Millainen on AEROFLOT?

matkailija

Eli onko kokemuksia (hyviä/huonoja?) venäläisestä lentoyhtiöstä Aeroflot? Pitäisi sillä mennä mut oon joskus kuullu jotain pahaa sen tasosta niin enpäs oikeen tiiä...
Auttakaa siis matkailijaa kokeneemmat!!

48

10580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • !!!

      valitse mieluummin joku muu kuin "suhina"

      • Kukko4

        Moi ,,suhina ,sinä puhut täysinpotaskaa ,, olen lentänyt erittäin monellayhtiöllä Kaukoitään ,, Airoflot on parhaitayhtiöitä ,, ruoka juomat kahvi ystävällinen henkilökunta uskomatonta sivistyneitä koko henkilökunta ,, ( kiitoksia matkoista ) kukko,,,,,,,,Airoflot kutsuu Marraskuussa mennään Aasiaan


    • Kokemusta on

      Jos ei pelkää lentämistä ja ei välitä, vaikka kone on surkeassa kunnossa ja palvelu ei pelaa. Siinä tapauksessa suosittelen jo hinnankin puolesta!

      • Kukko4

        Ite olet surkeassa kunnossa vielä 2015 tuollasia ajatuksia päässä,,,,,,,Airoflotilla Bikng 777 300 siistejä koneita kunnon ( penkit)pystyt jalatoikaiemaan edellisen penkinalle


      • pobeda

      • Tommysta

        Huonoa. Erittäin huonoa. Välttäkää. VAROITUS!... Valitkaa joku muu.


    • moxu

      En ole matkustanut Flotskilla -tai Suhinalla, kuten sitä myös kutsutaan kooditunnuksensa SU perusteella-, mutta sikäli kuin asiasta tiedän, on kyseessä nykyään venäläinen kansainvälisen liikenteen lentoyhtiö, jonka kotikenttä on Seremezevo Moskovassa. Konetyyppeinä matkustajaliikenteessä Boeing 737, 767 ja 777, Airbus 310, Tupolev 134 ja 154 sekä Ilyushin 86 ja 96. Kaikki mainitut ovat ihan kelvollisia purkkeja eikä viime vuosina ole sattunut ihmeempiä onnettomuuksiakaan.

      Aeroflotin huono maine perustuu siihen, että Neuvostoliiton aikoina sen alaisuuteen kuului koko valtavan maan siviili-ilmailu. Huoltoaikataulut olivat länsimaita löysemmät ja jos sattui onnettomuus, jonka uhrien joukossa ei ollut ulkomaalaisia, ei koko onnettomuuksista edes kerrottu mitään. Aikataulut heittivät pahimmillaan vuorokausitolkulla ja jatkoyhteyksissä oli usein häikkää. Näin on käsittääkseni monilla Venäjän sisäisessä liikenteessä operoivilla pienemmillä yhtiöillä tietääkseni edelleenkin, mutta Aeroflotin mainetta on pyritty puhdistamaan isolla rahalla ja siinä on aika hyvin onnistuttukin.

      Lisätietoja yhtiöstä löytyy portaalista http://www.aeroflot.ru

      • moxu

        Joskus NL:n aikana Aeroflotin lyhyillä kotimaanlennoilla otettiin usein muutama matkustaja myös seisomaan käytävälle. Nykyään sellaistakaan ei enää harrasteta...


      • Kukko4

        Kukko ,tietää Airoflotilla Uusi lentokalusto siistit Boingit juopot 777 Airbussit jalkatiloiltaan parhaita ,Edellisen penkin allemahtuu jalatsuoraksi ,et kärsi jalkaturvotuksesta , se on Mukavuutta)


      • Mietinpävaan

        Mikäs helvetin ukko tää "kukko" on?!


    • Venäjällä usein käyvä

      Lennot Moskovan ja länsi-eurooppalaisten kohteiden välillä on useimmiten länsimaisella kalustolla (Boeing ja Airbus). Koneet ovat aivan vastaavan tasoisia kuin muillakin yhtiöillä.

      Venäjän sisäisessä liikenteessä Aeroflot tai sen tytäryhtiöt lentävät venäläisellä kalustolla, jonka kuntoa voisi luonnehtia tyydyttäväksi (Tupolev ja Iljushin).No joo, on noi TU-134-koneet aika mielenkiintoisia. Kannattaa muuten ottaa business luokan lippu sisäisellä lennolla, jos vain on tarjolla. eivät ole yleensä mahdottoman kalliita

      Mielenkiintoisia kokemuksia kertyy kun lentää Venäjällä pienillä paikallisten yhtiöiden koneilla.

    • Juuh

      Olen lentänyt muutaman kerran Moskovan kautta Aeroflotilla, jo neuvostoaikana ensimmäisen kerran. Nykyistä Aeroflotia eniten haukkuvat tuskin ovat edes lentäneet sillä. Maine perustuu vanhaan yhtiöön jonka koosta nykyinen on tuskin 10 %.

      Nykyisin kalusto on samaa kuin länsimaissa, Airbussin ja Boeingin kalustoa. Venäläisten omista koneista TU-204 ja IL-96 on ihan ok.
      Palvelu koneissa on hyvä jos et ole itse ylimielinen, se kostautuu.

      Matkatavaroita minulla ei ole kadonnut koskaan noilla lennoilla.

      Mutta mahdollisiin ongelmiin/huonoihin asioihin:

      Hki-Moskova välillä on joskus TU-154 (kato aikataulusta), melu on kova ja se haisee kerosiinille.
      Tuo kone on todennäköisesti se matkan surkein osa jos sattuu kohdalle. Jos osuu kohdalle niin pyydä istumapaikka keskeltä konetta, moottorit on perässä ja niiden vieressä on melu pahimmillaan. Tai ota korvatulpat varmuuden vuoksi.

      Mikäli matkustat johonkin suositumpaan kohteeseen Moskovan kautta niin koneet yleensä liki täynnä.
      Suosituimpiin kohteisiin muuten lennetään liki aina länsikalustolla. Dubain kone on aina juntattu tupaten täyteen.

      Moskovan kenttä: katso että vaihtoaika on kohtuullisen lyhyt, pitkäveteinen paikka odottaa.
      Jos haluat käydä kaupungissa (noin 40 km) niin tarvit viisumin ja taksikuskit pyytää kiskurihintoja.

      Lipun osto: sama kuin muilla yhtiöillä, kysy ensin Tallinnan matkatoimistojen hintoja.

      Jos suunnittelet Venäjän sisäistä lentoa niin kalusto on kuulemma surkeampaa ja palvelu samoin. Ei ole kokemusta noista.

    • matkailija

      Kiitti kaikille tiedoista!
      Tarkotus ois tosiaan mennä Moskovan kautta Välimeren rannalle (Libanon). Lippu halvin kaikista yhtiöistä, joissakin maksaa jopa 1000 euroa, ylikin, Aeroflotilla 500. Huomattava säästö kahdelle matkustajalle! Odotusaika paluumatkalla ois tosin jotain 8 tuntia Moskovassa, se pistää vähä mietteliääks tuon koneitten tason lisäksi, mut katotaan nyt...
      Lippu ois tarkotus ostaa ihan niitten omasta toimistosta Hesasta. Niin kai käsittääkseni kaikkein edullisin??!!

    • matkailija

      Kiitos kaikille tiedoista!
      Tarkotus ois tosiaan mennä Moskovan kautta Välimeren rannalle (Libanoniin). Lipun hinta on paljo halvempi kuin "perinteisillä" yhtiöillä, monilla jopa 1000 euroa, Aeroflotilla 500. Aika paljo säästöä kun on kaksi matkustajaa! Odotusaika tosin paluumatkalla ois jotain 8 tuntia Moskovassa, mikä vähä mietityttää , samoin kuin koneitten todellinen taso mut kai me siihen sit kuitenkin päädytään, toinen vaihtoehto ois Malev joka on vaan hiukka kalliimpi.
      Lipun ajattelin hankkia ihan niitten omasta toimistosta Hesasta, niin kai se on edullisinta??!!

      • Juuh

        >Lipun ajattelin hankkia ihan niitten omasta toimistosta Hesasta, niin kai se on edullisinta??!! >

        Kysy myös esim. Intia-Keskuksesta, usein siellä hinnat on vielä halvemmat.
        Oletko funtsinut lentoa Kyprokselle jollain lomalennolla ja jatkoa laivalla, matkahan on lyhyt?


      • matkailija
        Juuh kirjoitti:

        >Lipun ajattelin hankkia ihan niitten omasta toimistosta Hesasta, niin kai se on edullisinta??!! >

        Kysy myös esim. Intia-Keskuksesta, usein siellä hinnat on vielä halvemmat.
        Oletko funtsinut lentoa Kyprokselle jollain lomalennolla ja jatkoa laivalla, matkahan on lyhyt?

        Vau, hyvä idea! Siis toi lento Kyprokselle, risteily- ajatus, pitää laittaa harkintaan ja tutkia miten toimis käytännössä!! Samallahan vois vähän lomailla Kyproksella, pitää ehdottaa miehelle:) Ja toinenkin idea tullaan testaamaan. Kiitti vaivannäöstä!


    • Tilastotieteilijä

      -Tilastot vuodelta 2001.

      -Aeroflot perustettu v.1923
      onnettomuuksia koko aikana 384 kpl
      onnettomuusuhreja kaikkkiaan 7446 henkeä
      onnettomuusuhreja per. vuosi keskinmäärin 96,7 henkeä
      onnettomuusuhreja per. onnettumuus keskinmäärin 19,4 henkeä
      viimeisin onnettomuus 21.9 2001
      vakavin onnettomuus 10.6 1985 jossa kuolonuhreja tasan 200

      Aeroflotin ilmoittamat putoilut
      http://www.airdisaster.com/cgi_bin/airline_detail.cgi?airline=Aeroflot


      Finnair perustettu myös v.1923.

      onnettomuuksia koko aikana 2kpl
      http://www.airdisaster.com/cgi_bin/airline_detail.cgi?airline=Finnair

      -En menisi Aeroflotin putolev koneisiin.

      • moxu

        ...Finnair on todella vaarallinen, koska onnettomuksiahan sattuu kuitenkin keskimäärin vakiomäärä ja jos Finski on noin pitkään selvinnyt ilman suuria vahinkoja, niin vielä tulee sekin päivä, jolloin rysähtää...

        Sitäpaitsi Flotskin kohdalla pitää huomioida, että siinä oli pitkään mukana koko Neuvostoliiton siviili-ilmailu. Kun lähtöjen määrä suhteutetaan kaikkiin suomalaisiin lentolähtöihin ja lasketaan Finskin onnettomuuksien lisäksi mukaan myös Ilmavoimien DC-3:n putoaminen Kuopiossa -78, WasaWingsin Bandeiranten tuho Ilmajoella -88 ja Ahveniston helikopteriturma -80-luvun alkupuolella, saadaan suhdeluku, joka ehkä menee jo hieman lähemmäs totuutta.

        Mutta vahinkohan ei tule kello kaulassa ja nykyään mitään lentofirmaa ei voi pitää sen "onnettomuusherkempänä" kuin jotakuta toista.


      • ulla

        oletko ajatellut paljonko siellä on lentäviä koneita.meillä ehkä 100kpl heillä ehkä100000kpl että siinä sulle vähän suhteita.


    • Tapsa K

      Kuuluttavat Moskovassa venäjäksi vaihdon.
      Kaveri kävi Moskovan kautta Bangkokissa ja tuli elävänä takaisin (Kuten Juri Gagarin). Ei osaa kun pelkää suomea.
      Nykyään lentää Finnairilla.

      Jos halvalla haluat lentää, niin siittä vaan.
      On muuten nykyään nuo Finnairin Bangokin koneet veläisiä ja virolaisia täynnä. Parit suomalaiset ja runsaasti thaikkuja.
      Reissaan runsaasti, kun on anoppi siellä.
      Että silleen.

    • Venäjä=oksennus

      Lensin juuri aeroflotilla Bangkokiin. Moskovan kenttä on aivan järkyttävä, kukaan ei puhu englantia eikä kukaan auta. Odotimme lentoamme yli 36h koska sitä ei ikinä lukenut millään skriinillä eikä kukaan kertonut lähteekö kone ikinä. En menisi venäjälle enää vaikka saisin tuhat ilmaista matkaa!!! itse lentokoneessa (airbus) ei ollut mitään vikaa.

      • wille.w

        kiitos varoituksesta sillä juuri olen varaamassa matkaa bangkok/helsinki.kun toi sinunkin kokemus on niinkin tuore luotan siihen,eikä se hintakaan ole juuri kalliimpi airberliinillä jolla bangkokkiin tulin,siis paljon kiitoksia


    • tupolevit putolevi

      vika nyt ei ole niin yhtiössä vaan tupolevin koneissa. Pelkästään yhdelle konemallille on sattunut yli 40 onnettomuutta.

    • -S-S-S-

      Lennettiin viime syksynä Havannaan Aeroflotilla (Moskovan kautta) ja ihan yhtä hieno oli kone kuin jollain Finskilläkin. Moskovassa jouduttiin yksi yö kentällä venailemaan ja oltiin kuultu "kauhutarinoita", mutta kattiakanssa, terminaali oli viimoisen päälle (ilmeisesti siis suht uusi). Mut kai siellä Moskovassa on noita vähän kehnomman tason terminaaleja/kenttiäkin...

      Mutta joo, lentoyhtiö siinä missä muutkin, mulla ei todellakaan ollut mitään valittamista! :)

      • Kukko4

        Kukko tietää ,,menitte varmaan setmedomonkautta , terminaali viimesenpäälle siisti ,, varmaan lensitte Boing 777 300 erbasilla , parhaita yhtiöitä ,, täällä linjoilla ajatusmaailma on jossain 1990 luvun maissa , ,,, elä tätä vuosikymmentä pysyt terveempänä,,,,,,, terv Kukko


    • matkaan lähden.

      Aeroflotin Venäjän ulkopuolinen liikenne hoituu melko uusilla ja hyvillä koneilla, mutta tupolevillä en kyllä ikinä lähtis edes kokeilemaan. Mutta suosin kotimaista ja käytän finskiä (ja jos finskillä ei pääse perille niin muilla OneWorldin yhtiöillä pääsee).

      Miten onko kukaan kokeillu tätä S7 yhtiötä? netin mukaan niillä melko uus kalusto.

    • lensin Malagasta Moskovan kautta Bangkokkiin. Moskovaan tullessamme olimme hieman myöhässä, portilla odotti nimilapun kanssa virkailija joka juoksutti minut seuraavaan koneeseen ilman mitään tarkastuksia. Ei valittamista, matkatavaratkin olivat ok Bangkokissa. hinta oli 400 €

    • vanha matkustaja

      Mun mielestä se oli tosi hyvä lentoyhtiö. Hyvä ruoka ja ystävällinen palvelu. Siitä mä tykkäsin jopa enemmän kuin Finnairista.

      • peltosapu

        Joskus voisi aloittaa uuden ketjun? Tämä on alkanut 2003, joten tuossa välillä tiedot esimerkiksi Libanonin lennoista ovat muuttuneet reippaasti.


    • matkailija1

      Kiinnostaisi myös tuo Moskovan kenttä, minkälainen mahtaa olla non-schengen puoli, jos pidemmälle sieltä jatkaa. Aeroflotin lentokentän rouva sanoi,että seuraavana päivänä lähtevälle lennolle pitää hotelli varata etukäteen jos sellaisen haluaa?tähän ei kuitenkaan ilmeisesti venäjän viisumia tarvita vaan on siis siellä kentällä? minkälainen palvelu koneessa? epäilyttää tuo venäläinen palvelukulttuuri... vieläkö finnair hoitaa lähtöselvityksen helsingissä?

      • Aeroplöt

        Tallink hoitaa lähtöselvityksen Tallinnassa. Viisumia ei tarvii, mutta kirjastokortti on pakollinen, samoin snorkkeli ja vessaharja. Palvelukulttuuri valikoituu yleensä palveltavan mukaan, ei siis kannata sinun tapauksessasi odottaa liikoja. Hauskaa matkaa!


      • ivan julma

        Karvalakkikauppaa vierivieressä ja borskeittokuppiloita vaikka kuinka. Ruokajuomaksi saa vodkaa tai vodkaa. Jos vessassa meinaat pyyhkästä johonkin muuhun kuin omaan räpylääsi, niin kannattaa hankkia se karvalakki, ja mieluusti valmiiksi ennen vessan menoa. Ihan jees paikka siis!


    • Mulkku-Erkki

      Joo, paska haisee ja banjot soi ja muutenkin on itämainen tunnelma !!!

      • Erkki Perse

        Siis pazka haisee ja balalaikat soi !!!


    • Viet-nam

      Voiko varata Aerofltin käyttämiin koneisiin haluamansa istuinpaikan etukäteen esim. jo netissä? Mietin Vietnamiin matkustamista kahdeksi viikoksi helmikuussa.
      Olisi mahdollista päästä Helsinki-Moskova-Hanoi (siis yksi välilasku, ehkä koneen vaihto) kokonaan Aeroflotilla. Onkohan kaikki koneet jo Airbus tai Boeing merkkisiä. Olen kuullut, että netistä voisi löytää näille jonkun kartan istuimista lentokonetyypeittäin.

      • Esuli

        Voi varata paikan netistä, juuri lensin edestakaisin Bangkokkiin ja ikäväkseni täytyy sanoa lyö Finnairin mennentullen kaikki ilmaista filtit,tyynyt korvakuulokkeet odottivat valmiiksi penkillä, ruoka oli hyvää ja lennoilla ei löytynyt juoppoja mölisijöitä koska siellä ei saa alkoholia. Moskovan lentokenttä nykyaikainen eikä enää haise paska eikä mikään muukaan. Matkustan paljon ja olin tosi tyytyväinen. Enkä ole venäläinen enkä kommunisti.


      • Kukko4

        Kukko tietäää,,,, siinä saatiin puolueetonta viestiä asiasta ,, Finnair on viimeisten yhtiöiden joukossa kun lähden tänäkin vuonna Aasiaan 2::kk . Matkalle ) liput on tilattu ,,Airoflotilta , seuraavan reissun teen ehkä? Turkis airvayssillä ,, varmaan hyvä yhtiö ? Liput ovat erittäin edullisia ,


    • Kukko4

      Kukkko tietäää,,,,,,, kuuleppas unohda menneisyys ,, Elä nykypäivää ,,elä ole puheilla ohjattava ,mikään laumaeläin ,, Airoflot on parhaita. Lentoyhtiöitä , kohtelias henkilökunta ,, etenkin Ruoka ,Boingin 777. 300 viimeisen päälle koneet , Hyvää matkaa Aasia kutsuu,,,,

      • melaflot

        Mutta mikä se on tämä Airoflot?


    • Vesssij

      Parireissua tänä talvena Phukettiin ja oikein miellyttävä kyyti.Liput n.620 euroa ja Moskovassa menom.reilu 3tunnin breikki,kotim.1.5tunnin.Lähtöajat sopivasti puolenpäiv. pintaan,tykkäsin.Normieväät koneessa ja miellyttävä henkilökunta.

    • Flotttttis

      Lennot Hoitaa Aero FLOT Wotkaa ja mahorkkaa awot.

    • Anonyymi

      Varokaaa aeroflot! Vaara. Lukekaa uutiset! Valitaa joku muu lentoyhtiö.

      • Anonyymi

        Yksikään kone ei ole jäänyt ilmaan.


    • Anonyymi

      Joskus 80-luvulla Cph-Svo-Bkk ja takas , ihan mukavasti sujus , ei ollut lentomatka kummempi kun Finskillä tai Thaikuilla .-

    • Anonyymi

      Näyttää vuosien saatossa kokemukset parantuneen mutta kerrottakkoon omat nykyhetken kokemukset. Olen lentänyt vajaan 3 vuotta aeroflotilla työlentoja kultakorttiin yltävän vuosittaisen määrän ja voin sanoa että yksi työni varjopuolia on Aeroflotilla lentäminen. Työnantajan valinta. Maailmassa on varmasti huonompiakin yhtiöitä mutta niin on parempiakin. Ehdottomasti tämä painuu negatiivisen puolelle kun vertaa esim. Finskin, Cathay Pacificin jne. toimintaan. Koneet ahtaita, toiminta lentoentällä niin Venäläistä. Netti ja self check in toimii miten toimii kuten myös bonus systeemit ja lounget. Laukut hukassa lennot myöhässä virkailijat myöhässä jne.

    • Anonyymi

      Olen lentänyt työni puolesta tuplatimanttikorttiin oikeuttavan määrän lentoja Neuvostoliittolaisilla ja Venäläisillä yhtiöillä eikä pahaa sanottavaa yhdestäkään lennosta. Paha olo pyrki tulemaan vain kerran kun halusivat isännät viedä armeijan tukikohtaan ja ihan välttämättä estelyistäni huolimatta pyöräyttää pienen kierroksen niiden Migillä...

    • Anonyymi

      Kerran olen lentänyt tuolla. En ikinä enää, enkä suosittele. Jalkavaivani takia minulle oli luvattu käytävän viereinen paikka. Se oli kuitenkin annettu räyhäävälle aasialais'leidille'. Stuertti otti boardingpassini, vaihtoi sen tämän toisen kanssa, vei minut aivan toiseen paikkaan. Ei siis piitannut ollenkaan. Penkissä putken päällä oli paha istua, varsinkin pitkällä matkalla. Kaiuttimista kuului koko matkan vinkunaa, kuulemma sen takia, että paremmassa luokassa katsottiin elokuvaa. Laskeutumisvaiheessa oksensin jostain syystä. Sitä ei ole muulloin tapahtunut, vaikka olen paljon lennellyt.

    • Anonyymi

      Aeroflotin ainoa hyvä puoli on, että siellä on kiinnitetty huomiota emojen ulkonäköön.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Theermannilla kulkee!

      Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      8019
    2. Näin unta viime yönä

      Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      61
      5961
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

      https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      81
      3352
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

      Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      3103
    5. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1728
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      213
      1719
    7. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

      Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      343
      1453
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

      Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      335
      1212
    9. Olen jälleen pahoillani

      Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1209
    10. Oot vaan niin hellä

      Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      32
      1141
    Aihe