Milloin Marokossa on turistikausi pahimmillaan? Matkatoimistosta sanottiin, että nyt joulu-tammikuussa, mutta onko noin? Eikös siellä oo kylmin aika vuodesta nyt?
Milloin turistikausi?
4
1319
Vastaukset
- iwii
Matkatoimistot Suomessa tekevät matkoja Marokkoon alkutalvesta huhtikuun alkuun (?) saakka. Marokossa on tosiaan talvikausi silloin, lämmintä "vain" noin parikymmentä eli ihanteellisen suomalaisen kesäpäivän tasoa.
Itse olin Agadirissa joulukuun puolessa välissä. Kaikista kolmesta matkatoimistosta (Finnmatkat, Tjäreborg, Aurinkomatkat) oli reippaasti porukkaa reissussa, mutta ei se näkynyt minään suomalaisten tungoksena Agadirin kaduilla - hotellissammekin oli aika hiljaista, ei tosin autiota, siitä piti saksalaiset turistit huolta. :)
Itse valitettavasti siitä turistikaudesta pahimmillaan ei minulla ole aavistusta - tämä tieto vain suomalaisten matkatoimistomatkojen osalta.
Hauskaa vuodenvaihdetta!
ps. Eikä siis kannata kovin kirjaimellisesti sitä kylmyysasiaa ottaa, ei siellä meidän suomalaisten mielestä varmasti kylmä ole, hieman ehkä öisin - ellei sitten oikeasti halua lomailla 30 asteen lämmössä varjossa. :D- vastauksesta
Tuosta lämmöstä. Aika hassua, kun matkatoimistojen mukaan siellä on nyt jotain 18 astetta, mutta tulevan hotellimme sivuilla siellä on viime päivnä ollut 25 ja 26 astetta :D No joo, ehkä vaan jännittää matka niin, että panikoi tuosta säästä. Eiköhän siellä näkemistä ja tekemistä riitä, vaikka lunta tulis.
- iwii
vastauksesta kirjoitti:
Tuosta lämmöstä. Aika hassua, kun matkatoimistojen mukaan siellä on nyt jotain 18 astetta, mutta tulevan hotellimme sivuilla siellä on viime päivnä ollut 25 ja 26 astetta :D No joo, ehkä vaan jännittää matka niin, että panikoi tuosta säästä. Eiköhän siellä näkemistä ja tekemistä riitä, vaikka lunta tulis.
Turhaan panikoit lämpötiloista, tarkenet varmasti! Kuulostaa siltä, että panikoit samoin kuin minä ennen reissua. Turhaanpa stressasin... niin kylmää ei ollut kertaakaan, ettei olisi tämmönen suomalaiseen kesään tottunut viihtynyt. :) Ja nuo lämpötilathan ovat sitten tietty pitkältikin varjolukemia, meillä oli parina päivänä varjossa 23, mutta auringossa ei-tuulisina hetkinä kohosi jopa lähelle neljääkymmentä. Pilvistä tai puolipilvistä siellä voi välillä kyllä olla, mutta uskoisin tosiaan, että kaikki menee kelienkin suhteen hyvin (sillä jos kovastikin tuulee, se on lämmintä tuulta eikä sellaista kylmää vihmovaa mihin olemme Suomessa tottuneet).
Ohessa linkki sääsivuihin, nyt kertoo Marrakechin kelistä, joka usein hieman viileämpi kuin etelämpänä esim. Agadirissa. Kartan pallukoista klikkaamalla näkee muiden kaupunkien ajantasaisia säätietoja.
http://fi.allmetsat.com/metar-taf/marokko.php?icao=GMMX - tyttö878
iwii kirjoitti:
Turhaan panikoit lämpötiloista, tarkenet varmasti! Kuulostaa siltä, että panikoit samoin kuin minä ennen reissua. Turhaanpa stressasin... niin kylmää ei ollut kertaakaan, ettei olisi tämmönen suomalaiseen kesään tottunut viihtynyt. :) Ja nuo lämpötilathan ovat sitten tietty pitkältikin varjolukemia, meillä oli parina päivänä varjossa 23, mutta auringossa ei-tuulisina hetkinä kohosi jopa lähelle neljääkymmentä. Pilvistä tai puolipilvistä siellä voi välillä kyllä olla, mutta uskoisin tosiaan, että kaikki menee kelienkin suhteen hyvin (sillä jos kovastikin tuulee, se on lämmintä tuulta eikä sellaista kylmää vihmovaa mihin olemme Suomessa tottuneet).
Ohessa linkki sääsivuihin, nyt kertoo Marrakechin kelistä, joka usein hieman viileämpi kuin etelämpänä esim. Agadirissa. Kartan pallukoista klikkaamalla näkee muiden kaupunkien ajantasaisia säätietoja.
http://fi.allmetsat.com/metar-taf/marokko.php?icao=GMMXJoo voin kans kertoa että turhaa panikoit säästä ;) kun on tottunut näihin suomen viimoihin niin se lämpö mikä Agadirissa huokuu on taivaallista :D Välillä tuntu jopa että turhan lämmintä,olimme matkalla tuossa joulukuun alussa! Elikkä hyvää matkaa teille :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1217286Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden5045439Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1513355Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2162651Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t502358Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681298Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431292En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771262Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111179- 1111153