KASVATUSTIETEET/SOSIAALI-ALA

crazydancer1812

tilanteeni on siis tama..
mulla on opiskelupaikka odottamassa yleiseen kasvatustieteseen. keksin sitten tassa, etta mua kiinnostas ihan hirveesti tulevaisuudessa tyoskennella esim.ensi-ja turvakodeissa ym. mietin sitten, etta voinko jotenkin yhdistaa kasvatustieteen opintoihini naita sosiaali-alan opintoja, ja oisko mulla mahdolisuus edes tyollistya esim.turvakotiin kasvatustieteen maisterina? ja etta onko tosiaan mahdollista yhistaa tuohon tutkintoon myos sosiaalipuolen opintoja.

oisin tosi kiitollinen kommenteista!

1

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YTM, sosiaalityöntekijä

      työskentelee yleensä sosiaali- ja terveysalan koulutuksen saaneita ihmisiä ns. ohjaajina eli ovat mm. sosionomi AMK, aiemmin olemassa olleen sosiaalikasvattajan koulutuksen tai sairaanhoitajan koulutuksen saaneita. Lisäks on joitakin psykologeja ja sosiaalityöntekijöitä, jotka ovat siis maistereita. Käytännössä jos haluat ensi- ja turvakoteihin töihin, et KM:n papereilla mitään tee (= et täytä kelpoisuusehtoja sillä tutkinnolla) jos et ole myös psykologi tai sosiaalityöntekijä. Useissa yliopistoissa voi opiskella myös sivuaineena psykologiaa ja sosiaalityötä. Jos haluat näihin ammatteihin pätevyyden, tulee sinun käytännössä suorittaa syventävät opinnot esim. ns. aineopinnot (ennen cumu) ei riitä. Ja useinpa vielä sivuaineopiskelijat eivät käy ihan samoja kurssejaakaan, koska etusija pääaineopiskelijolla eikä osalle kursseista oteta sivuaineopiskelijoita eli pakko mennä pääsykokeisiin. Mieti siis, mitä olet valitsemassa ja millaisiin töihin haluat. Toki voit tehdä niinkin, että haetkin opiskelemaan sosiaalityötä ja tee kasvatustieteitä sivuaineena vaikka sitten syventäviä myöten. Terveisin YTM, sosiaalityöntekijä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe