KOIRA RAUKAT!!!

Koiraihminen!

hyvät ihmiset! Monella koiralla on ns. paukkuarkuus, pelkäävät pienintäkin vinkunaa ja pauketta mitä raketista lähtee. Usein lenkillä joulunjälkeen kun rakettimyynti on alkanut, ei pääse kun 10 metriä kun jossain räjähtää, ja sitten meitä vietiin, nimittäin kotiin päin ja vauhdilla. Koira vetää remmissä kuin vimmattu ja ei uskalla tarpeitaan tehdä kun PELKÄÄ! Älkää ampuko niitä raketteja ennenkuin se on sallittua että koiran kävelyttäjät voivat rauhaisin mielin viedä lemmikin pissalle ettei tarvitse pelätä että missä kohta pamahtaa! Miksi raketteja yleensäkin myydään näin aikaisin?????? miksi ei vaikka päivää ennen uuden vuoden aattoa, miksi ampua raketteja yleensäkin!?!?!?! rahaa menee, luonto saastuu, koira (eläimet yleensäkin) stressaantuu, kiusallista aikaa omistajille kun täytyy rakasta lemmikkiään pitää "vankina" sisällä, kun ei halua että koira liikaa pelkäisi. rakettien pauke jatkuu vielä viikkoja aaton jälkeen, että koira raukat pelkää kävellä kuukausienkin päästä ulkona. Oma koiran muistaa paikat tarkkaan missä hän oli kun raketit räjähti LIIAN AIKAISIN taivaalla, koirani ei niille kaduille enää kävele, vaan kääntyy pois päin, vetäen, (tiedän että se pelkää)NYT IHMISET JÄRKI KÄTEEN, ja ne raketit jätetään ampumatta, ainakin liian aikaisin

45

2341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BOMMIMIES

      Kun katselee koiran ulkoiluttajia, niin koirat juoksee vapaana, jopa lasten leikki paikoilla ja koirat pask*vat minne sattuu. ITS PEI PÄK TIME!

      • koiraihminen!

        Et voi syyllistää kaikkia koiranomistajia, suurinosa koirista kulkee nätisti remmissä ulkoilusta nauttien, ja sellaiset kuin sinä: pilaavat sen.


      • Baskahund

        Koirat paskoo -> sinnepähän lannoittuu !

        Entä's sinun rakettijämät?
        Kyllä on järkyttävää katseltavaa, eikä tasan tarkkaan katoa ikinä.
        Entä mitä siitä seuraa, kun lapset keräävät niitä, varsinkin jos se on räjähtämätön?

        Siihen päälle rikkinäiset viinapullot, ym... roskat??!?!?!

        Mutta maku asioistahan ei voi kiistellä

        Oikein hyvää uutta vuotta


      • ...
        Baskahund kirjoitti:

        Koirat paskoo -> sinnepähän lannoittuu !

        Entä's sinun rakettijämät?
        Kyllä on järkyttävää katseltavaa, eikä tasan tarkkaan katoa ikinä.
        Entä mitä siitä seuraa, kun lapset keräävät niitä, varsinkin jos se on räjähtämätön?

        Siihen päälle rikkinäiset viinapullot, ym... roskat??!?!?!

        Mutta maku asioistahan ei voi kiistellä

        Oikein hyvää uutta vuotta

        Kuten fysiikan tunneilta tiedämme: aine ei katoa, eikä sitä synny lisää joten ei ne sinun koiranpaskasikaan katoa minnekään. ;)

        ,


      • tuhannnet
        ... kirjoitti:

        Kuten fysiikan tunneilta tiedämme: aine ei katoa, eikä sitä synny lisää joten ei ne sinun koiranpaskasikaan katoa minnekään. ;)

        ,

        Sukat! Pesukoneesen kun laitat 12 sukkaa niin 10kpl tulee takas!

        selittäppä se


      • miekkonensawosta
        koiraihminen! kirjoitti:

        Et voi syyllistää kaikkia koiranomistajia, suurinosa koirista kulkee nätisti remmissä ulkoilusta nauttien, ja sellaiset kuin sinä: pilaavat sen.

        Et sinäkään voi syylistää asiallisia ilotulittajia, koska suurinosa tulittaa asiallisesti. Osa tosin ei, hei toimivat yhtä epäasiallisesti kuin ihmiset, jatka vievät koiransa paskantamaan puistoon.

        Jos ilotulitteet kielletään, niin sitten kyllä myös lemmikit!


    • koiraparat

      Meillä koiraa on yritetty mm. lääkitä hyvissä ajoin erilaisilla eläinlääkärin määräämillä rauhoittavilla, mutta ilman tuloksia. Koira menee täydelliseen shokkiin, sinkoilee ympäri taloa, läähättää ja tärisee. Ei auta hyvänäpitäminen, leikit, makupalat tai muut. Ainoa mikä auttaa on pamahduksien loppuminen. Sen jälkeenkin ollaan vielä uuvuksissa pitkän aikaa. Koirahan pelkää räjähdyksiä kirjaimellisesti kuollakseen. Se ei pysty ymmärtämään uhkaavia ääniä vaarattomiksi, vaan kokee ne henkeä uhkaavina hyökkäyksinä. Toivoisin että ihmiset ymmärtäisivät myös tätä asiaa. Voimia teille.

      • koiraihminen!

        tiedän että pakko tällaisessa tilanteessa jotain koiralle on tehtävä (siis tarkoitan tätä lääkitystä) :) Ja tietäväthän ihmiset että koiran tehtävä ei ole NORMAALISTI syödä rauhoittavia lääkkeitä. Ihmistet ovat jälleen kerran ajaneet jonkin eläinraukan tällaiseen kohtaloon, olette te ihmiset sitten itserakkaita. koiran pitäisi saada elää normaalia rauhallista elämää virikkeineen, leikkeineen, harrastuksineen, töineen, niinkuin meidän ihmistenkin. Mieti itse mikä olotila sinulla olisi jos luulet että kuolet juuri nyt kun taivaalla räjähtää, sydän hakkaa ylikierroksilla, mietit vaan että mihin pääsisi piiloon.... Mutta lopuksi vielä Rauhallista uutta Vuotta kaikille koiraihmisille! olkoo rakkaan koiranne kanssa uusivuosi, älkää jättäkö sitä yksin paukkuarkuuden kanssa..


      • toinen koiran omistaja
        koiraihminen! kirjoitti:

        tiedän että pakko tällaisessa tilanteessa jotain koiralle on tehtävä (siis tarkoitan tätä lääkitystä) :) Ja tietäväthän ihmiset että koiran tehtävä ei ole NORMAALISTI syödä rauhoittavia lääkkeitä. Ihmistet ovat jälleen kerran ajaneet jonkin eläinraukan tällaiseen kohtaloon, olette te ihmiset sitten itserakkaita. koiran pitäisi saada elää normaalia rauhallista elämää virikkeineen, leikkeineen, harrastuksineen, töineen, niinkuin meidän ihmistenkin. Mieti itse mikä olotila sinulla olisi jos luulet että kuolet juuri nyt kun taivaalla räjähtää, sydän hakkaa ylikierroksilla, mietit vaan että mihin pääsisi piiloon.... Mutta lopuksi vielä Rauhallista uutta Vuotta kaikille koiraihmisille! olkoo rakkaan koiranne kanssa uusivuosi, älkää jättäkö sitä yksin paukkuarkuuden kanssa..

        Yksi hyvä vinkki koiran omistajille, jotka omistavat paukku aran koiran: Sisällä verhot kiinni ja radio tai telkkari sen verran kovalle, että pauke ulkoa ei kuulu niin kovana.


      • mutta mutta
        toinen koiran omistaja kirjoitti:

        Yksi hyvä vinkki koiran omistajille, jotka omistavat paukku aran koiran: Sisällä verhot kiinni ja radio tai telkkari sen verran kovalle, että pauke ulkoa ei kuulu niin kovana.

        Oikeasti ongelmaisten kanssa ainut mahdollisuus on 100% eristäminen äänistä ja välähdyksistä. Tämä on usein melkoisen hankalaa ellei mahdotonta, etenkin äänten suhteen. Mutta hyvä jos koirasi pysyy rauhallisena noin. Paukutonta uuttavuotta!


    • KOIRA RAATELI

      Taas tänävuonna?
      Moniko koiranomistaja kerää koiran jätökset tai juoksuttaa koiraa vapaana muualla kuin koiratarhoissa, miksi jalkakäytävät ovat täynnä koiran pas*aa?

      Menkää itseenne koiraihmiset! Antaa paukkua vaan!

      • koiraihminen!

        JA EDELLEENKIN!: ETTE VOI YLEISTÄÄ. ANTAKAA RAUHA NIILLE JOILLE RAUHA KUULUU. EIVÄT KAIKKI RAATELE!


      • joku

        monikaa koira ei edes pure ihmisiä, eikä se oo koiran vaan omistajan vika.. lehdissä aina kerrotaan et koira RAATELI jotain typpii vaiks se ei olis tehny paljo mitää.. mua puri kerran yks pikkukoira jonka omistaja oli tehny siitä ihan villin.. kertaaka en oo nähny samanlaist sen rotuist koiraa.. Ihmiset enemmän koiria kiustaa tai satuttaa ku koirat ihmisiä..


    • vievät koirat

      maalle tai muuhun rauhalliseen paikkaan uudeksivuodeksi ja mielellään viikon ennen sitä!

      Ajatelkaa koiran parasta!

      • koiraihminen!

        aina ei tämmöiseen ole mahdollisuus. Tottakait veisin koirani muualle heti jos voisin!


      • tekopyhyys huipussaan

        Kerropa mikä tällainen koirille avoin turvapaikka, johon uudenvuoden pauke ei kuulu, olisi? Kerro myös missä kaikkialla näitä paikkoja on, jotta kaikki hieman pienemmillä paikkakunnilla asuvat voivat käyttää tätä palvelua.

        Minä ajattelen aina koiran parasta. Valitettavan harvat ei koiranomistajat tekevät niin.


      • zzzzzzz

        ei kaikki koirat pelkää ilotulitteita! esim. meiän koira.


    • ihmetystä

      miksi omistaa koira?!?!?!?!?!?

    • neljäkoiraa

      Koira on hermoheikko yleensä muutenkin jos pelkää pauketta. Eihän sellaisesta olisi metsästyskoiraksikaan. Pentu rakettien sekaan makupalojen kera ja rohkaisten, näin tulee peloton koira. Meillä ei yksikään koira pelkää pauketta koska NE ON TOTUTETTU SIIHEN!!

      • ei vissiin

        Etpä tunnu paukkuarkuudesta tietävän mitään. Esim sama lintukoira joka ei reagoi millään tavalla haulikkoon, saattaa vauhkoontua täysin ilotulitteista. Jos olisit joskus ollut todella ongelmaisen paukkuaran kanssa niin et puhuisi moista. Pennun tai jonkun lievimmin aran nuoren koiran voit vielä saada totutettuakin, mutta kun se paukkuarkuus tulee monesti vasta varttuneemmalle koiralle niin paluuta ei ole. Sitä ei totuta omistaja eikä paraskaan kouluttaja. Sitten kun sulla on ollut parikymmentä koiraa ja niissä muutama aikuisena paukkuaraksi tullut niin ymmärrät asian.


      • kieltämään
        ei vissiin kirjoitti:

        Etpä tunnu paukkuarkuudesta tietävän mitään. Esim sama lintukoira joka ei reagoi millään tavalla haulikkoon, saattaa vauhkoontua täysin ilotulitteista. Jos olisit joskus ollut todella ongelmaisen paukkuaran kanssa niin et puhuisi moista. Pennun tai jonkun lievimmin aran nuoren koiran voit vielä saada totutettuakin, mutta kun se paukkuarkuus tulee monesti vasta varttuneemmalle koiralle niin paluuta ei ole. Sitä ei totuta omistaja eikä paraskaan kouluttaja. Sitten kun sulla on ollut parikymmentä koiraa ja niissä muutama aikuisena paukkuaraksi tullut niin ymmärrät asian.

        Onneksi eu:n taholta tullaan paukut kieltämään ihan lähivuosina.Että jotain hyvääkin eu:sta kiitos.


      • sisämarkkinat avautuvat
        kieltämään kirjoitti:

        Onneksi eu:n taholta tullaan paukut kieltämään ihan lähivuosina.Että jotain hyvääkin eu:sta kiitos.

        Sisämarkkinat avautuvat ja mahdollistaa Eu
        :n sisällä kovempien tulitteiden kuljetuksen ja kaupan. Lisäksi luultavasti ennakkotarkastus vähenee..

        Itselläni on ollut 3 koiraa ja yksikään ei ole pelännyt ilotulitteita. Kysymys on vain opettamisesta ja siitä, että onko "pelko" omistajanpöksyissä. Eläin vaistoaa omistajansa "pelon" ja siitä apinoi omat reaktionsa. Opettakaa niitä koirianne ja olkaa niiden kanssa.


      • oikeasti koiratonko?
        sisämarkkinat avautuvat kirjoitti:

        Sisämarkkinat avautuvat ja mahdollistaa Eu
        :n sisällä kovempien tulitteiden kuljetuksen ja kaupan. Lisäksi luultavasti ennakkotarkastus vähenee..

        Itselläni on ollut 3 koiraa ja yksikään ei ole pelännyt ilotulitteita. Kysymys on vain opettamisesta ja siitä, että onko "pelko" omistajanpöksyissä. Eläin vaistoaa omistajansa "pelon" ja siitä apinoi omat reaktionsa. Opettakaa niitä koirianne ja olkaa niiden kanssa.

        Huomaa että tietosi on hatarat mitä tulee koiran pelkoihin. Eipä tuo vaivainen kolmen koiran otoskaan kerro yhtään mitään. On vain sattunut tuuria sen verran. Eikä ole todellakaan kysymys mistään ihmisen pelon apinoimisesta vaan silmittömästä panikoimisesta tuntematonta uhkaa kohtaan. Siihen ei ihmisen läsnäoloa tarvita lainkaan.


      • erittäin naurettavaa
        oikeasti koiratonko? kirjoitti:

        Huomaa että tietosi on hatarat mitä tulee koiran pelkoihin. Eipä tuo vaivainen kolmen koiran otoskaan kerro yhtään mitään. On vain sattunut tuuria sen verran. Eikä ole todellakaan kysymys mistään ihmisen pelon apinoimisesta vaan silmittömästä panikoimisesta tuntematonta uhkaa kohtaan. Siihen ei ihmisen läsnäoloa tarvita lainkaan.

        Enpä usko sinulla olevan mitään kykyä arvoida minun tietojani.


      • just näitä

        ihmisiä joille EI saisi mitään eläintä luovuttaa, koira joko oppii tai ei, meillä on 2 koiraa, toista ei tarvinnut totuttaa, se jopa joskus luulee raketteja leluiksi ja jahtaa niitä, toinen taas itkien vikisee sisällä. ja mehän emme noin mulkkusakkia olla että pakotetaan.


    • muuten....

      järjestyslaissa sanota, että koiran pas*at pitää kerätä pois hoidetuilta alueilta!? Mistä sitten johtuu, että teiden varret ovat täynnä ko. läjiä!
      Arvioisin, että ainakin 80% koiranomistajista ei kerää koiransa jätöksiä!!!

      Täällä sitten vingutaan, että älkää lähetelkö raketteja ja paukutelko pommeja, koirat pelkää, mitä tekopyhyyttä!!

      Itse juhlin vuodenvaihdetta rehvakkaasti, otan viinaa kunnolla, ammun raketteja & paukuttelen pommeja 300e edestä, eikä siinä koirat tule mieleen!!!!

      Muistakaa, vuodenvaihde on SUURI JUHLA kaikkialla maailmassa !! !

    • Nahkatuuba

      Hauska katsoa, kuinka se tärisee! Hahahahahaa! Ostaisinko tänä vuonna raketteja, niin voisin säikytellä rekkuamme? Hohohohohohohohooo!

    • Koiranomistaja..

      Kerran olin koiran kanssa lenkillä noin 17:00 uudenvuoden aattona ja pari jannua ampui jotain hemmetin paukkuja ihan siinä tiellä

      Otin jannut kiinni hakkasin ja soitin poliisille.

      Sanoin, että jos nämä RIKOLLISET LAIN RIKKOJAT pääsee putkasta ennen klo 06.00 huomista aamua haen metsästyskiväärini...

      No itsenihän siitä maijaan vietiin, mutta joutuivatpa jannutkin sairaalassa käymään ja tällä kertaa ne kasvokivut ei tulleetkaan raketeistä :)

      • harhoja?

        Älä satuile. Sä et ole ketään kiinni saanut. Mikäli noin olisit toiminut, niin olisit joutunut maksamaan melkoiset vahingonkorvaukset pahoinpitelystä.. joten herää jo.. "koiranomistaja"... voi v... mitä pell...


    • huolissani

      alkoholin veron nostosta v 2008

    • on koira

      joka onneksi ei pelkää raketteja. Kyllä se on niin, että koira katsoo taluttajasta mallia kaikissa tilanteissa: Jos taluttaja pelkää raketteja niin myös koirakin. Koirani ollessa pentu niin totutin sen pyssyyn ekana. Sen jälkeen raketteihin, kun niitä ammuttiin kauempana.
      Yksi hyvä vinkki koiran omistajille, jotka omistavat paukku aran koiran: Sisällä verhot kiinni ja radio tai telkkari sen verran kovalle, että pauke ulkoa ei kuulu niin kovana. Verhot sen vuoksi kiinni, ettei koira näe välkettä, jotka raketit aiheuttaa.

      • mihjkjhg

        Katsooko se silloinkin mallia kun olet toisessa huoneessa, etkä reagoi raketteihin millään tavalla? Sehän on päivän selvää että itse pysytään rauhallisena. Harvat meistä ihmisistä sentään raketteja pelkää. Luultavasti useimmat paukkuarkojen omistajat ovat kokeilleet mainitsemasi keinot. Ne vain eivät usein riitä. Sellaista musiikkia ei olekaan etteikö koira herkällä kuulollaan poimisi taustalta pauketta johon sen korva on pelon vuoksi virittäytynyt ja kaikki aistit keskittynyt. Kun esimerkiksi vanhempi koira on kerran saanut pelon itselleen. Se on niin voimakkaana koirassa, että pienenkin signaalin jälkeen mennään valmiustilaan, jossa kaikki aistit keskittyvät tarkkailemaan tilannetta. Tässä tilassa herkät aistit ovat niin pinnassa että pienikin ärsyke laukaisee pelon.


      • 3 koiran omistaja
        mihjkjhg kirjoitti:

        Katsooko se silloinkin mallia kun olet toisessa huoneessa, etkä reagoi raketteihin millään tavalla? Sehän on päivän selvää että itse pysytään rauhallisena. Harvat meistä ihmisistä sentään raketteja pelkää. Luultavasti useimmat paukkuarkojen omistajat ovat kokeilleet mainitsemasi keinot. Ne vain eivät usein riitä. Sellaista musiikkia ei olekaan etteikö koira herkällä kuulollaan poimisi taustalta pauketta johon sen korva on pelon vuoksi virittäytynyt ja kaikki aistit keskittynyt. Kun esimerkiksi vanhempi koira on kerran saanut pelon itselleen. Se on niin voimakkaana koirassa, että pienenkin signaalin jälkeen mennään valmiustilaan, jossa kaikki aistit keskittyvät tarkkailemaan tilannetta. Tässä tilassa herkät aistit ovat niin pinnassa että pienikin ärsyke laukaisee pelon.

        Niin. Jatketaan tässä. Kerrot valmiustilasta ja herkkyydestä. Äsken kerroin toisessa kohdassa, että koira tulkitsee sinua ja miten itse reagoit paukkuihin.

        Itselläni oli 3 koiraa. Vanhin koirista ei ensimmäisenä uutena pelännyt paukkuja. Koska olin koiran kanssa ja yhdessä selitin, että ei ole mitään häntää valot välkkyy ja paukkuu. Koira oli täysin rauhoissaan. Niin kuin tietysti minäkin.

        Saman koiran kanssa menin kesällä tivoliin, jossa oli ilotulitus. Koira jäi yksin autoon. Ammattilaiset ampuivat auton vierestä todella kovia paukkuja ja raketteja. Moninkertaisia verrattuina yksityisille myytäviin. Koira pelkäsi autossa ja mietin, että näinköhän alkoi pelkäämään uuden vuoden ilotulitusta. Noh. Seuraavana uutena vuotena alkoi paukahdella ja koiralle tuli hätä/pelko. Minä olin rauhassa ja selitin, että ei ole mitään hätää valot välkkyy ja vähän paukkuu. Koiran sydän jyskytti ja oli "rauhaton". Noh. Rauhoittelin koiraa. Otin kuulosuojaimet (tavalliset talviset korvaläpät) kaapista ja laitoin ne koiran korville. Yhdessä menimme ulos takapihalle katsomaan valovälkettä ja pauketta. Koira huomasi, että ei tapahdu mitään sekä rauhoittui minun ollessani täysin rauhallisena. Sen jälkeen ei ollut mitään ja koiran voi aivan rauhassa jättää vaikka yksin sisälle (ilman korvaläppiä)kuuntelemaan pauketta ja katselemaan välkettä.

        Paniikki ja hysteria vain ruokkii itse itseään.


      • lkjhjklkj
        3 koiran omistaja kirjoitti:

        Niin. Jatketaan tässä. Kerrot valmiustilasta ja herkkyydestä. Äsken kerroin toisessa kohdassa, että koira tulkitsee sinua ja miten itse reagoit paukkuihin.

        Itselläni oli 3 koiraa. Vanhin koirista ei ensimmäisenä uutena pelännyt paukkuja. Koska olin koiran kanssa ja yhdessä selitin, että ei ole mitään häntää valot välkkyy ja paukkuu. Koira oli täysin rauhoissaan. Niin kuin tietysti minäkin.

        Saman koiran kanssa menin kesällä tivoliin, jossa oli ilotulitus. Koira jäi yksin autoon. Ammattilaiset ampuivat auton vierestä todella kovia paukkuja ja raketteja. Moninkertaisia verrattuina yksityisille myytäviin. Koira pelkäsi autossa ja mietin, että näinköhän alkoi pelkäämään uuden vuoden ilotulitusta. Noh. Seuraavana uutena vuotena alkoi paukahdella ja koiralle tuli hätä/pelko. Minä olin rauhassa ja selitin, että ei ole mitään hätää valot välkkyy ja vähän paukkuu. Koiran sydän jyskytti ja oli "rauhaton". Noh. Rauhoittelin koiraa. Otin kuulosuojaimet (tavalliset talviset korvaläpät) kaapista ja laitoin ne koiran korville. Yhdessä menimme ulos takapihalle katsomaan valovälkettä ja pauketta. Koira huomasi, että ei tapahdu mitään sekä rauhoittui minun ollessani täysin rauhallisena. Sen jälkeen ei ollut mitään ja koiran voi aivan rauhassa jättää vaikka yksin sisälle (ilman korvaläppiä)kuuntelemaan pauketta ja katselemaan välkettä.

        Paniikki ja hysteria vain ruokkii itse itseään.

        "Äsken kerroin toisessa kohdassa, että koira tulkitsee sinua ja miten itse reagoit paukkuihin. "

        EN OLE missään kohdassa sanonut näin. Joku muu on voinut sanoa mutta minä EN.

        Kiitos vain kokemuksiesi jakamisesta mutta nyt puhutaan aivan toisen asteen asioista mitä itse olet koirasi kanssa kokenut. Kannattaa lukea asiasta ammattilaisten kirjoituksia niin saa vähän mittakaavaa mitä ongelma voi todella olla.


      • jkafklöjdasöjfiodajöj
        lkjhjklkj kirjoitti:

        "Äsken kerroin toisessa kohdassa, että koira tulkitsee sinua ja miten itse reagoit paukkuihin. "

        EN OLE missään kohdassa sanonut näin. Joku muu on voinut sanoa mutta minä EN.

        Kiitos vain kokemuksiesi jakamisesta mutta nyt puhutaan aivan toisen asteen asioista mitä itse olet koirasi kanssa kokenut. Kannattaa lukea asiasta ammattilaisten kirjoituksia niin saa vähän mittakaavaa mitä ongelma voi todella olla.

        Kyllä. Huomaa joo. Ei tarvitse lukea ammattilaisten kirjoituksia. Eikä kyse ole muuten mistään "eri asiasta". Kyllä. Huomaa mistä on kysymys ja missä mittakaavassa.


    • asdasdasdasdasdasdasdasdasd...

      olen samaa mieltä kanssasi. mutta paukuttelusta en luovu! ja en ammu aattoa eennen enkä sen jälkeen vaan aattona:D

    • ylpeä omistaja

      Meillä on koira, vanha herra tiibetinspaneli, joka ei paukkuja pelkää. On joka kerta innokkaana mukana kun raketteja ja paukkuja ammutaan. Meidän koira tykkää ilotulituksesta. On se kumma juttu.

    • DxDDxD

      Heti ennen koiran ekaa uuden vuoden kokemusta vaan ilotulitus cd:tä mankkaan muutaman kerran ja uutena vuotena meillä ei pelätty silloin eikä ole pelätty sen jälkeenkään. Helppo, halpa ja yksinkertainen tapa totuttaa koira. Ja koira kyllä oppii eli sitä cd:tä ei tartte pyörittää koneessa kuin listasuosikkeja konsanaan.

    • käy---

      sääliksi tuttujen koira kun se tärisee kuin haavanlehti. Vaikka ei olekaan mikään nuori koira enää niin sama juttu joka vuosi. Yleensä ovat menneet keski-suomeen mökille, mutta nyt ei taida sekään onnistua.
      Kyseinen koira pelkää myös ukkosta ja "vaistoaa" sen jo tunteja ennen. Miksi niitä raketteja täytyy ampua vaikka se on kiellettyä ennen aattoa? Kyllä niitä sittenkin kerkeää...

    • AliCia

      Peräänkuuluttaisin tässä kohtaa rakettien myyjien sekä vanhempien vastuuta?? 10-15v poikia nuo suurimmaksi osaksi näyttää olevan, jotka aloittaa paukuttelun sillä samalla hetkellä kun raketit tulee myyntiin. Tällä kyseisellä ryhmällä kun tunnetusti on osapuilleen kirpun keskittymiskyky, ja maitotölkin älykkyysosamäärä, niin miksi niille pitää antaa ne raketit liian aikaisin?
      Noh, tietysti jos isän älykkyys ei ole paljoa pojasta parempi niin tokihan sitä usutetaan sitten säikyttelemään tien reunaan paskovia koiria, jotka (tämän pitäisi sanomattakin olla selvää) ovat itse täysin syyttömiä omistajansa huolimattomuuteen.

      Tuosta paukkuarkuudesta sitten..on varmasti niitäkin koiria, jotka siitä saisi koulutettua pois mutta tiedän useita tapauksia, omamme mukaanlukien, jotka ovat vuosia pärjänneet hyvin ja arkuus on tullut vasta vanhuuden myötä, eikä siihen auta mikään. Eikä tässä oikein huvittaisi NELJÄÄ päivää huudattaa telkkaria tai radiota täysillä vain siksi että jotkut ei vaan malta odottaa.

    • make

      Itse opetin koiria tottumaan ilotulitteisiin.
      Eka puoltuntia säikkyy ja rauhottelemalla ne menee lenkille vaikka 00:00.

      Pelkäähän moni koira isoa jumppapalloa mut siihen tottuu kun ne opettaa.

      Pitää nähdä vaivaa.

    • Koirille,.,.

      Otat ilotulituksen ääniä ja räiskettä videolle,näytät sitä koiralle kuukautta ennen uuttavuotta pieninä "annoksina"lisäten ääntä pikkuhiljaa,toimii varmasti.

      Toisaalta kyllähän ne koiratkin TERRORISOI melkoisesti räksytyksellään ihmisiä.

      • taass

        Varsinaista asiantuntijan puhetta. Turha puhua mistään siedätyshoidosta jos ei tuon vertaa tunne asiaa. Jollekin pennulle joka pikkusen säikkyy voi siedätyksestä olla apua, mutta sillä ei ole mitään tekemistä vaikean ja aikuisella iällä syntyneen paukkuarkuuden kanssa.


      • koiraihminen!

        Tottakait vakuutusyhtiö esineellistä kaiken! Mutta tiedoksi: koira on tunteva ja tunteellinen olento niinkuin sinäkin! Meidän tehtävä on suojella niitä ja hoitaa niitä niiden tarpeiden mukaisesti, ei aiheuttaa kärsimystä, koiralla ja muillakin on oikeus hyvään ja arvokkaaseen elämään! JA eläinrääkkäys on lailla kielletty!

        toivottavasti tähän rakettijupakkaan saadaan edes sellainen kontrolli että raketteja ei myytäisi kuin aattona ja vain pari rakettia per ihminen! loppuisi se turha rääkkääminen


      • koiranhoitaja

        kaikki koirat jotka ei ole kuuroja pelkäävät raketteja, koiran korva kuulee sellaisia ääniä joita ihminen ei kuule. paukkuarkuus on eri asia, sitä voidaan hoitaa esim ampumaradalla totuttamalla tai cd.llä kun taas rakettipelkoa ei.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe