.243

Kivväärimies

Mikä ihme siinä on että tuota .243 haukutaan niin kovasti, mutta kun kysytään ko. kaliiberin omistajalta niin hyvin on toiminut lintumettällä.

Eihän tässä kehtaa ostaa mitään kun .222 ja .223 repii linnun tai sitten ei tapa ja .243 muka ei osu mihinkään tehdaspanoksilla ja .308 ei muka ole hyvä linnustukseen eikä hirvestykseen kun kumpaankin on paremmat kaliiperit.

No haukkukaa nyt sitten linnustukseen 6,5*55 niin päästään siitäkin.

Näiltä näkymin jää ase hankkimatta kun ei ole ostaa kaikkia mahdollisia kaliibereitä ja panoksia kokeiluihin.

9

4635

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kapoint

      Kaikki nuo kaliiperit toimii varmasti metsällä. Itse olen ampunut lintuja 222rem, 243win, 7x 57, 308w. Aina on pudonnut,jos on osunut. Joskus(useinkin) kauaksikin .Silloinen seisojani ne kyllä löysi.Usein täysin kuolleena, jopa 200-400m päästä. Se tehokasta metsästystä... liiankin tehokasta.Kerran 222 repi teereltä toisen täkkälihan. En tiedä mikä tähän vaikutti. Luoti saattoi mennä oksasta poikittain...
      Nykyään metsästän ainoastaan haulikolla ja koiralta. Se antaa paljon enemmän... (Nyt siellä moni ajattelee: Taas ne h..tin kanakoiramiehet "elvistelee")

      Linturikasta Uutta Vuotta

      • mehtästäjä

        toimii hyvin lintumetällä. osataa vaan oikeenlaiset panokset


      • Risukeiton jahtuuta
        mehtästäjä kirjoitti:

        toimii hyvin lintumetällä. osataa vaan oikeenlaiset panokset

        Aloita suoraan hirvestä,siitä saa enemmän,kantamusta ja käräjillä.


      • kaukaakin
        mehtästäjä kirjoitti:

        toimii hyvin lintumetällä. osataa vaan oikeenlaiset panokset

        Täydellinen osuma, liha hävikki lähes o.
        Isoilla ja tehokkailla ei kannata ampua läheltä !!


    • Nimetön

      Olen aloittanut linnustuksen Winchester m 1895:llä jonka jäkeen seuraavat kaliiperit .222RM, .22-250Rem nykyisin linnustus ja hirviaseena .30-06 Sprg. Näillä nopea luotisilla aseilla ei ole syytä anpua teertä alle 200m, jos matka on n. 100m tai alle ammuttava lintua päähän, tämä onnistuu laadukkaalla ase,kiikari ja patruuna yhdistelmällä. Nykyisin 90%:sti linnustan karhukoiran ja haulikon kannssa. Vanha metsästäjä

      • Itse metsästän 243:lla latvalintuja joten ampumamatkat ovat yleensäkin aika pitkiä. Koiramiehelle mukavampi kantaa rihlakkoa esim. 222/12


      • fotoman1
        Ape62 kirjoitti:

        Itse metsästän 243:lla latvalintuja joten ampumamatkat ovat yleensäkin aika pitkiä. Koiramiehelle mukavampi kantaa rihlakkoa esim. 222/12

        243 win ja kyllä tippuu!
        243 on just sopivan kokoinen ja
        hyvä, pitkä, suora,loiva lentorata.
        Latvastajan ainutlaatuinen ase!
        Viime syksynä 3 eri ampujaa samalla 243:sella
        ja tulos 8 teertä.


    • hirvimies 25

      ite metästelen myös 30-06. ja hyvin linnut tippuu ja hirvet kaatuu. Se on melkein kuin "joka paikan höylä" vaikka panoksen lentorata on aika kaareva.

    • myös .243:n omistaja

      Älä usko kaikenlaisia höpöttäjiä. Ostin Sakon .243:n lähes 50 vuotta sitten. Silloin sai metsästää kanalintuja talvella. Kavereilla oli .222 kaliiperisia.Pakkasella ja tuulella niiden patruunan käynti ei ollut luotettavaa. .243:n täysvaippaluoti ei riko lintua vaikka menee täkästä läpi,Puolivaippaluotia ei kannata käyttää riistalintuihin,jälki on rumaa. Ja .243:n patruuna säilyttää ominaisuutensa pakkasella hyvin. Luodin suorahko lentorata ja patruunan teho tekevät siitä erinomaisen pitkähkön matkan patruunan myös peurajahtiin. Täysvaippaluoti kaliiperista riippumatta ei tuhoa riistaa jos luodin lentorata on esteetön. Latvalintujahtiin kaliiperi on hyvä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 121
      2843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2612
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2141
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1489
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe