Vaihtoehto 1: Käytössäsi on
- kk maksullinen internet-liittymä
- WLAN-verkko (tukiaseman saa ilmaiseksikin, ks. www.wippies.com)
- WLAN yhteensopiva symbian-alustainen puhelin (halvimpia lienee Nokian E60 ja N91)
Vaihtoehto 2: Käytössäsi on
- kk maksullinen mobiilinetti kännykässä
- 3G-verkko ja sitä tukeva symbian-alustainen puhelin (edge-verkkokin toimii, mutta puhelu on aika laaduton)
JONKAS JÄLKEEN:
1. Asennat puhelimeesi ilmaisen ohjelman fring
(löytyy osoitteesta www.fring.com tai Nokian download-sivulta)
2. Hommaat itsellesi jonkun tai kaikki seuraavista nettipuhelupalveluista
- GoogleTALK
- MSN Messenger
- Saunalahden nettipuhelin (SIP-protokolla)
TÄSTÄ SEURAUKSENA:
- Kun kännykkäsi on verkossa ja fring on käytössä, olet halutessasi kirjautuneena kaikkiin ylläoleviin palveluihin suoraan kännykällä. Tietokoneen ei tarvitse edes olla päällä. Puhelimesi soi, kun joku ottaa sinuun yhteyttä kyseisten palvelujen kautta, esim. jonkun soittaessa SIP-lankanumeroosi
- Otat itse "ilmaiseksi" yhteyttä kaikkiin ylläoleviin palveluihin, sekä lisäksi kaikkiin SAUNALAHDEN GSM-numeroihin, ja tietysti kaikille kavereille joilla myös on puhelimessaan fring. Liittymästä välittämättä.
"Ilmaiseksi" laitoin lainausmerkkeihin, koska maksat kuitenkin nettiliittymän kk-maksun. Tämän lisäksi ei kuitenkaan tule muita kustannuksia, vaikka käyttäisit mainittuja palveluita kuinka paljon.
ps. Saunalahden nettipuhelin-palvelun muutkin hinnat ovat ihan kohtuullisia. Soitot esim. suomalaisiin lankaliittymiin 10snt/puhelu 1 snt/min. Saunalahti ei kuitenkaan ole ainoa vaihtoehto, muitakin SIP-protokollalla toimivien VoIP puheluiden palveluntarjoajia löytyy.
ps2. Voit testata nettiliittymäsi VoIP-laatua fring-ohjelman testipuhelulla, tai tietokoneellasi täällä: http://myvoipspeed.visualware.com/uk/index.html
Ilmaiseksi kännykästä kännykkään
3
2604
Vastaukset
- Fringissä
Latasin ton Fringin kännyyni, asentui ok, mutta rekisteröityminen ei onnistu, käyttäjätunnuksen ja salasanan syöttämisen jälkeen tulee ilmoitus "Registration failed, please try again".
Mikä sen aiheuttaa?- SmashMix
Mihin yrität rekisteröytyä/kirjautua?
- SmashMix
Terve!
Sä tunnut tietävän miten nuo palvelut pelittää..
Mun N73 on nyt Fring- softa asennettuna ja lähipäivinä on Saunalahden Nettipuhelinkin tulossa. Minkä proxy osoitteen mä laitan SL:n Nettipuhelimen SIP-valikossa? Onko se voip.saunalahti.fi vai sip:voip.saunalahti.fi? Entäs user ID? Onko se "nettipuhelinnumero"@voip.saunalahti.fi-muotoa vai pelkkä "nettipuhelinnumero"?
Kiitos sulle etukäteen!
Yst. terv. Valtsu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3942036Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek121859Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2421367Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.781004Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel56965Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402928Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä35777- 56759
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70714- 63713