KasviHuoneIlmiö!

namisuku

Ihanasta PerheJoulusta jäi (yllätys ja iso) mieleen (koko ajan) lumeton Joulu?!

Katselin eilen (ensin puoliKiinnostuneesti) sitten harmittavan kiinnostuneesti Ranskalaista dokkaria, Maa ilmasta.

Tajuntaani iski suurella voimalla, MaaPallomme TILA!
Mitä kaikkea yksittäinen ihminen voisi tehdä asian hyväksi?
Onko muutos vain teollisuusmaiden "kontolla"?
Ja paljon muita kysymyksiä, joita en itse edes (ymmärrä)??!

Jääkarhutkin häviämässä sadan vuoden sisällä sukupuuttoon (tosi Surullista)=(

Laittakaa Te Kaikki Viisaat 50 (laiset)IkiOmia mielipiteitänne asiasta, olisi tod. mielenkiintoista lukea=)

Kasvihuoneilmiö on ollut tapetilla pidempäänkin, mutta nyt vasta se omaan tajuntaani iski?!

81

1414

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muistakaa alkuperämme.

Kaikki on lähtöisin yksittäisen ihmisen ahneudesta joka on joukossa tiivistynyt, kun mikään ei riitä. Maasta otetaan kaikki irti. Eläimistä otetaan kaikki irti. Konstilla millä hyvänsä kaikki pitäisi saada tuottamaan. Ihmisen muka mukavuuden halusta, siitä saa maksaa kovan hinnan. Köyhät eivä tähän kulutusjuhlaan ole syypäitä. Syövät Suomessakin varakkaampien vanhentunen varalla olevat ruoat että ei vaan kaupasta pääse loppumaan. Kaikki pyörii täydellä teholla. Kuka on valmistanut viimeiseksi itse vaatteitaan. Kutonut sukkia, korjannut vaatteita? Roskikset on täynnä rojua ja käyttökelpoista tavaraa, kun on niin helppo ja leuhkaa viedä viallinen roskiin. Ei tarvitse muuta kun osata kantaa. Muuluikin osaa sen. Tänäkin jouluna ostettiin aika paljon aivan turhaa krääsää. Kaupoissa oli jo aaton aattona joulutavarat puoleen hintaan. Jouluroinaa. Kiinalaista tavarataivasta. Mielestäni jos joku sanoo että päättjät ovat viisaita tässä työn tteettäisessä muualla ja ruoan tuonti toiselta puolen maailmaa niin minä sanon että todella tyhmää touhua. Nyt viisas hankkii palan maata ja kasvattaa itse perunansa. tulihan minun mummokin toimeen . Tarvitsi kahvin ja sokerin kaupasta. Onneksi en ole niin avuton että en pärjäisi. Osaan tehdä jos haluan vaikka mitä. Nokiakin on puhuttanut mielestäni aika vähän. aika herkässä on myrkytykset ja jälkiseurauksista ei tiedä vielä kukaan.

• kakkuja Italiasta!

Onko hullumpaa kuultu. Tai no,riisipuuro valmiina kaupasta,kiisseli valmiina kaupasta...ähh..ei jaksa ajatella...
        Mutta miten pahalle ne maistuu omatekemään verrattuna.
        Vaikka en ole kurmee-kokki,pikemminkin karmee-kokki,lapseni syö muieluummin mun tekemää "ruokaa" , ne valmiit kaupan "ruuat" tahtoo jäädä.
        Nytkin ostin jouluks kalaa...savustettua. Ihmettelin hieman outoa sivumakua...kunnes luin pienellä präntätyn...kala ei ollu Suomea nähnytkään ennen kuin kaupan tiskillä.
        Suurennuslasi kourassa saa kulkea erottaakseen kotimaisen raaka-aineen.

• namisuku

...asian vakavuuden!
        Nyt on tiedossa miten ja kuinka kaikki on saanut alkunsa, ok. Ynnä ketkä ovat vastuussa, ihmiset itse, ok.
        Se suurin kysymys, mitä voisimme tehdä asian eteen, että näin ei jatkuisi.
        Ennenkaikkea yksilötasolla!
        Vielä että, voisimmeko lopettaa, ainakin jarruttamaan "ilmiön laajuutta"??

• namisuku
        kakkuja Italiasta! kirjoitti:

Onko hullumpaa kuultu. Tai no,riisipuuro valmiina kaupasta,kiisseli valmiina kaupasta...ähh..ei jaksa ajatella...
        Mutta miten pahalle ne maistuu omatekemään verrattuna.
        Vaikka en ole kurmee-kokki,pikemminkin karmee-kokki,lapseni syö muieluummin mun tekemää "ruokaa" , ne valmiit kaupan "ruuat" tahtoo jäädä.
        Nytkin ostin jouluks kalaa...savustettua. Ihmettelin hieman outoa sivumakua...kunnes luin pienellä präntätyn...kala ei ollu Suomea nähnytkään ennen kuin kaupan tiskillä.
        Suurennuslasi kourassa saa kulkea erottaakseen kotimaisen raaka-aineen.

...alku, muistutetaan ja palautetaan lähiruoan maku omalle perheelle ja ystäville, sukulaisille.
        Suositaan sisukkaasti oman maan antimia=)

ON Pakko jaksaa ajatella, lastenlastenlastenkin tähden=)

• Pirre*

kaikilla ei ole edes sitä palasta maata..

Mutta tosiasia että ihmiselle luodaan tarpeita, joita ilman me emme muka tule toimeen, pitää olla tarjolla sen himputin tuhatta plaattua eksoottista hedelmää ja sun muuta evästä plus roinaa; justiisa niitä mitä rahdataan taivaan täydeltä tänne..

Ollaan me tyhmiä, me immeiset..mainosmiehet nauraa partaasa..

• namisuku
        Pirre* kirjoitti:

kaikilla ei ole edes sitä palasta maata..

Mutta tosiasia että ihmiselle luodaan tarpeita, joita ilman me emme muka tule toimeen, pitää olla tarjolla sen himputin tuhatta plaattua eksoottista hedelmää ja sun muuta evästä plus roinaa; justiisa niitä mitä rahdataan taivaan täydeltä tänne..

Ollaan me tyhmiä, me immeiset..mainosmiehet nauraa partaasa..

....tod. olla tyhmiä, kun helkutin viisaita ja ymmärtäväisiä!=D

• Pirre*

täälläkin, ja vettä ropottelee taivaalta.

On uskottava että jotain ilmaisissa on tapatunut ja tapauhtuupi...

Mutta, enpä onta kontolleni.

• Lunta sataa kertynyt noin 2-5 cm, ihanan valkoista ilma että maa.

• namisuku

...Sinä otat Pirre kontollesi edes "pikkasen" ja hiukka vastuuta, voipi olla että naapurisi seuraa esimerkkiäsi!=D

• namisuku
        riosku kirjoitti:

Lunta sataa kertynyt noin 2-5 cm, ihanan valkoista ilma että maa.

...strutsit laittavat päänsä maankoloon ja jänöjussit pensaaseen:(

• Pirre*
        riosku kirjoitti:

Lunta sataa kertynyt noin 2-5 cm, ihanan valkoista ilma että maa.

sataa lunta?

Täälläkin oli jo ..jo parinsentin pysyvä lumikerros, mutta se oli ja meni :(

• Pirre*
        namisuku kirjoitti:

...Sinä otat Pirre kontollesi edes "pikkasen" ja hiukka vastuuta, voipi olla että naapurisi seuraa esimerkkiäsi!=D

kaupungeissa loppuu autolla ajaminen, ja katuvalot sammutetaan, edes yöksi..tai tai edes jokatoinen lamppu, - sitten mieki, nyt elän kuin ennenkin.

• olen aina kierrättänyt

Lapsenikin luomusti maailmaan saattanut. Kaokilla töitä terveitä ovat ja lapsen lapsenikin. Vaatimus puolella alan olla. joskus minutkin pitää palkita siitä että ilen elänyt IHMISEN tavoin. Myrkyttänyt en ole mitään. Lajitelkaa roskanne. peskää käyttämättömät vaatteet ja korjatkaa ja viekää hyvän tekeväisyyteen. antakaa ylimääräisestänne kkiertoon. Jokaisella on ympärillä ihmisiä jotka tarvitsee sellaista mikä sinulla on ylimääräisenä. Ajatus seis. JOS MINÄ EN TÄTÄ TARVITSE, SINÄKÄÄN ET SITÄ SAA. Jokaiseen isompaan kerrostaloon huonekalujen kierrätys huone tms.. luovuutta peliin. vai ostatteko kataloogit ja stailaajat kaupasta. Siivotkaa jälkenne. Olette vastuussa ostamistanne tavaroista, myös ruoasta. Teillä ei ole oikeutta olla tämän maailman paskaajia. Minun lapseni jäävät tänne elämään. Kertokaa ja opettakaa miniälle ja tyttärille että harsovaippoja on olemassa. Jumpatkaa itse ja pitäkää itsestänne huolta ettei tarvitse kroonikkovaippoja. Syökää niin ettei suonet tukkeudu. Luovuttakaa verta. Antakaa apuanne kotimaahan, täälläkin on avun tarvitsioita jos haluatte nähdä.

• namisuku
        olen aina kierrättänyt kirjoitti:

Lapsenikin luomusti maailmaan saattanut. Kaokilla töitä terveitä ovat ja lapsen lapsenikin. Vaatimus puolella alan olla. joskus minutkin pitää palkita siitä että ilen elänyt IHMISEN tavoin. Myrkyttänyt en ole mitään. Lajitelkaa roskanne. peskää käyttämättömät vaatteet ja korjatkaa ja viekää hyvän tekeväisyyteen. antakaa ylimääräisestänne kkiertoon. Jokaisella on ympärillä ihmisiä jotka tarvitsee sellaista mikä sinulla on ylimääräisenä. Ajatus seis. JOS MINÄ EN TÄTÄ TARVITSE, SINÄKÄÄN ET SITÄ SAA. Jokaiseen isompaan kerrostaloon huonekalujen kierrätys huone tms.. luovuutta peliin. vai ostatteko kataloogit ja stailaajat kaupasta. Siivotkaa jälkenne. Olette vastuussa ostamistanne tavaroista, myös ruoasta. Teillä ei ole oikeutta olla tämän maailman paskaajia. Minun lapseni jäävät tänne elämään. Kertokaa ja opettakaa miniälle ja tyttärille että harsovaippoja on olemassa. Jumpatkaa itse ja pitäkää itsestänne huolta ettei tarvitse kroonikkovaippoja. Syökää niin ettei suonet tukkeudu. Luovuttakaa verta. Antakaa apuanne kotimaahan, täälläkin on avun tarvitsioita jos haluatte nähdä.

....UPEETA ja MAHTAVAA, Hienoa=D

• olen aina kierrättänyt kirjoitti:

Jokaiseen kerrostaloon huonekalukierrätys kuulostaa hyvältä idealta. Itse asun suurkaupungissa ja täällä on roskislavat nykyisin lukkojen takana, niin ettei kerjäläiset pääse niistä mitään ottamaan. Ennen niitä roskisten tonkijoita oli ja köyhät löysivät tarvitsemiaan tavaroita ilmaiseksi.

Usein olen muuten ihmetellyt, että kuka mahtaa nykyisin hyötyä niistä välillä todellakin hyväkuntoisista ja monellekin kelpaavista huonekaluista jotka laitetaan lukittuihin roskislavoille.

• namisuku
        miljoona kirjoitti:

Jokaiseen kerrostaloon huonekalukierrätys kuulostaa hyvältä idealta. Itse asun suurkaupungissa ja täällä on roskislavat nykyisin lukkojen takana, niin ettei kerjäläiset pääse niistä mitään ottamaan. Ennen niitä roskisten tonkijoita oli ja köyhät löysivät tarvitsemiaan tavaroita ilmaiseksi.

Usein olen muuten ihmetellyt, että kuka mahtaa nykyisin hyötyä niistä välillä todellakin hyväkuntoisista ja monellekin kelpaavista huonekaluista jotka laitetaan lukittuihin roskislavoille.

....kokouksessa ehdotin roskaparakkiin, takaseinälle "hyllykköä" johon jokainen voisi laittaa itselle tarpeettomat, muille käyttökelpoiset pikkutavaratja vaatteet:)

• auto,saastutat joka kerta kun

sen käynnistät. Jos olet lentänyt etelään kerrankin,olet tuhonnut ilmakehää,jos sulla on timanttisormus,sekin on epäekologinen.
        Oliko sun lapsillasi kertakäyttövaipat,kierrätätkö maitotölkit,onko sulla sähkösauna...syötkö espanjalaisia vai suomalaisia tomaatteja...
        kyllä siitä kuule kaatuu osa sunkin niskaas,halusit tai et!

• namisuku kirjoitti:

....kokouksessa ehdotin roskaparakkiin, takaseinälle "hyllykköä" johon jokainen voisi laittaa itselle tarpeettomat, muille käyttökelpoiset pikkutavaratja vaatteet:)

Saiks sä sen? Ja onko se roskisparakki vain taloyhtiössä asuville?

Useinhan on niin, että sellaisessa omistus kerrosasunnoissa asuvat antaisivat parempia tavaroita kuin esim. kaupungin vuokrataloissa asuvat. Ja siis kaupungilla vuokralla asuvilla on varmaan suurempi tarve niille kierrätystavaroille kuin esim. omistustalossa asuvilla. Näin ollen sellaisessa roskaparakissa minne on avain vain talon asukkailla, on ehkä vähemmän käyttöä kierrätykseen, ja ne tavarat eivät siksi liiku kun sinne ei pääse ne jotka niitä tarvitsisivat. Luulisin näin, ainakin meilläpäin....

• Pirre*
        auto,saastutat joka kerta kun kirjoitti:

sen käynnistät. Jos olet lentänyt etelään kerrankin,olet tuhonnut ilmakehää,jos sulla on timanttisormus,sekin on epäekologinen.
        Oliko sun lapsillasi kertakäyttövaipat,kierrätätkö maitotölkit,onko sulla sähkösauna...syötkö espanjalaisia vai suomalaisia tomaatteja...
        kyllä siitä kuule kaatuu osa sunkin niskaas,halusit tai et!

en tunne yhtään syyllisyyttä, en yhtään..

Ja sanopa onko suomessa kasvatettujen tomaattien syönti yhtään egologisempaa kuin muidenkaan, tiijätkö millä ne kasvaa ; sähkövalolla ja -lämmöllä..

• namisuku
        Pirre* kirjoitti:

kaupungeissa loppuu autolla ajaminen, ja katuvalot sammutetaan, edes yöksi..tai tai edes jokatoinen lamppu, - sitten mieki, nyt elän kuin ennenkin.

...sano noin:(
        Jos minäkin pystyn lisäämään (ja paljon) EKO-tekoja, niin pystyt Sinäkin=D

Ei luovuteta, hautaan asti:)
        Tehdään mitä pystytään=D

• namisuku
        miljoona kirjoitti:

Saiks sä sen? Ja onko se roskisparakki vain taloyhtiössä asuville?

Useinhan on niin, että sellaisessa omistus kerrosasunnoissa asuvat antaisivat parempia tavaroita kuin esim. kaupungin vuokrataloissa asuvat. Ja siis kaupungilla vuokralla asuvilla on varmaan suurempi tarve niille kierrätystavaroille kuin esim. omistustalossa asuvilla. Näin ollen sellaisessa roskaparakissa minne on avain vain talon asukkailla, on ehkä vähemmän käyttöä kierrätykseen, ja ne tavarat eivät siksi liiku kun sinne ei pääse ne jotka niitä tarvitsisivat. Luulisin näin, ainakin meilläpäin....

....lupas tammikuun aikana:D
        Juups, tämä roskisparakki on avaimellinen oman taloyhtiön (osa taloista) asukkaille.

Ollaan ihan vuokrataloYhteisö=)

Itse olen aina vietyäni jotain "käyttöKelpoista" rodeen, laittanut lapun tavaraan ja kertonut sen olevan (ehjä, mutta minulle tarpeeton- taikka sitä ja sitä pientä vikaa ym jne).
        Joskus jopa käyttöohjeet ja alkuper. (ostolaatikot jopa kuitit).
        Kirjoittanut myös lappuun tavaran kaipaavan omaa uutta kotia..heh=D

Omistan itse muuten Opuksen nimeltä: RoskisDyykkarin käsikirja:)

• Pirre* kirjoitti:

sataa lunta?

Täälläkin oli jo ..jo parinsentin pysyvä lumikerros, mutta se oli ja meni :(

Leveys asteella vieläkin kosteaa lunta. Itse olen vaihtanut kaikki lamput energian säästö malliin. Takassa tulet joka toinen päivä, joka taas johtuu kovasta sähkön hinnasta, saastuttaisin vähemmän jos sähkö olisi halvempaa, eli kaikki mitä poltamme vapaasti uuneissa saastuttaa.

• namisuku kirjoitti:

....lupas tammikuun aikana:D
        Juups, tämä roskisparakki on avaimellinen oman taloyhtiön (osa taloista) asukkaille.

Ollaan ihan vuokrataloYhteisö=)

Itse olen aina vietyäni jotain "käyttöKelpoista" rodeen, laittanut lapun tavaraan ja kertonut sen olevan (ehjä, mutta minulle tarpeeton- taikka sitä ja sitä pientä vikaa ym jne).
        Joskus jopa käyttöohjeet ja alkuper. (ostolaatikot jopa kuitit).
        Kirjoittanut myös lappuun tavaran kaipaavan omaa uutta kotia..heh=D

Omistan itse muuten Opuksen nimeltä: RoskisDyykkarin käsikirja:)

Itse en dyykkaa, mutta suon sen niille jotka sitä tekevät. Levitettävä varavuodesohvani, jossa lapset yöpyvät joskus luonani, olen saanut yhdeltä ystävältäni, kun se olisi mennyt lavalle. Ihana vaaleanpunainen aivan ehyt kangas ja vahva puinen runko. Siinä sohvassa on tunnearvoa. Tykkään siitä kovasti vaikka se oli käytetty ja ilmainen.

Monet naiset luovuttavat huonekalujaan ihan vaan värin vuoksi, kun haluavat sisustaa uusiksi.

• namisuku
        Pirre* kirjoitti:

Ja sanopa onko suomessa kasvatettujen tomaattien syönti yhtään egologisempaa kuin muidenkaan, tiijätkö millä ne kasvaa ; sähkövalolla ja -lämmöllä..

...suurin osa meistä ihmisistä ollaan myönnetty Valtava virhetekomme, ei me haeta syyllisiä, vaan parannus ja elvyttämisKeinoja, pieniäkin...=)

• namisuku
        miljoona kirjoitti:

Itse en dyykkaa, mutta suon sen niille jotka sitä tekevät. Levitettävä varavuodesohvani, jossa lapset yöpyvät joskus luonani, olen saanut yhdeltä ystävältäni, kun se olisi mennyt lavalle. Ihana vaaleanpunainen aivan ehyt kangas ja vahva puinen runko. Siinä sohvassa on tunnearvoa. Tykkään siitä kovasti vaikka se oli käytetty ja ilmainen.

Monet naiset luovuttavat huonekalujaan ihan vaan värin vuoksi, kun haluavat sisustaa uusiksi.

...voi joltakin saada (helmen), josta toinen ei välitä=)
        Kirppareita olen harrastanut ikäni.
        Pakottava halu kirpparikäynteihin senkun lisääntyy, mitä ikää kertyy:)
        Täytyy kyllä myöntää, olen aina ollut Roskisdyykkari..heh=D

• namisuku kirjoitti:

...voi joltakin saada (helmen), josta toinen ei välitä=)
        Kirppareita olen harrastanut ikäni.
        Pakottava halu kirpparikäynteihin senkun lisääntyy, mitä ikää kertyy:)
        Täytyy kyllä myöntää, olen aina ollut Roskisdyykkari..heh=D

etsiä kirpparilta, mutta nykyään meiltäpäin kirppareilta ei löydy enää mitään kunnollista. Tavara on todella huonoa tai hinta aivan liian korkea. Harmi.

• namisuku
        miljoona kirjoitti:

etsiä kirpparilta, mutta nykyään meiltäpäin kirppareilta ei löydy enää mitään kunnollista. Tavara on todella huonoa tai hinta aivan liian korkea. Harmi.

...muuten aika yleistä nykyään, että ihmiset alkaa unohtamaan kirpparin "idean": tarpeellista tosi huokealla ja pienellä rahalla.
        Samalla tullaan ahneiksi ja laitetaan hinta liian korkealle:(
        Itse hinnoittelen kyllä tahallaan tosi alakanttiin omat myytäväni:)

• ajatelleet ,että
        Pirre* kirjoitti:

että meidät on ohjelmoitu toimimaan näin. Jo neljäkymmentä vuotta olemme tienneet, mihin tämä meno johtaa. Silti kukaan meistä ei tee mitään asian hyväksi. Me olemme voimattomia, koska meidät on tarkoitettu toiminaan näin.

• on epäekologisempaa
        Pirre* kirjoitti:

kuin espanjasta lennätetty,mutta se taas tuhoaa luontoa muilla tavoin.
        Mutta kannattaa sunkin alkaa kantaa syyllisyyttä ja kortta kekoon että edes vähän saisimme tehtyä tän pallon eteen vielä kun jotain voidaan!

• henrii
        ajatelleet ,että kirjoitti:

että meidät on ohjelmoitu toimimaan näin. Jo neljäkymmentä vuotta olemme tienneet, mihin tämä meno johtaa. Silti kukaan meistä ei tee mitään asian hyväksi. Me olemme voimattomia, koska meidät on tarkoitettu toiminaan näin.

oikein mitään voi tehdä, ja rikkaita on taas niin vähän ettei sillä ole mitään vaikutusta.
        Ainoa toivomus on, että ei vietäisi roskia ja jätteitä luntoon vaan niille tarkoitetuihin paikkoihin.
        Metsässä liikkuessa siellä näkee monenmoista kodinkonetta ynm. muuta krääsää, jotka voisi viedä ilmaiteeksi kaatopaikalle

• Pirre*
        on epäekologisempaa kirjoitti:

kuin espanjasta lennätetty,mutta se taas tuhoaa luontoa muilla tavoin.
        Mutta kannattaa sunkin alkaa kantaa syyllisyyttä ja kortta kekoon että edes vähän saisimme tehtyä tän pallon eteen vielä kun jotain voidaan!

ekologisemmin elää kuin nyt jo elämme.

• namisuku
        ajatelleet ,että kirjoitti:

...on tarkoitettu: syntymään, elämään ja kuolemaan=)
        Ja Elämisellä (Elämällä) ei ole mielestäni mitään valmista "kaaviota", vaan sen voi soveltaa ihan Itse;)
        Ihminen ei ole voimaton kun (vain) oman kuolemansa edessä!

• namisuku
        henrii kirjoitti:

oikein mitään voi tehdä, ja rikkaita on taas niin vähän ettei sillä ole mitään vaikutusta.
        Ainoa toivomus on, että ei vietäisi roskia ja jätteitä luntoon vaan niille tarkoitetuihin paikkoihin.
        Metsässä liikkuessa siellä näkee monenmoista kodinkonetta ynm. muuta krääsää, jotka voisi viedä ilmaiteeksi kaatopaikalle

....isäntä jätti talomme kulmalle vanhan käytetyn akkunsa (ei akkansa), ei tarvinnut kuin mennä luoksensa ja heristellä etusormea, niin johan kiikutti sen autoonsa ja huristi paikalta:)

Menetinköhän kevätmullan tuojan:(

• namisuku
        Pirre* kirjoitti:

ekologisemmin elää kuin nyt jo elämme.

...minäkin ajattelin, mutta kyllä sitä jotain pientäkin Ekoa aina löytyy=)

• jartsev

Olen muistellut kahdenkymmenenviiden vuodentakaista Joulunseutua. Silloin oli jouluna lunta ja pakkasta niin kuin useimmiten sitä ennenkin. Lunta oli jokapuolella hiihdellä ja ajella rekiretkellä. Nyt on tällaista kurakeliä, tuulta ja vesiräntäsadetta.

Maailmalla on hälyttäviä merkkejä nähtävissä. Ikijäässä ollut Koillis-väylä on sulanut avoimeksi, Grönlannin jäätiköt ovat kutistumassa mieletöntä vauhtia. Lisääntyneet pyörremyrskyt ja rankkasateet ovat kylväneet tuhoaan laajoilla alueilla. Pistää kyllä pakostakin huolestumaan ilmaston muutoksen vaikutukset, ne eivät ole kenenkään hallinnassa. Tämä happirikas ilmakehä jossa ihminen tulee toimeen ilman lisähappea on vain neljän kilometrin vahvuinen, eli avaruudenmittasuhteissa äärettömän ohut kerros. Sitä tuhotaan kaikista voimakkaimmin.

Olen jokseenkin varma että tiedemiehet eivät pysty ennustamaan ilmaston muutoksen todellisia seurauksia, eivätkä sitä onko tämä jo tapahtunut muutos, liikkeelle paneva sysäys sellaiselle muutosten jatkumolle jonka reaktioista muutosvauhti kiihtyy itsestään. Kysymyksiä herää valtavasti ja meistä jokaisen pitäisi olla kysymyksistä kiinnostunut sekä esittää kysymyksiä valtaapitäville.

• namisuku

....noinhan on käynyt=((((
        Itse ajattelen Yksittäisen pikkuihmisen mahdollisuuksia jelppiä Palloamme:)

Koska yksittäisistä muodostuu MoniPoweri ja se laittaa liikkeelle (edes) jotakin?!

• teot ratkaisee

Kaikki lähtee itsestä. Jokaiselle päivälle yksi teko, vuodessa niitä on paljon. Eikä maksa mitään. Nuuka pitää olla oikeissa paikoissa. Rahaa et vie hautaan.

• kirjoita, saamme lukea
        namisuku kirjoitti:

....noinhan on käynyt=((((
        Itse ajattelen Yksittäisen pikkuihmisen mahdollisuuksia jelppiä Palloamme:)

Koska yksittäisistä muodostuu MoniPoweri ja se laittaa liikkeelle (edes) jotakin?!

Mitä olet tehnyt. Pieni lista, kirjoita.

• namisuku
        kirjoita, saamme lukea kirjoitti:

Mitä olet tehnyt. Pieni lista, kirjoita.

....antaa vähästään, paha ei paljostaan.

Raharikkaus ei vedä vertoja Sydämen rikkaudelle.

Auta aina lähimmäistäsi.

Älä "törsää", mitään, paitsi Rakkautta. (tämä oli oma)

Säästä luontoa!

Kierrätä.

Lajittele roskasi.
        Ja paljon ja monia muita (neuvoa antavia) eikä vain kliseitä, toivon=)

• namisuku
        teot ratkaisee kirjoitti:

Kaikki lähtee itsestä. Jokaiselle päivälle yksi teko, vuodessa niitä on paljon. Eikä maksa mitään. Nuuka pitää olla oikeissa paikoissa. Rahaa et vie hautaan.

...pisaroista muodostuu valtameri ja pennissä on miljoonan alku=D

• jartsev

Lisäisin vielä tuohon edelliseen että lentokoneiden aiheuttamat ilmaston kasvihuoneilmiöitä lisäävät vaikutukset ovat yksi keskeisimpiä, sekä tietenkin valtavasti kasvavan teollisuuden holtittomuus kaukoidässä sekä Amerikkalaisten "silmien ummistus" koko asialle ovat ongelman keskeisimpiä kysymyksiä.

Lentäminen laskee päästönsä niin korkealle että esim. sateiden ilmaa puhdistava vaikutus ei poista niitä tehokkaasti vaan ne jäävät vaikutuksiltaan paljon pitempiaikaisemmiksi kuin kuin maanpinnalla tapahtuva päästäminen. Sitä halusin korostaa.

Kaikki ne toimet joita yksityinen pieni ihminen voi tehdä ovat varmasti tarpeellisia ja oikeita. Ihailen noita tässä ketjussa esiin nostettuja valistuneiden vastuuntuntoisten ihmisten tekemiä ympäristötekoja joita he jatkuvasti tekevät. On hyvä että ne tuodaan esille ja ovat esillä.

• omasta jalanjäljestä
        jartsev kirjoitti:

Lisäisin vielä tuohon edelliseen että lentokoneiden aiheuttamat ilmaston kasvihuoneilmiöitä lisäävät vaikutukset ovat yksi keskeisimpiä, sekä tietenkin valtavasti kasvavan teollisuuden holtittomuus kaukoidässä sekä Amerikkalaisten "silmien ummistus" koko asialle ovat ongelman keskeisimpiä kysymyksiä.

Lentäminen laskee päästönsä niin korkealle että esim. sateiden ilmaa puhdistava vaikutus ei poista niitä tehokkaasti vaan ne jäävät vaikutuksiltaan paljon pitempiaikaisemmiksi kuin kuin maanpinnalla tapahtuva päästäminen. Sitä halusin korostaa.

Kaikki ne toimet joita yksityinen pieni ihminen voi tehdä ovat varmasti tarpeellisia ja oikeita. Ihailen noita tässä ketjussa esiin nostettuja valistuneiden vastuuntuntoisten ihmisten tekemiä ympäristötekoja joita he jatkuvasti tekevät. On hyvä että ne tuodaan esille ja ovat esillä.

mulla se oli neljä ja puoli jalkapallokenttää!HUI!
        http://www.tampereenkaupunki.net/ekotallaaja/index.php

• namisuku
        jartsev kirjoitti:

...Matkailu Esille ja Isoon Mainontaan.
        Kaikki suosimaan junaa ja Laivoja..ihan kiva:)
        Ennenkaikkea jalkoja, fillaria, venettä, rappusia jne...

ElämänKatsomukSeksi: Aito Nöyryys Luonnolle ja Luonnon Laille!

• jartsev
        namisuku kirjoitti:

...Matkailu Esille ja Isoon Mainontaan.
        Kaikki suosimaan junaa ja Laivoja..ihan kiva:)
        Ennenkaikkea jalkoja, fillaria, venettä, rappusia jne...

ElämänKatsomukSeksi: Aito Nöyryys Luonnolle ja Luonnon Laille!

Ympäristöstä kysymyksistä huolestuminen ei pidä ollakaan pelkkää syyllistämistä vaikka syyt tapahtumille on selvästi nykytietämyksen pohjalta jokaiselle osoitettava. Tässä ketjussa keskusteluun osallistuvista varmasti valtavaenemmistö on hyvin valistunutta ja tekee jatkuvasti hyviä ympäristötekoja. Meistä jokaisesta jää ekologinen jalanjälki sille emme voi varmaankaan mitään, mutta sille voimme että se on mahdollisimman pieni.
        Hyvä aloitus sinulta tämä!!! :)

• namisuku
        jartsev kirjoitti:

Ympäristöstä kysymyksistä huolestuminen ei pidä ollakaan pelkkää syyllistämistä vaikka syyt tapahtumille on selvästi nykytietämyksen pohjalta jokaiselle osoitettava. Tässä ketjussa keskusteluun osallistuvista varmasti valtavaenemmistö on hyvin valistunutta ja tekee jatkuvasti hyviä ympäristötekoja. Meistä jokaisesta jää ekologinen jalanjälki sille emme voi varmaankaan mitään, mutta sille voimme että se on mahdollisimman pieni.
        Hyvä aloitus sinulta tämä!!! :)

....minä olen "taas" ihan onneni kukkuloilla, kun tässä ketjussa on niiiin Ihania Ihmisiä ja kaikilla on niiiin hyviä mielipiteitä.

Kyllä Me ollaan sitten Ihania ja "vastuuntuntoisia"=DD

Jatketaan jokapäiväisillä EkoTeoilla!!!=D
        MaaPallon Puolesta!
        (olenkohan nyt liian suureellinen?) Ei kai MaaPallon puolesta voi olla Liian suureellinen?

• ww1a.

sitä ei saisi sanoa, mutta meillä on opetettu että pitää vain itse elää onnellista elämää ja antaa muiden vouhottaa.

eli se riittää kun itse elää kohtuullisesti, mitään ekotekoja ei kannata tehdä perheen kustannuksella.

Pitäisi aina puhua että ostaisivat kotimaista, lähellä tuotettua ja käyttäisivät joukkoliikennettä,
      mutta,
      se ei minun suuhuni sovi, opetan vain että kaikki olisivat toisilleen ystävällisiä, kuuntelisivat ja miettisivät mitä vastaavat.

(ei sille kotikasvatukselle voi mitään, sitä samaa rataa se kulkee polvesta polveen)

• namisuku

...ettei vanha koira opi uusia temppuja?
        Mielestäni, kyllä oppii=)
        Ihminen on yllättävän mukautuvainen, vaikka vähän (pistäis päähän).

uuden Vuoden 2008 Suuriin Lupauksiin: 1 pienikin (EKO) hyvä teko päivässä=D
        Siitä se alkaa, MaaPallon pikkuruisinkin eheytyminen=)

• henrii

että ilma alkoi jähtymään tämän keskutelun myötä.
      Kunhan ei nyt sentään mitään tulipalopakkasia tulisi.

• namisuku

....niiiiin kovasti ajatella, että pikkuinen (ajatus) pallomme hyvinvoinnista pulpahti (edes) jonkun päähän=D Ei tässä nyt napajäätikköä ikijäähän enään saada mutta....kenties....huokaus...=)

• VeliEetu

Jokunen aika sitten oli hyvin kuivia vuosia ja nyt luonto korjaa itteänsä, on meinaan satanu rutkasti viime aikoina. Se että sään ääri-ilmiöistä kuullaan ja kirjoitellaan, johtuu median hurjasta kehityksestä. Aikoinaan luonnonsuojelijat käyttivät hyväkseen liito-oravan häviämistä, kunnes eräskin vihreä tutkija yllättäen löysi sellaisen oman kotipihansa linnunpöntöstä ja huomasi sen olevan enempi yöliikkuja. Kasvihuone ilmiötä täytyy tarkastella pidemmällä aikavälillä, ettei turhaan muutaman vuoden ilmiöiden perusteella kantsi repiä pelipöksyjänsä:)

• namisuku

....oikein usko että Luonto pystyy ihmisen aikaansaamia Suuria Vahinkoja korjaamaan:(
        Varsinkin kun ne vahingonteot jatkuvat koko ajan:(
        Saasteet, sademetsien julma hakkuu ja hävitys, ilmakehän supistuminen, avaruuden "roskailu" ym...voih!...meitä ihmisiä...
        Professorit ja tietoVIISAAT maailman "elämiskysymyksiä" ratkomaan ja sukkelaan..

• fe.fa
        namisuku kirjoitti:

....oikein usko että Luonto pystyy ihmisen aikaansaamia Suuria Vahinkoja korjaamaan:(
        Saasteet, sademetsien julma hakkuu ja hävitys, ilmakehän supistuminen, avaruuden "roskailu" ym...voih!...meitä ihmisiä...
        Professorit ja tietoVIISAAT maailman "elämiskysymyksiä" ratkomaan ja sukkelaan..

noita kysymyksiä pohdittiin jo kaksikymmentä vuotta sitten.

Maapallo on pieni tekijä tässä maailmassa. Auringonpilkut, supernovat ja muut avaruuden ilmiöt ratkaisevat pitkälti mitä maapallolla tapahtuu etc.

Etkö muista mitä dinosauruksille tapahtui? Luonto hoiti tasapainoituksen. Olemme kirpun kirppujen hilsettä maailmankaikeudessa.

• namisuku
        fe.fa kirjoitti:

noita kysymyksiä pohdittiin jo kaksikymmentä vuotta sitten.

Maapallo on pieni tekijä tässä maailmassa. Auringonpilkut, supernovat ja muut avaruuden ilmiöt ratkaisevat pitkälti mitä maapallolla tapahtuu etc.

Etkö muista mitä dinosauruksille tapahtui? Luonto hoiti tasapainoituksen. Olemme kirpun kirppujen hilsettä maailmankaikeudessa.

...kukaan olla Maapallon hyvinvoinnista aikaansa jäljessä?
        Tunnen kyllä itseni idiootiksi, kun kaikki olevinaan eilen loksahti (kaikessa kauheudessaan) päähäni!

Jos meitä kirpun hilseitä on tod valtavasti, niin emmeköhän muutamat "pölypunkit" ruokkisi? Vai...

• J B
        namisuku kirjoitti:

Tunnen kyllä itseni idiootiksi, kun kaikki olevinaan eilen loksahti (kaikessa kauheudessaan) päähäni!

Jos meitä kirpun hilseitä on tod valtavasti, niin emmeköhän muutamat "pölypunkit" ruokkisi? Vai...

Että ei Hurstit saaneet kaikkia ruokaa edes ilmaiseksi jaettua?

• namisuku
        J B kirjoitti:

Että ei Hurstit saaneet kaikkia ruokaa edes ilmaiseksi jaettua?

...kaikki on hyvin=)
        Varattomia ei ole "liiemmin" ja kukaan "varakas" ei ottanut "köyhäinApua" ja tankannut lisää täyteen tankkiinsa.

• J B
        namisuku kirjoitti:

...kaikki on hyvin=)
        Varattomia ei ole "liiemmin" ja kukaan "varakas" ei ottanut "köyhäinApua" ja tankannut lisää täyteen tankkiinsa.

Ei kait tuo vaan kohdistunut oikeille varattomille.

Köyhille varmaan meni..

Itse en oo nähnyt sikaa, kun kaupan pakastealtaassa 22 päivänä..jolloin ostin tosiaan alle 10.n eurolla ruokaa jouluksi, ja vieläkin on vähän jäljellä.

• namisuku
        J B kirjoitti:

Ei kait tuo vaan kohdistunut oikeille varattomille.

Köyhille varmaan meni..

Itse en oo nähnyt sikaa, kun kaupan pakastealtaassa 22 päivänä..jolloin ostin tosiaan alle 10.n eurolla ruokaa jouluksi, ja vieläkin on vähän jäljellä.

...tietystikkään kun se oli "piikki" (rahakkaille)...höh...

Törmättiinkö Hursteilla?=)

• J B
        namisuku kirjoitti:

...tietystikkään kun se oli "piikki" (rahakkaille)...höh...

Törmättiinkö Hursteilla?=)

Saisi olla muuallakin tässä armaassa Suomessa,
        tuollaisia "piikkejä" ettei totuus unohtuisi.

• fe.fa
        namisuku kirjoitti:

pitäisi keskittyä ilmansaasteiden vähenemiseen ja ekologisen tasapainon säilyttämiseen. Luonnonkatastorofien eli "namisuvun pölypunkkien" eli maankuoren repämisen ja sitäseuraavien seuraamusten varalle pitäisi olla oikein mitoitettu katastrofivalmius jotta ihmiset saataisiin mobilisoitua ja siirrettyä mahdollisesti pysyvästi uusille asuma-alueille. Globaalin yhteiskunnan pitäisi olla jotain muuta kuin markkinataloutta.

Täydellinen ajattelutavan muuttaminen, suuntaaminen oikein ja hyödyntäminen biosfäärin ehdoilla ei ole mitään sanahelinää ja nykyihmisen elitististä hymistelyä. Hölmöläisten touhua nämä nykytouhut ovat. Jos ihmiset aikovat kansoittaa maapallon pysyvästi yli maapallon sietokyvyn niin kohta on viimeinenkin periferia kaluttu ja on ihan ykslysti missä vaiheessa jäätikköjen sulaminen ohittaa sen pisteen että mikrobeja lukuunottamatta planeettamme on ruma komposti tai jäämöykky. Maapallon kohtalo on osa paljon suurempaa kokonaisuutta jossa vallitsevat lait ovat mahdollistaneet maapallon tähänastiset olosuhteet.

Kaiken Ulkopuolella voi olla vetovoimaisempia, raskaampia tähdistöjä avaruuksineen jotka vaikuttavat ????????????????????????!!!

• jartsev
        namisuku kirjoitti:

Varsinkaan ihmisen jatkuvasti lisätessä epätasapainoista kuormaa, aivan niin kuin sanoit. Ekologinen kehitys ei kulje siihen suuntaan kuin toivomme tai olisi ihmiskunnan olemassaolon ja säilymisen kannalta toivottavaa.

Maapallon ekologista kehitystä on seurattu vaikka kuinka pitkän aikaa. Tilasto tietoa on paljon, todistuksia ja näyttöjä vaikka kuinka. Kun vain uskomme silmiämme ja korviamme.

Sademetsiä hakataan tuhoisalla voimalla ja ristiriitaisilla perusteilla. Esim. tuottamaan palmuöljyä niin sanottujen biologisten polttoaineiden raaka-aineiksi. Mikä paradoksi!

Hakkuilla lisätään ja kiihdytetään esim. maapallon aavikoitumista, mikä on myöskin kiistaton tosiasia. Saharan autiomaan pinta-ala kasvaa sademetsän kustannuksella. Samaa tapahtuu muillakin aavikoilla.

Minä itse tunnen olevani maailmankaikkeuden ajankulussa kuin nuotiosta sinkoava kipinä. Olen yhtä lyhytaikainen ja merkityksetön maailman kaikkeudenkannalta.

Mutta ihmiskunnan kannalta kiinnostaa kuinka pian saavutamme ilman saasteiden valtavassa lisääntymisessä sen tason että tästä pallosta tulee elinkelvoton ihmiselle. Hälyttävää on että Kiinan suurkaupungeissa on hyvä käyttää jo nyt hengityssuojaimia, astmaatikkojen on pakko.

Maailman kaikkeudelle kannalta saastumisella ei ole merkitystä. Sillä on aikaa hävittää elämä ja korjata kaikki ihmisen tekemät tuhotyöt tekemällä tästä pallosta esim. happosateilla eloton kivierämaa joka loistaa kuin kuu kiertoradallaan.

• namisuku
        fe.fa kirjoitti:

pitäisi keskittyä ilmansaasteiden vähenemiseen ja ekologisen tasapainon säilyttämiseen. Luonnonkatastorofien eli "namisuvun pölypunkkien" eli maankuoren repämisen ja sitäseuraavien seuraamusten varalle pitäisi olla oikein mitoitettu katastrofivalmius jotta ihmiset saataisiin mobilisoitua ja siirrettyä mahdollisesti pysyvästi uusille asuma-alueille. Globaalin yhteiskunnan pitäisi olla jotain muuta kuin markkinataloutta.

Täydellinen ajattelutavan muuttaminen, suuntaaminen oikein ja hyödyntäminen biosfäärin ehdoilla ei ole mitään sanahelinää ja nykyihmisen elitististä hymistelyä. Hölmöläisten touhua nämä nykytouhut ovat. Jos ihmiset aikovat kansoittaa maapallon pysyvästi yli maapallon sietokyvyn niin kohta on viimeinenkin periferia kaluttu ja on ihan ykslysti missä vaiheessa jäätikköjen sulaminen ohittaa sen pisteen että mikrobeja lukuunottamatta planeettamme on ruma komposti tai jäämöykky. Maapallon kohtalo on osa paljon suurempaa kokonaisuutta jossa vallitsevat lait ovat mahdollistaneet maapallon tähänastiset olosuhteet.

Kaiken Ulkopuolella voi olla vetovoimaisempia, raskaampia tähdistöjä avaruuksineen jotka vaikuttavat ????????????????????????!!!

....en ymmärtänyt hölkäsen pöläystä Sinun proffajutustasi, mutta tarkoitukseni on koko ajan ollut se, että kaikki alkaa pienestä ja että yleensä tämä aloitus kehittää pienenkin kipinän:)
        Vaikkakin olisi pisara meressä, silti=)

Eihän Me olla Luomakunnan Kunkkuja, me Ihmiset, ehei...jos oltaisiin, niin me elettäisiin forever...

• namisuku
        jartsev kirjoitti:

Varsinkaan ihmisen jatkuvasti lisätessä epätasapainoista kuormaa, aivan niin kuin sanoit. Ekologinen kehitys ei kulje siihen suuntaan kuin toivomme tai olisi ihmiskunnan olemassaolon ja säilymisen kannalta toivottavaa.

Maapallon ekologista kehitystä on seurattu vaikka kuinka pitkän aikaa. Tilasto tietoa on paljon, todistuksia ja näyttöjä vaikka kuinka. Kun vain uskomme silmiämme ja korviamme.

Sademetsiä hakataan tuhoisalla voimalla ja ristiriitaisilla perusteilla. Esim. tuottamaan palmuöljyä niin sanottujen biologisten polttoaineiden raaka-aineiksi. Mikä paradoksi!

Hakkuilla lisätään ja kiihdytetään esim. maapallon aavikoitumista, mikä on myöskin kiistaton tosiasia. Saharan autiomaan pinta-ala kasvaa sademetsän kustannuksella. Samaa tapahtuu muillakin aavikoilla.

Minä itse tunnen olevani maailmankaikkeuden ajankulussa kuin nuotiosta sinkoava kipinä. Olen yhtä lyhytaikainen ja merkityksetön maailman kaikkeudenkannalta.

Mutta ihmiskunnan kannalta kiinnostaa kuinka pian saavutamme ilman saasteiden valtavassa lisääntymisessä sen tason että tästä pallosta tulee elinkelvoton ihmiselle. Hälyttävää on että Kiinan suurkaupungeissa on hyvä käyttää jo nyt hengityssuojaimia, astmaatikkojen on pakko.

Maailman kaikkeudelle kannalta saastumisella ei ole merkitystä. Sillä on aikaa hävittää elämä ja korjata kaikki ihmisen tekemät tuhotyöt tekemällä tästä pallosta esim. happosateilla eloton kivierämaa joka loistaa kuin kuu kiertoradallaan.

...että, yksi kipinä voi sytyttää tulen!

ElämänPallostamme ei saa tulla mikään semmonen loistetähti (eloton)..karseeta edes ajatella, että koko fantastinen, monimuotoinen maapallon eläimistö, upeat eri kasvustot ja kukinnot, yleensä elollinen elämä, kuolisi......

• jartsev
        fe.fa kirjoitti:

Ihmisen pitäisi keskittyä ilmansaasteiden vähentämiseen ja ekologisen tasapainon säilyttämiseen. Juuri noin minustakin!

Olen samaa mieltä myös "namisuku" sun kanssa. Pienikin teko ja pienetkin askeleet ovat hyviä ja tarpeellisia! Järkevää, vautsi!

• namisuku
        jartsev kirjoitti:

Ihmisen pitäisi keskittyä ilmansaasteiden vähentämiseen ja ekologisen tasapainon säilyttämiseen. Juuri noin minustakin!

Olen samaa mieltä myös "namisuku" sun kanssa. Pienikin teko ja pienetkin askeleet ovat hyviä ja tarpeellisia! Järkevää, vautsi!

....melkein paatoksellisen hurmoksen vallassa, että eikös me olla sitten fiksuja=)

(hiljaa mutisten) en mä kyllä niin kauheesti ymmärrä tästä ja noista hienoista sanoista, mutta yritän ainaski....

• jartsev
        namisuku kirjoitti:

....melkein paatoksellisen hurmoksen vallassa, että eikös me olla sitten fiksuja=)

(hiljaa mutisten) en mä kyllä niin kauheesti ymmärrä tästä ja noista hienoista sanoista, mutta yritän ainaski....

Ei kaikkia hienoja sanoja tarvikaan ymmärtää, en minäkään. Mutta tämä tärkeintä on tämä pääasia, ainaskin yrittää...

Minä mielessäni mutisen, että sinä olet vain sanoissasi harvinaisen avoin ja rehellinen ihminen mitä ei monikaan...

• jartsev
        namisuku kirjoitti:

...että, yksi kipinä voi sytyttää tulen!

ElämänPallostamme ei saa tulla mikään semmonen loistetähti (eloton)..karseeta edes ajatella, että koko fantastinen, monimuotoinen maapallon eläimistö, upeat eri kasvustot ja kukinnot, yleensä elollinen elämä, kuolisi......

Pikku kipinästä suuretkin palot saattavat alkaa, ei tosiaankaan kaikkeen tarvita salamaniskua:)

Eikä ulkoavaruudesta katsottuna kaunismaapallomme saakaan tuhoutua ihmisen mielettömyyksien takia tuollaiseksi kivierämaaksi. Erinomaisena stimulanttina tosiasiat tiedostavaan havahtumiseen tämä sinun keskusteluketju toimiikin tosi hyvin.

• namisuku
        J B kirjoitti:

Saisi olla muuallakin tässä armaassa Suomessa,
        tuollaisia "piikkejä" ettei totuus unohtuisi.

...nyt vain siinä, että monet ei oikein ymmärrä näitä "piikkejä", eli he eivät voi "oppia" niistä. =)

• namisuku
        jartsev kirjoitti:

Pikku kipinästä suuretkin palot saattavat alkaa, ei tosiaankaan kaikkeen tarvita salamaniskua:)

Eikä ulkoavaruudesta katsottuna kaunismaapallomme saakaan tuhoutua ihmisen mielettömyyksien takia tuollaiseksi kivierämaaksi. Erinomaisena stimulanttina tosiasiat tiedostavaan havahtumiseen tämä sinun keskusteluketju toimiikin tosi hyvin.

...kipinä(kirjoitustani) Sinulle positiivisena (vastauksena)=)
        Eihän näistä asioista voi ikinä liikaa kirjoitella, niinkuin joku oli mieltä:/

Toivotaan, että jollain myös kolahti, ettei vaan minulla=)

• HTZA

minä kirjoitin täydellisen selostuksen joku aika sitten, etsi, ole hyvä.

• namisuku

....etsisin, kun Sinä olet välillä niin Perkuleen Ilkeä=/

Jos haluat tuoda sen esille tähän avaukseen, niin naputtele julkaisusi (tiedot).

• HTZA
        namisuku kirjoitti:

....etsisin, kun Sinä olet välillä niin Perkuleen Ilkeä=/

Jos haluat tuoda sen esille tähän avaukseen, niin naputtele julkaisusi (tiedot).

Se oli tuolla poliittisella puolella, ei täällä vanhuksien puolella.
        Mutta voitko ystävällisesti kertoa missä olen ollut ilkeä?

• namisuku
        HTZA kirjoitti:

Se oli tuolla poliittisella puolella, ei täällä vanhuksien puolella.
        Mutta voitko ystävällisesti kertoa missä olen ollut ilkeä?

...olisi pitänyt kirjoittaa: Ei täällä Meidän, (Vanhuksien) puolella, ellet pidä itseäsi viriilinä nuorena ja meitä muita kalkkisina Vanhuksina...niiin..

Ei nyt juuri muistu mieleen, kuin että olen pahoittanut mieleni, muutaman toisen "vanhuksen" puolesta ja ajanut Sinut mielessäni maan rakoon!

Etkö itse huomaa ilkeyttäsi vai etkö halua tiedostaa?

Kuinka monta kertaa Sinuakin on puolustettu, kun olet pahoittanut mielesi ja ollut jo melkein lähdössä pois tältä "vanhusten" palstalta!

En minä nyt sitä sano, että aina olisit ilkeä, mutta muutamia kertoja:/

Sinulla on vaan niin helkutin "itseriittoinen" mieli ja mielipiteet välillä, että....
        Ihan hyvä että ne mielipiteet vaihtuu täällä palstalla, ettei livenä, olisit saanut muuten monesti, luulisin, köniisi:O
        Ainakin minulta..heh...

• namisuku kirjoitti:

...olisi pitänyt kirjoittaa: Ei täällä Meidän, (Vanhuksien) puolella, ellet pidä itseäsi viriilinä nuorena ja meitä muita kalkkisina Vanhuksina...niiin..

Ei nyt juuri muistu mieleen, kuin että olen pahoittanut mieleni, muutaman toisen "vanhuksen" puolesta ja ajanut Sinut mielessäni maan rakoon!

Etkö itse huomaa ilkeyttäsi vai etkö halua tiedostaa?

Kuinka monta kertaa Sinuakin on puolustettu, kun olet pahoittanut mielesi ja ollut jo melkein lähdössä pois tältä "vanhusten" palstalta!

En minä nyt sitä sano, että aina olisit ilkeä, mutta muutamia kertoja:/

Sinulla on vaan niin helkutin "itseriittoinen" mieli ja mielipiteet välillä, että....
        Ihan hyvä että ne mielipiteet vaihtuu täällä palstalla, ettei livenä, olisit saanut muuten monesti, luulisin, köniisi:O
        Ainakin minulta..heh...

sinä vallan ilmaa puhdistamaan ryhdyit!;)

Vai että oikein köniin, H'aT'Sii'T'A.

No samoilla kylillä siellä tsadin puolessahan te molemmat.Kaamea ajatellakin, mitä saadaan IS:sän lööpeistä lukea.:))

No pieni huumori on hyväksi aina.

jk.Eikös se riitä jos hänellä vaikka pyyhit Senaatitorin kivetykseltä pölyt pois!

• namisuku
        emw34 kirjoitti:

sinä vallan ilmaa puhdistamaan ryhdyit!;)

Vai että oikein köniin, H'aT'Sii'T'A.

No samoilla kylillä siellä tsadin puolessahan te molemmat.Kaamea ajatellakin, mitä saadaan IS:sän lööpeistä lukea.:))

No pieni huumori on hyväksi aina.

jk.Eikös se riitä jos hänellä vaikka pyyhit Senaatitorin kivetykseltä pölyt pois!

....Etusivun lööppi: Nami kamppasi (ja rajusti)HatZiin jalat alta, sisältö levisi poliittiselle Osastolle;/

No ei, huumoria, joopi ja saapi olla=D

• mies_vm56

kyllä pitäisi jo olla, suurimmalla osalla ihmisistä, mikä ilmaston lämpenemistä aiheuttaa ja mitä kaikkkea siitä lämpenemisestä voi seurata. Ihminen vaan on niin itsekäs ja mukavuudenhaluinen, etteihän se mistään luovu.
      Liian usein kuulee sanottavan, ettei se ilmastonmuutos enään itseä suuremmin ehdi koskettaa. Itse ainakin olen enemmän huolissani vaikka lastenlastemme kuin itseni puolesta.

• namisuku

....ihmettelen vain, että jos seuraamukset on viisailla ja proffilla olleet jo tiedossa vuosikymmeniä, niin miksi ei oikeastaan mitään posit. ole tapahtunut, pallomme eteen, vai onko???
        Jos, niin MITÄ?

Minä ainakin tuon korteni kekoon ja tästä lähin lajittelen kaikki roskamme ja paneudun luontoon vieläkin enemmän kuin olen tehnyt=D

• mies_vm56
        namisuku kirjoitti:

....ihmettelen vain, että jos seuraamukset on viisailla ja proffilla olleet jo tiedossa vuosikymmeniä, niin miksi ei oikeastaan mitään posit. ole tapahtunut, pallomme eteen, vai onko???
        Jos, niin MITÄ?

Minä ainakin tuon korteni kekoon ja tästä lähin lajittelen kaikki roskamme ja paneudun luontoon vieläkin enemmän kuin olen tehnyt=D

eivät kykene ihmeisiin. Vaikka sitä kai ihmiset odottavatkin, että muut ratkaisevat ongelman.
        Ei, se on meidän kaikkien yhteinen talkoo.

• namisuku
        mies_vm56 kirjoitti:

eivät kykene ihmeisiin. Vaikka sitä kai ihmiset odottavatkin, että muut ratkaisevat ongelman.
        Ei, se on meidän kaikkien yhteinen talkoo.

....mutta voisivat piirtää selvän ja (rehellisen) "kaavion" mitä pitäisi tehdä jotta...

Ynnä kertoisivat (rehellisesti) onko yleensä mitään tehtävissä, ennenkuin....

Tämä kasvihuoneteoria vaikuttaa kuin joltain salaliittoteorialta, jotenkin...
        Faktoja kehiin ja selkokielellä, että tyhmäkin ymmärtää!..Niin.

• jartsev
        namisuku kirjoitti:

Jos, niin MITÄ?

Minulla on käsitys, että kasvihuoneilmiön räjähdysmäinen nopeutuminen on yllätys professoreillekin joka on osoitus ihmisen ajattelukyvyn rajallisuudesta. Kaikkea ei vain osata ottaa huomioon vaikka kuinka viisaita sitten olaankin ;)

• namisuku
        jartsev kirjoitti:

Minulla on käsitys, että kasvihuoneilmiön räjähdysmäinen nopeutuminen on yllätys professoreillekin joka on osoitus ihmisen ajattelukyvyn rajallisuudesta. Kaikkea ei vain osata ottaa huomioon vaikka kuinka viisaita sitten olaankin ;)

.... ihmisiähän ne proffatkin ovat, vaikkakin hitsin viisaita sellaisia=)

• mies_vm56
        namisuku kirjoitti:

....mutta voisivat piirtää selvän ja (rehellisen) "kaavion" mitä pitäisi tehdä jotta...

Ynnä kertoisivat (rehellisesti) onko yleensä mitään tehtävissä, ennenkuin....

Tämä kasvihuoneteoria vaikuttaa kuin joltain salaliittoteorialta, jotenkin...
        Faktoja kehiin ja selkokielellä, että tyhmäkin ymmärtää!..Niin.

niitä faktoja vaikka täältä
        http://www.ilmasto.org/

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      532
      2725
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      89
      2532
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1601
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1542
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1470
    6. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      69
      1394
    7. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      42
      1375
    8. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      27
      1298
    9. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      309
      1268
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1163
    Aihe