että kyseessä on tango.
Palstatango
Tänne palstaan jokamiehen saapi kirjoittaa
eikä nimimerkkiäänkään tarvi ilmoittaa.
Täällä kukat huumorinkin kukkia ain saa
Moittein sekä kiitostenkin hyv on kasvumaa.
Kun joskus tänne "kyninesi" säkin eksynet
niin säännöistä myös palstan tämän jotain tietänet
Kas seriffi on valvomassa haukankatseellaan
ja roskakoriin arvottomat viestit haudataan.
Palstojen sananiekat voisivat saada hyvinkin hauskoja riimittelyjä aikaan. Yrittäkää!
Pitäisittekö Sanaokesta?
13
837
Vastaukset
- oi jospa sinne kerran påääs...
sitä tarkoitin!
Mutta helekutin hauska idea,muistan kun koulussa opettajista väänsin...olin aika hyvä. menenpäs kokeilemaan! Hei hetkeksi! - ullapulla*
mutta lauloin sen Ruunen sepustuksen Isoisän olkihatun sävelellä,minusta se passas perfekt!!:=)
Kun ei uni tule eikä lumikaan, jatkan näitä yrityksiäni:
Joulukin tuli, että heilahti
mutta lunta ei sitten ollenkaan
Kuinkahan kävikin näin kummasti,
ei tämmöstä ollu ennen vaan.
Turha on esiin suksia kaivaa,
asvaltti luista ei ollenkaan
Kovastihan puute tuokin vaivaa,
suksitaanko suohon sitten vaan?
Miksihän teimme tuon kasvihuoneen
kaasumme kaikki kattona vaan.
Itsehän tiedämme aikaansaaneen
ei tässä muuta kuin tunnustamaan.
Hetkinen vielä ja paremmaks muuttuu,
pimeät yötkin ne lyhenee,
pidemmäksi päivämme jokainen vaihtuu,
keväänkin tulo siinä etenee.
Kesämme tultua huomaamme kuinka
aurinko kuumasti porottaa.
Hellehän on mitä suosituina,
kylläpä kannatti odottaa.
Entäs ne sääsket ja hyttysetkin,
eikös se olekin mukavaa?
seurassa niiden saa nukkuakin,
huonommin vielä unta saa.- Mallamargareetta
Sait innostumaan
tangosta haaveilemaan
hetkestä unelmoimaan.
Tanssien kuutamossa
tähtien tuikkiessa
silmien säteillessä.
Tangoon tahtoisin
tunteeseen uppoaisin
silmiisi unohtuisin.
Lämpimänä lähelläsi
hiukseni poskellasi
kätesi ympärilläni. - Katicat2
Jouluähkyn poistaminen
säv. Säkkijärven polkka
Kun ähkynä ihmiset lyllertää
ja vöitänsä uumilla löystyttää,
On liikkeelle lähdettävä vaan,
ja tansseissa läskejä sulattamaan.
Silloin ei tango tässä asiassa auta,
hyppimään saatava härkä ja nauta.
Tango vain jalkojamme liu’uttaa,
jää läskit lanteille lillumaan.
Polkka se kunnon vauhdin antaa,
Säkkijärveltä tahdit kantaa.
Saadaanpa hiki oikein virtaamaan,
ettei auta edes Rexonakaan.
- tulenlieskat
Tään runon hienon kirjoitit
se oli mukavaa.
Yönhetken tunteen sanoitit
se on mahtavaa.
Kas jokainen kai tavallaan
myös täällä tallustaa.
Keskustelua kun availlaan
voi runot kannustaa.
Siis kaikki on kuin pitää
ja siitä iloitaan.
Nää sanat pienet itää
ja kertoo tarinaa.
Mä uutta-vuotta runollista
sulle toivotan.
Toistenkin, jos mahdollista
sut mukaan haluan. - vanha muistelee
Eiks" olekin sävel Satumaan tango
- justniinki
Sävelet Rosvoroopen
kai siihen sopisi.
Kiitos... kauniista ajatuksesta ilmeisesti Ruuneperille. Lisää vain hyviä oivalluksia, ovat tervetulleita.
- muuan osallistuja
ketjujasi on taas kadonnut kolme kappaletta. Turhauttavaa touhua!
Ruuneperi kirjoitti:
Kirjoittamiini viesteihin tullaan ilkeilemään tai loukkaamaan. Nimimerkittömyys on suojana
Kannattaisko harkita mitä kirjoittaa?
LateVaan kirjoitti:
Kannattaisko harkita mitä kirjoittaa?
Oliko tuo aihe, josta yrin kirjoittaa, huono tai peräti kelvoton?
Anna ohjeita!Ruuneperi kirjoitti:
Oliko tuo aihe, josta yrin kirjoittaa, huono tai peräti kelvoton?
Anna ohjeita!Poistaessasi pari viestiä ei nyt tiedä mistä on kysymys.Koita kestää. Late.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271306
- 98973
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89934Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25907Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat297789- 95748
- 109656
- 34648
Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet140589Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581
