Kuinka kusessa olen kun lukion kemian opit ovat päästä haihtuneet ja nyt tarkoitus olisi hakea lukemaan geologiaa? Kemia ei ole koskaan ollut vahvin lajini, kemian tunnillakin olen viimeksi ollut kymmenisen vuotta sitten. Onko ihan turha edes hakea?
Geologia ja kemia
5
1042
Vastaukset
- kahteen kertaan
Geologiaa ei hyödytä lukea yliopistossa, vaan parempi vaihtoehto työllistymisen kannalta on teknillinen korkeakoulu.
Tutkijan urasta ja tohtorin hatusta haaveilevalle se kyllä käy. Yliopiston sivuilta löytyvät opinto-ohjelmat.- geolooki
Tällä hetkellä geologeista on huutava pula koko fennoskandian alueella. Töihin pääsee jo opiskeluaikana ja palkkaakin maksetaan ihan kivasti.
- ..........
No mene kemian kursseille, siellä ne opettaa sulle asiat. Et ole ainoa kemiaa tuskaileva geologian opiskelija.
- kemia ei oo herkkuan
siis mihin kouluuun ttkkhonko?
- palaeo
No jos hyväksi geologiksi haluaa (ja työlliseksi), niin ilman kemian (mielellään syvällisempää) ymmärrystä se on aikan heikkoa. Tutkaile geofysiikan puolta. Siellä on taas matikka-fysiikka kaiken perusta. Joko yliopiston tai TKK:n (Aalto?) puolelta. Yhdessä tässä asioita vatvotaan geofyysikkojen kanssa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2152846
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1272736En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.781783Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371342Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va641324- 471108
- 991011
- 109866
- 46833
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6833