Mitä eroja on Valmet/Valtra 6400 HITROLL ja DPS vaihteistoissa ja mitä muita vaihteisto vaihtoehtoja ko.traktoriin on ,entäpä erot ohjaamoissa tavallinen ja metsäohjaamo? Heikot kohdat traktorissa yleensä?
VALMET/VALTRA 6400
55
39214
Vastaukset
- nuhvieltti
HI-troll on valtran tuotemerkki turbiinikytkimelle.
DPS on Delta Power Shift, eli valtran tuotemerkki kolmipykäläiselle pikavaihteelle.
Nämä voivat olla traktorissa molemmat, jompi kumpi tai ei sitten kumpaakaan.
Perus 6400 on kolme aluetta, neljä päävaihdetta ja mekaaninen suunnanvaihtaja. Lisäksi voi olla tuo pikavaihteisto, joka varsinkin alkupäänkoneissa on todella tivakka ottamaan päälle.
Näissä muistaakseni voi olla vielä nappikytkinkin.
Turbiinikytkin on hyvä kun sitä osaa oikein käyttää. Varsinkin metsässä se on kyllä kiva.
Traktorin heikoin kohta on vaihdekepin nupit!
Niitä saa pussikaupalla kantaa kaupasta.
Muuten melkolailla hyvä traktori, yksi suosituimpia malleja.
Näitä osaa vielä kotona sepittää ja purkaa!- jkl
Kiitos asiallisesta vastauksesta.
- 6300/6400
jkl kirjoitti:
Kiitos asiallisesta vastauksesta.
Itellä molemmat 6300 vm93 ja 6400 vm98 molemmat ollu talossa uudesta asti ja eka remontti vanhempaa viime kesänä johtuen omasta tyhmyydestä pääsi kuumaksi ja kansi remppa. Noi nupit tosiaan tuppaa joskus katkeamaan mutta aika murheettomia tunteja tähän asti!!!
- zskjylutktg
Joo, ne vaihdekepin päät on heikkoi sen nappikytkimen napin takia. Ne kepit meni sillä piloille kun tuli se nappikytkin, ja sille tehtiin se reikä siihen. Vanhemmat päät kestää kyllä.
Mut ei se vika sil korjaannu et niit päitä pusiikaupal kantaa kotio. Meillä laitettiin heti ku se suuntakepin pää hajos niin ne uudemman mallin päät. maksoi jonku kympin enee, mut nyt ne kestää.
- pois
Jos kohtuuhintanen 6000 sarjalainen on tiedossa niin osta pois. On kuin rahaa pankkiin panisi kun tuollaisen ostaa.
Mitään mainittavia rakenneheikkouksia näissä ei ole. Vaihdekepin päät ovat vm. 96-00 mallisissa HiShift malleissa ainoat pikkumurheet. Mut näihin sopii suoraan ne uudemmat päät jolloin selviää muutaman kympin muutostyöllä. - valtra 6400 vm98
meille ostettiin tämän vuoden alussa myös valtra 6400 :siinä on dps ja hi shift ,myös turbiinikytkin.Tässä traktorissa on myös etukuormain Ålo 640 .Täytyy kyllä sanoa että on hyvä traktori,hytissä ei paljon melua kuulu verrattuna esim.zetor 9540.
tunteja tässä traktorissa on vasta 1900
ja hinta tälle tingattuna oli 33000€.
ja täytyy myös mainita että tässä näkyy ajonopeus digitaalisesti niin kuin uusimmissakin traktoreissa.
Jos löydät tämmöisen hyväkuntoisen niinkuin minulla,niin et tule kyllä katumaan ostostasi.- sitten kunnon
traktorilla sitten ajellutkaan, sillä tuo valmetti on aivan liian etupainoinen etukuor-
maajakäyttöön ja hydrauliikka on vaatimaton.
(turbiinikytkin on ainoa positiivinen ominaisuus) - aatelia
sitten kunnon kirjoitti:
traktorilla sitten ajellutkaan, sillä tuo valmetti on aivan liian etupainoinen etukuor-
maajakäyttöön ja hydrauliikka on vaatimaton.
(turbiinikytkin on ainoa positiivinen ominaisuus)Nämä 6000 sarjan Valmetit ovat etukuormaintraktoreiden todellista eliittiä. Jotain kertoo jo myyntitilastotkin, sillä 40 prosenttia kaikista uusista 6000 sarjalaisista on varustettu tehdasasenteisella etukuormaimella. Tähän vielä päälle jälkiasennettavat MP-Liftit, Jamesit ym. ym.
Lyhyt akseliväli antaa ainutlaatuisen ketteryyden. Tämä korostuu ahtaissa väleissä työskenneltäessä. Ohjaus on supernopea, noin kolme kierrosta laidasta laitaan ja ohjausnopeus lähes 2 r/s. Ohjaus on ainutlaatuisen kevyt, kiitos suurtehohydrauliikan erikoisen suuren tuoton. Suurtehohydrauliikan ansiosta kuormaimen liikenopeudet ovat suuret, keulahydrauliikalle ei ilmene tarvetta. Myös vaativa harjakonekäyttö onnistuu mainiosti traktorin omalla hydrauliikalla, jonka nettoteho on lähes 20 kW. Onnistunut painojakauma takaa eturenkaiden pidon lastaustyöskentelyssä, Valmetti ei puske. Niinikään onnistunut painojakauma mahdollistaa suuren vetokyvyn ilman lisäpainotustakin, pyörä ei sudi tyhjää. Erittäin rankkaan etukuormaintyöskentelyyn Valmetilla on tarjota tellisuusmallin etuakseli kymmenpulttisine napoineen sekä takavannepainot.
6000 sarjan traktorit ovat varustetut ylellisellä Ergocab ohjaamolla, joka on markkinoiden hiljaisimpia ja mukavimpia ohjaamoja. Ohjaamon ikkunapinta-ala on suuri, tämä takaa mahtavan näkyvyyden. Voimakkaasti kiilamainen keula antaa hyvät näkymät varustelevylle ja työlaitteelle. Tämä huolimatta Voimahuoneen suuresta koosta. Ohjaamo on todellinen tasalattiaohjaamo, ja sangen tilava sellainen. Etukuormaimen hallintalaitteille on runsaasti kiinnitysvaihtoehtoja käyttäjän mieltymyksen mukaisesti. Kaksiosaisen suurteholämmityslaitteen ansiosta ikkunat pysyvät huurtumattomina vaikeissakin oloissa ja näkyvyys on taattu. 6000 sarjan ohjaamojärjestelyt ovat erittäin toimivat, tämän vuoksi etukuormaintyöskentely Valtralla ei väsytä siinä määrin kuin muilla merkeillä. Valtralla jaksat painaa pitkää päivää.
Mezzon vaihteisto tuo etukuormaintyöskentelyyn helppokäyttöistä ripeyttä. Voimansiirrossa on joko DeltaPowerShift, HiTrol tai HiShift sekä runsaasti synkronoituja välityksiä. Ainutlaatuisena ominaisuutena saat Valtraan kaikki edellämainitut ominaisuudet yhdessä, huom. siis saatavana vain Mezzossa!
Mezzon vakiovaihteisto on 12 12 synkronoitu perusvaihteisto. Tätä täydennetään tarvittaessa moniportaisella planeettarakenteisella DeltaPowerShiftillä. DeltaPowerShiftillä vaihdat vedon katkeamatta. Lisävarusteena voit valita myös HiTrol turbiinikytkimen, joka antaa etukuormaintyöskentelyyn uutta jouheutta. Normaali kytkin kestää tämän ansiosta paljon pidempään, liikkeellelähdöt ovat pehmeitä ja tarkkoja, lisäksi HiTrol on täysin huoltovapaa. Vaativaa käyttäjää varten on lisäksi HiShift kytkimen painonappihallinta. HiShift merkitsee vasemmanjalan vapaapäivää, ajokytkintä hallitaan vaihdevipujen päissä sijaitsevilla mikrokytkimillä.
Jos järkevänhintainen Mezzo on tarjokkaana, niin ei pidä ohittaa loistavaa tilaisuutta päästä käsiksi todelliseen laatutraktoriin. Näiden arvo on pysyvyys ja käsite traktorimaailmassa. - gs<sohm,,dzö
aatelia kirjoitti:
Nämä 6000 sarjan Valmetit ovat etukuormaintraktoreiden todellista eliittiä. Jotain kertoo jo myyntitilastotkin, sillä 40 prosenttia kaikista uusista 6000 sarjalaisista on varustettu tehdasasenteisella etukuormaimella. Tähän vielä päälle jälkiasennettavat MP-Liftit, Jamesit ym. ym.
Lyhyt akseliväli antaa ainutlaatuisen ketteryyden. Tämä korostuu ahtaissa väleissä työskenneltäessä. Ohjaus on supernopea, noin kolme kierrosta laidasta laitaan ja ohjausnopeus lähes 2 r/s. Ohjaus on ainutlaatuisen kevyt, kiitos suurtehohydrauliikan erikoisen suuren tuoton. Suurtehohydrauliikan ansiosta kuormaimen liikenopeudet ovat suuret, keulahydrauliikalle ei ilmene tarvetta. Myös vaativa harjakonekäyttö onnistuu mainiosti traktorin omalla hydrauliikalla, jonka nettoteho on lähes 20 kW. Onnistunut painojakauma takaa eturenkaiden pidon lastaustyöskentelyssä, Valmetti ei puske. Niinikään onnistunut painojakauma mahdollistaa suuren vetokyvyn ilman lisäpainotustakin, pyörä ei sudi tyhjää. Erittäin rankkaan etukuormaintyöskentelyyn Valmetilla on tarjota tellisuusmallin etuakseli kymmenpulttisine napoineen sekä takavannepainot.
6000 sarjan traktorit ovat varustetut ylellisellä Ergocab ohjaamolla, joka on markkinoiden hiljaisimpia ja mukavimpia ohjaamoja. Ohjaamon ikkunapinta-ala on suuri, tämä takaa mahtavan näkyvyyden. Voimakkaasti kiilamainen keula antaa hyvät näkymät varustelevylle ja työlaitteelle. Tämä huolimatta Voimahuoneen suuresta koosta. Ohjaamo on todellinen tasalattiaohjaamo, ja sangen tilava sellainen. Etukuormaimen hallintalaitteille on runsaasti kiinnitysvaihtoehtoja käyttäjän mieltymyksen mukaisesti. Kaksiosaisen suurteholämmityslaitteen ansiosta ikkunat pysyvät huurtumattomina vaikeissakin oloissa ja näkyvyys on taattu. 6000 sarjan ohjaamojärjestelyt ovat erittäin toimivat, tämän vuoksi etukuormaintyöskentely Valtralla ei väsytä siinä määrin kuin muilla merkeillä. Valtralla jaksat painaa pitkää päivää.
Mezzon vaihteisto tuo etukuormaintyöskentelyyn helppokäyttöistä ripeyttä. Voimansiirrossa on joko DeltaPowerShift, HiTrol tai HiShift sekä runsaasti synkronoituja välityksiä. Ainutlaatuisena ominaisuutena saat Valtraan kaikki edellämainitut ominaisuudet yhdessä, huom. siis saatavana vain Mezzossa!
Mezzon vakiovaihteisto on 12 12 synkronoitu perusvaihteisto. Tätä täydennetään tarvittaessa moniportaisella planeettarakenteisella DeltaPowerShiftillä. DeltaPowerShiftillä vaihdat vedon katkeamatta. Lisävarusteena voit valita myös HiTrol turbiinikytkimen, joka antaa etukuormaintyöskentelyyn uutta jouheutta. Normaali kytkin kestää tämän ansiosta paljon pidempään, liikkeellelähdöt ovat pehmeitä ja tarkkoja, lisäksi HiTrol on täysin huoltovapaa. Vaativaa käyttäjää varten on lisäksi HiShift kytkimen painonappihallinta. HiShift merkitsee vasemmanjalan vapaapäivää, ajokytkintä hallitaan vaihdevipujen päissä sijaitsevilla mikrokytkimillä.
Jos järkevänhintainen Mezzo on tarjokkaana, niin ei pidä ohittaa loistavaa tilaisuutta päästä käsiksi todelliseen laatutraktoriin. Näiden arvo on pysyvyys ja käsite traktorimaailmassa.Meille ostettiin 6300, on se jo ollut kymmenen vuotta. Uutena, oli vähän kalliimpi ku ferkku muttei oo kyllä tarvinnu katua. On menny tosi vähillä remonteil, suunnanvaihtokepin nuppi halkes toissa syksynä.
Oon kyl täysin samaa mieltä ton kirjottamasi kommentin kanssa. En käsitä miks jokku ostaa niit tautisii ulkomaan raktoreita. Oli meilläkin ennen ferkku. - koneet
Mullakin on tuota vuosikertaa oleva 6400. Ja varusteina Q640, Agrodata, 38 tuuman kummit, ylävalot ja neljä lohkoo. Ja väri on punainen.
Tää oli silloin uutena jotain 280000 markkaa, mut se oli ovh kun meillä meni vaihdossa 705.
Onkos sulla Sisu Valmetti vai Valtra Valmetti? Meil jälkimmäinen. Kumpaakin on 98 mallisena. - suoraan
aatelia kirjoitti:
Nämä 6000 sarjan Valmetit ovat etukuormaintraktoreiden todellista eliittiä. Jotain kertoo jo myyntitilastotkin, sillä 40 prosenttia kaikista uusista 6000 sarjalaisista on varustettu tehdasasenteisella etukuormaimella. Tähän vielä päälle jälkiasennettavat MP-Liftit, Jamesit ym. ym.
Lyhyt akseliväli antaa ainutlaatuisen ketteryyden. Tämä korostuu ahtaissa väleissä työskenneltäessä. Ohjaus on supernopea, noin kolme kierrosta laidasta laitaan ja ohjausnopeus lähes 2 r/s. Ohjaus on ainutlaatuisen kevyt, kiitos suurtehohydrauliikan erikoisen suuren tuoton. Suurtehohydrauliikan ansiosta kuormaimen liikenopeudet ovat suuret, keulahydrauliikalle ei ilmene tarvetta. Myös vaativa harjakonekäyttö onnistuu mainiosti traktorin omalla hydrauliikalla, jonka nettoteho on lähes 20 kW. Onnistunut painojakauma takaa eturenkaiden pidon lastaustyöskentelyssä, Valmetti ei puske. Niinikään onnistunut painojakauma mahdollistaa suuren vetokyvyn ilman lisäpainotustakin, pyörä ei sudi tyhjää. Erittäin rankkaan etukuormaintyöskentelyyn Valmetilla on tarjota tellisuusmallin etuakseli kymmenpulttisine napoineen sekä takavannepainot.
6000 sarjan traktorit ovat varustetut ylellisellä Ergocab ohjaamolla, joka on markkinoiden hiljaisimpia ja mukavimpia ohjaamoja. Ohjaamon ikkunapinta-ala on suuri, tämä takaa mahtavan näkyvyyden. Voimakkaasti kiilamainen keula antaa hyvät näkymät varustelevylle ja työlaitteelle. Tämä huolimatta Voimahuoneen suuresta koosta. Ohjaamo on todellinen tasalattiaohjaamo, ja sangen tilava sellainen. Etukuormaimen hallintalaitteille on runsaasti kiinnitysvaihtoehtoja käyttäjän mieltymyksen mukaisesti. Kaksiosaisen suurteholämmityslaitteen ansiosta ikkunat pysyvät huurtumattomina vaikeissakin oloissa ja näkyvyys on taattu. 6000 sarjan ohjaamojärjestelyt ovat erittäin toimivat, tämän vuoksi etukuormaintyöskentely Valtralla ei väsytä siinä määrin kuin muilla merkeillä. Valtralla jaksat painaa pitkää päivää.
Mezzon vaihteisto tuo etukuormaintyöskentelyyn helppokäyttöistä ripeyttä. Voimansiirrossa on joko DeltaPowerShift, HiTrol tai HiShift sekä runsaasti synkronoituja välityksiä. Ainutlaatuisena ominaisuutena saat Valtraan kaikki edellämainitut ominaisuudet yhdessä, huom. siis saatavana vain Mezzossa!
Mezzon vakiovaihteisto on 12 12 synkronoitu perusvaihteisto. Tätä täydennetään tarvittaessa moniportaisella planeettarakenteisella DeltaPowerShiftillä. DeltaPowerShiftillä vaihdat vedon katkeamatta. Lisävarusteena voit valita myös HiTrol turbiinikytkimen, joka antaa etukuormaintyöskentelyyn uutta jouheutta. Normaali kytkin kestää tämän ansiosta paljon pidempään, liikkeellelähdöt ovat pehmeitä ja tarkkoja, lisäksi HiTrol on täysin huoltovapaa. Vaativaa käyttäjää varten on lisäksi HiShift kytkimen painonappihallinta. HiShift merkitsee vasemmanjalan vapaapäivää, ajokytkintä hallitaan vaihdevipujen päissä sijaitsevilla mikrokytkimillä.
Jos järkevänhintainen Mezzo on tarjokkaana, niin ei pidä ohittaa loistavaa tilaisuutta päästä käsiksi todelliseen laatutraktoriin. Näiden arvo on pysyvyys ja käsite traktorimaailmassa.Mutta teepä sillä koneellas oikeasti töitä: et yhtään pidä siitä kun takakankku on aina ilmassa. Ei mikään ole niin paskamaista kuin kuormaaminen 6000-sarjan Valmetilla!
- käyttäjäkokemuksiani
suoraan kirjoitti:
Mutta teepä sillä koneellas oikeasti töitä: et yhtään pidä siitä kun takakankku on aina ilmassa. Ei mikään ole niin paskamaista kuin kuormaaminen 6000-sarjan Valmetilla!
Ja vitut nämä mitään mainostekstejä ole, vaan omakohtaisia käyttäjäkokemuksiani pidemmältä aikajaksolta.
On totta että esitteet ovat kohdallani hyvin luetut ja sisäistetyt, niin Valtran kuin muidenkin merkkien. Samoin käyttäjäkokemuksia minulla on laajalti kaikista länsikoneista.
Valtran soveltuvuus maatalouskäyttöön on omaa luokkaansa. Tästä kertoo myös erinomaisen onnistunut painojakauma, edessä 45% ja takana 55%. Tämä antaa traktorille erinomaisen vetokyvyn jo ilman lisäpainotustakin.
On varsin vähän sellaisia töitä, missä takapään painotus loppuu kesken. Maataloustyössä tämä ei tule vastaan. Mikäli urakoidaan jotain erikoisen raskasta massankuormausta, on syytä valita Mezzoon lisävarusteiset takavannepainot ja DanaSpicer -teollisuusetuakselisto. Tämä varustus yhdessä kiinteäsovitteisen Valmet 2115 kuormaimen kanssa takaavat kuormaustyön ennennäkemättömän tehokkuuden.
Voisikin todeta, ettei mikään ole niin nautinnollista kuin etukuormaintyöskentely Valmet 6400 DHX:llä, varustettuna HiShift -painonappikytkimellä, moniportaisella DeltaPowerShiftillä, HiTrol -turbiinikytkimellä ja tehdasasenteisella Valtra etukuormaimella. Valmetin sopivuus etukuormainkäyttöön on omaa luokkaansa, ehkäpä siksi useammassa kuin jokatoisessa Mezzossa kuormain on.
Sinulla ei selvästikään ole kokemusta työskentelystä eri traktorimerkeillä, heikko argumentointisi paljastaa sen. Tai sitten isäsi on sinulle kertonut Valmetin nostavan lonkkaa, ei sillä mitään tee. - vuosiin
käyttäjäkokemuksiani kirjoitti:
Ja vitut nämä mitään mainostekstejä ole, vaan omakohtaisia käyttäjäkokemuksiani pidemmältä aikajaksolta.
On totta että esitteet ovat kohdallani hyvin luetut ja sisäistetyt, niin Valtran kuin muidenkin merkkien. Samoin käyttäjäkokemuksia minulla on laajalti kaikista länsikoneista.
Valtran soveltuvuus maatalouskäyttöön on omaa luokkaansa. Tästä kertoo myös erinomaisen onnistunut painojakauma, edessä 45% ja takana 55%. Tämä antaa traktorille erinomaisen vetokyvyn jo ilman lisäpainotustakin.
On varsin vähän sellaisia töitä, missä takapään painotus loppuu kesken. Maataloustyössä tämä ei tule vastaan. Mikäli urakoidaan jotain erikoisen raskasta massankuormausta, on syytä valita Mezzoon lisävarusteiset takavannepainot ja DanaSpicer -teollisuusetuakselisto. Tämä varustus yhdessä kiinteäsovitteisen Valmet 2115 kuormaimen kanssa takaavat kuormaustyön ennennäkemättömän tehokkuuden.
Voisikin todeta, ettei mikään ole niin nautinnollista kuin etukuormaintyöskentely Valmet 6400 DHX:llä, varustettuna HiShift -painonappikytkimellä, moniportaisella DeltaPowerShiftillä, HiTrol -turbiinikytkimellä ja tehdasasenteisella Valtra etukuormaimella. Valmetin sopivuus etukuormainkäyttöön on omaa luokkaansa, ehkäpä siksi useammassa kuin jokatoisessa Mezzossa kuormain on.
Sinulla ei selvästikään ole kokemusta työskentelystä eri traktorimerkeillä, heikko argumentointisi paljastaa sen. Tai sitten isäsi on sinulle kertonut Valmetin nostavan lonkkaa, ei sillä mitään tee.Mahtuu näihin lähes 34:ään kuormausvuoteen monenlaista härveliä Porkkala-kuormaajasta David Brownissa lähtien monenlaista, 6400 Valmettikin.. Ja kyllä se oli surkea lannoitelavoja jakaessa. Monta vuotta se piti silläkin vain tehdä..
- 111
käyttäjäkokemuksiani kirjoitti:
Ja vitut nämä mitään mainostekstejä ole, vaan omakohtaisia käyttäjäkokemuksiani pidemmältä aikajaksolta.
On totta että esitteet ovat kohdallani hyvin luetut ja sisäistetyt, niin Valtran kuin muidenkin merkkien. Samoin käyttäjäkokemuksia minulla on laajalti kaikista länsikoneista.
Valtran soveltuvuus maatalouskäyttöön on omaa luokkaansa. Tästä kertoo myös erinomaisen onnistunut painojakauma, edessä 45% ja takana 55%. Tämä antaa traktorille erinomaisen vetokyvyn jo ilman lisäpainotustakin.
On varsin vähän sellaisia töitä, missä takapään painotus loppuu kesken. Maataloustyössä tämä ei tule vastaan. Mikäli urakoidaan jotain erikoisen raskasta massankuormausta, on syytä valita Mezzoon lisävarusteiset takavannepainot ja DanaSpicer -teollisuusetuakselisto. Tämä varustus yhdessä kiinteäsovitteisen Valmet 2115 kuormaimen kanssa takaavat kuormaustyön ennennäkemättömän tehokkuuden.
Voisikin todeta, ettei mikään ole niin nautinnollista kuin etukuormaintyöskentely Valmet 6400 DHX:llä, varustettuna HiShift -painonappikytkimellä, moniportaisella DeltaPowerShiftillä, HiTrol -turbiinikytkimellä ja tehdasasenteisella Valtra etukuormaimella. Valmetin sopivuus etukuormainkäyttöön on omaa luokkaansa, ehkäpä siksi useammassa kuin jokatoisessa Mezzossa kuormain on.
Sinulla ei selvästikään ole kokemusta työskentelystä eri traktorimerkeillä, heikko argumentointisi paljastaa sen. Tai sitten isäsi on sinulle kertonut Valmetin nostavan lonkkaa, ei sillä mitään tee.No nyt on sekin päivä sitten nähty, joku kehuu 6400 valmetin kuormausominaisuuksia hyviksi.
Onhan se nappikytkin hieno kuormaustyössä, jos ei hydraulista suunnanvaihtoa löydy. Ja mitä tulee ohjaamon ergonomiaan, sitä en kyllä pidä minään verrattuna moneen muuhun merkkiin. 6200 ja 6400 ferkut ovat jo aivan eri planeetelta kuormaustyössä (niin kuin muissakin töissä) niin vaihteistoltaan, ikkuna-pinta-alaltaan ja ohjaamoergonomialtaan. Paino-jakauma myös sopivampi. New Hollandin super steer aivan loistava, jos ketterää traktoria etsii. Vaihteisto myös kaikissa muissa suuremmissa merkeissä on huomattavasti parempi kuin 6400 valtrassa.
"Voisikin todeta, ettei mikään ole niin nautinnollista kuin etukuormaintyöskentely Valmet 6400 DHX:llä". Voihan sen niinkin sanoa, minusta ei kyllä pidä tippaakaan paikkaansa. Tai no, ehkä se oli totta vielä vuosituhannen vaihteessa ja sitä ennen, mutta ei kyllä enää pitkään aikaan ole ollut näin. - kaikkiin töihin
111 kirjoitti:
No nyt on sekin päivä sitten nähty, joku kehuu 6400 valmetin kuormausominaisuuksia hyviksi.
Onhan se nappikytkin hieno kuormaustyössä, jos ei hydraulista suunnanvaihtoa löydy. Ja mitä tulee ohjaamon ergonomiaan, sitä en kyllä pidä minään verrattuna moneen muuhun merkkiin. 6200 ja 6400 ferkut ovat jo aivan eri planeetelta kuormaustyössä (niin kuin muissakin töissä) niin vaihteistoltaan, ikkuna-pinta-alaltaan ja ohjaamoergonomialtaan. Paino-jakauma myös sopivampi. New Hollandin super steer aivan loistava, jos ketterää traktoria etsii. Vaihteisto myös kaikissa muissa suuremmissa merkeissä on huomattavasti parempi kuin 6400 valtrassa.
"Voisikin todeta, ettei mikään ole niin nautinnollista kuin etukuormaintyöskentely Valmet 6400 DHX:llä". Voihan sen niinkin sanoa, minusta ei kyllä pidä tippaakaan paikkaansa. Tai no, ehkä se oli totta vielä vuosituhannen vaihteessa ja sitä ennen, mutta ei kyllä enää pitkään aikaan ole ollut näin.Niin, onhan selvää että Mezzon kuormausominaisuudet ovat paremmat kuin monessa muussa traktorissa, eihän niitä muuten niin paljon kuormaustyössä käytettäisi. Yli puolet Mezzoista on varustettu etukuormaimella, niiden ainutlaatuisen hyvän soveltuvuuden tähden.
HiShift on paljon enemmän kuin pelkkä nappikytkin, ellet tiennyt. HiShift on aina yhdistetty Agrodata ajotietokoneeseen, ja tästä syystä kytkimen toiminta on paljon loogisempaa kuin muissa merkeissä. Toimintaherkkyys on sidottu ajonopeuteen.
Mezzo ja Mega sarjoista löytyy myös sähköhydraulisella suunnanvaihdolla varustetut HiTech -mallit. Siis nämä mallit sinunkaltaisillesi, jotka välttämättä haluavat sen hydraulisen suunnanvaihtimen. Mikäli näitä suunnanvaihtotekniikaltaan erittäin edistyksellisiä HiTech -malleja verrataan noihin 6400 sarjan ferguihin tai TS/TM Nyykkäreihin niin ero on selvä Valtran eduksi. Valtran suunnanvaihtotapahtuma on aina joustava ja pehmeä, kiitos onnistuneen automatiikan. Ero ferkun suunnanvaihtotapahtumaan on aivan ällistyttävä, kytkentä ei riuhtaise eikä pyörä riko maan pintaa. Lisäksi Valtran suunnanvaihto ei toimi, ennenkuin ajonopeus laskee alle 3 km/h. Aivan ainutlaatuinen ominaisuus näissä HiTech Valtroissa on voimanhallinta. Yksinkertaistetusti traktorilla on kolme tehtävää: Mennä eteenpäin, pysyä paikallaan, mennä taaksepäin. Mistä muusta traktorista kuin Valtrasta löytyy tämä ainutlaatuinen suunnanvaihtoon yhdistetty HiBrake -käsijarru? Ei ainakaan MF:stä tai NH:sta. Vaihteiston käyttö Valtrassa on paljon helpompaa kuin MF:ssä tai NH:ssa. Valtran osapowershift -tyyppisellä DeltaPowerShiftillä vaihteiden loikkiminen onnistuu helposti toisin kuin vaikkapa NH:ssa. Kolmen kepin järjestelmä on ainutlaatuisen helppo ja mukava käyttää; tökeröihin hydraulisynkroihin Valtrassa ei ole sorruttu.
Valtran lyhyt akseliväli antaa ainutlaatuisen ketteryyden, tästä voivat NH:lla ja MF:llä ajavat vain haaveilla kun etupyörä kiertää kaukana kuin jossain vanhassa JenkkiJontikassa. Tämä korostuu ahtaissa väleissä työskenneltäessä, ja siihen ei sinänsä nerokas NH:n SuperSteerikään auta. Tuo SuperSteer on puutteellinen konstruktio, mikäli sen yhteyteen ei ymmärretä varustaa konetta myös pikaohjauksella. Valtran ohjaus on aina supernopea, noin kolme kierrosta laidasta laitaan ja ohjausnopeus lähes 2 r/s. Ferkun ja nyykkärin ohjausta joutuu kiertämään samalla ohjaustapahtumalla paljonpaljon enemmän. Valtran ohjaus on ainutlaatuisen kevyt, kiitos suurtehohydrauliikan erikoisen suuren tuoton. Keveydessä on valtaisa ero muihin merkkeihin nähden. Lisäksi huomionarvoista on, ettei Valtran ohjaus pidä minkäänlaista jurinaa. - Hässey-Spurguson
kaikkiin töihin kirjoitti:
Niin, onhan selvää että Mezzon kuormausominaisuudet ovat paremmat kuin monessa muussa traktorissa, eihän niitä muuten niin paljon kuormaustyössä käytettäisi. Yli puolet Mezzoista on varustettu etukuormaimella, niiden ainutlaatuisen hyvän soveltuvuuden tähden.
HiShift on paljon enemmän kuin pelkkä nappikytkin, ellet tiennyt. HiShift on aina yhdistetty Agrodata ajotietokoneeseen, ja tästä syystä kytkimen toiminta on paljon loogisempaa kuin muissa merkeissä. Toimintaherkkyys on sidottu ajonopeuteen.
Mezzo ja Mega sarjoista löytyy myös sähköhydraulisella suunnanvaihdolla varustetut HiTech -mallit. Siis nämä mallit sinunkaltaisillesi, jotka välttämättä haluavat sen hydraulisen suunnanvaihtimen. Mikäli näitä suunnanvaihtotekniikaltaan erittäin edistyksellisiä HiTech -malleja verrataan noihin 6400 sarjan ferguihin tai TS/TM Nyykkäreihin niin ero on selvä Valtran eduksi. Valtran suunnanvaihtotapahtuma on aina joustava ja pehmeä, kiitos onnistuneen automatiikan. Ero ferkun suunnanvaihtotapahtumaan on aivan ällistyttävä, kytkentä ei riuhtaise eikä pyörä riko maan pintaa. Lisäksi Valtran suunnanvaihto ei toimi, ennenkuin ajonopeus laskee alle 3 km/h. Aivan ainutlaatuinen ominaisuus näissä HiTech Valtroissa on voimanhallinta. Yksinkertaistetusti traktorilla on kolme tehtävää: Mennä eteenpäin, pysyä paikallaan, mennä taaksepäin. Mistä muusta traktorista kuin Valtrasta löytyy tämä ainutlaatuinen suunnanvaihtoon yhdistetty HiBrake -käsijarru? Ei ainakaan MF:stä tai NH:sta. Vaihteiston käyttö Valtrassa on paljon helpompaa kuin MF:ssä tai NH:ssa. Valtran osapowershift -tyyppisellä DeltaPowerShiftillä vaihteiden loikkiminen onnistuu helposti toisin kuin vaikkapa NH:ssa. Kolmen kepin järjestelmä on ainutlaatuisen helppo ja mukava käyttää; tökeröihin hydraulisynkroihin Valtrassa ei ole sorruttu.
Valtran lyhyt akseliväli antaa ainutlaatuisen ketteryyden, tästä voivat NH:lla ja MF:llä ajavat vain haaveilla kun etupyörä kiertää kaukana kuin jossain vanhassa JenkkiJontikassa. Tämä korostuu ahtaissa väleissä työskenneltäessä, ja siihen ei sinänsä nerokas NH:n SuperSteerikään auta. Tuo SuperSteer on puutteellinen konstruktio, mikäli sen yhteyteen ei ymmärretä varustaa konetta myös pikaohjauksella. Valtran ohjaus on aina supernopea, noin kolme kierrosta laidasta laitaan ja ohjausnopeus lähes 2 r/s. Ferkun ja nyykkärin ohjausta joutuu kiertämään samalla ohjaustapahtumalla paljonpaljon enemmän. Valtran ohjaus on ainutlaatuisen kevyt, kiitos suurtehohydrauliikan erikoisen suuren tuoton. Keveydessä on valtaisa ero muihin merkkeihin nähden. Lisäksi huomionarvoista on, ettei Valtran ohjaus pidä minkäänlaista jurinaa.Joo oon sun kaa täysin samaa mieltä tästä Valmeti ylivoimasta raktorimaailmas. Ja etenki juuri näitten Mezzojen hyvyydestä, hyvin sen tossa kerroit, sulla on sanankäyttö hallus.
Eihän nuota Massikoota kukaan eres enää osta, 6000 viimeestään vei niiren maineen. Samooten nyykkärit on sellaasia öljypruuttia. Jondeere aivan liika kallis ja täynnänsä omaperäsiä ratkaisuja.
Eipä tääläpäin juuri muuta oo ku Valtraa. Ja justiin noi 6400set on niitä yleisimpii. - valtra 6400 vm98
koneet kirjoitti:
Mullakin on tuota vuosikertaa oleva 6400. Ja varusteina Q640, Agrodata, 38 tuuman kummit, ylävalot ja neljä lohkoo. Ja väri on punainen.
Tää oli silloin uutena jotain 280000 markkaa, mut se oli ovh kun meillä meni vaihdossa 705.
Onkos sulla Sisu Valmetti vai Valtra Valmetti? Meil jälkimmäinen. Kumpaakin on 98 mallisena.siinä on erikoisrenkaat(leveämmät)kuin yleensä.unohtui mainita että siinä on hydraulinen kaltevuudensäädin.
- 111
Hässey-Spurguson kirjoitti:
Joo oon sun kaa täysin samaa mieltä tästä Valmeti ylivoimasta raktorimaailmas. Ja etenki juuri näitten Mezzojen hyvyydestä, hyvin sen tossa kerroit, sulla on sanankäyttö hallus.
Eihän nuota Massikoota kukaan eres enää osta, 6000 viimeestään vei niiren maineen. Samooten nyykkärit on sellaasia öljypruuttia. Jondeere aivan liika kallis ja täynnänsä omaperäsiä ratkaisuja.
Eipä tääläpäin juuri muuta oo ku Valtraa. Ja justiin noi 6400set on niitä yleisimpii.Vai ei niitä massikoita kukaan enää osta, sehän selittääkin massikan prosentuaalisen osuuden nousun uusien traktorien rekisteröinneissä, ja vastaavasti valtran laskun samaisessa taulukossa. Nykyiset n/t-sarjan valtrat ovat jo huomattavia edistysaskelia ottaneet, vaikkakin nykyinen kolmikeppinen hitech -vaihteisto on auttamatta vanhentunutta tekniikka. Sitä en edelleenkään kiistä, etteikö 6400-sarja olisi ollut huippu traktori niin ominaisuuksiltaan kuin ohjaamo-ergonomialtaan. Tuo vain ei pidä paikkaansa enää tänäpäivänä. Massikan dyna-4/6 sekä Case ih/NH:n powershift -vaihteistot ovat täysin eri planeetalta. Jokaisessa näissä traktoreissa, jopa valtrassa, voidaan liikkeellelähdön äkäisyyttä/hempeyttä säätää. Ja usko tai älä, monissa ek-hommissa äkäisestä suunnanvaihdosta ei todellakaan ole haittaa. Ja toisekseen, hitaammin kytkeytyvä suunnanvaihto taas kuluttaa kytkimen pakkoja huomattavasti enemmän kuin äkäinen.
6400 -sarja on kestävyydeltään kieltämättä ylivertainen uudemmista traktoreista, mutta minun traktorivalinnassa en todellakaan lähde siitä että kone kestää kymmeniätuhansia tunteja. Tottakai, se on iso asia myös. Mutta itselleni ergonomia ja koneen ominaisuudet(lue:sopivuus töihin) ovat isoja asioita. Myös huollon saatavuus ja laadukkuus ovat isoja kriteerejä. Näiden ominaisuuksien takia valtran n-advance oli myös yksi valintavaihtoehdoista. Innolla odottelen valtran tulevaa portaatonta vaihteistoa.
Valtra on menettänyt markkinaosuuttaan lähes koko 2000-luvun, johtuen juuri malliensa paikalleenjämähtänäisyydestä, toivottavasti ymmärtävät ottaa kilpailevien merkkien etumatkaa kiinni tulevaisuudessa. Sillä valtiontraktoria en missään nimessä pidä huonona merkkinä, päin vastoin.
Ps. Täälläpäin taas tuntuu valtrat olevan lievänä vähemmistönä niin urakoinnissa kuin maataloustöissäkin. Erityisesti urakoinnissa - kymmenessä vuodessa
111 kirjoitti:
Vai ei niitä massikoita kukaan enää osta, sehän selittääkin massikan prosentuaalisen osuuden nousun uusien traktorien rekisteröinneissä, ja vastaavasti valtran laskun samaisessa taulukossa. Nykyiset n/t-sarjan valtrat ovat jo huomattavia edistysaskelia ottaneet, vaikkakin nykyinen kolmikeppinen hitech -vaihteisto on auttamatta vanhentunutta tekniikka. Sitä en edelleenkään kiistä, etteikö 6400-sarja olisi ollut huippu traktori niin ominaisuuksiltaan kuin ohjaamo-ergonomialtaan. Tuo vain ei pidä paikkaansa enää tänäpäivänä. Massikan dyna-4/6 sekä Case ih/NH:n powershift -vaihteistot ovat täysin eri planeetalta. Jokaisessa näissä traktoreissa, jopa valtrassa, voidaan liikkeellelähdön äkäisyyttä/hempeyttä säätää. Ja usko tai älä, monissa ek-hommissa äkäisestä suunnanvaihdosta ei todellakaan ole haittaa. Ja toisekseen, hitaammin kytkeytyvä suunnanvaihto taas kuluttaa kytkimen pakkoja huomattavasti enemmän kuin äkäinen.
6400 -sarja on kestävyydeltään kieltämättä ylivertainen uudemmista traktoreista, mutta minun traktorivalinnassa en todellakaan lähde siitä että kone kestää kymmeniätuhansia tunteja. Tottakai, se on iso asia myös. Mutta itselleni ergonomia ja koneen ominaisuudet(lue:sopivuus töihin) ovat isoja asioita. Myös huollon saatavuus ja laadukkuus ovat isoja kriteerejä. Näiden ominaisuuksien takia valtran n-advance oli myös yksi valintavaihtoehdoista. Innolla odottelen valtran tulevaa portaatonta vaihteistoa.
Valtra on menettänyt markkinaosuuttaan lähes koko 2000-luvun, johtuen juuri malliensa paikalleenjämähtänäisyydestä, toivottavasti ymmärtävät ottaa kilpailevien merkkien etumatkaa kiinni tulevaisuudessa. Sillä valtiontraktoria en missään nimessä pidä huonona merkkinä, päin vastoin.
Ps. Täälläpäin taas tuntuu valtrat olevan lievänä vähemmistönä niin urakoinnissa kuin maataloustöissäkin. Erityisesti urakoinnissa""Valtra on menettänyt markkinaosuuttaan lähes koko 2000-luvun, johtuen juuri malliensa paikalleenjämähtänäisyydestä, toivottavasti ymmärtävät ottaa kilpailevien merkkien etumatkaa kiinni tulevaisuudessa. Sillä valtiontraktoria en missään nimessä pidä huonona merkkinä, päin vastoin.""
Olet väärässä. Vertaappa vaikka näitä kahta niin huomaat kehityksen olleen valtaisaa:
http://www.nettikone.com/639555
http://www.nettikone.com/639569
Jälkimmäisessä konessa on mielestäni kaikki mahdolliset hienoudet mitä nykyaikaiselta traktorilta vaatia saattaa. Ulkonäkö on tosin säilynyt lähes samana, mutta Mezzon ulkoasu on ollut alun alkaen todella silmiähivelevä.
Jälkimmäinen saattaa olla ulkomaantuliaisia, johtuen tietyistä yksityiskohdista. - koneet
valtra 6400 vm98 kirjoitti:
siinä on erikoisrenkaat(leveämmät)kuin yleensä.unohtui mainita että siinä on hydraulinen kaltevuudensäädin.
Joo, meillä on ihan normaalit 18.4-38 Miseliinit. Ku on kuitenkin tuota talviajookin, mut kesällä noi leveet varmasti on tosi hyvät.
Kaltevuussäädin meil on ihan mekaaninen. Se on sekin ihan hyvä käyttää näis Valtrois. Ja säästää sen yhden hydelohkon sillä.
Nää 98 malliset on suosittuu vuosikertaa. Varmaan eniten on 6400 tehty just 98 ja 99 vuosina. - asfalttia
vuosiin kirjoitti:
Mahtuu näihin lähes 34:ään kuormausvuoteen monenlaista härveliä Porkkala-kuormaajasta David Brownissa lähtien monenlaista, 6400 Valmettikin.. Ja kyllä se oli surkea lannoitelavoja jakaessa. Monta vuotta se piti silläkin vain tehdä..
Niin, ajetaankos säiliöautolla asfalttia??
Et selvästikään osaa valita oikeantyyppistä konetta tiettyyn työhön. Ei maatalousvarusteista 6400:sta ole tarkoitettu jatkuvaan lannoitelavojen jakamiseen. Lannoitelavojen käsittely toki onnistuu maatalous 6400:kin, mutta ammattimaisempaa käyttöä ajatellen siihen olisi pitänyt olla raskasta kuormainkäyttöä varten varusteltu kone.
Eli tuontyyppistä käyttöä varten koneen olisi pitänyt olla joko tyyppiä 6600E tai 6800 varustettuna teollista etukuormaintyöskentelyä varten. Mikäli urakoidaan jotain erikoisen raskasta massankuormausta, on syytä valita Mezzoon lisävarusteiset takavannepainot ja DanaSpicer -teollisuusetuakselisto kymmenpulttisin navoin. Tämä varustus yhdessä kiinteäsovitteisen Valmet 2115 kuormaimen kanssa takaavat kuormaustyön ennennäkemättömän tehokkuuden. Lisäksi harkinnanarvoinen varustus noin rajuun kuormaukseen on Nokian TRI2 erikoisvahvisteinen palapintarengas.
Lisäksi tuontyyppisessä käytössä on syytä valita lisävarusteinen HiTrol -turbiinikytkin, HiShift -painonappihallintainen kytkinautomatiikka, sekä E-mallin pikavaihdeautomatiikka. DeltaPowerShift650 onkin näissä suurissa Mezzoissa jo vakiovarusteinen. Siirtymiä ajatellen liikennevälitys on ehdoton: lievällä kierrosten nostolla tuollainen 6800 kulkee 65 km/h jolloin pysytään lähes jakoauton mukana.
Kertomaasi työhön olisi ollut ylivoimainen vaihtoehto tällainen 6800 täydennettynä edellämainituin optiovarustein:
http://www.tuurinkonehuutokauppa.com/auction/lotimages/tkhk_7808_valmet68001997.jpg
Oletko koskaan kuullut Valtran räätälöintimahdollisuudesta? Ellet, niin tiedoksi että sillä tavoin saadaan tilattua asiakkaalle hänen käyttötarpeitaan vastaava kone. On mitä ilmeisimmin ollut oma vikasi, kun olet ymmärtämättömyyttäsi ja teknistä taitamattomuuttasi ajanut "maitoautolla mursketta".
Millä koneella hoidat nykyisin etukuormaintyöt? Kurottajalla? - ratkaisuja löytyy
asfalttia kirjoitti:
Niin, ajetaankos säiliöautolla asfalttia??
Et selvästikään osaa valita oikeantyyppistä konetta tiettyyn työhön. Ei maatalousvarusteista 6400:sta ole tarkoitettu jatkuvaan lannoitelavojen jakamiseen. Lannoitelavojen käsittely toki onnistuu maatalous 6400:kin, mutta ammattimaisempaa käyttöä ajatellen siihen olisi pitänyt olla raskasta kuormainkäyttöä varten varusteltu kone.
Eli tuontyyppistä käyttöä varten koneen olisi pitänyt olla joko tyyppiä 6600E tai 6800 varustettuna teollista etukuormaintyöskentelyä varten. Mikäli urakoidaan jotain erikoisen raskasta massankuormausta, on syytä valita Mezzoon lisävarusteiset takavannepainot ja DanaSpicer -teollisuusetuakselisto kymmenpulttisin navoin. Tämä varustus yhdessä kiinteäsovitteisen Valmet 2115 kuormaimen kanssa takaavat kuormaustyön ennennäkemättömän tehokkuuden. Lisäksi harkinnanarvoinen varustus noin rajuun kuormaukseen on Nokian TRI2 erikoisvahvisteinen palapintarengas.
Lisäksi tuontyyppisessä käytössä on syytä valita lisävarusteinen HiTrol -turbiinikytkin, HiShift -painonappihallintainen kytkinautomatiikka, sekä E-mallin pikavaihdeautomatiikka. DeltaPowerShift650 onkin näissä suurissa Mezzoissa jo vakiovarusteinen. Siirtymiä ajatellen liikennevälitys on ehdoton: lievällä kierrosten nostolla tuollainen 6800 kulkee 65 km/h jolloin pysytään lähes jakoauton mukana.
Kertomaasi työhön olisi ollut ylivoimainen vaihtoehto tällainen 6800 täydennettynä edellämainituin optiovarustein:
http://www.tuurinkonehuutokauppa.com/auction/lotimages/tkhk_7808_valmet68001997.jpg
Oletko koskaan kuullut Valtran räätälöintimahdollisuudesta? Ellet, niin tiedoksi että sillä tavoin saadaan tilattua asiakkaalle hänen käyttötarpeitaan vastaava kone. On mitä ilmeisimmin ollut oma vikasi, kun olet ymmärtämättömyyttäsi ja teknistä taitamattomuuttasi ajanut "maitoautolla mursketta".
Millä koneella hoidat nykyisin etukuormaintyöt? Kurottajalla?nousee , vika on kahdessa muussa paikassa , nimittäin kauhan koossa ja penkin ja ratin välissä.
lähes kaikista traktoreista , missä hytrauliikka riittää , saa takapään limaan , pienempi kone tarvii
pienemmän kauhan. 6400 on sen verta ketterä , että ehtii kyllä pienemmälläkin lastilla.
-Tuolla tukipalstalla jusseja syytellään liiallisesta traktoreiden tarpeettomuudesta , mutta ei kukaan arvostele erikokoluokkien tarpeellisuutta eri töihin , esim. 6400 on perinteinen
yleistraktori , mutta vähänkin vaativampiin urakointiin se alkaa olla liian pieni. Asiaa voi kyllä korjata mm. vannepainoilla. - sampsa11
suoraan kirjoitti:
Mutta teepä sillä koneellas oikeasti töitä: et yhtään pidä siitä kun takakankku on aina ilmassa. Ei mikään ole niin paskamaista kuin kuormaaminen 6000-sarjan Valmetilla!
ittelläni on tuo 6800 valtra ja siino n mp-liftin etukuormaaja..ei tuo ainakaa nosta persettäilmaan kun kuormaajalla tekee töitä..se on käytöstä kiinni.on sitä ajettu myös 1renkaalla :D
- Valmetmies
aatelia kirjoitti:
Nämä 6000 sarjan Valmetit ovat etukuormaintraktoreiden todellista eliittiä. Jotain kertoo jo myyntitilastotkin, sillä 40 prosenttia kaikista uusista 6000 sarjalaisista on varustettu tehdasasenteisella etukuormaimella. Tähän vielä päälle jälkiasennettavat MP-Liftit, Jamesit ym. ym.
Lyhyt akseliväli antaa ainutlaatuisen ketteryyden. Tämä korostuu ahtaissa väleissä työskenneltäessä. Ohjaus on supernopea, noin kolme kierrosta laidasta laitaan ja ohjausnopeus lähes 2 r/s. Ohjaus on ainutlaatuisen kevyt, kiitos suurtehohydrauliikan erikoisen suuren tuoton. Suurtehohydrauliikan ansiosta kuormaimen liikenopeudet ovat suuret, keulahydrauliikalle ei ilmene tarvetta. Myös vaativa harjakonekäyttö onnistuu mainiosti traktorin omalla hydrauliikalla, jonka nettoteho on lähes 20 kW. Onnistunut painojakauma takaa eturenkaiden pidon lastaustyöskentelyssä, Valmetti ei puske. Niinikään onnistunut painojakauma mahdollistaa suuren vetokyvyn ilman lisäpainotustakin, pyörä ei sudi tyhjää. Erittäin rankkaan etukuormaintyöskentelyyn Valmetilla on tarjota tellisuusmallin etuakseli kymmenpulttisine napoineen sekä takavannepainot.
6000 sarjan traktorit ovat varustetut ylellisellä Ergocab ohjaamolla, joka on markkinoiden hiljaisimpia ja mukavimpia ohjaamoja. Ohjaamon ikkunapinta-ala on suuri, tämä takaa mahtavan näkyvyyden. Voimakkaasti kiilamainen keula antaa hyvät näkymät varustelevylle ja työlaitteelle. Tämä huolimatta Voimahuoneen suuresta koosta. Ohjaamo on todellinen tasalattiaohjaamo, ja sangen tilava sellainen. Etukuormaimen hallintalaitteille on runsaasti kiinnitysvaihtoehtoja käyttäjän mieltymyksen mukaisesti. Kaksiosaisen suurteholämmityslaitteen ansiosta ikkunat pysyvät huurtumattomina vaikeissakin oloissa ja näkyvyys on taattu. 6000 sarjan ohjaamojärjestelyt ovat erittäin toimivat, tämän vuoksi etukuormaintyöskentely Valtralla ei väsytä siinä määrin kuin muilla merkeillä. Valtralla jaksat painaa pitkää päivää.
Mezzon vaihteisto tuo etukuormaintyöskentelyyn helppokäyttöistä ripeyttä. Voimansiirrossa on joko DeltaPowerShift, HiTrol tai HiShift sekä runsaasti synkronoituja välityksiä. Ainutlaatuisena ominaisuutena saat Valtraan kaikki edellämainitut ominaisuudet yhdessä, huom. siis saatavana vain Mezzossa!
Mezzon vakiovaihteisto on 12 12 synkronoitu perusvaihteisto. Tätä täydennetään tarvittaessa moniportaisella planeettarakenteisella DeltaPowerShiftillä. DeltaPowerShiftillä vaihdat vedon katkeamatta. Lisävarusteena voit valita myös HiTrol turbiinikytkimen, joka antaa etukuormaintyöskentelyyn uutta jouheutta. Normaali kytkin kestää tämän ansiosta paljon pidempään, liikkeellelähdöt ovat pehmeitä ja tarkkoja, lisäksi HiTrol on täysin huoltovapaa. Vaativaa käyttäjää varten on lisäksi HiShift kytkimen painonappihallinta. HiShift merkitsee vasemmanjalan vapaapäivää, ajokytkintä hallitaan vaihdevipujen päissä sijaitsevilla mikrokytkimillä.
Jos järkevänhintainen Mezzo on tarjokkaana, niin ei pidä ohittaa loistavaa tilaisuutta päästä käsiksi todelliseen laatutraktoriin. Näiden arvo on pysyvyys ja käsite traktorimaailmassa.Kuormantunteva hydrauliikka, hydr. Sunnnanvaihto, useampi portaisempi pikavaihde ym ym todelliset tekniset hienoudet puuttuvat. Etuakseli mahan alla etukuormaimen kanssa huono eikä ole silti kääntyvyydeltään traktoreiden aatelia.
- Kesällä pelto
Hyvä kone metsään tuo 6400. Metsäohjaamohan näisä on jo vakiona. Meillä ollut kolme 6000 sarjan valmettia. Nykyisessä noin 8400 tuntia. Vikoja ei ole juurikaan ollut. Vesipumpun laakerit vaihdettu ja suuntakepin nuppi.
Varusteet kannattaa ottaa huomioon esim. hydraliikka lohkojen määrä, onko ilmastointi, tasauspyörästön luokot ja tämmöiset jotka äkkiä maksavat paljon jos jälkikäteen asentaa. Nämä kun ovat varusteohjelman mukaisia asiakastilauskoneita joten kahta samanlaista ei helpolla löydy.- vain sitä
..miten ylität ojat Valmetilla metsässä?? Siinä kun on niin iso keulaylitys..
- ö8iydcluyl
vain sitä kirjoitti:
..miten ylität ojat Valmetilla metsässä?? Siinä kun on niin iso keulaylitys..
Nyt sun kandee mennä ens töiksi kattomaan sitä 6400 keulaa. Katsos, siinä on semmonen voimakas viiste ylöspäin, niin ei varmasti tarraa keulasta kiinni 38/28 kummeilla. Tai sit on niin kauhee oja ettei sitä voi kärryn kans kuvitella ylittävänkää.
6400:n etenemiskyky metässä on ihan omaa luokkaansa, lyhyt akseliväli ja hyvä runkorakenne mahollistaa ajon käsittämättömän pahoissa paikoissa. Lisäksi huom. korkee maavara ja teräksinen runkotankki, ja metsäohjaamo, ja taitettavat portaat, ja suuri hydepumppu, ja optimi painojakauma, ja mahtava ketteryys, ja hyvät näkymät ohjaamosta, ja kääntyvä penkki, ja venttiilipöydän paikka ja tasalattiaohjaamo ja ja ja ja... Kyl sun kandee käydä kokeilees, niin tiiät enempi ja luulet vähempi. - jspoijnhshre
vain sitä kirjoitti:
..miten ylität ojat Valmetilla metsässä?? Siinä kun on niin iso keulaylitys..
Nyt sun kandee mennä ens töiksi kattomaan sitä 6400 keulaa. Katsos, siinä on semmonen voimakas viiste ylöspäin, niin ei varmasti tarraa keulasta kiinni 38/28 kummeilla. Tai sit on niin kauhee oja ettei sitä voi kärryn kans kuvitella ylittävänkää.
6400:n etenemiskyky metässä on ihan omaa luokkaansa, lyhyt akseliväli ja hyvä runkorakenne mahollistaa ajon käsittämättömän pahoissa paikoissa. Lisäksi huom. korkee maavara ja teräksinen runkotankki, ja metsäohjaamo, ja taitettavat portaat, ja suuri hydepumppu, ja optimi painojakauma, ja mahtava ketteryys, ja hyvät näkymät ohjaamosta, ja kääntyvä penkki, ja venttiilipöydän paikka ja tasalattiaohjaamo ja ja ja ja... Kyl sun kandee käydä kokeilees, niin tiiät enempi ja luulet vähempi - Nyt kandee
jspoijnhshre kirjoitti:
Nyt sun kandee mennä ens töiksi kattomaan sitä 6400 keulaa. Katsos, siinä on semmonen voimakas viiste ylöspäin, niin ei varmasti tarraa keulasta kiinni 38/28 kummeilla. Tai sit on niin kauhee oja ettei sitä voi kärryn kans kuvitella ylittävänkää.
6400:n etenemiskyky metässä on ihan omaa luokkaansa, lyhyt akseliväli ja hyvä runkorakenne mahollistaa ajon käsittämättömän pahoissa paikoissa. Lisäksi huom. korkee maavara ja teräksinen runkotankki, ja metsäohjaamo, ja taitettavat portaat, ja suuri hydepumppu, ja optimi painojakauma, ja mahtava ketteryys, ja hyvät näkymät ohjaamosta, ja kääntyvä penkki, ja venttiilipöydän paikka ja tasalattiaohjaamo ja ja ja ja... Kyl sun kandee käydä kokeilees, niin tiiät enempi ja luulet vähempiOhops! Nyt kyl varmasti kandee käydä tutkiis sitä 6400:n etupäätä.
Keskustelu Valmet 6400 ylivoimaisesta hyvyydestä Suomi24 palstalla käy näemmä niin kiivaana, ettei palvelinkaan meinaa pysyä perässä ja siksi jökittää. - menin katsomaan
jspoijnhshre kirjoitti:
Nyt sun kandee mennä ens töiksi kattomaan sitä 6400 keulaa. Katsos, siinä on semmonen voimakas viiste ylöspäin, niin ei varmasti tarraa keulasta kiinni 38/28 kummeilla. Tai sit on niin kauhee oja ettei sitä voi kärryn kans kuvitella ylittävänkää.
6400:n etenemiskyky metässä on ihan omaa luokkaansa, lyhyt akseliväli ja hyvä runkorakenne mahollistaa ajon käsittämättömän pahoissa paikoissa. Lisäksi huom. korkee maavara ja teräksinen runkotankki, ja metsäohjaamo, ja taitettavat portaat, ja suuri hydepumppu, ja optimi painojakauma, ja mahtava ketteryys, ja hyvät näkymät ohjaamosta, ja kääntyvä penkki, ja venttiilipöydän paikka ja tasalattiaohjaamo ja ja ja ja... Kyl sun kandee käydä kokeilees, niin tiiät enempi ja luulet vähempija kokeilemaan, mutta oli jo ehtinyt vaihtamaan traktorimerkkiä. Ei ole ihme, ettei tänä talvena enää olekaan delegoinut pahojen paikkojen ajoa minulle!
- dfmhkzpotjm
menin katsomaan kirjoitti:
ja kokeilemaan, mutta oli jo ehtinyt vaihtamaan traktorimerkkiä. Ei ole ihme, ettei tänä talvena enää olekaan delegoinut pahojen paikkojen ajoa minulle!
Joo, varmasti kaverinkaveri oli ehtiny mennä vaihtamaan Valmettinsa pois joo. Joo, ja aivan yllättäen ja pyytämättä ja kuinka ollakkaan just ny joo. Joo ei ole ihme ettei oo enää delegoinu joo.
Nojooh...
Totuus nyt kuitenki on se ettei 6400 parempaa maataloustraktoria metsäominaisuuksiltaan ole. Sanoppa ny mikä se merkki on millä sun pitää ajaa sieltä mihin 6400 ei mene. - ejtrkiyrk
menin katsomaan kirjoitti:
ja kokeilemaan, mutta oli jo ehtinyt vaihtamaan traktorimerkkiä. Ei ole ihme, ettei tänä talvena enää olekaan delegoinut pahojen paikkojen ajoa minulle!
Kyl täytyy sanoo et kaverillas viiraa ja pahoin jos menee 6400 Valtran vaihtaan johonki ulkomaan tattoriin.
En usko näiltä sijoiltani tuota väitettäs.
Jos tosiaan vaihto 6400 pois nii kerroppa miksi ja mihin merkkiin/malliin.
- gorky
6400,samoin kuin 8400 ovat niitä legendaarisia käyttövarmoja perusmalleja jotka sopivat kaikenlaisiin hommiin pellolle ja metsään sekä urakointiin.
- f78öäouä
Joo, nää on kyl niitä legendaarisimpii koneita. Käytettyjen hintapyynnitkin kertoo sen.
Lisäisin noiden legendojen joukkoon nykykoneista viel mallit 665, 865, 8950 ja 6800. - ajytkt
f78öäouä kirjoitti:
Joo, nää on kyl niitä legendaarisimpii koneita. Käytettyjen hintapyynnitkin kertoo sen.
Lisäisin noiden legendojen joukkoon nykykoneista viel mallit 665, 865, 8950 ja 6800.Vanhemmista valmeteista pitää mainita 705, 702S, 1102 ja 565.
- ja vastaus
>>>Mitä eroja on Valmet/Valtra 6400 HITROLL ja DPS vaihteistoissa ja mitä muita vaihteisto vaihtoehtoja ko.traktoriin on>>>>
Hitrol=turbiinikytkin
DPS=powersifti (Deltta powersift)
Muita vaihtoehtoja on vielä TracTrol pikavaihdelaatikko vm. 93 asti. Ja Hishifti nappikytkinautomatiikka vm. 96 alkaen.
Nää kaikki voi olla yhdessä tai erikseen paitti DPS ja Tractrol sulkee toisensa pois. tractrol on kaksiportanen ja dps moniportanen.
>>>>entäpä erot ohjaamoissa tavallinen ja metsäohjaamo?>>>>
6400 on aina ja vakiona mehtäohjaamo. Mehtäohjaamossa on tasalattiaohjaamo taakse asti, pyörivä istuin, avattavat takaikkunat ja tila venttiilipöydälle.
Lisävarusteena joko takakaasu tai Twintrac taakseajovarustus.
>>>>> Heikot kohdat traktorissa yleensä?>>>>>
Valmetin 6400:ssa ei heikkoja paikkoja ole. Kone on kauttaaltaan vahva ja kestävä. No ne vaihdekepin nupit on joiskin vuosimalliis rapeita, en tiiä mikkä ne vuosimallit sitte on mistä ne hajoaa. Meillei oo hajonnu ne kepit. Istuimen tyynyt näistä yleensä ensin hajoaa, siis ne menee puhki. Mut siihen Crammerin penkkiin saa uudet penkinpäälliset viidellä kympillä.- 111
Eikös tuo valtterin normaali ohjaamo ole täysin metsään soveltuva, mutta varsinaisesti metsäohjaamo -nimellä myytävä ohjaamo on lasikattoinen takaa ja ohjaamon ulkopuolella kiertää putki. Wn nyt muista milloin tämä metsäohjaamo tuli myyntiin, mutta kyllä se on jo kauan ollut myynnissä.
Jostain muitelisin, että valmetin ilmastointi olisi ollut hieman kehnommin toimivaa noissa 6400 joissakin vuosikerroissa. Tämä sitten todellakin hämärä muistikuva, en mene varmaksi väittämään.
Nuo valmetit/valtravalmetit ovat kyllä parhaita traktoreita metsähommiin, se täytyy myöntää. Meillä siinä hommassa käytössä 655 valmetti, ja on kyllä aivan loistava kone. - metsämiesss
111 kirjoitti:
Eikös tuo valtterin normaali ohjaamo ole täysin metsään soveltuva, mutta varsinaisesti metsäohjaamo -nimellä myytävä ohjaamo on lasikattoinen takaa ja ohjaamon ulkopuolella kiertää putki. Wn nyt muista milloin tämä metsäohjaamo tuli myyntiin, mutta kyllä se on jo kauan ollut myynnissä.
Jostain muitelisin, että valmetin ilmastointi olisi ollut hieman kehnommin toimivaa noissa 6400 joissakin vuosikerroissa. Tämä sitten todellakin hämärä muistikuva, en mene varmaksi väittämään.
Nuo valmetit/valtravalmetit ovat kyllä parhaita traktoreita metsähommiin, se täytyy myöntää. Meillä siinä hommassa käytössä 655 valmetti, ja on kyllä aivan loistava kone.Yleensä se metsäohjaamo tarkoittaa ihan perusohjaamoa. Toki jo useamman vuoden ajan mezzoihin, megoihin ja hiteccilöihin on saanut forest ohjaamoa joka on varsinainen metsäohjaamo jossa on parannettu näkyvyys taakse ja takasivuille kun puoli kattoa on korvattu polykarbonaattilaseilla.
Se on vaan aikas arvokas tuo F-Line ohjaamo. Ei sitä ihan pikku hommaa varten oteta varusteeksi. Ei sillä, etteikö se hyvä olisi. - tässä äffässä
metsämiesss kirjoitti:
Yleensä se metsäohjaamo tarkoittaa ihan perusohjaamoa. Toki jo useamman vuoden ajan mezzoihin, megoihin ja hiteccilöihin on saanut forest ohjaamoa joka on varsinainen metsäohjaamo jossa on parannettu näkyvyys taakse ja takasivuille kun puoli kattoa on korvattu polykarbonaattilaseilla.
Se on vaan aikas arvokas tuo F-Line ohjaamo. Ei sitä ihan pikku hommaa varten oteta varusteeksi. Ei sillä, etteikö se hyvä olisi.Onkos tässä F ohjaamossa kattolämmityslaitetta ollenkaa?
- olli82
Hyvä ja varma peli on ollut, ismen 170B etukuormaajalla. Ja se on totta että kiikkerä on etukuormaintyössä varsinkin itsellä kun nuita yli tonnin painoisia 1,5M pyöröpaaleja kuskailen eikä niillä vannepainoilla ole mitään virkaa kun ei niillä se paino tule tarpeeksi taakse. 200l öljytynnyriin kun valaa täyteen betonia ja laittaa perään niin sitten pysyy maassa takatassut! Ja tuli laitettua lastu tuohon niin nyt on huimasti alavääntöö, suosittelen!
- ISO MIES
TOSSA KUVASSA ON HIENO VALTRA
- 6400
6000 Sarjan kevyt perä ja hah.... 800 kg vehnä säkki tuntunu keulalla perässä yhtään ja ei ollut takapainoa V 6300
- pekkafarmari
Mulla Valmet 6300. Heikko kuormain traktori. Ulottuvuuskin tosi surkea .Muuten näppärä esim .silppurin kanssa .Elho 1700
- Harasoo
Eikö Elho-velho ole jo aikaa sitten taakse jäänyttä elämää, kun ajosilppurit parturoi ainakin täällä lakeuksilla. Mutta yöttömässä yössä lapin perukoilla se on tietysti aivan eri asia kun aika ei kulu eikä päivä laske.
- ford3
joopajoo hurjan näköistä meininkiä valmet korjaamossa uuden veroiset traktorit vaihteisto remontissa,mikä niistä hajoo,
Nonnii, tuo alkuperäinen kysymys onkin jo rapiat viisvuotta vanha ja saanut vastauksensakin.. Mutta en malttanut olla kirjoittamatta tuosta mezzojen kuormausominaisuuksista. Ittellä ollu uudesta saakka -02 6800 valtra jossa turbiinikytkin ja nappikytkin sekä carraron teollisuusakseli. Siinä on 180B isme kuormaajana ja täytyy sanoa että noinkin pienehköllä kuormaajalla se valmetin perse on aivan käsittämättömän kevyt. Ilman nelivetoa ei se tälleen talvikelillä lähe ees liikkeelle vaikkei oo mitään kuormaajassa. Tonnin takapuntin kun laittaa taakke, nii sit alkaa olla mukava kuormata tavaraa kuin tavaraa. Hydrauliikka vaan on melko tehoton sillä vajaan 80litran tuotolla. Joutuu aikalailla kierroksia pitämään koneessa jotta kuormaaja liikkuu ja silloin taas turbiinikytkin menee toimimattomaksi. Nii, ja katsokaa teknisten tietojen kääntöympyrän halkaisijat ennenkuin kehutte valtran ketteryyttä. Ei voi paljoa kömpelömpää olla, jollei oteta ford countya mukaan kinkereille.
Verrokkina voin kertoa TS110A NH joka pykälää suuremmalla kuormaajalla kääntyy paljon pienemmässä kaaressa ja suuremmalla kuormalla ja kuormaajakin toimii huomattavasti rivakammin 110 litran tuotolla.
Se noissa -05, -55, ja mezzo/mega hyteissä on hienoa, että niissä on kunnon tasalattia hytti jossa penkin saa helpolla ympäri..ja eritoten noissa vanhoissa 05ja55 hyteissä. Ehottoman hyviä pelejä siis mettään.. Mut kuormaajakäytössä aivan hanurista...ja jos joku jotain muuta väittää, niin provoja ovat.piste- 5455
No niin, tulihan se sieltä ku puolenkymmentä vuotta houkutteli.
- hgfhfg
voi teitä valtra iskovaisia... teitä ei voi enään parantaa :(
- John Deere <3
Meillä on Valmet 6400 ja koko ajan hajosi niitä vaihde kepin nuppeja sitten vaihettiin uuden mallin nupit ja se maksoi 125e ja todella paska kuormata jos ilman taka painoa nostaa pyörö paalin niin perse heti ilmassa ja ei ole todellakaan ketterä traktori kääntö säde on 9m sitten meillä on toisena koneena john deere 6210 premium vm1998 kääntösäde 8.3m ja ainoastaan yksi vaihdekeppi on kopissa ja kertaakaan ei ole vielä hajonnut ja hydrauliikkaa oli vakiona 103l metsossa 73....
- polle3
valmetista menee sen takia vaihteistot kun ilman öljyä ajellaan. vanhemmiten maali ku irtoaa ni ei öljyt pysy enään niin hyvin sisässä. ja isännät ei muista tarkistaa öljyjä. näin tapahtui täällä kerran. toisesta taas meni taka aksila poikki paalikuorman kanssa.
- Valtra 6400
Jontikasta ei hajoa vaihdekepin nupit mutta hajoaa kuskin pää kun pitäis kone myydä tai muuttaa euroiksi.
Miksi Jontikka on ns.yksityisillä markkinoilla vaikea myytävä sanokaa joilla tietoa löytyy..?
Kyllä niitä Agrista myydään mutta kun yksityisiä ilmoituksia katsoo myyntiaika voi olla 1-2vuotta ja vastaavalla Valmetilla 1-2päivää.
Jos tämä asia ei ole tärkeä kannatta investoida Peuraan mutta itse en ottaisi sitä riskiä
sillä kokemusta on myynnistä joten älkää yrittäkö asiaa muuksi muuttaa. - Messämies
Muuten hyvä kone mutta vaihteisto täyttä kuraa.. Makuasia sekin kyllä mutta tämä minun mielipiteeni
- Anonyymi
Löytyiskö keltään 604 hytraulipumpua .ei tarvis olla kunnossa tulis opetustarkoitukseen .mieluimmin 06 alueelta voisin hakea mahdollisesti kauvempaakin. 0400170829
- Anonyymi
Miksi näistä vaihteet aina hukassa
- Anonyymi
Joku tuossa moittii perän keveyttä. Voi herranen aika sentään! Painoa nyt on niin helpppo lisätä, jos erikoistöihin moiseen on tarve. Toinen asia on niinkin yksinkertainen kuin fysiikan momenttivarsi. 6000-sarja on aivan upea yleiskäyttöön juuri ketteryytensä ja lyhyen akselivälinsä takia. Ja metsässä sillä kiertää vaikka puunrungon ympäri. Eikä jää muoviset matalalla roikkuvat polttoainesäiliöt tai akkukotelot ja akut kannon päähän ihmettelemään, että mihin se traktori hävisi. Momnettivarsi (takapään painopisteen sijainti) on tällaisiin tarpeisiin väkisinkin lyhyt. Jos tarvitsee raskaampaa perää eikä halua lisäpainoja, kannattaa valita pidemmän akselivälin 8000-sarjalainen. Sama vaihteisto / renkaat ovat pidemmän varren päässä, joten pysyy tassut maassa. Käytettynä ostamani 6550 Hi_Tech on nyt ollut tuhannen käyttötunnin verran käytössä ja pahuksen tyytyväinen olen. Ei 2000-vuosimallin peli tietenkään nykyisiä portaattomia vaihteistoja vastaa, mutta ei 2000-vuosimallin tietokonekkaan tämänpäiväistä. Kahta aikakautta on turha verrata rinnakkain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1095804Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453803Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503275Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4632670Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681700- 871386
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321363Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151336- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1541245