Visa Electron vs. Visa Debit

patalja

Mitä eroa noilla kahdella kortilla on? Käykö Visa Debit useammassa paikassa kuin Electron?

4

3387

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaihdoin hiljattain Visa Electronin saman pankin Visa Debitiin. Käytännössä olennaisimmat erot ovat seuraavat:

      Electron tekee aina katevarauksen pankkitililtä ennen maksun hyväksymistä. Ellei yhteyttä pankkiin juuri sillä hetkellä saada, maksaminen ei onnistu. Debitillä onnistuu silloinkin, ellei myyjä erityisesti vaadi katevarmennusta esim. ostoksen suuruuden vuoksi.

      Molemmilla voi maksaa periaatteessa samoissa paikoissa, mutta Visa Debit on Suomessa vielä niin tuore korttityyppi, että kaikissa paikoissa sitä ei vielä tunneta. Yhteen kuittiini Visa Debit oli merkitty "ulkomainen luottokortti", toiseen "Visa Electron" ja kolmanteen "pankkikortti". Kaikissa em. tapauksissa maksaminen kuitenkin onnistui (myös Lidlissä joka tarran mukaan hyväksyy vain Electronin) ja maksu veloitettiin kahden pankkipäivän kuluttua pankkitililtäni.

      • santeri_boy

        Mielestäni Visa Debit toimii tällä hetkellä jopa huonommin, kuin Visa Electron johtuen siitä, että liikkeet eivät ole päivittäneet maksupäätteitään.

        Olen törmännyt jo kolmeen paikkaan, jossa Visan (ja myös electronin) pitäisi kelvata, mutta Visa Debit-korttiani ei maksupääte ole tunnistanut. Yksi oli metroaseman kioski, toinen yökerho ja kolmas kahvila.

        Onneksi pidin vielä pankin ohjeistuksen mukaan vielä pankkikortinkin olemassa, koska se toimii aina. Nettimaksut ovat onnistuneet paremmin kuin Electronilla (ts.ei mitään ongelmia).


      • santeri_boy kirjoitti:

        Mielestäni Visa Debit toimii tällä hetkellä jopa huonommin, kuin Visa Electron johtuen siitä, että liikkeet eivät ole päivittäneet maksupäätteitään.

        Olen törmännyt jo kolmeen paikkaan, jossa Visan (ja myös electronin) pitäisi kelvata, mutta Visa Debit-korttiani ei maksupääte ole tunnistanut. Yksi oli metroaseman kioski, toinen yökerho ja kolmas kahvila.

        Onneksi pidin vielä pankin ohjeistuksen mukaan vielä pankkikortinkin olemassa, koska se toimii aina. Nettimaksut ovat onnistuneet paremmin kuin Electronilla (ts.ei mitään ongelmia).

        Siis pankkikortti aina mukana toisena korttina siltä varalta, että Visa Debit ei jossakin vielä kelpaa. Visa Debitin aikana en ole joutunut turvautumaan varakorttiin vielä kertaakaan.

        (Tarkemmin sanottuna pidän toisena korttina Nordean yhdistelmää MasterCard Pankkikortti, koska se on avainasiakkaille maksuton. Pelkästä pankkikortista peritään kuukausimaksua, kuten Visa Debitistäkin.)


      • Toimii kyllä
        Timontti kirjoitti:

        Siis pankkikortti aina mukana toisena korttina siltä varalta, että Visa Debit ei jossakin vielä kelpaa. Visa Debitin aikana en ole joutunut turvautumaan varakorttiin vielä kertaakaan.

        (Tarkemmin sanottuna pidän toisena korttina Nordean yhdistelmää MasterCard Pankkikortti, koska se on avainasiakkaille maksuton. Pelkästä pankkikortista peritään kuukausimaksua, kuten Visa Debitistäkin.)

        Kortti vörkkii varmmimmin kun ottaa yhdistelmäkortin jossa on credit ja debit. Jos debitille ei ole tukea, voi käyttää credit puolta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      21
      786
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      712
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      530
    Aihe