olitteko terveinä

pullovesi

Am:n mukaan Panamassa voi juoda hanavettä,onko näin? Minulla on perussairaus ja siksi olen kysynyt asiaa parilta lääkäriltä jotka molemmat olivat ehdottomasti sitä mieltä että älä juo. Miten muuten,pitääkö olla tarkkana sen suhteen mitä pistää suuhunsa vai uskaltaako syödä melkein mitä vaan ilman että saa vatsataudin? Maalaisjärki on kai aina tarpeen kuitenkin kun ollaan ulkomailla..

7

1952

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakaan meillä...

ei meillä ainakaan ollut ruuan suhteen yhtään mitään hätää. kaikenlaista syötiin, ja ainakin meidän mielestä oli puhdasta ja siistiä joka paikassa. decameronissa tarjoilijoilla hiukset sidottu ja suojattu,kasvoilla usein suojat myös. ja me ainakin joimme hanavettä panama cityssä. minulal on myös takaan useita vatsaleikkauksia, eikä mitään ongelmia tullut...

• pullovesi

Ei se nyt ihan niin "pöpöistä" vapaa paikka ole kuin annetaan ymmärtää. Olimme mieheni kanssa molemmat vatsataudissa ja emme olleet ryhmämme ainoat. Lisäksi oli ainakin 2 pariskuntaa.

• Vettä

Decameronessa ei ainakaan tarvitse juoda kraanavettä, koska siivooja tuo pullovettä huoneisiin pari kolme pulloa päivässä. Lisää erilaista juotavaahan saa joka baarista. Jääpalat näyttivät tulevan jostakin muualta isoissa muovisäkeissä. Hampaat pesimme kraanavedellä.

Kukaan porukastamme ei sairastunut. Toki eri ihmisillä on erilainen kyky ottaa eri pöpöjä vastaan... Hygienia vaikutti hotellissa erittäin tarkalta, esim. kaikilla ruokien kanssa tekemisissä olevilla oli kasvoilla suojus! Siinä kuumuudessa melkoinen vaatimus!

• Vasta kotiin palannut

Olimme yhdistelmämatkalla Panamassa ja kaikissa kohteissa vesijohtoveden ilmoitettiin olevan juomakelpoista. Itse joimme sekä vesijohtovettä että siistijän huoneeseen toimittamaa pullovettä. Tietenkin aina, kun ollaan kuumissa olosuhteissa on huolehdittava, että kädet pestään usein ja myös käytetään joissakin tapauksissa käsien desinfiointiainetta. Itse olen matkustatut useissa kaukomaissa ja harvoin olen saanut mitään vatsatautia. Nyt sain pahan ripulin heti kotiin tultuani. Oliko sitten syynä matkakohteen tarjoilu vai lentokoneen ruoka, kuka tietää. Varovaisuus on aina paikallaan, myös Suomessa.

• Elovena 10

Kumma juttu mutta minulle kävi samoin, ei matkalla mitään vatsavaivoja, mutta eilen kotiin tullessa alkoi ripuli, mikä on vieläkin.
        Liittyneekö lentomatkan ruokiin tai panaman kentällä ostettuun Clubsandwichiin.

• täällä
        Elovena 10 kirjoitti:

Kumma juttu mutta minulle kävi samoin, ei matkalla mitään vatsavaivoja, mutta eilen kotiin tullessa alkoi ripuli, mikä on vieläkin.
        Liittyneekö lentomatkan ruokiin tai panaman kentällä ostettuun Clubsandwichiin.

Suomessa alkoivat vatsavaivat ja oletan kyllä että elimistö oli jo niin tottunut paikalliseen että Suomen oma bakteerikanta, suola (voi luoja miten suolaiselta suomalainen valmiruoka matkan jälkeen maistui!) ja mausteet tulivat sille shokkina.

Hanavesi on joka paikassa juomakelpoista! Ei mitään hätää sen suhteen. Muutenkin hotellit yms. ovat todella puhtaita. Ainoa todellinen vaara on Decameronissa puffetpöytien seisovat broileriruoat ja sademetsässä hyttyset, jotka voivat levittää tauteja.

Koneessa istuminen aiheuttaa sen, ettei vatsa aluksi toimi. Siihen kannattaa varautua itsehoitolääkityksellä, luumuilla ja apteekkikamallakin. Loppureissua varten ripulilääkkeet on hyvä olla kaiken varalta, mutta itse en syönyt edes mitään maitohappobakteereja. Meillä myös malarialääkitys aiheutti vaivoja sivuoireina.

Voi kyllä se on niin ihana maa. Panama....

• panamassa käyneet

Juotiin ja syötiin kaikkea sen kummemmin varomatta ja hyvin ollaan selvitty. 1. kerta kun ei etelän lomalla iskenyt turistiruippa, ei matkan aikana, eikä sen jälkeen. Ihanaa kun ei mennyt lomapäiviä sairastamiseen (ja siihen oltiin varauduttu)..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5219
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3430
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2822
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2618
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe