muutimme juuri toiseen asuntoon. Edellisellä omistajalla oli kissa, jolle olen kunnolla allerginen. Heti kun muutimme, alkoi minulla jatkuva päänsärky, vilunväristyksiä ja jomoitusta poskionteloissa ja otsassa. Flunssan oireita kuten kuumetta ja nuhaa ei ole. Kosteusmittaus tehtiin ennen kuin muutimme; kosteutta ei ollut. Tosin eihän se sulje homevaurioita pois. Voiko oireet siis tulla edellisen omistajan kissan pölystä? Nyt meillä käynnissä suursiivous, jotta kaikki pöly saataisiin pois. Jos ei se auta, täytyy varmaan varmaaden vuoksi käydä lääkärissä ja alkaa sen jälkeen harkitsemaan kylppäriremonttia...
Vastaukset 3
- kurasuu
tiedät minkäläisiä oireita saat kissasta.
Ovatko samoja?
Ja mikäli kissa on syyllinen niin suursiivous auttaa jo huomattavasti ja loppu "pölyt" häipyy viikossa.
Homeen lisäksi muita mahd. syitä ovat "väärät" rakennusmateriaalit kuten maalit ja liimat tai lähistön radiomastot. - siihenmenee
Kissapöly on erittäin hienojakoista. Se säilyy asunnon nurkissa noin vuoden kissan lähdön jälkeen. Itse kissa-allergisena olen siksi aina tarkistanut ettei vuokrapaikan edellisellä haltijalla ole ollut lemmikkejä (muitakin allergioita).
Kostealla siivous auttaa toki, mutta parempi ottaa kovat konstit käyttöön eli ilmanpuhdistaja. Osta itse tai vuokraa paikalliselta allergiayhdistykseltä. Myös imurin on syytä olla hyvä.Omat oireeni ovat samankaltaisia allergiassa eli lievää kuumeilua, tukkoisuutta ja jopa poskiontelotulehduksia. - maria---
mielestäni ei kuulosta lainkaan allergialta, vaikka tottahan se on että vanhan omistajan kissan pölyt pysyvät asunnossa vielä pitkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta
Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html5901424Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän43787Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl470680Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll5539- 34519
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin28494Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37490- 40485
Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE151438- 22432