omaa järkeään, on helposti kusetettavissa.
Onko sinulle päässyt käymään niin, että sinulle on kerrottu asioita ja olet päättänyt sokeasti uskoa niihin, vaikka et voi mistään tietää ovatko ne totta vai eivät?
Sinulla ei oikeasti ole mitään tietoa siitä, onko Allahia tai edes Muhammedia koskaan ollut olemassa. Olet vain päättänyt uskoa miehiä, jotka hyötyvät henkilökohtaisesti siitä, että heidän juttujaan uskotaan.
Islamin johtajat ja "oppineet" ovat aina saaneet omaisuutta ja valtaa asemansa avulla. Sillä ei ole mitään merkitystä, onko koko juttu täyttä satua, kunhan rahvas uskoo ja tottelee.
Jos Jumala on olemassa, hän on antanut sinulle järjen, jotta käyttäisit sitä. Hän olisi melkoisen ammattitaidoton jumala, jos antaisi ohjeeksesi vain ikivanhan huonosti kirjoitetun ja vanhentuneen kirjan, jossa neuvotaan sotaretkien saalinjakoa ja orjien kohtelua.
Ihminen joka ei
6
265
Vastaukset
on muutakin.
- siihen
kirjaan ei mahdu läheskään yhtä paljon kuin omaan päähän, ja sinun pääsi ei ole vielä sitä edes tajunnut?
Onko sinulla jotakin muuta siellä päässäsi kuin minulla sillä minä ajattelen ja minulla on oma mieli, mitä sinulla on siellä päässäsi?
KUSTA? - xcvbxcbnxvc
mutta jumala on siitä kirjasta kaukana.
- kehottaa
Siksi Koraani kehottaakin pohtimaan itse.
Esimerkkinä vaikka
52:35 Onko heidät luotu tyhjästä vai ovatko he luojia?
52:36 Tai ovatko he luoneet taivaat ja maan? Ei, heillä ei ole varmuutta.
2:164 Katso, taivasten ja maan järjestyksessä, yön ja päivän vaihtelussa, laivojen purjehtimisessa merellä niiden kuljettaessa sellaista, joka hyödyttää ihmisiä, vedessä, jonka Jumala taivaasta lähettää ja jolla hän elvyttää maan sen horrostilan jälkeen, kaikenlaisten eläinten leviämisessä yli maan, tuulten suunnassa ja pilvien nöyrässä kulussa taivaan ja maan välillä, on totisesti tunnusmerkkejä (Jumalan kaikkivaltiudesta) ihmisille, joilla on ymmärrystä.
3:189 Taivasten ja maan luominen sekä yön ja päivän vaihtelu ovat totisesti tunnusmerkkejä niille, joilla on ymmärrystä,
3:190 jotka muistavat Jumalaa seisoessaan, istuessaan ja maatessaan ja miettivät taivasten ja maan luomista sanoen: »Herra, Sinä et ole luonut tätä turhaan. Kunnia olkoon yksin Sinulle! Säästä meitä Tulen tuskilta!
Ja haastaa sinutkin,
2:23 jos epäilette sitä, mitä Me ilmoitamme palvelijallemme (Muhammedille), niin aikaansaakaa tämän kaltainen kirjoitus ja kutsukaa Jumalan vertaisia todistajia, jos tahdotte pysyä totuudessa;
Ja niin edelleen.- ....
Ihmiset toimivat asioiden tärkeysjärjestyksen mukaisesti. Tärkeät asiat pyritään aina tekemään, mutta vähemmän tärkeät saattavat jäädä tekemättäkin.
Mietipä nyt mitkä asiat ovat Koraanin mukaan tärkeimpiä. Onko se pohtiminen vai jokin muu. Onhan selvästikin niin, että asioiden pohtiminen ei ole islamissa sallittua, jos se johtaa erimielisyyksiin Koraanin tai Muhammedin esimerkin kanssa. Siitä seuraa ruoskimista tai kaulan katkaisu.
Ajatuksen vapautta ei islamissa taida paljon olla, jos asuu muslimimaassa. Suomessa saa horista mitä tahansa muslimitkin, mutta ei se ole islamin ansiosta.
Yhteiskunnan hyvinvointi ja kehitys vaatii ajatuksenvapautta. Siksi se on niin tärkeää. Se tuottaa uutta vaurautta ja rikkautta. Samasta syystä islamilaiset maat ovat takapajuisia.
- myöskään
Sokeasti seurata muita.
2:170 Kun heille sanotaan: »Noudattakaa, mitä Jumala on ilmaissut», he vastaavat: »Ei, me tahdomme noudattaa niitä tapoja, jotka olemme havainneet isillämme olleen.» Entä silloinkin, kun heidän isänsä eivät mitään ymmärtäneet eivätkä olleet oikealla tiellä?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 322223
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle472046- 391852
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3191843- 1091436
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161365Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71298Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101147- 411045
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661036