No jo oli mahtava saarna

Uskon Kuuliaisuus

Jellivaarassa tänä iltana. Kuka vielä epäilee Jumalan voimasta tässä herätyksessä? Tällaista voi kuulla vain oikeilta Kristuksen seuraajilta.

19

1916

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sallinet kuitenkin pientä pöyhintää tässä asiassa. En siis kuullut mainitsemaasi saarnaa, joten sitä en nyt käsittele, ettei sinulle tule paha mieli.

      Jeesuksen aikana israel oli viimein sisäistänyt jumalan kansan aseman, jopa hyvin perusteellisesti. Kiellettyä oli vierailla toiseen kansaan kuuluvan luona ja julkisella paikalla puhutteleminen ja vielä naisen puhutteleminen.

      Katsomme yhden esimerkin Jeesuksen käytöksestä:

      Joh 4:

      Jeesus ja samarialainen nainen

      1. Jeesus sai tietää fariseusten kuulleen, että hän kokosi ympärilleen enemmän opetuslapsia ja kastoi useampia kuin Johannes -
      2. tosin hän ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa.
      3. Silloin hän lähti Juudeasta ja siirtyi takaisin Galileaan.
      4. Hänen oli kuljettava Samarian kautta.
      5. Matkallaan Jeesus tuli Sykar-nimiseen Samarian kaupunkiin. Sen lähellä oli maa-alue, jonka Jaakob oli antanut pojalleen Joosefille,
      6. ja siellä oli Jaakobin kaivo. Matkasta uupuneena Jeesus istahti kaivolle. Oli keskipäivä, noin kuudes tunti.
      7. Eräs samarialainen nainen tuli noutamaan vettä, ja Jeesus sanoi hänelle: "Anna minun juoda astiastasi."
      8. Opetuslapset olivat menneet kaupunkiin ostamaan ruokaa.
      9. Samarialaisnainen sanoi: "Sinähän olet juutalainen, kuinka sinä pyydät juotavaa samarialaiselta naiselta?" Juutalaiset eivät näet ole missään tekemisissä samarialaisten kanssa.
      10. Jeesus sanoi naiselle: "Jos tietäisit, minkä lahjan Jumala on antanut, ja ymmärtäisit, kuka sinulta pyytää juotavaa, pyytäisit itse häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
      11. Nainen sanoi: "Herra, eihän sinulla edes ole astiaa, ja kaivo on syvä. Mistä sinä lähdevettä ottaisit?
      12. Et kai sinä ole suurempi kuin isämme Jaakob, jolta olemme saaneet tämän kaivon? Hän joi itse tämän kaivon vettä, ja sitä joivat hänen poikansa ja hänen karjansakin."
      13. Jeesus vastasi hänelle: "Joka juo tätä vettä, sen tulee uudelleen jano,
      14. mutta joka juo minun antamaani vettä, ei enää koskaan ole janoissaan. Siitä vedestä, jota minä annan, tulee hänessä lähde, joka kumpuaa ikuisen elämän vettä."
      15. Nainen sanoi: "Herra, anna minulle sitä vettä. Silloin minun ei enää tule jano eikä minun tarvitse käydä täällä veden haussa."
      16. Jeesus sanoi hänelle: "Mene hakemaan miehesikin tänne."
      17. "Ei minulla ole miestä", nainen vastasi. Jeesus sanoi: "Totta puhuit: ei sinulla ole miestä.
      18. Viisi miestä sinulla on ollut, ja se, jonka kanssa nyt elät, ei ole sinun miehesi. Siinä puhuit totta."
      19. Nainen sanoi: "Herra, minä huomaan, että sinä olet profeetta.
      20. Meidän isämme ovat kumartaneet ja rukoilleet Jumalaa tällä vuorella, kun taas te väitätte, että oikea paikka rukoilla on Jerusalemissa."
      21. Jeesus vastasi: "Usko minua, nainen: tulee aika, jolloin ette rukoile Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa.
      22. Te kumarratte sellaista, mitä ette tunne, mutta me kumarramme häntä, jonka tunnemme, sillä pelastaja nousee juutalaisten keskuudesta.
      23. Tulee aika - ja se on jo nyt - jolloin kaikki oikeat rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa. Sellaisia rukoilijoita Isä tahtoo.
      24. Jumala on henki, ja siksi niiden, jotka häntä rukoilevat, tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."
      25. Nainen sanoi: "Minä tiedän kyllä, että Messias tulee." - Messias tarkoittaa Kristusta. - "Kun hän tulee, hän ilmoittaa meille kaiken."
      26. Jeesus sanoi: "Minä se olen, minä, joka tässä puhun kanssasi."
      27. Juuri silloin tulivat opetuslapset paikalle. Heitä hämmästytti, että Jeesus puhui naisen kanssa, mutta kukaan ei kuitenkaan kysynyt, mitä hän tahtoi ja miksi hän puhui naiselle.
      28. Nainen jätti vesiruukkunsa siihen, meni kaupunkiin ja sanoi ihmisille:
      29. "Tulkaa katsomaan, tuolla on mies, joka kertoi minulle kaiken mitä olen tehnyt! Olisiko hän Messias?"
      30. Ihmiset lähtivät kaupungista ja tulivat Jeesuksen luo.
      31. Sillä välin opetuslapset sanoivat Jeesukselle: "Rabbi, tule syömään."
      32. Mutta hän sanoi heille: "Minulla on ruokaa, josta te ette tiedä."
      33. Opetuslapset kummastelivat keskenään: "Onko joku tuonut hänelle syötävää?"
      34. Mutta Jeesus jatkoi: "Minun ruokani on se, että täytän lähettäjäni tahdon ja vien hänen työnsä päätökseen.
      35. Te sanotte: 'Neljä kuuta kylvöstä korjuuseen.' Minä sanon: Katsokaa tuonne! Vainio on jo vaalennut, vilja on kypsä korjattavaksi.
      36. Sadonkorjaaja saa palkkansa jo nyt, hän kokoaa satoa iankaikkiseen elämään, ja kylväjä saa iloita yhdessä korjaajan kanssa.
      37. Tässä pitää paikkansa sanonta: 'Toinen kylvää, toinen korjaa.'
      38. Minä olen lähettänyt teidät korjaamaan satoa, josta ette ole nähneet vaivaa. Toiset ovat tehneet työn, mutta te pääsette korjaamaan heidän vaivannäkönsä hedelmät."
      39. Monet tuon Samarian kaupungin asukkaista uskoivat Jeesukseen kuultuaan naisen todistavan: "Hän kertoi minulle kaiken mitä olen tehnyt."
      40. Kun samarialaiset tulivat Jeesuksen luo, he pyysivät häntä jäämään kaupunkiin, ja hän jäikin sinne kahdeksi päiväksi.
      41. Yhä useammat uskoivat Jeesukseen kuultuaan hänen itsensä puhuvan,
      42. ja he sanoivat naiselle: "Nyt emme enää usko vain sinun puheesi perusteella. Me olemme nyt itse kuulleet häntä ja tiedämme, että hän todella on maailman pelastaja."

      Tämän paikan pitäisi puhutella jokaista, ettemme julistaisi esikoisten seurakuntaa ainoaksi Jumalan kansaksi maanpäällä. Kun tiedämme, että sillä tarkoitetaan esikoislestadiolaista liikettä.

      Olemme vuosien varrella kuulleet mahtavia saarnoja, mutta siinä on se vika, ettei niitä laiteta arkena täytäntöön. Ihmisille vakuutellaan yksimielisyydestä, mutta kulisseissa on paljon jopa harhaoppisyytteitä ilmassa.

      Elämä on suurinpiirtein samanlaista,kuin vanhassa testamentissa. Jumala näytti usein voimansa. Halkaisi meren ja joen. Hukutti synnintekijöitä käärmeenpuremiin ja maa nieli osan. Tuli kaikenlaisia mullistuksia ja aina kansa rikkoi uudestaan ja uudestaan. Jopa Eelin pojat ollessaan pappeina varastivat uhreista ja veivät väärin tehtyä tulta alttarille.

      En osaa muuta sanoa, kuin Herra armahda.
      Kun sanotaan, etteivät kuuliaiset lapset esitä mitään vaatimuksia. Yhden vaatimmuksen esitän, vaikka en kyllä itseäni kuuliaiseksi koekaan: Lukekaa hyvät saarnaajat raamattua rukoillen. On paljon terveellisempää kuulla sanomaa Jeesuksesta Kristuksesta, kuin lestaatiuksesta.

      • Kannanottoni ei ole tarkoitettu esikoisuuden kaatamiseen tai merkittävään hajottamiseen.

        Olen vain huolestunut siitä, ettei tunnu olevan mitään kiinnostusta Jeesuksen yliimmäispapilliseen rukoukseen. Että he yhtä olisivat. Nimittäin kaikista kansoista ja kansanheimoista on siellä perillä väkeä. Kun näyttää, että kiinnostus työhön ulospäin on hyvin vähäinen, se melkein itkettää. Sanoisin, jos se olisi sopivaa: Sokeat sokeiden taluttajat.


      • Toksova
        vihne kirjoitti:

        Kannanottoni ei ole tarkoitettu esikoisuuden kaatamiseen tai merkittävään hajottamiseen.

        Olen vain huolestunut siitä, ettei tunnu olevan mitään kiinnostusta Jeesuksen yliimmäispapilliseen rukoukseen. Että he yhtä olisivat. Nimittäin kaikista kansoista ja kansanheimoista on siellä perillä väkeä. Kun näyttää, että kiinnostus työhön ulospäin on hyvin vähäinen, se melkein itkettää. Sanoisin, jos se olisi sopivaa: Sokeat sokeiden taluttajat.

        Älä viitsi jauhaa tuollaista palturia. Esikoiset tekevät lähetystyötä niin paljon kuin resulssit antavat myöten. lähetystyötä tehdään mm. Suomessa, Venäjällä aina Uralin taakse, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Viroon, Latviaan, Saksaan, Ja Amerikan maalle USA:n ja Kanadaan. Kun Esiloisilla ei ole sellaisia varoja kuin esim. kirkollamme ei ole varaa laittaa ketään vuosiksi johonkin Afrikan maalle. Toisekseen varat kerätään ihmisten kukkarosta vapaaehtoisesti. Itsepä sen sanoit Yrität sokeana taluttaa herran seurakuntaa.


      • teutatess
        vihne kirjoitti:

        Kannanottoni ei ole tarkoitettu esikoisuuden kaatamiseen tai merkittävään hajottamiseen.

        Olen vain huolestunut siitä, ettei tunnu olevan mitään kiinnostusta Jeesuksen yliimmäispapilliseen rukoukseen. Että he yhtä olisivat. Nimittäin kaikista kansoista ja kansanheimoista on siellä perillä väkeä. Kun näyttää, että kiinnostus työhön ulospäin on hyvin vähäinen, se melkein itkettää. Sanoisin, jos se olisi sopivaa: Sokeat sokeiden taluttajat.

        Saan olla samaa mieltä, EIKÖ ?
        ja olenkin


      • Toksova kirjoitti:

        Älä viitsi jauhaa tuollaista palturia. Esikoiset tekevät lähetystyötä niin paljon kuin resulssit antavat myöten. lähetystyötä tehdään mm. Suomessa, Venäjällä aina Uralin taakse, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Viroon, Latviaan, Saksaan, Ja Amerikan maalle USA:n ja Kanadaan. Kun Esiloisilla ei ole sellaisia varoja kuin esim. kirkollamme ei ole varaa laittaa ketään vuosiksi johonkin Afrikan maalle. Toisekseen varat kerätään ihmisten kukkarosta vapaaehtoisesti. Itsepä sen sanoit Yrität sokeana taluttaa herran seurakuntaa.

        Mieleeni on jäänyt eräs juhannus, kun wanhimmat kohtasivat Inkerin piispan. Lahdessa olisi ihan osallistuneita henkilöitä, jotka tietävät tulokset tarkemmin. Välittömän onformaation kuitenkin silloin sain ja se oli seuraava.

        Keskustelut olivat asialliset, mutta konkreettista seurausta ei ollut.

        Siinä yhteydessä minulle selvisi, että wanhimmille ei riitä se, että ihminen tulisi kristityksi tai olisi jo sitä, on tultava esikoislestadiolaiseksi.

        Piispa pyysi silloin apua. Avun tarve ilmaistiin niin, että tarvitaan lisää henkilöitä julistamaan sanaa, koska oli suuri puute.

        Sellaista apua hän ei pyytänyt, jota moniin maihin pyydetään, auttakaa meitä.

        Joka ymmärtää se ymmärtää.

        Tälle asialle löytyy yhtymäkohta raamatusta apostolien teoista. Paavalin jälkeen kiersi "lähetysmiehiä", jotka toivat täydentävää sanomaa. Ei riitä usko Kristukseen, vaan pitää tulla myös juutalaiseksi.

        Esikoisilla on varoja rukoushuoneisiin, autoihin, kesähuviloihin ym, joka tulee omaksi hyväksi. Monet yhteisöt, joilla ei ole verotusoikeutta, voivat lähettää useita lähetystyöntekijöitä ulkomaille vuosiksi.


      • teutatess kirjoitti:

        Saan olla samaa mieltä, EIKÖ ?
        ja olenkin

        kerron yhden tarinan, älä loukkaannu.

        Olin eräänä päivänä suunnistustapahtumassa osaanottajana. Sovittiin erään kaverin kanssa, että mennään yhdessä ihan rauhallisesti.

        Siellä oli myöskin "ammattilaisia" jotka ottivat oikein juoksuaskeleita. Eräs tuli meidän kanssamme yhtäaikaa rastille. Ihan eri suunnasta ja hyvin hikisenä. Kun tämä sama näytelmä oli tapahtunut kolmannen kerran, hän kysyi: Saako liittyä seuraan? Me sanoimme, että polulla on tilaa. Niin me sitten menimme rauallisesti rastilta rastille ilman tarpeetonta hikeä ja tulimme tuloksissa puolenvälin paremmalle puolelle.

        MOT: polulla on tilaa ja seuraan voi liittyä jokainen, jolle seura kelpaa.


      • täyttä asiaa
        Toksova kirjoitti:

        Älä viitsi jauhaa tuollaista palturia. Esikoiset tekevät lähetystyötä niin paljon kuin resulssit antavat myöten. lähetystyötä tehdään mm. Suomessa, Venäjällä aina Uralin taakse, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Viroon, Latviaan, Saksaan, Ja Amerikan maalle USA:n ja Kanadaan. Kun Esiloisilla ei ole sellaisia varoja kuin esim. kirkollamme ei ole varaa laittaa ketään vuosiksi johonkin Afrikan maalle. Toisekseen varat kerätään ihmisten kukkarosta vapaaehtoisesti. Itsepä sen sanoit Yrität sokeana taluttaa herran seurakuntaa.

        Koeta hillitä vihaasi.
        Todellista lähetystyötä ei juuri ole ollut.
        Esimerkki:
        Saksassa, Tanskassa, Amerikass pidetään kokouksia oman porukan kesken aivan samoin kuin Suomessakin, mitä lähetystyötä se sellainen on?
        Sehän on järjestötyötä, eikä lähetystyötä.


      • kysyn ihmetellen
        täyttä asiaa kirjoitti:

        Koeta hillitä vihaasi.
        Todellista lähetystyötä ei juuri ole ollut.
        Esimerkki:
        Saksassa, Tanskassa, Amerikass pidetään kokouksia oman porukan kesken aivan samoin kuin Suomessakin, mitä lähetystyötä se sellainen on?
        Sehän on järjestötyötä, eikä lähetystyötä.

        Onko se lähetystyötä Venäjällä ,jos saarnaajat kuukausi kuukauden perään käyvät ahdistelemassa Inkerin vanhuksia? Olisi parempi kun kyseiset saarnaajat istuisivat hiljaa vanhusten vieressä ja kuuntelisivat. Saisivat kuulla todellista kärsimyksissä koeteltua Sanaa. Mutta ei . Saarnaajat pelottelevat vanhuksia. Nuhteita tulee pukeutumisesta,kampauksista,huivin käytöstä ja mikä pahinta : Vanhuksia pakotetaan tunnustamaan syntejään julkisesti,että saarnaajat voivat antaa ne anteeksi. Olen vuosien varrella liikkunut paljon Inkerin seurakunnissa ja kuullut lukemattomia kertomuksia edellisen kaltaisista nöyryytävistä tapauksista.
        Vanhukset puhuvat Suomen papeista. Sitäkään ei ole oikaistu, että eivät ole pappeja.
        Ihmettelenkin, että miksi saarnaajat kiertävät ahkerasti sellaisissakin seurakunnissa, missä on paikalliset työntekijät. Jatkuvat ulkomaalaiset vieraat rasittavat seurakunnan toimintaa. Vai onko se niin, että oikeaa Jumalan Sanaa puhuvat vain esikoislestadiolaiset?
        Venäjällä löytyy varmasti alueita, missä kukaan ei ole kuullut evankeliumis. Miksi ei mennä sinne LÄHETYSTYÖHÖN????


      • - Abimelek
        kysyn ihmetellen kirjoitti:

        Onko se lähetystyötä Venäjällä ,jos saarnaajat kuukausi kuukauden perään käyvät ahdistelemassa Inkerin vanhuksia? Olisi parempi kun kyseiset saarnaajat istuisivat hiljaa vanhusten vieressä ja kuuntelisivat. Saisivat kuulla todellista kärsimyksissä koeteltua Sanaa. Mutta ei . Saarnaajat pelottelevat vanhuksia. Nuhteita tulee pukeutumisesta,kampauksista,huivin käytöstä ja mikä pahinta : Vanhuksia pakotetaan tunnustamaan syntejään julkisesti,että saarnaajat voivat antaa ne anteeksi. Olen vuosien varrella liikkunut paljon Inkerin seurakunnissa ja kuullut lukemattomia kertomuksia edellisen kaltaisista nöyryytävistä tapauksista.
        Vanhukset puhuvat Suomen papeista. Sitäkään ei ole oikaistu, että eivät ole pappeja.
        Ihmettelenkin, että miksi saarnaajat kiertävät ahkerasti sellaisissakin seurakunnissa, missä on paikalliset työntekijät. Jatkuvat ulkomaalaiset vieraat rasittavat seurakunnan toimintaa. Vai onko se niin, että oikeaa Jumalan Sanaa puhuvat vain esikoislestadiolaiset?
        Venäjällä löytyy varmasti alueita, missä kukaan ei ole kuullut evankeliumis. Miksi ei mennä sinne LÄHETYSTYÖHÖN????

        "Ahdistelemassa vanhuksia"?

        Mikähän henki se tuollaisia sieltä sohvan pohjalta huutelee??


      • Toksova
        kysyn ihmetellen kirjoitti:

        Onko se lähetystyötä Venäjällä ,jos saarnaajat kuukausi kuukauden perään käyvät ahdistelemassa Inkerin vanhuksia? Olisi parempi kun kyseiset saarnaajat istuisivat hiljaa vanhusten vieressä ja kuuntelisivat. Saisivat kuulla todellista kärsimyksissä koeteltua Sanaa. Mutta ei . Saarnaajat pelottelevat vanhuksia. Nuhteita tulee pukeutumisesta,kampauksista,huivin käytöstä ja mikä pahinta : Vanhuksia pakotetaan tunnustamaan syntejään julkisesti,että saarnaajat voivat antaa ne anteeksi. Olen vuosien varrella liikkunut paljon Inkerin seurakunnissa ja kuullut lukemattomia kertomuksia edellisen kaltaisista nöyryytävistä tapauksista.
        Vanhukset puhuvat Suomen papeista. Sitäkään ei ole oikaistu, että eivät ole pappeja.
        Ihmettelenkin, että miksi saarnaajat kiertävät ahkerasti sellaisissakin seurakunnissa, missä on paikalliset työntekijät. Jatkuvat ulkomaalaiset vieraat rasittavat seurakunnan toimintaa. Vai onko se niin, että oikeaa Jumalan Sanaa puhuvat vain esikoislestadiolaiset?
        Venäjällä löytyy varmasti alueita, missä kukaan ei ole kuullut evankeliumis. Miksi ei mennä sinne LÄHETYSTYÖHÖN????

        Kerrotko sellaisen paikan missä ei jo tiedettäisi jeesuksesta, otan sen ohjelmaan käydä siellä. Putinkin joka taitaa olla oikea nousvostokansan valioluokkaa ateismin mittapuulla mitattuna, hänkin lateli raamatusta itselleen puolusta Litvinenkon murhan yhteydessä. Toisekseen siellä käy useita hengellisiä joukkioita kuten Vl:t Helluntailaiset, Kansanlähetys, Esikoisuudesta rippikoulutoimi lastenkodeissa, ja kaikki keittävät samaa soppaaja liemi sen mukaista. Kun laitan soppaan sipulia tulee toinen ja ottaa sen pois sekun saa silmiin kyyneleita ja laittaa tilalle porkkanoita joilla voi kepinpäässä kuljeetta miten haluaa. Vanhukset voivat olla oikeassa siellä käy ystävyysseurakunnan pappeja he taas laimentaa sopan vdellä jottei siinä maistu suola ollenkaan, vapahtaja kysyy millä se saadaan takaisin suolaiseksi. Mehän olen kristillinen pappeus jos et tuota tiedä pienimmästä suurinpaan. Eiväthän he pyytäisi lähetystä jos heillä oli oikea autuaaksi tekevä oppi ja missä niiden omat opettajat viipyvät.


      • - Abimelek
        Toksova kirjoitti:

        Kerrotko sellaisen paikan missä ei jo tiedettäisi jeesuksesta, otan sen ohjelmaan käydä siellä. Putinkin joka taitaa olla oikea nousvostokansan valioluokkaa ateismin mittapuulla mitattuna, hänkin lateli raamatusta itselleen puolusta Litvinenkon murhan yhteydessä. Toisekseen siellä käy useita hengellisiä joukkioita kuten Vl:t Helluntailaiset, Kansanlähetys, Esikoisuudesta rippikoulutoimi lastenkodeissa, ja kaikki keittävät samaa soppaaja liemi sen mukaista. Kun laitan soppaan sipulia tulee toinen ja ottaa sen pois sekun saa silmiin kyyneleita ja laittaa tilalle porkkanoita joilla voi kepinpäässä kuljeetta miten haluaa. Vanhukset voivat olla oikeassa siellä käy ystävyysseurakunnan pappeja he taas laimentaa sopan vdellä jottei siinä maistu suola ollenkaan, vapahtaja kysyy millä se saadaan takaisin suolaiseksi. Mehän olen kristillinen pappeus jos et tuota tiedä pienimmästä suurinpaan. Eiväthän he pyytäisi lähetystä jos heillä oli oikea autuaaksi tekevä oppi ja missä niiden omat opettajat viipyvät.

        Kyökki-immeisiä taidat olla?

        Joukkioita?
        Soppaa keittämässä?
        Sipulia soppaan, toinen onkii pois sopasta?
        Porkkanoita kepin päässä sinne ja tänne?

        Suosittelen sinullekin Jumalan sanaa.
        Osta kirja nimeltä Raamattu, älä hyvä ihminen keittokirjasta autuutta itsellesi etsi.

        Tympeätä luettavaa tällainen, kun on kysymys niin vakavasta asiasta, kun sielujen voittamisesta evankeliumin sanan kautta Jeesukselle Kristukselle. On kysymys pelastuksesta iankaikkisesta elämästä! Ohjeeksi elämän tielle tarjoillaan keitto kirjan ohjeita, halveksunnalla katkeruudella ja vihalla höystettynä. Häpeä jos osaat!


      • Toksova kirjoitti:

        Kerrotko sellaisen paikan missä ei jo tiedettäisi jeesuksesta, otan sen ohjelmaan käydä siellä. Putinkin joka taitaa olla oikea nousvostokansan valioluokkaa ateismin mittapuulla mitattuna, hänkin lateli raamatusta itselleen puolusta Litvinenkon murhan yhteydessä. Toisekseen siellä käy useita hengellisiä joukkioita kuten Vl:t Helluntailaiset, Kansanlähetys, Esikoisuudesta rippikoulutoimi lastenkodeissa, ja kaikki keittävät samaa soppaaja liemi sen mukaista. Kun laitan soppaan sipulia tulee toinen ja ottaa sen pois sekun saa silmiin kyyneleita ja laittaa tilalle porkkanoita joilla voi kepinpäässä kuljeetta miten haluaa. Vanhukset voivat olla oikeassa siellä käy ystävyysseurakunnan pappeja he taas laimentaa sopan vdellä jottei siinä maistu suola ollenkaan, vapahtaja kysyy millä se saadaan takaisin suolaiseksi. Mehän olen kristillinen pappeus jos et tuota tiedä pienimmästä suurinpaan. Eiväthän he pyytäisi lähetystä jos heillä oli oikea autuaaksi tekevä oppi ja missä niiden omat opettajat viipyvät.

        Israelin kansa eli diasborassa eli hajannuksessa koko silloisen maailman alueella. Kun Paavali aloitti työnsä, hän lähestyi aina ensin paikkakunnan juutalaisia ja todisti heille Jeesuksesta.

        Inkerin kansan hajannuksessa on jotain samaa. Heillä on tietoa Jumalan sanasta ja ovat vaalineet sitä vaikeinakin aikoina.

        Me elämme moniarvoisessa maailmassa ja esikoiset elävät myös moniarvoisessa porukassa. Kyllä sitä sipuli-porkkanaleikkiä leikitään lähempänäkin jopa jokaisen sisimmässä.

        On täysin oikein ja raamatullista, että tuetaan sitä orastavaa kasvua kaikkialla missä vähänkin vastaanottokykyä on.
        Kylväjän tulee kylvää eikä arvostella sitä työtä, jota raamatun ilmoituksen mukaan tehdään.

        Jokainen katsokoon sitten mitä kylvää ja miten perustukselle rakennetaan. Siinä on vastuu.


      • lähetystyöhön nimi-
        Toksova kirjoitti:

        Kerrotko sellaisen paikan missä ei jo tiedettäisi jeesuksesta, otan sen ohjelmaan käydä siellä. Putinkin joka taitaa olla oikea nousvostokansan valioluokkaa ateismin mittapuulla mitattuna, hänkin lateli raamatusta itselleen puolusta Litvinenkon murhan yhteydessä. Toisekseen siellä käy useita hengellisiä joukkioita kuten Vl:t Helluntailaiset, Kansanlähetys, Esikoisuudesta rippikoulutoimi lastenkodeissa, ja kaikki keittävät samaa soppaaja liemi sen mukaista. Kun laitan soppaan sipulia tulee toinen ja ottaa sen pois sekun saa silmiin kyyneleita ja laittaa tilalle porkkanoita joilla voi kepinpäässä kuljeetta miten haluaa. Vanhukset voivat olla oikeassa siellä käy ystävyysseurakunnan pappeja he taas laimentaa sopan vdellä jottei siinä maistu suola ollenkaan, vapahtaja kysyy millä se saadaan takaisin suolaiseksi. Mehän olen kristillinen pappeus jos et tuota tiedä pienimmästä suurinpaan. Eiväthän he pyytäisi lähetystä jos heillä oli oikea autuaaksi tekevä oppi ja missä niiden omat opettajat viipyvät.

        merkki, "toksova", otat osaa?

        Jellivaarassa ei niinkään käydä lähetystyön vuoksi, vaan saamassa uutta voimaa Jumalan Sanasta.

        Lähetystyön tulisi alkaa omasta kodista, lähimmäisistä ja oman arkielämän yhteydessä kohdatuista ihmisistä.

        On Jumalan johdatusta, että joillain ihmisillä elävä usko vaikuttaa halun puhua tästä kalliista asiasta myös naapurikansamme keskuudessa.

        Se on Jumalan työtä ja siksi sielunvihollinen sinunkin sydämessäsi on sille niin vihainen.


      • kysyn ihmetellen,
        kysyn ihmetellen kirjoitti:

        Onko se lähetystyötä Venäjällä ,jos saarnaajat kuukausi kuukauden perään käyvät ahdistelemassa Inkerin vanhuksia? Olisi parempi kun kyseiset saarnaajat istuisivat hiljaa vanhusten vieressä ja kuuntelisivat. Saisivat kuulla todellista kärsimyksissä koeteltua Sanaa. Mutta ei . Saarnaajat pelottelevat vanhuksia. Nuhteita tulee pukeutumisesta,kampauksista,huivin käytöstä ja mikä pahinta : Vanhuksia pakotetaan tunnustamaan syntejään julkisesti,että saarnaajat voivat antaa ne anteeksi. Olen vuosien varrella liikkunut paljon Inkerin seurakunnissa ja kuullut lukemattomia kertomuksia edellisen kaltaisista nöyryytävistä tapauksista.
        Vanhukset puhuvat Suomen papeista. Sitäkään ei ole oikaistu, että eivät ole pappeja.
        Ihmettelenkin, että miksi saarnaajat kiertävät ahkerasti sellaisissakin seurakunnissa, missä on paikalliset työntekijät. Jatkuvat ulkomaalaiset vieraat rasittavat seurakunnan toimintaa. Vai onko se niin, että oikeaa Jumalan Sanaa puhuvat vain esikoislestadiolaiset?
        Venäjällä löytyy varmasti alueita, missä kukaan ei ole kuullut evankeliumis. Miksi ei mennä sinne LÄHETYSTYÖHÖN????

        että mikäs henki se on saarnaajissa, jotka ahdistelevat vanhuksia?


      • - Abimelek
        kysyn ihmetellen, kirjoitti:

        että mikäs henki se on saarnaajissa, jotka ahdistelevat vanhuksia?

        Kuka tässä vanhuksia on ahdistellut? Ei kukaan!
        Tällaiset puheet joita sinä levität, ovat valhetta jota vihollinen kylvää, estääkseen Jumalan pelastavan evankeliumin leviämisen


      • kysyn ihmetellen
        Toksova kirjoitti:

        Kerrotko sellaisen paikan missä ei jo tiedettäisi jeesuksesta, otan sen ohjelmaan käydä siellä. Putinkin joka taitaa olla oikea nousvostokansan valioluokkaa ateismin mittapuulla mitattuna, hänkin lateli raamatusta itselleen puolusta Litvinenkon murhan yhteydessä. Toisekseen siellä käy useita hengellisiä joukkioita kuten Vl:t Helluntailaiset, Kansanlähetys, Esikoisuudesta rippikoulutoimi lastenkodeissa, ja kaikki keittävät samaa soppaaja liemi sen mukaista. Kun laitan soppaan sipulia tulee toinen ja ottaa sen pois sekun saa silmiin kyyneleita ja laittaa tilalle porkkanoita joilla voi kepinpäässä kuljeetta miten haluaa. Vanhukset voivat olla oikeassa siellä käy ystävyysseurakunnan pappeja he taas laimentaa sopan vdellä jottei siinä maistu suola ollenkaan, vapahtaja kysyy millä se saadaan takaisin suolaiseksi. Mehän olen kristillinen pappeus jos et tuota tiedä pienimmästä suurinpaan. Eiväthän he pyytäisi lähetystä jos heillä oli oikea autuaaksi tekevä oppi ja missä niiden omat opettajat viipyvät.

        edelleenkin. Jospa alottaisit lähetystyön. Ensiksi rajasta yli vaikka Vaalimaalla.Ylä-Urpala voisi olla ensimmäinen kohde. Seuravaksi Säkkijärvelle. Siellä meneekin aikaa jo pitemmälti. Pietarissa on hyvä keskustella ihmisten kanssa vaikka metroasemilla. Tehdä gallupin : tunnetko Jeesuksen? Saatat yllättyä vastauksista.
        Se on totta, että jonossa kulkevat sopan keittäjät. Suomessa olisi eri järjestöjen johtajien istuttava saman pöydän ääreen ja sovittava , missä kukin tekee työtä. Ja tehtävä myös sopimus, että sellaisissa Inkerin seurakunnissa ,missä on paikallinen työntekijä käytäisiin vain joskus vierailulla ja vain paikallisen kirkkoherran kutsusta.Heille työrauha!!


    • käsivarsi?

      Mitä on oikea uskon kuuliaisuus?

      Missä menevät seurakunnan rajat?

      Onko OM:n selitykset Raamatun mukaisia?

      Ota esille, niin arvioidaan jumalansanan valossa.

      • käsivarretkin

        Taidetaan katsoa paremminkin riettaan tuohusvalkealla. Sitä täältä löytyy.


      • käsivarretkin kirjoitti:

        Taidetaan katsoa paremminkin riettaan tuohusvalkealla. Sitä täältä löytyy.

        rukoillen ja katso, mitä siellä sanotaan.

        Siitä voisi olla apua useammallekkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1678
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1295
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1202
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      87
      1110
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      912
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      855
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      829
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      90
      813
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      758
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      692
    Aihe