Miten selvisitte joulusta?

turvokkina

Joulu on tosi pahaa aikaa meille ahmijoille. Kuinka selvisitte joulusta? Itsellä on aika itsarifiilis. Tuli lähes viikon verran tankattua sekä herkkuja että jouluruokia.

Nyt on hyvä aika tehdä lupauksia uudesta paremmasta vuodesta, mutta samaan aikaan pelottaa, että laihis tai elämäntapamuutos taas jostain syystä epäonnistuu.

7

1768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täälläkin

      No, sukulaisvierailulla oli kohteliaisuuden nimissä pakko syödä ruokaa ja torttukahvit, ja kun sen kerran aloittaa niin vaikea lopettaa.
      Olen tässä pari kolme päivää mässännyt kunnolla, mutta olo alkaa olla niin huono henkisesti ja fyysisesti, että tänään syön kevyesti ja palaan ruotuun.
      En edes tee mitään lupauksia ensivuodelle, olen huomannut että itsensäkiduttaminen ei vaan auta pitemmän päälle ja täsmäsyöminen toimii. Kun vaan ei olisi sitä kauheaa lihomisen pelkoa täsmäsyömisestäkin, sitten se menee paastoamiseks ja lopult ahminnaksi. Tuttuaki tutumpi kuvio.

    • ahmija

      Mä oon ahminu nytten viime torstaista asti ihan sairaasti.. Joka ikinen päivä pullaa torttuja keksejäyms..Ja suklaata vähintään 2oog päivässä. ja lisäksi tavallista ruokaa..Mä vaan vedän kaikkea vaikka ois ihan vitun ähkynä syön ja syön ja lopulta oon ihan repeämäisillään mun maha ei oo enää ähky vaan vieläenemmän se on niin turvonnu pallo! oon lihonu viikossa 5kiloa. On aika itsetuhosia ajatuksia ei oo enää elämän iloa
      syöminen hallitsee liikaa elämää. Oon sairastanut anoreksiaa ja nyt oon koti lomalla osastolta..

      • Zerotwo

        Et ole voinut lihoa viikossa 5 kiloa, älä pelkää! Se on nesteitä ym. jota on kertynyt vartaloosi, kaikki ei ole rasvaa ( = ts. lihomista)! Ota rauhallisesti, syö pari päivää terveellisesti, käy vaikka kävelyllä jos on liian ähky olo rankempaan liikuntaan ja JUO PALJON VETTÄ!
        Kyllä se elämänilo sieltä pikkuhiljaa löytyy. Tsemppiä!


    • :( :(

      Jouluaatosta asti olen ahminut, ahminut, ahminut... Yksi päivä taisi olla ihan ok, mutta eipä se paljoa lohduta. Mutta kun vuosi vaihtuu, saan painoa pudotettua. En kestä enää tätä turvonnutta oloa ja ulkonäköä.

    • mallut

      Mä selvisin joulun ihan kivasti söin vapaasti, osasin lopettaa jos tuntu siltä???
      En vain ole osannut lopettaa, siihen vaan tullu joka päiväiseksi.
      Uutena vuotena mä sit retkahdin kunnolla mä söin,söin,söin,söin jne..
      Sit sitten päätti, että vähemmä herkkuja täs alku vuonna.Sitten otin synttärikakkuu, ihan kohtuudella(?)
      Ei siinä vielä mitään, mut sitten iski Sukla vimma!
      Lääkäri sanonnu, etten saa lahduttaa, kun ollu syömishäiriöitä (bulimia & BED) Alettiin punnita, etten lähtisienää ainakaan lihoamaan (muuten luullaan, että syömishäiriöiset ois sairaaloisen laihoja, jotkut;niin kuin mä ollaan sairaloisen lihavia!) Vähentänyt karkin syöntiä, lisänny liikuntaa, kirjoitan ruokapäiväkirjaa. Niin en ole lahduttanut, on ihan extraa, että on paino tippunut melkein 20kg (vielä ois ihannepainoon ainakin 30kg.

      Hyvää, Terveellisenpää Vuotta 2008 =D

    • Ednos~~

      Itsellani ei oo BEDia, vaan EDNOS, eli sellanen sekasyomishairio.. Joulua ennen oli ihanaa syomattomyytta (500-700kcal/pva) ja laihduin ihan ok vauhtia.. mut ai kun joulu tuli, ni sieltahan se ahmimishairio nosti paataan...huh.. 2 viikkoa ja soin lahes kokoajan. oikeesti.. huh.. nyt oon taas onneks saanu itteeni niskasta kiinni :)

      • yks vaan__

        No kun on kitudieetillä ennen joulua niin ihme olisi, ellei jouluna "repsahtaisi". En tiedä miksi me sh:ta sairastavat luullaan olevinamme jotain yli-ihmisiä.
        Itse paastosin ennen joulua koska tiesin ahmivani joulun aikaan. Päätin ikään kuin pudottaa pari kiloa ennen sitä ahmintaa. Vähän kuin suunnittelua...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1262
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      19
      1245
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1166
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1164
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1143
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1141
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1134
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1127
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1119
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1110
    Aihe