Hei! En nyt tiedä kuuluuko tämä asia tänne palstalle. Sairastuin etelässä nielutulehdukseen, sain penisilliini kuurin ja tulehduskipulääkkeet. Viikon päästä lääkekuurin lopettamisesta alkoi kova kutina selässä, tuli pieni ihottumaläikkä (pieniä punaisia näppylöitä vieri vieressä). Nyt koto Suomessa tuli kutinan seurauksena myös ylävatsaan pieni ihottumaläiskä.
Voiko penisilliini allergian oireet tulla vasta viikon päästä? Vai voisiko ihottuma olla jotain nielutulehduksen jälkitautia.
Kiitos.
penisilliini allergia
2
5021
Vastaukset
- angiina
MUlla tuli penisilliinistä allerginen reaktio kyllä melkein heti, kun olin ottanut ensimmäisen tabletin. Lääke pitikin vaihtaa sitten antibioottiin. En tiedä, voisiko tuo sinulla olla penisilliiniallergiaa, luulisi, että reaktio olisi tullut jo aiemmin. Tai sitten et ole niin voimakkaasti sille allerginen. Oletko ottanut allergialääkettä? Mä sain sillä oireet pois. Jos sulla ei oireet helpota, niin ehkä kannattaa mennä lääkäriin.
- amè
Voi tulla reaktio vasta kuurin syömisen jälkeenkin, mulle tuli 2 pv:ää sen jälkeen, kun lopetin kuurin. Koko keho nokkosihottumassa, naama, kyynärpäät, kädet, vatsa, rinnan aluset, kaula, jne. Kutisee...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917485- 373977
- 453520
- 2362814
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402662- 452492
- 1322401
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292289Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202248- 451972