Talot unissa

yhtenään

Mikäs merkitys taloilla on unissa? Olen ikäni nähnyt hyvin paljon unia yleensä todella suurista taloista, kartanoista, linnoista... Yleensä sisustus on vanhanaikaista ja kierrän huoneesta toiseen tutkien joka paikan. Joskus on löytynyt jotain salakäytäviä, mutta yleensä vain kiertelen. Tunnelma on usein iloinen ja monesti olen muuttamassa tai jäämässä pariksi yöksi tuohon taloon missä kiertelen.

Taloissa on paljon verhoja ja sängyt on tosi isoja. Monesti nuo sängyt ovat olleet ns prinsessasänkyjä ja niissä on ollut punaisesta, raskaasta sametista tehdyt verhot. Tulee hieman mieleen joku kauhuleffa -makuuhuone.

Nyt viime aikoina olen nähnyt tosi paljon unia muutenkin ja varsinkin noita talounia. Muutoinkin unielämäni on taas jotenkin aktivoitunut: Olen nähnyt unia, että herään ja tajuan unessa etten herännytkään oikeasti: ahdistavaa. Näin paljon lapsena juuri noita heräämisunia.

Olen nainen, ikä 22 ja näen paljon unia, joilla on merkityksensä.

7

5503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näen usein unia taloista

      Talot ovat usein suuria ja näen niissä salakäytäviä, piilotettuja huoneita jne. yhteistä taloilla on se että ne ovat suuria, muuten voivat olla hyvin erinlaisia. joskus olen ollut myös näiden talojen puutarhoissa.
      itse olen 35, nainen ja olen koko elämäni nähnyt paljon unia, myös enneunia.

    • myös.

      talot on usein sokkeloisia, hämäriä, vanhoja ja ränsistyneitä.. epäilen että niissä kummittelee ja kuulen niinku joku seurais mua enkä löydä ulos.
      Nykyään ne on ollu sentään parempia, isoja luksustaloja, monta kerrosta, paljo huoneita ja mm. uima-allas..

      Eikös talo tarkota omaa itseä/ kehoa ja ullakko on pää ja ajatukset ja kellari on syvin alitajunta? Jotenkin näin..

    • talojen näkijä

      Näen usein taloja, mutta yleensä talo on oma kotini. (asun omakotitalossa) Tyypillistä on, että huomaan oven, jota en ole ennen huomannut, ja avaan sen astuen uuteen tilaan. Tämä tila on yleensä upea, erikoinen tai täyteen sisustettu talo. Ihmettelen unessa, että miksen ole asunut tässä löytämässäni talossa=kodissa, vaan olen tyytynyt vanhaan talooni.

      Tulkitsen untani näin: talo = elämäntilanteeni ja uusi, se parempi talo on muutos, jota kaipaan, ja joka myös olisi mahdollinen, kun vain tarttuisin tilanteeseen. Tätä tulkintaa vahvistaa se, että edettyäni urallani toistuva talo-ovi-uusi talo uni jäi pois.

    • Artemidoros

      kuvaavat sitä millainen elämäsi on/on oleva/ tai tuleva. Talon ulkoinen olemus kuvaa sitä mitä olet ulkoapäin. Ja sisustus taasen sitä mitä olet sisältä.

    • katto on pää jaa siitä sit alaspäin vaa

    • talojen näkijä

      Oma tulkintani - omille unilleni - vahvistui. Näin unen, jossa talon yläkertaan vievä portaikko oli sotkettu tageilla. Ahdistuin valtavasti ja juoksin yhä ylemmäksi huomaten koko yläkerran piirretyn täyteen. Tajusin heti syylliset, teini-ikäinen tyttäreni ystävävineen.

      Juuri edellisenä iltana oli ollut vääntöä kotiintuloajoista, ja uhmakasta teinikäytöstä piisasi. Kaikki toistui unissani.

      • unessa....

        ...symboloi aina unennäkijää itseään.

        Oletko hyvässä kunnossa, hieno, käytännöllinen, ränsistynyt, valoisa, pimeä tms?

        Uudet huoneet/tilat symboloivat uusia piirteitä itsessäsi, jotka olet löytänyt tai löytämässä.

        Ullakko ja kellari symboloi alitajuntaa, siis jotain syvempiä merkityksiä.

        Talounet ylensä aika helppoja tulkittavia, pitää vain miettiä, mikä unessa merkityksellistä ja tärkeää. Tietysti muillakin symboleilla on omat viestinsä, esim. väreillä; punainen: rakkaus, intohimo, lämpö, kosto, julmuus, vaara.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oho! Sofia Belorf ja "rillimiljönääri-rakas" sai somen liekkeihin: "Optikko vai grillikioskin...?"

      "Rillimiljönääri-rakas" on kyllä hyvä titteli!!! Tsemppiä Sofialle rakkauteen ja terkkuja Nikolle ja Stefanille! Lue l
      Kotimaiset julkkisjuorut
      26
      2159
    2. Jos voisit kääntää kelloa taaksepäin

      Mihin hetkeen palaisit?
      Ikävä
      127
      1295
    3. Pitäisikö valtion lopettaa Terveysjättien tukeminen

      Nyt annetaan puoli miljardia veroparatiiseihin ja kavereille, eikö olisi järkevää että valtio tukee vain Julkista puolta
      Maailman menoa
      135
      1226
    4. Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sinusta?

      Oletko ollut hänen mielestään reilu, rehellinen ja ymmärtäväinen? Vai oletko hänen mielestään se, joka ei ollut reilu ei
      Ikävä
      9
      1106
    5. Sofia ei taida tajuta, että kaikki nauravat hänelle

      Sofia feikkaa luksuslokkeilua muttei tajua, että se aiheuttaa lähinnä myötähäpeää ja kaikki nauravat hänelle.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      147
      1009
    6. Yllätyskäänne: Kivitipun huutokauppa rauksesi, myynnissä uudelleen.

      Kivitipusta käydään edelleen kauppaa, vaikka alkuperäinen huutokauppamyynti raukesikin. https://ilkkapohjalainen.fi/ta
      Lappajärvi
      38
      919
    7. Mukava nainen on

      Hyvännäköinen ja jollain tavalla räväkkä. Katsoin häntä, mutta mietin sinua kuitenkin. Ihan vaikka koko pitäjän kauneimm
      Ikävä
      56
      810
    8. Lauantai aaumua

      Silmät aukesivat todellisuuteen. Hyvää huomenta. ☕🍁😊❤️
      Ikävä
      145
      793
    9. Mikä oli se suurin syy, ettet kertonut tunteistasi?

      Olisitko voinut tai halunnut?
      Ikävä
      62
      787
    10. Pertikki out

      Lopeta nyt Pertikki tuo poliitiikan jauhaminen täällä. Mene jonnekin poliitiikan erikoissivuille ja jankkaa tuota muuall
      70 plus
      188
      764
    Aihe