Lukekaa tämä

varjopuolet

24

2301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bbbb

      Taas koitetaan pistää saastuttaminen pienen ihmisen syyksi parin raketin tähden. Kyllä se on teollisuus joka tämän maailman saastuttaa. Pienellä ihmisellä pitää olla oikeus iloon.

      muita pointteja:

      1. Jos joku vammautuu pysyvästi, ei se ole minun syyni. Minä tulitan tulitteeni vastuullisesti ja turvallisuussääntöjen mukaan. Jos joku loukkaantuu keittiöveitsestä, asia on ihan samanlainen.

      2. Jos Kiinassa ei huolehdita lapsista ja työturvallisuudesta, ei se ole minun syyni. Kehitysmaissa valmistetaan aika paljon tuotteita, eikä jokaisen kohdalla voi miettiä Kiinan polo-oloja. Boikotointi ei tule lopettamaan työsortoa. Sen voivat lopettaa vain valvonta ja vastuulliset työnantajat.

      3. Elukoita ei tarvitse pihalla pitää. Eläimille pelko on luonnollista toisin kuin ihmiselle.

      4. Ympäristöaktivistit ovat nielleet hallitusten syötin koukkuineen kun ovat alkaneet pistää pienen ihmisen niskaan kaiken tämän ympäristöpaskan. Suurimmat saastuttajat löytyvät ahneiden joukosta - teollisuudesta. Koukku on siinä, että kun syyttävä sormi saadaan osoittamaan pieneen ihmiseen, unohtaa kansa todelliset syylliset korjatessaan omia pikku saastutuksiaan ja teollisuus saa sysätä maailmaan lisää halpatuontia ja saastaa.

      • asiaa...

        Loistaa, kerrankin joku sanoo asiat niin kuin ne on - ja ytimekkäästi! Kiitos!


      • Burt

        "1. Jos joku vammautuu pysyvästi, ei se ole minun syyni. Minä tulitan tulitteeni vastuullisesti ja turvallisuussääntöjen mukaan. Jos joku loukkaantuu keittiöveitsestä, asia on ihan samanlainen. "

        Ero keittiöveitsen ja ilotulitten välillä on, että keittiöveistä voidaan käyttää moneen hyödylliseen asiaan, ettei niistä luopuminen tule kysymykseen. Ilotulitteet ovat sen sijaan pelkkää turhaa roskaa.


      • Burt

        Ei tuolta bbbb:n epäonnistuneen surkimuksen roskajutusta asiaa löydy.

        Sen voisi kuitata niin että minä saan murhata ainaski viisi ihmistä, koska joku on kuitenkin jossankin murhannut yli kymmenen.


      • rakettienampuja
        Burt kirjoitti:

        Ei tuolta bbbb:n epäonnistuneen surkimuksen roskajutusta asiaa löydy.

        Sen voisi kuitata niin että minä saan murhata ainaski viisi ihmistä, koska joku on kuitenkin jossankin murhannut yli kymmenen.

        bbbb just puhu asiaa! Ajatelkaa ny jos ilotulitteet kiellettäis! Sitäpaitsi uusvuos on van kerran noin 365:ssä päivässä ja ei se ny hirveesti saastuta.
        Enemmän saastuttaa n. 6 miljardia apinaa.


      • Burt
        rakettienampuja kirjoitti:

        bbbb just puhu asiaa! Ajatelkaa ny jos ilotulitteet kiellettäis! Sitäpaitsi uusvuos on van kerran noin 365:ssä päivässä ja ei se ny hirveesti saastuta.
        Enemmän saastuttaa n. 6 miljardia apinaa.

        Minä voin siis murhata viisi ihmistä, koska joku on kuitenkin jossakin murhnnut 10. Ho ho ho, haist itte vaan ;D.


      • bbbb:n kannattaja

        bbbb:n kommentit ovat ehdottomasti asiaa.
        Näinhän asiat ovat.


    • argh!!!

      Iik, jos me ei saada ampua enää raketteja!!! Miten mä voin elää??

      Ootte henkisesti aika köyhiä, jos ette keksi muuta tapaa juhlia vuoden vaihdetta, kuin ampua rahanne taivaalle, jotta kuuluisi kova ääni ja kivaa kimalletta näkyisi muutaman sekunnin ajan. Vitun itserakkaat länkkärit...

      • Ananasse

        Siehän se sitä omaa hengen köyhyyttäs siinä toitotat ku et suostu muitten ilonpitoa ymmärtämään. Onko ihan pakko olla tommonen pikkusielunen torahammas?

        Ja olisihan olemassa se vaihtoehto et vetäis pään täyteen uutenakin vuotena niinkuin muinakin juhlapyhinä, vaan kyllä maksa kiittää ku käyttääkin ajan rakettien ampumiseen eikä törpöttelyyn


      • otan osaa
        Ananasse kirjoitti:

        Siehän se sitä omaa hengen köyhyyttäs siinä toitotat ku et suostu muitten ilonpitoa ymmärtämään. Onko ihan pakko olla tommonen pikkusielunen torahammas?

        Ja olisihan olemassa se vaihtoehto et vetäis pään täyteen uutenakin vuotena niinkuin muinakin juhlapyhinä, vaan kyllä maksa kiittää ku käyttääkin ajan rakettien ampumiseen eikä törpöttelyyn

        Raketit tai päätäyteen? Kyllä täytyy olla köyhä elämä jos tossa on vaihtoehdot. Kyllä uutta vuotta voi juhlistaa monella tapaa. Viinaakin voi ottaa kohtuudella. Ystävien kanssa yhdessäolo, ruoka ja juoma. Ei sitä sen ihmeempää tarvita.


      • Ananasse
        otan osaa kirjoitti:

        Raketit tai päätäyteen? Kyllä täytyy olla köyhä elämä jos tossa on vaihtoehdot. Kyllä uutta vuotta voi juhlistaa monella tapaa. Viinaakin voi ottaa kohtuudella. Ystävien kanssa yhdessäolo, ruoka ja juoma. Ei sitä sen ihmeempää tarvita.

        Uutta vuotta voi todellakin juhlia monella tapaa, itselläni siihen juhlintaan vaan sattuu kuulumaan ilotulitteet. Enkä suvaitse sitä alkuunkaan että minulle yrittää joku niuhottaja tulla kertomaan sitä oikeaa tapaa juhlia. Minä teen niinkuin itse parhaaksi näen, ja annan muittenkin tehdä niin kauan kun ei ajeta nurkkaan ja pakoteta sanomaan vastaan.


      • kukin tyylillään
        Ananasse kirjoitti:

        Uutta vuotta voi todellakin juhlia monella tapaa, itselläni siihen juhlintaan vaan sattuu kuulumaan ilotulitteet. Enkä suvaitse sitä alkuunkaan että minulle yrittää joku niuhottaja tulla kertomaan sitä oikeaa tapaa juhlia. Minä teen niinkuin itse parhaaksi näen, ja annan muittenkin tehdä niin kauan kun ei ajeta nurkkaan ja pakoteta sanomaan vastaan.

        Eipä siinä mitään. Itse en vain pysty kuvittelemaan että elämäni voisi olla niin köyhää, että joutuisin sitä ruudilla rikastamaan. Minäkin teen kuten parhaaksi näen, mutta ajatellen myös muuta kuin itseäni.


      • Tän

        Iik!! Ku me kokoaja valitetaa ilotulitteista

        voi perkele ootte homoja jotka valittaa voi saatana ku ette sitä sa loppummaan noin vaa tota ilotulittelua perkele saatana


      • suomea
        Tän kirjoitti:

        Iik!! Ku me kokoaja valitetaa ilotulitteista

        voi perkele ootte homoja jotka valittaa voi saatana ku ette sitä sa loppummaan noin vaa tota ilotulittelua perkele saatana

        Oletko kenties 8- vuotias poika??? Suomenkielesi ainakin on sitä...


      • Ananasse
        kukin tyylillään kirjoitti:

        Eipä siinä mitään. Itse en vain pysty kuvittelemaan että elämäni voisi olla niin köyhää, että joutuisin sitä ruudilla rikastamaan. Minäkin teen kuten parhaaksi näen, mutta ajatellen myös muuta kuin itseäni.

        Itseäsipäs juuri ajattelet kun tahdot kieltää toisilta ilotulitteiden käytön. Jos sinä et pidä ilotulitteista niin ei se tarkoita sitä että kaikkien muitten pitäisi sitten olla niitä ampumatta. Oma napa se on lähinnä teillä valittajillakin


      • ...
        kukin tyylillään kirjoitti:

        Eipä siinä mitään. Itse en vain pysty kuvittelemaan että elämäni voisi olla niin köyhää, että joutuisin sitä ruudilla rikastamaan. Minäkin teen kuten parhaaksi näen, mutta ajatellen myös muuta kuin itseäni.

        Olet niin itseäsi täynnä, että kuvittelet tietäväsi mikä on tuntemattomille ihmisille parasta! Kuvittelet olevasi jossain asemassa kertomaan muille ihmisille miten HEIDÄN tulee juhlia!

        Kaiken näköisiä kusipäitä.


      • Ringling bros
        suomea kirjoitti:

        Oletko kenties 8- vuotias poika??? Suomenkielesi ainakin on sitä...

        Tämä oli hyvä kommentti - veikkaisin, että tuollaiset nassikat eivät osaa sytyttää rakettia edes oikein päin...menee varpaille tai - hmm.


      • sprg
        kukin tyylillään kirjoitti:

        Eipä siinä mitään. Itse en vain pysty kuvittelemaan että elämäni voisi olla niin köyhää, että joutuisin sitä ruudilla rikastamaan. Minäkin teen kuten parhaaksi näen, mutta ajatellen myös muuta kuin itseäni.

        kuulostaa juuri sellaselta tyypiltä joka tuhlaa elämänsä telkkaria toljottaen, autolla ajellen ja kerran vuodessa jossain turistirysässä sikaillen. ja sitten moralisoi jotain ilotulitteilla ilottelevia ihmisiä tunteakseen itsensä paremmaksi. länsimaisilla on länsimaisten huvit.. en usko että itse syljet kaikkiin turhakkeisiin mitä täälläkin pikkujenkkilässä on, raketit nyt vain sattuvat kuvaamaan parhaiten "savuna ilmaan" kulutusjuhlaa. joulun lopettaminen uudenvuoden sijaan tekisi pallostamme puhtaamman paikan.


    • Kunnolla.

      "Kiinan ilotuliteonnettomuuksissa kuolee ja vammautuu vuosittain yli 60.000 ihmistä."

      Kiina maailman suurin valtio,
      1 400 000 000 asukasta.

      Huomaa, ei tuossa kerrota, vammautumisen laatua,
      eikä erotella montako kuolee, ehkä vain yksi.

      Suomessakin kuolee työmaalla useita henkilöitä vuosittain, vain murto-osa päätyy uutisiin.
      ---------------------------


      SUOMESSA 5 000 000 asukasta

      ”Kotitapaturmia sattui 15–74-vuotiaille suomalaisille vuonna 1997
      205 000,”

      "Jos alle 15-vuotiaat ja yli 74-vuotiaat lasketaan mukaan,
      voidaan kotitapaturmien vuosittaiseksi määräksi Suomessa arvioida noin 275 000"

      http://pre20031103.stm.fi/suomi/eho/julkaisut/tapaturma/luku7.htm

      • JA-MPPA

        Tämä onkin yksi väestönkasvua rajoittava keino Kiinassa. Tämä merkitsee sitä, että siellä kuolee kymmenessä vuodessa 600 000 henkilöä suoraan räjähteiden vaikutuksesta ja epäsuorasti räjähteissä käytettävien raskasmetallien aiheuttaman ympäristökuormituksen vuoksi vielä toinen mokoma lisää. Ei muuta kuin ostakaa kaikki täksi uudeksi vuodeksi kiinalaisia ilotulitteita!


      • emeritus tulittaja

        Et kai edes leikilläsi rinnasta suomalaisten koti- ja pihatapaturmia kiinalaislasten tulitetehtaissa tapahtuviin työtapaturmiin.
        Jotain tolkkua pitäisi olla tilastojenkin käsittelyssä. Vertaa: suomalaisista oli muinoin noin 10% lukutaidottomia(alle kouluikäiset lapset)
        Valitettavasti lukutaidottomuusosuus kasvaa,etenkin jos otetaan luetun ymmärtäminen huomioon.


    • kiinnostaa123

      kiinan meno/politiikka maassa maan tavalla, valitettavasti.

    • vai .

      samanverran pienessä suomessa tulee kotitapaturmia,
      suomi on pienimpien maiden joukossa, kiina maailman suurin

    • hitsin pimpula

      ei se ihmismäärä tunnu siel olenkaan

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe