Kuinka kusessa olen kun lukion kemian opit ovat päästä haihtuneet ja nyt tarkoitus olisi hakea lukemaan geologiaa? Kemia ei ole koskaan ollut vahvin lajini, kemian tunnillakin olen viimeksi ollut kymmenisen vuotta sitten. Onko ihan turha edes hakea?
Geologia ja kemia
5
1074
Vastaukset
- kahteen kertaan
Geologiaa ei hyödytä lukea yliopistossa, vaan parempi vaihtoehto työllistymisen kannalta on teknillinen korkeakoulu.
Tutkijan urasta ja tohtorin hatusta haaveilevalle se kyllä käy. Yliopiston sivuilta löytyvät opinto-ohjelmat.- geolooki
Tällä hetkellä geologeista on huutava pula koko fennoskandian alueella. Töihin pääsee jo opiskeluaikana ja palkkaakin maksetaan ihan kivasti.
- ..........
No mene kemian kursseille, siellä ne opettaa sulle asiat. Et ole ainoa kemiaa tuskaileva geologian opiskelija.
- kemia ei oo herkkuan
siis mihin kouluuun ttkkhonko?
- palaeo
No jos hyväksi geologiksi haluaa (ja työlliseksi), niin ilman kemian (mielellään syvällisempää) ymmärrystä se on aikan heikkoa. Tutkaile geofysiikan puolta. Siellä on taas matikka-fysiikka kaiken perusta. Joko yliopiston tai TKK:n (Aalto?) puolelta. Yhdessä tässä asioita vatvotaan geofyysikkojen kanssa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 16457
- 10412
- 16347
- 3341
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...13206- 1103
- 090
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä090Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa
76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68367- 161