Koirat näkevät aaveet

3552533523523555

Oletteko tienneet että koirat näkevät/aavistavat aaveet? esim. teille tulee joku haamu käymään jota ihminen ei näe ja koira näkee niin koira alkaa esim. haukkua tai tuijottaa juuri sinne missä aave on.
Meidän koira eilen varmasti näki jotain, seurasi jonkin liikkeitä eikä näkynyt ketään ja murisi. Aave vieraili kylässä?

72

11504

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeesus vaatien seitsemää sataa markkaa rahaa,jaa sen koira vapisi pelosta,tiiä sit oliko valveunta

      • lääkkeet

        taas unohtunnu?


      • lääkkeet kirjoitti:

        taas unohtunnu?

        sul on aikas vajaa-älyinen keskustelutapa


      • tekee
        harmanmaanromu kirjoitti:

        sul on aikas vajaa-älyinen keskustelutapa

        kaltaisekseen


      • tekee kirjoitti:

        kaltaisekseen

        sopivasti skitsojen puheita,helikoptereista,lentokoneista,maapalloista ja kultaisista ovista maan sisään,pistää se omanki psyykkeen ainaski aluksi koetukselle,se kun on toi symboolikieli vähä erikoista


      • tuliko kylään
        tekee kirjoitti:

        kaltaisekseen

        Onko se jeesus josta puhut sinun veljesi etunimenä?


      • Pablo Humalainen
        tuliko kylään kirjoitti:

        Onko se jeesus josta puhut sinun veljesi etunimenä?

        On, mutta sen kirjoitusasu on Jesus ja lausutaan Hesus. Itse olen Pablo.


      • Anonyymi

        ”Ei sul olis seittemää kymppiä lainata?”
        T. Pulkkinen


      • Anonyymi
        Pablo Humalainen kirjoitti:

        On, mutta sen kirjoitusasu on Jesus ja lausutaan Hesus. Itse olen Pablo.

        Hessu ja Aku ovat kotoisin Ankkalinnasta.


    • tuo on....

      Eli siis kyllä olemme tienneet :D

      Lapsuuden kodissani meidän silloinen koira mm haukkui ja murisi tyhjälle...myös ystävälläni on kokemusta asiasta!! Eläimet vaan aistivat vähän enemmän kun me ihmiset...ollapa koiran aistit...heh :D tosin voisi siinä olla huonotkin puolensa :D

    • sergsergserg

      sinä sen tiiät? ootko kenties ite koira?

      • mutta on totta

        Monet eläimet näkevät niitä, ainakin nelijalkaiset, se pitää paikkansa.


    • tulenko edes

      koskaan tietämään jää nähtäväksi.Pitäisi nähdä koira katsomassa
      aavetta,jonka minäkin näen ja vieläkään ei voisi kuitenkaan olla
      100%:nen siitä,että koira näkee sen aaveen ja jos se ei näe sitä,
      niin näkisinkö minäkään oikeasti sitä aavetta,vai olisiko pienoinen
      häiriö aivoja kiusaamassa ? Se että olettaa koiran reagoivan johonkin
      mitä itse ei näe,ajatellen kyseessä olevan jokin aave voi olla aika
      pielessä,koirahan voi reagoida sille outoon tuoksuun/ääneen kaukaakin
      tulevaan,ihmisiin nähden nämä aistit kun ovat niin paljon
      kehittyneemmät..

    • la bete

      Tällaine dokkari tulisi tänään, aiheeseen liittyeb!? Sub TV

      Totta vai tarua?
      22.00


      Eläinoraakkelit. Eläimet tuntuvat aavistavan luonnononnettomuudet ennalta. Miten ne tekevät sen? Tarkkailevatko ne ympäristöään tarkasti, vai ovatko lemmikkimme todellisia eläinmaailman oraakkeleja?

      Amerikkalainen sarja.

      • jo...

        aikaisemmin kirjoittaakin että pitäisi tutkia enemmän eläinten aisteja jos se vain on jotenkin mahdollista....sieltä voisi paljastua kaikkea mielenkiintoista!!


    • ...

      Jos se vaan kuunteli ääniä tai ihmisen korvalle kuulemattomia ääniä, tarkka kuulo koiralla. Samalla silmät liikkuu ehkä?

    • nähnyt

      olen huomannut...

      Olen nähnyt kahden ison koiran irvistelevän, murisevan, haukkuvan, matelevan häntä koipien välissä peloissaan samanaikaisesti jollekkin "näkymättömälle". Kissoilla on sama taipumus.

      • haukku eilen

        roskapussille.... sinne tais vahingossa vilahtaa
        AAVE!!!!!!!!!!!!


      • eilen haukku
        haukku eilen kirjoitti:

        roskapussille.... sinne tais vahingossa vilahtaa
        AAVE!!!!!!!!!!!!

        tais vilahtaa AAVEESEEN roskapussi vahingossa


      • Aaveet naukuu
        haukku eilen kirjoitti:

        roskapussille.... sinne tais vahingossa vilahtaa
        AAVE!!!!!!!!!!!!

        Meikäläiselt
        Viinapaukkuu


      • ,,,...,,,

        Tällainen viesti löytyi eräältä keskustelupalstalta:


    • --....

      meidän koira monesti haukkunut vaik ei ketään näkynyt. Sitten yhdessä paikassa, yhden tutun koirat haukkuivat jatkuvasti ja koiran omistaja piti niitä sekoina ja valokuvaan tarttui epämääräinen hahmo.....

      Kyllä uskon, että koirat näkevät niitä.

      • paskapuhetta

        Muistakaahan että koirien kuuloaisti on 100 kertaa parempi kuin ihmisen. eli koirat kuulevat pikkusetkin narahdukset.


    • '''

      Tuttua on, että koirat kissat näkevät olemattomia ja "sekoavat" ilman syytä. Edesmennyt koirani haukkui ja murisi "tyhjää" useamman kerran. Välillä itsekin pelästyi, että mille se koira oikein rähisee mutta käytökselle löytyi aina luonnollinen selitys, esim. musta jätesäkki tai vaatemytty.

    • fsdafasdfasd

      olin jotain 14 v. kun meillä oli vanha cockerspanieli. se nukkui yleensä minun sänkyni jalkopäässä.
      oli tunnettua että talossamme kummitteli. se oli koko kylän tiedossa.
      eräänä iltana myöhään kun olin jo nukkumassa, koira jalkopäässä. niin meidän eteisen ovi keittiöön narahti, ja kuului aivan kun joku kävelisi lonksuvat saappaat jalassaan huoneen ovelle ja takaisin.
      koira kävi istumaan, nosti korviaan ja katsoa tapitti ovelle niin kauan kun äänet kaikkosi.
      menin eteisen poikki huoneistoon missä nukkui äitini isäpuoleni kanssa.
      kysyin äidiltä oliko hän äsken käynyt meidän keittiössä. ei ollut. sanoin että kummitus kävi.
      Isäpuoleni varsinkin uskoi aaveisiin, eikä äitinikään sanonut sitten mitään.

      oli tavallista että ullakoltamme kuului melua ja askelia. kaikki saatoimme olla aamuisin ja iltaisin ruokapöydässä tai kahvipöydässä kun melu kuului. katsahdimme vaan toisiimme ja olimme kun emme olisi kuulleet mitään...

    • yliluonnollinen

      Olen samaa mieltä, koska olen henkilö jolla on paranormaaleja aistitiloja. Vaikuttaa kirjoitettuna jonkun alkeellisen mielestä skitsolta muttei sitä ole. Unessa vierailen usein yhden henkilön luona. Tiedän että hänellä on koiria kotonaan usein ainakin yksi. Nyt kun mietin viime yönä nähtyäni unta josta jäi niin hyvä olo, aistin koiran läsnäolleen myös unessa.

      Kyseessä siis hieman poikkeavaa unennäköä, se on lähellä tätä näkymätöntä eetterimaailmaa joka meitä ympäröi. Samassa ympäristössä liikkuvat myös "henget". Sen taajuuden unista jää tuntemuksia ja ne vaikuttavat alitajuntaan vaikka emme sitä tiedostaisi. Jotkut erottavat ne unet paremmin tavallisista ja näkevät sellaisia unia enemmän kuin tavikset.

      Koska aistin koiran olemassaolon tässä unessa, tiedän että koirakin aisti minut unen kautta, koska tietää mitä isäntänsä elämässä tapahtuu. Jotenkin vaikeata selittää tälläistä, mutta toivottavasti joku on niin hienosyisesti kehittynyt yksilö, että lukemaansa ymmärtää. Vain siksi vaivauduin kirjoittamaan tästä aiheesta jota on vaikea sanoiksi pukea.

    • eläimillä

      on kuudes aisti ja se kolmas silmä.

      • egagadga

        Eikö niitten pitäis sitten kokoajan nähä niitä?. Miten koirat voi nähä niitä suht harvoin, jos niitä on loputtomiin maapallolla...kun kokoajan kuolee ihmisiä ja henkiä lisää maapallolle...vai onko asia niin että niistä hengistä tulee uusia ihmisiä tai eläimiä? kun jos niitä tulisi kokoajan lisää...niin tälläkin hetkellä varmaan pari sataa henkeä katsoo kun kirjoitan tätä...eihän ne niinkun voi edes mahtua maapallolle? kun henkiä on tämän tekstinkin kirjoituksen aikana pari sataa lisää.


      • jostain että
        egagadga kirjoitti:

        Eikö niitten pitäis sitten kokoajan nähä niitä?. Miten koirat voi nähä niitä suht harvoin, jos niitä on loputtomiin maapallolla...kun kokoajan kuolee ihmisiä ja henkiä lisää maapallolle...vai onko asia niin että niistä hengistä tulee uusia ihmisiä tai eläimiä? kun jos niitä tulisi kokoajan lisää...niin tälläkin hetkellä varmaan pari sataa henkeä katsoo kun kirjoitan tätä...eihän ne niinkun voi edes mahtua maapallolle? kun henkiä on tämän tekstinkin kirjoituksen aikana pari sataa lisää.

        Henkiä on tietty määrä. Aina kun joku kuolee, niin uusi ihminen/eläin saa hänen henkensä. EN tiedä sitten onko huuhaata vai totta. Sitä ei kukaan tiedä.


      • eläimet
        egagadga kirjoitti:

        Eikö niitten pitäis sitten kokoajan nähä niitä?. Miten koirat voi nähä niitä suht harvoin, jos niitä on loputtomiin maapallolla...kun kokoajan kuolee ihmisiä ja henkiä lisää maapallolle...vai onko asia niin että niistä hengistä tulee uusia ihmisiä tai eläimiä? kun jos niitä tulisi kokoajan lisää...niin tälläkin hetkellä varmaan pari sataa henkeä katsoo kun kirjoitan tätä...eihän ne niinkun voi edes mahtua maapallolle? kun henkiä on tämän tekstinkin kirjoituksen aikana pari sataa lisää.

        näkee koko ajan enkeleitä ym. henkiolentoja mut kai ne on niin tottuneita niihin ettei ne välitä, paitsi pahoja henkiä pelkäävät.


      • koirani aistii
        eläimet kirjoitti:

        näkee koko ajan enkeleitä ym. henkiolentoja mut kai ne on niin tottuneita niihin ettei ne välitä, paitsi pahoja henkiä pelkäävät.

        näki jotain sängynpäädyssä!! Mulla oli telkkari auki kun huomasin, että koirani tuijottaa sänkymmepäätyyn. Sammutin telkkarin, kun luuli, ensin että katsoo sitä.. Jatkoi tujottamista , murisi, niskakrvat nousi koiralla pystyyn. Kyselin koiralta, et mikä hätänä. Koira ei reagoinut mitenkään kysymykseen. Tiirailin sängynpäätyä, mut en nähnyt siellä mitää. Koirani seisoi jäykkänä kuin rautakanki ja tuijotti vaan nurkkaa ja murisi ja alkoi haukkumaan. Sitten kiireesti koira poistui makuuhuoneesta eikä suostunut tulemaan enää takaisin samana iltana. Koira jäi makkarin oven suuhun seisomaan. Koitin saada koiran vaikka millä konstin makkariin onnistumatta siinä!
        Mitä ihmettä tämä oli??
        Nykyään kun otan valokuvia niin kuviin tulee enemmän tai vähemmän hienoja palloja.. Nämä pallot taitaapi olla enkelipalloja.. ;)


      • rajalliset aivot
        jostain että kirjoitti:

        Henkiä on tietty määrä. Aina kun joku kuolee, niin uusi ihminen/eläin saa hänen henkensä. EN tiedä sitten onko huuhaata vai totta. Sitä ei kukaan tiedä.

        Jos kerran ihmiset luonut Jumala on henki, ja laittoi henkeää ensimmäiseen lumuksiinsa, täytyyhän niitä henkiä olla nyt jo lukematon määrä, eikä rajallinen, uskon siihenmiten se Raamatussa sanotaan.


      • henkellinen
        rajalliset aivot kirjoitti:

        Jos kerran ihmiset luonut Jumala on henki, ja laittoi henkeää ensimmäiseen lumuksiinsa, täytyyhän niitä henkiä olla nyt jo lukematon määrä, eikä rajallinen, uskon siihenmiten se Raamatussa sanotaan.

        Jos kerran uskot Raamattuun, niin tiedät kai siellä sanottavan, että ihmisen kuollessa henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin. Ei siis jää tänne harhailemaan ja koiria häiritsemään.


      • "enkelipalloja"?
        koirani aistii kirjoitti:

        näki jotain sängynpäädyssä!! Mulla oli telkkari auki kun huomasin, että koirani tuijottaa sänkymmepäätyyn. Sammutin telkkarin, kun luuli, ensin että katsoo sitä.. Jatkoi tujottamista , murisi, niskakrvat nousi koiralla pystyyn. Kyselin koiralta, et mikä hätänä. Koira ei reagoinut mitenkään kysymykseen. Tiirailin sängynpäätyä, mut en nähnyt siellä mitää. Koirani seisoi jäykkänä kuin rautakanki ja tuijotti vaan nurkkaa ja murisi ja alkoi haukkumaan. Sitten kiireesti koira poistui makuuhuoneesta eikä suostunut tulemaan enää takaisin samana iltana. Koira jäi makkarin oven suuhun seisomaan. Koitin saada koiran vaikka millä konstin makkariin onnistumatta siinä!
        Mitä ihmettä tämä oli??
        Nykyään kun otan valokuvia niin kuviin tulee enemmän tai vähemmän hienoja palloja.. Nämä pallot taitaapi olla enkelipalloja.. ;)

        Kuules, ne pienet pallot on tekstiilipölyn hiukkasia kamerasi linssissä.


      • olin_koira
        "enkelipalloja"? kirjoitti:

        Kuules, ne pienet pallot on tekstiilipölyn hiukkasia kamerasi linssissä.

        Olin koira edellisessä elämässä?
        Onko tässä nyt se syy miksi minulla on osittainen punaviher värisokeus,
        huomaan kaikki äänet normaalia tarkemmin ja näen outoja hahmoja?


    • turuntyttönen78

      eläimillä ei ole sellaista pakkoa kuin ihmisillä, että vain tietyt asiat ovat normaaleja, muita ei vaan ole olemassa ja piste.
      Sama on lapsilla.
      Lasten kokemuksia aina vähätellään vain "lasten mielikuvituksena".
      Kuitenkin on sanonta että "lasten suusta totuus tulee"... Eli totuus tulee, mutta sitä ei uskota, kliffaa!

      Itse lapsena (n.6-8v) koin paljon paranormaaleita ilmiöitä kotonani, kun aamuisin olin hetken aikaa yksin enne kouluun lähtöäni, kun äitini ja veljeni lähti minua ennen töihin.
      Kuulin askelia, niin ihmisen kuin ison koirankin.
      Lopulta olin niin peloissani että heti äidin lähdettyä töihin menin salaa ulos pakkaseen seisomaan, odottamaan että kello on sen verran jotta saa lähteä kouluun. Saatoin seistä siellä parikin tuntia ja olinkin usein kipeä, mutta en kertonut kenellekään miksi..

      En näe mitään syytä, miksi tuo kaikki olisi ollut omassa päässäni, eiväthän lapsetkaan mitään idiootteja ole, vaan herkempiä aistimaan asioita.
      Miksi lasten kokemuksia aina vähätellään?
      Kun vartuin, ilmiöt laantuivat ja lopulta muutimmekin onneksi pois ollessani 13v ja siitä olin erittäin iloinen.

      En ole koskaan kertonut näistä kenellekään, en silloin lapsena enkä tähänkään päivään mennessä.

      • Anonyymi

        Näin haamuja lapsena uudessa kerrostaloasunnosamme, -selvisi, että sen alla oli aikoinaan hautausmaa. Erityisherkät ihmiset vaistoaa asioita.


    • ARIM

      Lapsuudenkotini on 1700-luvun maatila, nykyisin tyhjillään. Vuosia sitten ollessani siellä viettämässä Joulua kahden kissan kanssa alko tapahtua kummia. Kissat istuivat ikkunalla tuijottamassa pilkkopimeää niskakarvat pöörrössä, kävin ulkona ja sytytin valot, enkä nähnyt siellä ketään. Tämä toistui useana iltana. Lopulta eräänä iltana nappasin tilanteesta valokuvan. Tulos: kissat tuijottavat pimeää ja ruudussa heijastuu käsi! Ei tämä vielä mitään. yhtenä yönä heräsin siihen, että molemmat kissani ryntäsivät kovalla kiireellä sänkyni alle, säikähdin itsekin ja yritin sytyttää valot, kun samassa sähköt napsahtivat poikki ja täysi pimeys vallitsi. Aikani siinä hytistyäni hiippailin pimeään keittiöön hakemaan tulitikkuja ja kynttilää, jotta voisin tarkistaa sulakkeet. Vanhempi kissa luimisteli kannoillani, yhtäkkiä se jähmettyi, tuijotti suljettua eteisenovea, sen takana oli ns lämmineteinen, toinen ovi, kylmä eteinen ja lukittu ulko-ovi. Kollikissani alkoi mouruta ja karkasi takaisin makuuhuoneen sängyn alle. Sinne katosin minäkin tuikkuineni, tosin peiton alle tärisemään ja palelemaan. Jotenkin sain aamuyöstä torkahdettua, mutta aamulla sitten, kun menin lämpimään eteiseen löysin välioven auki, vaikka se varmasti oli suljettu illalla ja tiukka ovi. Sanomattakin on nykyisin selvää, etten mieleläni vietä aikaa enää siinä talossa ja niinäkin harvoina kertoina, kun joudun sukullaisia tapaamaan siellä nukun valot päällä!

    • oiasneoij

      Vanhemmillani on vanha suvun perintönä kulkenut maatila, joka on rakennettu v -32 ja remontoitu v -78, meillä on jokainen lemmikki (kissa ja koira) vahdanneet pihassa meidän pihatiehen, kuin joku olisi tullut kylään, mutta ketään ei näy. Samanten yläkerrassa kissat ja koirat ovat välillä jääneet vahtaamaan portaisiin, kuin joku olisi tulossa, mutta ketään ei näy...ilmeisesti on hyväntahtoinen aave, kun mikään lemmikki ei ole pelännyt ollenkaan.
      Etenkin kesäiltana näemme hyvin usein, kun joku tulee polkupyörällä pihaan, mutta kun katsomme toisesta ikkunasta niin ei mitään polkupyörää näy...ilmeisesti on jokin vanhanajan työntekijän haamu...tiedämme, että kulkivat polkupyörillä ja hevosilla töissä.

      • elivät siis sovussa!

        Olisiko mahdollista että vanhaan aikaan näitä kummituksia luultiin tontuiksi, kun niille laitettiin ruokaakin jouluna, eikä ymmärretty mitä ne ovat?


    • asdawefawefaw

      sinä tiiät että koirat näkkee aaveita? Ootko joskus nähny haamun ja sinun koira haukkunu sitä samaan aikaan? Vai mistä oot niin varma?

    • djgpfajf

      Onko totta? Hui. Mä aina kun kuljen illalla koiran kanssa yhden pikkusen metsikön ohi niin se aina vaan tuijottaa sinne ja alkaa haukkua.Tai oikeastaan siihen kävelytien reunaan, metsikön viereen. Mun siis periaatteessa pitäisi nähdä jos siinä olisi jotakin. Viih, onpa pelottavaa! Mä olen aina yrittänyt tiirata, että mitä se kattoo. Luulen kuitenkin, että siellä on joku kissa tai siili jossakin puskassa piilossa. Pitää laittaa seuraavalla kerralla lasit päähän, että näkis tarkemmin. :D

      Mulla on muuten jonkinlainen kummitusjuttu, tai no, uskoisin kuitenkin, että se on meidän pentujen mielikuvitusta vaan. Asun omakotitaloalueella. Siis täällä on katulamput ja kaikki, en asu missään maalla. Tässä lähellä on kuitenkin pari sellasta pientä metsäpalstaa, jossa on aika harvakseltaan niitä puita. Joitakin vuosia sitten, 4 vuotta sitten, mulla oli tapana mennä pelaamaan siihen pikkumetsikköön (ei siis se sama metsä, jonka tuossa koirajutussa mainistin, se on reilun 100m:n päässä kuitenkin) poliisia ja rosvoa iltaisin siskon ja sen kavereiden kanssa. Aina, joka kerta, useampi niistä pikkusiskon kavereista sano, että olivat nähneet jonkun ihmisen vaan seisomassa siellä keskellä metsikköä. Ne "poliisit" olivat siis aluksi uskoneet, että siellä oli joku "rosvo" hyvin huonossa piilossa. Kun ne kuitenkin olivat tulleet sen tyypin lähelle. He olivat aina huomanneet, että se oli joku muu. Se tyyppi siis seisoi melko keskellä sitä metsikköä tuijottaen naulittuna samaan suuntaan, ei liikahtanut ollenkaan. Se oli aika pitkä kuulema (noh 10-vuotiaathan on itse aika lyhyitä muutenkin). Itse en sitä siis kuitenkaan koskaan nähnyt, hyppelin aina muualla siinä metsikössä pelatessamme. Siskokin oli nähnyt sen, aina sitten päiväsaikaan kysyin, että missä kohtaa se oli. Sisko osoitti paikan, eikä siellä mitään ollut. Ei siis voinut olla mikään puu tai vastaava. Jännää! Itsekin olin yhdesti siellä metikössä maassa mahallani makaamassa. Kuulin kuinka joku risu vain katkesi takanani. No en välittänyt. Ajattelin, että joku lintu, siili tai kissa siellä kävelee. Sitten kuitenkin tunsin kuin joku tuijottaisi minua. No katsoin taakseni, enkä nähnyt mitään. Kuka tervejärkinen siellä muutenkaan olisi niin myöhään muuten vaan kävelemässä sellaisessa risukossa? No kuitenkin lähdin sitten vaan muualle juoksemaan kun jotenkin vaan tuntui niin ahdistavalta. "Poliisit" tietenkin näkivät ja ottivat kiinni, jos olisin jäänyt sinne piilooni niin olisin saanut kaikki pelastettua. Lopetettiin kuitenkin se pelaaminen muutaman pelikerran jälkeen, kun kaikkia pelotti liikaa. No, ryhmässä tyhmyys tiivistyy.

      Ne kaksi metsikköä, jotka mainistin, olivat kuitenkin kuuluneet aikoinaan jonkun maatilan alueelle. En ole syntynyt täällä, joten en tiedä jos vaikka tuonne metsikköön joku olisi joskus kuollut tai jtn.

      • myytri

        Mun mummulassa istuin sohvalla ja silitin koiraa, mutta yhtääkkiä se kangistui katsoi uunin päälle ja alkoi murista ja haukahteli. Säpsähdin ja luulin sen minulle murisevan. 2 henkilöä minun lisäksi oli todistamassa tuon. Toinenkin tapaus on ,mutta en jaksa sitä selittää.


      • Chef's dad
        myytri kirjoitti:

        Mun mummulassa istuin sohvalla ja silitin koiraa, mutta yhtääkkiä se kangistui katsoi uunin päälle ja alkoi murista ja haukahteli. Säpsähdin ja luulin sen minulle murisevan. 2 henkilöä minun lisäksi oli todistamassa tuon. Toinenkin tapaus on ,mutta en jaksa sitä selittää.

        Ette ikinä arvaa mitä meiän koira näki! No olin kerran tos nakkikioskil ja sit menin kotii nii koira tuli vastaa ja sano et se oli nähny loch nessin hirviön! Eikä siinä vielä kaikki, vaan se oli viel vaatinu mun koira kolmeviiskyt!


      • koikum
        Chef's dad kirjoitti:

        Ette ikinä arvaa mitä meiän koira näki! No olin kerran tos nakkikioskil ja sit menin kotii nii koira tuli vastaa ja sano et se oli nähny loch nessin hirviön! Eikä siinä vielä kaikki, vaan se oli viel vaatinu mun koira kolmeviiskyt!

        kummitukset kulkee ja koirat haukkuu


      • voisiko olla?

        Jospa joku on joskus tapettu ja haudattu sinne metsikköön, ja se kummitus jäi katkeraksi kun elämä päättyi siihen? Sieltä saattaa löytyä luita. Ei haluaisi että hauta jää tuntemattomaksi, vaan että se löydetään?


    • todellinen kokemus

      edes mennyt saksanpaimenkoira joka oli ensimmäisen asteen poliisi koulutuksen jälkeen alkanut ontumaan ja tällä todettiin lonkkavika jonka johdosta koulutus keskeytettiin ja ostimme/noudimme sen meidäm maatilalle lemmikisi.. maa tila on noin 120 vuotta vanha ja historiaan kätkeytyy kaiken laisia ihmisten pois menoja (2 hyvin rumaa ja väkivaltaista kuolemaa) ja talossa on havaittu nuori nainen vaeltavan aamuyöstä/aamulla joskus jopa keski päivään saakka. haamu on aina ollut hyvän tahtoinen henki eikä ole koskaan häirinnyt muuta kun vieraita ja on herättänyt ihmisiä jos joku on sairastannut ihan normaalisti. koira vaistosi tämän ja oli aluksi peloissaan ja hakeutui jalkoihin turvaan mutta ajan saatossa kävikin niin että koiran reaktio kääntyi positiiviseksi kun oletettava haamu kulki pirtin poikki ja se seurasi innostuneena kuin jotain perheen jäsentä ja alkoi hyppimään ja joskus yksin aamu yöllä haukkumaan.. tämä alkoi pelottamaan meidän perhettä ja häiritsemään ja pappi siunasi koko talon paitsi navetan koska jos talossa oli joku niin ei me sitä kokonaan haluttu häätää maatilalta. tilanne rauhoittui täysin.
      vuosien jälkeen menimme lappiin mökille joka oli avoin retkeiliöille koska sielä kuulemma kummitteli niin pahasti ettei kukaan voi sielä yötä viettää. no me grillattiin makkaraa ja juteltiin vanhemman pariskunnan kanssa joka oli kas herkuttelemaan tullut ja koira oli koko ajan hirviän suojelevainen ja tarttui takin helmasta kiinni ja yritti nykkiä pois mökistä, mutta aluksi se vain huvitti että se haluaa kans herkkuja ja on keksinyt jonkun tenpun kun viisas koira oli ja pariskunta joka oli meille entuudestaan tuntematon antoi sille kokonaisen makkaran ja koira ei edes kiinittänyt siihen huomiota ja sitten mekin aloimme antaa herkkuja mutta mikään ei kelvannut ja koira vain vauhkoontui ja juoksi meidän ja oven väliä (3m) odottaen että seuraamme sitä ulos ja ovi oli koko ajan auki kun mökki oli pieni ja avoin kaikille.. alettiin koko porukka hermostuun koska seinällä oli ilmotus taululla kerrottu mökin historia ja että sielä kummittelee joten kaikki olivat tietoisia asiasta, no menimme ulos ja aloimme kaikki pelkään ja mietimme hiukan jo tosissaan että mikä on vialla.. vieraan pariskunnan mies alkoi hätäntymään ja sanoi että he lähtevät pois vaikka makkarat olivat lämpiämässä takassa ja lapset hermostuivat vaikka ovatkin jo 12 ja14 vuotiaita poikia ja makkarat jäi meilläkin sinne kun olin kuulevinani mökistä töminää ja samassa huuahdin pariskunnan perään että mennäänkö samaa matkaa ja he odottivat polulla ja nappasin nopiasti eväs korin sieppamalla mukaan ja sitten lähdettiin käveleen polkua pitkin pois ja noin 10 metriä mökin jälkeen koiran karvat nousivat pystyyn ja se hyökkäsi jonkun kinpuun mitä emme nähneet ja yritti purra jotakin joka oli meistä 15 metriä polulla edessä päin ja lopuksi koira hyppi ilmaan ja yritti tarttua johonkin kiinni jonka johdosta lähdimme paniikin omaisen juoksuun polkua pitkin kun koira rauhottui ja ikään kun ilmoitti "nyt" ja juoksimme noin 200 m jonka jälkeen saavuimme parkki alueelle ja pariskunta tarjosi kyydin asuntovaunulle vaikka olikin ylikuormaa ja iso saksanpaimen koira ja kun olimme autossa jo koira odotti enään vain käskyä kyytiin noususta nousivat selkäkarvat taas pystyyn ja mahdoton murina polulle päin ja se hyppäsi kyytiin käskyn karjastuani ja lähdimme ajamaan vauhdilla pois.. ystävystyimme näiden kanssa ja kävimme seuraavana aamuna kertomaan hotellille joka omisti mökin tapahtumat jotka olimme kokeneet ja se on kuulemma joka viikoista että ihmiset kertovat/valittavat kokemuksistaan ja myöhemmin mökki oli kylän päätöksestä poltettu. tämä on totta ja koira vaistoaa/näkee aaveet mutta jokaiseen koiran tujotukseen ei kannata suhtautua vakavasti. koira oli viisas ja aivan täydellinen suojelia mutta lonkka vika johti halvaukseen ja rex joudutiin lopettamaan 2007 ja eli 9 onnellista vuotta.

      • eruieoii, ioioi!

        Mielenkiintoinen tarina, mutta sinun kannattaisi opetella käyttämään lauserakennetta, jossa lause alkaa isolla kirjaimella ja päättyy pisteeseen. Lukemista helpottaisi, kun käyttäisit kappalejakoa. Nyt tarinasi lukeminen on yhtä tuskaa.


      • Anonyymi

        On niitä eläinrakkaita kummituksia. Meillä mökillä- (kartano) oli paranormaaleja ilmiöitä, hermoille kävi.. Koira ei välittänyt. Ihmiset huomasi outoja, ilmapiiri muuttui.


    • e

      Kilpikonnallani on tapana seurata ihmisiä ja näykkiä heidän jalkojaan. Joskus se kuitenkin näyttää pureskelevan tyhjää. Mahtaisiko maistella aavetta.

      Lisäksi gerbiileiltäni irtoaa ajoittain karvaa kummallisen muotoisina kuvioina.

    • HAUHAUHAUHAU

      Koirat ne kulkee ja kummitukset haukkuu: HAU HAU HAU

      • imurimurmuri

        (Allegro vivace)
        Paimenkoira saksalainen
        Kummitusta puri
        Kummitus se paimenkoiral`
        Sanoi: " MURI MURI"


    • Nii-in

      Ittelläni joskus kun olin yksin kotona,koirani alkoi haukkua tyhjälle.

      Kun tulin kotiin, mulla ei ollut tekemistä ja päätin laittaa itselleni jotain ruokaa.
      Otin jääkaapista...jaffa pullon jossa oli vielä vähän limpparia :D
      anyway, kaadoin limpparin mukiini ja laitoin pullon keittiön pöydälle.
      Menin olohuoneeseen syömään ja myöhemmin kuulin koirani haukkuvan.
      Menin katsomaan mille se oikein haukkui.Näin sen haukkuvan tyhjälle.ajattelin että se oli haukkunut perhoselle tai ampiaiselle joka oli päässyt sisään.
      Koirani ei lopettanut haukkumista ja menin uudestaan katsomaan. Koira haukkui tyhjälle. Nappasin koiraani kaulapannasta ja istuin tuolille pitäen koirastani kiinni. Yhtääkkiä jaffa pullo huojui kuin sitä olisi tönäisty. Ihmettelin hieman ja koirani rupesi murisemaan. Käskin sen olla hiljaaja pian jaffa pullo tipahti alas pöydältä (vaikka pullo oli keskellä pöytää). Siitä koirani raivostui kamalasti. en epäile tuulen virettä sillä se ei oikeastaan voinut olla mahdollinen.

    • mahtikummitus

      Tosi, asun talossa jossa kummittelee minua se ei häiritse, mutta meillä on jo kolmas koira joka tämän toiminnan aistii tavalla tai toisella, tosin en kyllä oikein kummituksiinkaan usko, mutta kaikkia hämmästyttävää satuu ja tapahtuu ja koirat ovat skarpanneet heti kaikkini tilanteisiin. Ovet sulkeutuvat, kahvat heiluvat ja tavaroita tippuilee :) tiiä sitten mikä aiheuttaa

    • koirakummitus...

      Tuossa on tuo nettikummituskuva juttu, niin meidän koira ei tule samaan huoneeseen kun olen katsellut sitä kuvaa, koira vaan murisee ja näyttää hampaitaan kun näkee kuvan päätteellä. Se ei välitä koko tietokoneesta muutenkaan, ei ole ikinä välittänyt kun paitsi nyt kun se kuva on ollut minulla näkyvillä.

      Kaverin koiran kanssa oli ihan sama juttu, kun kävivät meillä kylässä.

      Mitähän siinä kuvassa on niin ihmeellistä että koiratkin reagoivat sen nähdessään?

    • miyzi

      suljetaampa pois se koiran kuulojuttu, sillä meillä kävi niin että olin iltavuorossa töissä ja kun tulin kotiin oli poikaystäväni vähän ymmällään sillä naapurit eivät olleet olleet kotona koko päivänä ja hän oli kuullut asunnostamme viheltelyä (paritalo) eikä ollut osannut sanoa tarkalleen, mistä viheltely oli kuulunut. eteisestä vaiko rappusista. No minä olin hetken kiinnostunut ja sitten siivuutin koko jutun, vaikkakin asunnossamme oli jo vuoden mittaan sattunut yhtä sun toista selittämätöntä. N. kuukausi tapahtuneesta olimme muuttamassa pienempään asuntoon ja olin vienyt kissat pois jaloista ystävällemme hoitoon muuton ajaksi. Olimme koiran kanssa kahden odottamassa poikaystävääni ja hänen ystäväänsä tyhjentämästä muuttokuormaa vanhalta kämpältä. Naapurit eivät olleet kotona ja menin ulos rappusille tupakoimaan. Laitoin tietenkin oven kiinni, ettei koira karkaa, sitten se alkoi: kuulin sisältä asunnostamme viheltelyä käännyin tuijottamaan oven viereisestä pitkästä ikkunasta sisään ja koirammekin oli tullut eteisen kynnykselle ihmettelemään viheltelyä korvat pystyssä ja kiinnostunut ilme kasvoillaan. sitä kesti ehkä viisi minuuttia, ja kun olin polttanut tupakkani ja menossa sisälle se lakkasi. oltiin siinä koiran kanssa ihan äimän käkenä! :D uudessa kämpässämme on ollut rauhallista (lukuun ottamatta naapureita) :)

      • eivät kaikki ilkeilt

        Teillä on sitten ollut siellä kiltti kummitus, joka ei halunnut häiritä eikä pelotella, mutta ilmaisi viheltelyllä olleensa kuitenkin siellä?


    • Yliluonnollistavaiei

      Tämä on hassua, mutta meille on kesyyntynyt jo 3 kulkukissaa 2 niistä on kuollut vuoden sisällä tulon jälkeen ja viimeinen vasta kotiutuu. Tuntuu kuin aina kun yksi niistä on kuollut ne on siirtänyt henkensä jollekkin toiselle kulkurille ja löytänyt tiensä meille. Tai sitten meidän naaraskissa joka on ollut näitten kulkureitten morsio on syynä tähän. Kuka tietää. Voi olla myös sattumaa...

    • moimoi.

      On huomattu joo. Esimerkiksi siskoni asunnossa hänen koiransa menee usein eteiseen, alkaa murista ja haukkua "tyhjälle" niskakarvat pystyssä, ja hyppiä jotain vasten. Aika kuumottavia tilanteita nuo tuollaiset :D

      • outoja ääniä

        Minun saksanpaimenkoirani ei suostu menemään hautausmaille. Olen testannut useamman kylän hautausmaalla ilta-aikaan. Homma alkoi siitä, kun asuin hautausmaan lähellä, olin kotikylässäni iltalenkillä koiran kanssa, ja koska oli hyvin myöhä kesäilta, ihmisiä vähän liikkeellä ja koiran vieminen hautausmaalle kielletty, niin ajattelin käydä ukkini haudalla kukkaistutukset kastelemassa koiran kanssa, koira kun oli jo tarpeensa tehnyt. Ei onnistunut. Koira kieltäytyi menemästä portista sisälle ja murisi. Pistin karhun tai suden piikkiin, niitä kun näillä seuduin on.

        Mutta ei menty seuraavanakaan iltana. Eikä minkään muunkaan kylän iltaisille hautausmaalle, kun kisamatkoilla testasin asiaa. Koira torppaa homman siihen paikkaan. Muuten se tottelee, mutta hautausmaille se ei mene.

        Asumme 1800-luvulla rakennetussa hirsitalossa, ja täällä on tapahtunut ainakin yksi itsemurha yläkerrassa ja toinen luonnollinen kuolema talon kuistilla. Nukumme tuossa yläkerran huoneessa. Koira nukkuu siellä myös. Se murisee joskus itsekseen niskakarvat pystyssä ja tuijottaa nurkassa olevaa tuolia, vaikka tuoli olisi tyhjä. Hiiriä ei ole. Joskus aamulla toisella tuolilla olleet sukat ovat lattialla, vaikka emme ole niihin koskeneet. Kuistilta voi kuulua askelääniä, vaikka koko sakki istuisi keittiössä ja kuistilla ei ole ketään. Ja koira tuijottaa kuistille ja heiluttaa häntää. Asialle ei ole löytynyt selitystä. Pistää minut ihmettelemään...


    • niiin3

      Meijän kissalla sama kamerakin paljastaa kaiken mitä ihminen ei voi nähä

    • koirat kuuntelevat!

      Toisinaan näyttää niin kuin koira näkisi aaveen. Kun tarkkaan katsoo, niin koira ei todellakaan näe mitään erikoista, vaan koira kuuntelee. Koiralla on todella hyvä kuulo! Ei aaveita todellakaan ole olemassa.

      • OpenTheDoah

        Hyvin sanottu. Silmät seuraavat kuuloa kohdistaessa. Turha siis kuumotella. Muuta kuin tummiin pukeutunutta murtomiestä...


    • 1661

      Koirat ja muutkin eläimet vaistoavat henkien läsnäolon. Tämä on tunnettu tosiasia.

    • asd6

      enn tiiä, enkä jaksa lukea kaikkia kommentteja, mutta ainakin meidän ns. "suvun omistuksessa olevalla mökillä" , tätini asui siellä hetken johtuen huonosta elämäntilanteesta.. hänellä oli 3kissaa, kissat aina kirsivät yhen nurkan ja maukuivan kovaan ääneen jos olivan nurkan lähellä, en tiiä mikä siinä oli :D

    • Hoy

      Mun kaverin luona on aave se käysen säggyn luona ja se huutaa ja muuta

    • Anonyymi

      Meidän koira juuri tänään haukkui päivällä ulos en oo varma et halusko se ulos mut ikinä se ei oo haukkunu 11min putkeen sen takia että haluaa ulos. Luultiin myös että se haukkuu omalle peilikuvalle vaikka se ei yleensä sitä tee. Kerroin äidille tästä aave jutusta nii senei uskaltanu mennä enää viemää sitä ulos😂 Ite en usko aaveisiin mut tää teoria vois olla hyvinkin totta.

    • Anonyymi

      👀👩‍💻 Olen huomannut. Koira katsoo, jonnekin ja murisee. Asun vanhassa talossa.

    • Anonyymi

      Koirat huomaavat aaveen, niin kuin, herkät ihmiset! 🧚

    • Anonyymi

      Jos on leppoisia aaveita, antakaa niiden olla. 🥰

    • Anonyymi

      Isäni kuoli. Kuukauden ajan koirani murisi hänen tuolilleen. Loppui perunkirjoituksen jälkeen. Eläimet vaistoaa. 👩‍💻

    • Anonyymi

      Kirjasta "Rorwellin avaruusolennon haastattelu" puhutaan tuolla ufo- ketjussa. Siinä teoksessa mm.sivutaan sitä mitä kummitukset ovat, ja siitä jos uskoo, niin pitää alkaa ainakin ymmärtää tämän planeetan olemuksesta, ja eritoten jälleensyntymän ajatusta, eikä kyseenalaistamaan asiaoita toisensa perään ... Kuolleisiin siis VOI OLLA eri tavoin yhteydessä, eikä heitä (kuten muutakaan) pidä ainakaan pelätä :) ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      377
      3498
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      188
      1587
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1297
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      145
      1172
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      835
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      116
      804
    8. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      50
      793
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      789
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    Aihe