Pari kysymystä kotieläimistä

Babustis

Haluaisin tietää mikä on islamin uskon kanta kotieläimiin? Onko islaminuskoisilla jokin pyhä eläin? Esimerkiksi kameli? Pidetäänkö kotieläimiä yleensä? Siinä tapauksessa, kumpi olisi parempi vaihtoehto kissa vai koira?

29

1089

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kössönöm

nyt sinä härnäät?

• Babustis

asia oikeasti kiinnostaa. Onhan hinduillakin pyhä lehmä. Mietin myös sitä, että jos harkitsee muslimiksi ryhtymistä, ja omistaa kotieläimen, niin kuinka on sen pitämisen laita?

• ................
      • on samankaltaista puhetta kuin islamin väittäminen rauhan uskonnoksi. Islaamiinhan kuuluu olennaisesti ns. rituaaliteurastus.

• Työmies2 kirjoitti:

on samankaltaista puhetta kuin islamin väittäminen rauhan uskonnoksi. Islaamiinhan kuuluu olennaisesti ns. rituaaliteurastus.

tyypillistä on elävän lihan syönti?? vai miten asia on ratkaistu?

• hyvin,

mutta ihmisistä ei niin väliä, niitä saa räjäytellä kappaleiksi aivan mielin määrin, ei päivää etteikö muslimi-itsemurhapommittajien uroteoista uutisoitaisi.

• Kössönöm
        hyvin, kirjoitti:

mutta ihmisistä ei niin väliä, niitä saa räjäytellä kappaleiksi aivan mielin määrin, ei päivää etteikö muslimi-itsemurhapommittajien uroteoista uutisoitaisi.

kirjoittaa tällä palstalla noin? Ei täällä saa kertoa mitä erään nimeltä mainitsemattoman uskonnon nimissä tehdään.

Varo vaan ettei sinua poisteta nurkkaan häpeämään pariksi viikoksi.

• muslimimaissa
        Kössönöm kirjoitti:

kirjoittaa tällä palstalla noin? Ei täällä saa kertoa mitä erään nimeltä mainitsemattoman uskonnon nimissä tehdään.

Varo vaan ettei sinua poisteta nurkkaan häpeämään pariksi viikoksi.

Olin yli parikymmentä vuotta sitten Riyadissa rakentamassa satamaa suomalaisen työyhteenliittymän kanssa,ja koskaan ei tottunut eläinten paikalliseen kohteluun.Varsinkin koirien kohtelu oli kammottavaa.Kerroin näkemästäni silloisella Maahanmuuttaja-palstalla,mutta sensuuri poisti sen alle aikayksikön,ihme,ettei tullut puumalainen kotikäynnille.Esim.oven väliin kuristuva koira on kammottava näky...Paikallisia nauratti niin.

• pitää kohdella
        hyvin, kirjoitti:

Hyvin. Ei harjoittava muslimi voi olla terroristi.

• Kössönöm
        muslimimaissa kirjoitti:

Olin yli parikymmentä vuotta sitten Riyadissa rakentamassa satamaa suomalaisen työyhteenliittymän kanssa,ja koskaan ei tottunut eläinten paikalliseen kohteluun.Varsinkin koirien kohtelu oli kammottavaa.Kerroin näkemästäni silloisella Maahanmuuttaja-palstalla,mutta sensuuri poisti sen alle aikayksikön,ihme,ettei tullut puumalainen kotikäynnille.Esim.oven väliin kuristuva koira on kammottava näky...Paikallisia nauratti niin.

että islamilaisten mielestä koiria saa kiduttaa? Minä en voi tajuta tuollaista! Miksi he niin tekevät?

• korvapää
        karvapää kirjoitti:

tyypillistä on elävän lihan syönti?? vai miten asia on ratkaistu?

eläimet tainnutetaan ennen teurastusta.
        Siinä se ero.

• Garibp
        Kössönöm kirjoitti:

että islamilaisten mielestä koiria saa kiduttaa? Minä en voi tajuta tuollaista! Miksi he niin tekevät?

>>että islamilaisten mielestä koiria saa kiduttaa? Minä en voi tajuta tuollaista! Miksi he niin tekevät?

• Kössönöm
        Garibp kirjoitti:

>>että islamilaisten mielestä koiria saa kiduttaa? Minä en voi tajuta tuollaista! Miksi he niin tekevät?

yhtään mitään, vastasin vain edelliselle kysyjälle.

• Kössönöm kirjoitti:

yhtään mitään, vastasin vain edelliselle kysyjälle.

...mitään yleistystä sisältynyt....

"Ihanko totta
        Kirjoittanut: Kössönöm 30.12.2007 klo 20.44

että islamilaisten mielestä koiria saa kiduttaa? Minä en voi tajuta tuollaista! Miksi he niin tekevät?"

Se vain näyttää yleistysyritykseltä.

• Kössönöm
        Aabra-ham kirjoitti:

...mitään yleistystä sisältynyt....

"Ihanko totta

että islamilaisten mielestä koiria saa kiduttaa? Minä en voi tajuta tuollaista! Miksi he niin tekevät?"

Se vain näyttää yleistysyritykseltä.

niin vastasin vain edellisen kirjoittajan kommenttiin. Mikä sinua vaivaa? Puhuisit asiasta etkä sen vierestä!

• Kössönöm kirjoitti:

niin vastasin vain edellisen kirjoittajan kommenttiin. Mikä sinua vaivaa? Puhuisit asiasta etkä sen vierestä!

...että vastasit edellisen kirjoittajan kommenttiin.

Mutta oletko rehellisesti sitä mieltä, että tähän vastaukseesi ei sisältynyt yleistystä?

"Ihanko totta

Kuten totesin, se näyttää kovasti yritykseltä yleistää.

• sinun kirjoituksesi
        Aabra-ham kirjoitti:

...että vastasit edellisen kirjoittajan kommenttiin.

Mutta oletko rehellisesti sitä mieltä, että tähän vastaukseesi ei sisältynyt yleistystä?

"Ihanko totta

Kuten totesin, se näyttää kovasti yritykseltä yleistää.

eivät sisällä mitään asiaa, kunhan päätäsi auot. Jos sinulla on jotain sanottavaa islamista niin sano, äläkä jankuta tuollaisia lapsellisia typeryyksiä. Ei tätä palstaa tajua enää kukaan muu kuin sinä ja submitter. Jääkää kaksin minun puolestani.

• sinun kirjoituksesi kirjoitti:

eivät sisällä mitään asiaa, kunhan päätäsi auot. Jos sinulla on jotain sanottavaa islamista niin sano, äläkä jankuta tuollaisia lapsellisia typeryyksiä. Ei tätä palstaa tajua enää kukaan muu kuin sinä ja submitter. Jääkää kaksin minun puolestani.

...rehellistä vastausta.

Ymmärrän.

• mistään mitään
        Aabra-ham kirjoitti:

...rehellistä vastausta.

Ymmärrän.

kunhan kiusaat ihmisiä täällä. Mikä sinun ongelmasi on?

• mistään mitään kirjoitti:

kunhan kiusaat ihmisiä täällä. Mikä sinun ongelmasi on?

...eikä vieläkään rehellistä vastausta.

Sisältääkö tämä viesti yrityksen yleistää vai ei?

"Kirjoittanut: Kössönöm 30.12.2007 klo 20.44

• sauli1
        Aabra-ham kirjoitti:

kuten että kirjoittajat ovat natseja jne..
        Enkä tajua edelleenkään eläinten kidutusta.
        Olen vieraillut muutamissa "muslimi"maissa ja kyllä eläinten kohtelu on järkyttävää!!
        Mutta sillähän ei ole väliä Aapolle,tärkeintä on saivarrella onko yleistystä,vihanlietsontaa yms.
        väitteitä mitä ilman et osaa lausettakaan kirjoittaa.

• Eihän?
        Aabra-ham kirjoitti:

>Kiemurtelua ja väistelyä...eikä vieläkään rehellistä vastausta.>

nimim. Kössönömillä näyttäisi siis arviosi perusteella olevan lähtökohdat kunnossa kovapintaiseksi humanistiksi. Vielä kun kehittäisi taitoa missä faktat väistyvät mielikuvituksen tieltä tarvittaessa.
        Errare Hemanus est.

• sauli1 kirjoitti:

kuten että kirjoittajat ovat natseja jne..
        Enkä tajua edelleenkään eläinten kidutusta.
        Olen vieraillut muutamissa "muslimi"maissa ja kyllä eläinten kohtelu on järkyttävää!!
        Mutta sillähän ei ole väliä Aapolle,tärkeintä on saivarrella onko yleistystä,vihanlietsontaa yms.
        väitteitä mitä ilman et osaa lausettakaan kirjoittaa.

...että kirjoittajat ovat natseja. Joten kirjoitit taas kerran potaskaa.

Sen sijaan ainakin olen sanonut, että jotkut palstan kirjoittajat harrastavat samanlaista kansanryhmää vastaan kohdistuvaa vihanlietsontaa kuin natsit. Kuten esimerkiksi sinä. Ja sinä ja muutamat muut palstalle rasistisia viestejä kirjoittelevat ette ole kirjoittajat ylipäätään, ette myöskään ole kansanryhmä, ette suomalaiset, ette kristityt - olette vain jotkut kirjoittajat.

Selkisikö ero? Tuskin, mikäli aiemman perusteella voidaan ymärryskyvystä jotain päätellä.

PS.
        Eläinrääkkäystä olen nähnyt Suomessa, Italiassa, Kreikassa ja Ranskassa. Se on järkyttävää, mutta silti en yritä leimat suomalaisia, italialaisia, ranskalaisia, kreikkalaisia eläinrääkkääjiksi kansallisuutensa tai edes uskontojensa perusteella.

Mutta lienee tämäkin liian vaikeaa ymmärtää.

• Eihän?
        Aabra-ham kirjoitti:

...että kirjoittajat ovat natseja. Joten kirjoitit taas kerran potaskaa.

Sen sijaan ainakin olen sanonut, että jotkut palstan kirjoittajat harrastavat samanlaista kansanryhmää vastaan kohdistuvaa vihanlietsontaa kuin natsit. Kuten esimerkiksi sinä. Ja sinä ja muutamat muut palstalle rasistisia viestejä kirjoittelevat ette ole kirjoittajat ylipäätään, ette myöskään ole kansanryhmä, ette suomalaiset, ette kristityt - olette vain jotkut kirjoittajat.

Selkisikö ero? Tuskin, mikäli aiemman perusteella voidaan ymärryskyvystä jotain päätellä.

PS.
        Eläinrääkkäystä olen nähnyt Suomessa, Italiassa, Kreikassa ja Ranskassa. Se on järkyttävää, mutta silti en yritä leimat suomalaisia, italialaisia, ranskalaisia, kreikkalaisia eläinrääkkääjiksi kansallisuutensa tai edes uskontojensa perusteella.

Mutta lienee tämäkin liian vaikeaa ymmärtää.

>...että kirjoittajat ovat natseja. Joten kirjoitit taas kerran potaskaa.

Sen sijaan ainakin olen sanonut, että jotkut palstan kirjoittajat harrastavat samanlaista kansanryhmää vastaan kohdistuvaa vihanlietsontaa kuin natsit. Kuten esimerkiksi sinä.>

Tuo ajatusmalli on SAMANLAISTA, SAMANTYYPPISTÄ (en sanonut samaa) kuin mitä taistolaiset aikanaan käyttivät. Eli kohdetta halveerataan jollain yleisesti epämiellyttäväksi koetulla termillä, mutta pyritään säilyttämään solvaajan laillinen asema lisäämällä termin eteen sana "kuin" tai "samanlaista". Ei uutta auringon alla.

Sinänsä hauska tuo "ei teitä kukaan" - monikon käyttö, ikäänkuin edustaisit isompaa ryhmää kuin itseäsi.

• Aabr.
        Eihän? kirjoitti:

>...että kirjoittajat ovat natseja. Joten kirjoitit taas kerran potaskaa.

Sen sijaan ainakin olen sanonut, että jotkut palstan kirjoittajat harrastavat samanlaista kansanryhmää vastaan kohdistuvaa vihanlietsontaa kuin natsit. Kuten esimerkiksi sinä.>

Tuo ajatusmalli on SAMANLAISTA, SAMANTYYPPISTÄ (en sanonut samaa) kuin mitä taistolaiset aikanaan käyttivät. Eli kohdetta halveerataan jollain yleisesti epämiellyttäväksi koetulla termillä, mutta pyritään säilyttämään solvaajan laillinen asema lisäämällä termin eteen sana "kuin" tai "samanlaista". Ei uutta auringon alla.

Sinänsä hauska tuo "ei teitä kukaan" - monikon käyttö, ikäänkuin edustaisit isompaa ryhmää kuin itseäsi.

Terv.

• Eihän? kirjoitti:

>Kiemurtelua ja väistelyä...eikä vieläkään rehellistä vastausta.>

nimim. Kössönömillä näyttäisi siis arviosi perusteella olevan lähtökohdat kunnossa kovapintaiseksi humanistiksi. Vielä kun kehittäisi taitoa missä faktat väistyvät mielikuvituksen tieltä tarvittaessa.
        Errare Hemanus est.

...ovat ko. nimimerkillä mielestäsi kunnossa ja vastaavat selvännäkijäsi humanismille asettamia vaatimuksia. Lisätaitoja voinet hänelle opettaa.

• sunnyriver

Koira on tosiaan muslimille saastainen eläin. Sen lähellekään ei mennä, ei anneta sen haistella
      housun lahkeita tai ei mennä taloon sisälle, jos siellä on jonkun iki-ihana hauva hyppimässä heti ovella päälle.
      Kysymys on tabusäännöstä, ei sen enemmästä, mutta sitä olisi hyvä kunnioittaa jokapäiväisessä elämässä.
      En minäkään kristittynä pitäisi siitä, jos joku hilaisi iki-ihanan käärmeensä kiemurtelemaan käteni ympäri.
      Mutta ihan totta, joskus puistatutti, kun Mellunmäen metroasemalla muslimibussikuski tuli autosta ajotauolle muutamaksi minuutiksi jalottelemaan ja joku iki-ihana kaunotar ohimennessään laski koiransa nuuskimaan bussikuskia.
      Mies kielsi ihan kohteliaasti, selitti, että ei halua koiran pyörivän lahkeissaan. Siitäkös kaunotar sai lisää vettä myllyynsä, kun ei lemmikkiä ymmärretä.
      Eli oltakoon islamista mitä mieltä tahansa,
      ihmisoikeudet meillä kullakin on, kenenkään ei tarvitse olla koirien nuoltavana ja nuuskittavana tahtomattaan!

• korvapää

sitten yleensä pitää koiria jos ne kerran niitten
        mielestä on saastaisia eläimiä?

• eivät ole
        korvapää kirjoitti:

sitten yleensä pitää koiria jos ne kerran niitten
        mielestä on saastaisia eläimiä?

yhdestä puusta veistettyjä. Heitä on joka sorttia kuten muitakin ihmisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      26
      2446
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2076
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      121
      1732
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      45
      1557
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1497
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1075
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      123
      1044
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      975
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      967
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      949
    Aihe