Milloin Marokossa on turistikausi pahimmillaan? Matkatoimistosta sanottiin, että nyt joulu-tammikuussa, mutta onko noin? Eikös siellä oo kylmin aika vuodesta nyt?
Milloin turistikausi?
4
1291
Vastaukset
- iwii
Matkatoimistot Suomessa tekevät matkoja Marokkoon alkutalvesta huhtikuun alkuun (?) saakka. Marokossa on tosiaan talvikausi silloin, lämmintä "vain" noin parikymmentä eli ihanteellisen suomalaisen kesäpäivän tasoa.
Itse olin Agadirissa joulukuun puolessa välissä. Kaikista kolmesta matkatoimistosta (Finnmatkat, Tjäreborg, Aurinkomatkat) oli reippaasti porukkaa reissussa, mutta ei se näkynyt minään suomalaisten tungoksena Agadirin kaduilla - hotellissammekin oli aika hiljaista, ei tosin autiota, siitä piti saksalaiset turistit huolta. :)
Itse valitettavasti siitä turistikaudesta pahimmillaan ei minulla ole aavistusta - tämä tieto vain suomalaisten matkatoimistomatkojen osalta.
Hauskaa vuodenvaihdetta!
ps. Eikä siis kannata kovin kirjaimellisesti sitä kylmyysasiaa ottaa, ei siellä meidän suomalaisten mielestä varmasti kylmä ole, hieman ehkä öisin - ellei sitten oikeasti halua lomailla 30 asteen lämmössä varjossa. :D- vastauksesta
Tuosta lämmöstä. Aika hassua, kun matkatoimistojen mukaan siellä on nyt jotain 18 astetta, mutta tulevan hotellimme sivuilla siellä on viime päivnä ollut 25 ja 26 astetta :D No joo, ehkä vaan jännittää matka niin, että panikoi tuosta säästä. Eiköhän siellä näkemistä ja tekemistä riitä, vaikka lunta tulis.
- iwii
vastauksesta kirjoitti:
Tuosta lämmöstä. Aika hassua, kun matkatoimistojen mukaan siellä on nyt jotain 18 astetta, mutta tulevan hotellimme sivuilla siellä on viime päivnä ollut 25 ja 26 astetta :D No joo, ehkä vaan jännittää matka niin, että panikoi tuosta säästä. Eiköhän siellä näkemistä ja tekemistä riitä, vaikka lunta tulis.
Turhaan panikoit lämpötiloista, tarkenet varmasti! Kuulostaa siltä, että panikoit samoin kuin minä ennen reissua. Turhaanpa stressasin... niin kylmää ei ollut kertaakaan, ettei olisi tämmönen suomalaiseen kesään tottunut viihtynyt. :) Ja nuo lämpötilathan ovat sitten tietty pitkältikin varjolukemia, meillä oli parina päivänä varjossa 23, mutta auringossa ei-tuulisina hetkinä kohosi jopa lähelle neljääkymmentä. Pilvistä tai puolipilvistä siellä voi välillä kyllä olla, mutta uskoisin tosiaan, että kaikki menee kelienkin suhteen hyvin (sillä jos kovastikin tuulee, se on lämmintä tuulta eikä sellaista kylmää vihmovaa mihin olemme Suomessa tottuneet).
Ohessa linkki sääsivuihin, nyt kertoo Marrakechin kelistä, joka usein hieman viileämpi kuin etelämpänä esim. Agadirissa. Kartan pallukoista klikkaamalla näkee muiden kaupunkien ajantasaisia säätietoja.
http://fi.allmetsat.com/metar-taf/marokko.php?icao=GMMX - tyttö878
iwii kirjoitti:
Turhaan panikoit lämpötiloista, tarkenet varmasti! Kuulostaa siltä, että panikoit samoin kuin minä ennen reissua. Turhaanpa stressasin... niin kylmää ei ollut kertaakaan, ettei olisi tämmönen suomalaiseen kesään tottunut viihtynyt. :) Ja nuo lämpötilathan ovat sitten tietty pitkältikin varjolukemia, meillä oli parina päivänä varjossa 23, mutta auringossa ei-tuulisina hetkinä kohosi jopa lähelle neljääkymmentä. Pilvistä tai puolipilvistä siellä voi välillä kyllä olla, mutta uskoisin tosiaan, että kaikki menee kelienkin suhteen hyvin (sillä jos kovastikin tuulee, se on lämmintä tuulta eikä sellaista kylmää vihmovaa mihin olemme Suomessa tottuneet).
Ohessa linkki sääsivuihin, nyt kertoo Marrakechin kelistä, joka usein hieman viileämpi kuin etelämpänä esim. Agadirissa. Kartan pallukoista klikkaamalla näkee muiden kaupunkien ajantasaisia säätietoja.
http://fi.allmetsat.com/metar-taf/marokko.php?icao=GMMXJoo voin kans kertoa että turhaa panikoit säästä ;) kun on tottunut näihin suomen viimoihin niin se lämpö mikä Agadirissa huokuu on taivaallista :D Välillä tuntu jopa että turhan lämmintä,olimme matkalla tuossa joulukuun alussa! Elikkä hyvää matkaa teille :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005368640Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5369824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?92225Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1631222Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17866Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40774Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57752Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?71738- 46725
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36657