Mikä ihme siinä on että tuota .243 haukutaan niin kovasti, mutta kun kysytään ko. kaliiberin omistajalta niin hyvin on toiminut lintumettällä.
Eihän tässä kehtaa ostaa mitään kun .222 ja .223 repii linnun tai sitten ei tapa ja .243 muka ei osu mihinkään tehdaspanoksilla ja .308 ei muka ole hyvä linnustukseen eikä hirvestykseen kun kumpaankin on paremmat kaliiperit.
No haukkukaa nyt sitten linnustukseen 6,5*55 niin päästään siitäkin.
Näiltä näkymin jää ase hankkimatta kun ei ole ostaa kaikkia mahdollisia kaliibereitä ja panoksia kokeiluihin.
.243
9
5087
Vastaukset
- kapoint
Kaikki nuo kaliiperit toimii varmasti metsällä. Itse olen ampunut lintuja 222rem, 243win, 7x 57, 308w. Aina on pudonnut,jos on osunut. Joskus(useinkin) kauaksikin .Silloinen seisojani ne kyllä löysi.Usein täysin kuolleena, jopa 200-400m päästä. Se tehokasta metsästystä... liiankin tehokasta.Kerran 222 repi teereltä toisen täkkälihan. En tiedä mikä tähän vaikutti. Luoti saattoi mennä oksasta poikittain...
Nykyään metsästän ainoastaan haulikolla ja koiralta. Se antaa paljon enemmän... (Nyt siellä moni ajattelee: Taas ne h..tin kanakoiramiehet "elvistelee")
Linturikasta Uutta Vuotta- mehtästäjä
toimii hyvin lintumetällä. osataa vaan oikeenlaiset panokset
- Risukeiton jahtuuta
mehtästäjä kirjoitti:
Aloita suoraan hirvestä,siitä saa enemmän,kantamusta ja käräjillä.
- kaukaakin
mehtästäjä kirjoitti:
Täydellinen osuma, liha hävikki lähes o.
Isoilla ja tehokkailla ei kannata ampua läheltä !!
- Nimetön
Olen aloittanut linnustuksen Winchester m 1895:llä jonka jäkeen seuraavat kaliiperit .222RM, .22-250Rem nykyisin linnustus ja hirviaseena .30-06 Sprg. Näillä nopea luotisilla aseilla ei ole syytä anpua teertä alle 200m, jos matka on n. 100m tai alle ammuttava lintua päähän, tämä onnistuu laadukkaalla ase,kiikari ja patruuna yhdistelmällä. Nykyisin 90%:sti linnustan karhukoiran ja haulikon kannssa. Vanha metsästäjä
Itse metsästän 243:lla latvalintuja joten ampumamatkat ovat yleensäkin aika pitkiä. Koiramiehelle mukavampi kantaa rihlakkoa esim. 222/12
- fotoman1
Ape62 kirjoitti:
Itse metsästän 243:lla latvalintuja joten ampumamatkat ovat yleensäkin aika pitkiä. Koiramiehelle mukavampi kantaa rihlakkoa esim. 222/12
243 win ja kyllä tippuu!
243 on just sopivan kokoinen ja
hyvä, pitkä, suora,loiva lentorata.
Latvastajan ainutlaatuinen ase!
Viime syksynä 3 eri ampujaa samalla 243:sella
ja tulos 8 teertä.
- hirvimies 25
ite metästelen myös 30-06. ja hyvin linnut tippuu ja hirvet kaatuu. Se on melkein kuin "joka paikan höylä" vaikka panoksen lentorata on aika kaareva.
- myös .243:n omistaja
Älä usko kaikenlaisia höpöttäjiä. Ostin Sakon .243:n lähes 50 vuotta sitten. Silloin sai metsästää kanalintuja talvella. Kavereilla oli .222 kaliiperisia.Pakkasella ja tuulella niiden patruunan käynti ei ollut luotettavaa. .243:n täysvaippaluoti ei riko lintua vaikka menee täkästä läpi,Puolivaippaluotia ei kannata käyttää riistalintuihin,jälki on rumaa. Ja .243:n patruuna säilyttää ominaisuutensa pakkasella hyvin. Luodin suorahko lentorata ja patruunan teho tekevät siitä erinomaisen pitkähkön matkan patruunan myös peurajahtiin. Täysvaippaluoti kaliiperista riippumatta ei tuhoa riistaa jos luodin lentorata on esteetön. Latvalintujahtiin kaliiperi on hyvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä521916Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651668Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411347Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2191278Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3381163- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3151075Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271067