Pohjois-amerikan maaseutua, missä?

Matkalla ympäri maailmaa...

Moikka,

Missä on pohjois-Amerikan maaseutua? Kaipailisin maaseutupaikkojen nimiä ja maaseutu "kylien" nimiä. Onko jossain päin nettiä karttaa Pohjois-Amerikasta?

8

1717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on niitä

      johon on aika vaikea vastata, sillä Amerikka on ISO maa ja sitä maaseutua on ihan joka puolella. Käytännössä maaseutu alkaa kun mennään isoista kaupungeista ja asutuskeskuksista pois. Toisaalta taas sitä maaseutua voi olla jo keskellä isoja asutuskeskuksia. Mitä tarkoitat sillä maaseudulla? Viljelyksiä? Karjaa laitumilla? Asumatonta, koskematonta seutua? Jos ajat vaikka Texasissa valtateiden ulkopuolella, pitkin pieniä teitä, niin olet käytännössä maaseudulla koko ajan. Tottahan sitä valtateitäkin ajaessa näkee maaseutua, mutta kun lähtee niiden ulkopuolelle ajelemaan niin näkee pieniä paikkakuntia ja maaseutuelämää.

    • poiuypoiuy

      on myös vähän turhan laaja. Tarkoitatko nyt Yhdysvaltoja vai Kanadaa vai molempia?

      • Matkalla ympäri maailmaa...

        Tarkoitan maaseudulla lähinnä laidunta karjaa. Lähettyvillä saisi myös olla joku kyläpahanen, jossa ruokakauppa ja jonkun näköinen hostelli, jos nyt toivomaan lähdetään. Tärkeintä olisi kumminkin saada tietää muutamia paikkoja, josta löytyy karjaa ja laidunta :)


      • Matkalla ympäri maailmaa...
        Matkalla ympäri maailmaa... kirjoitti:

        Tarkoitan maaseudulla lähinnä laidunta karjaa. Lähettyvillä saisi myös olla joku kyläpahanen, jossa ruokakauppa ja jonkun näköinen hostelli, jos nyt toivomaan lähdetään. Tärkeintä olisi kumminkin saada tietää muutamia paikkoja, josta löytyy karjaa ja laidunta :)

        Ai niin ja tarkoitan lähinnä Amerikkaa, mutta myös Kanadan paikat otetaan riemulla vastaan :)


      • matkaajat
        Matkalla ympäri maailmaa... kirjoitti:

        Ai niin ja tarkoitan lähinnä Amerikkaa, mutta myös Kanadan paikat otetaan riemulla vastaan :)

        Karjaa on kaikkialla pohjoisamerikan maaseudulla.
        No ei nyt ihan. Parhaiten löydät karjaa pelloilta kesällä, varsinkin keski-Floridassa. Myös Wisconsinissa on paljon lypsykarjoja. Karjoja on lukumääränä suhteellisen vähän, mutta tiloilla oleva eläinmäärä on sadoissa ja tuhansissa. Suomessa puhutaan kymmenistä.

        Hae googlesta esim. "us dairy farms"

        tai

        http://www.superpages.com/yellowpages/C-Farms & Ranches/S-PA/T-Gettysburg/


      • rebel yell
        matkaajat kirjoitti:

        Karjaa on kaikkialla pohjoisamerikan maaseudulla.
        No ei nyt ihan. Parhaiten löydät karjaa pelloilta kesällä, varsinkin keski-Floridassa. Myös Wisconsinissa on paljon lypsykarjoja. Karjoja on lukumääränä suhteellisen vähän, mutta tiloilla oleva eläinmäärä on sadoissa ja tuhansissa. Suomessa puhutaan kymmenistä.

        Hae googlesta esim. "us dairy farms"

        tai

        http://www.superpages.com/yellowpages/C-Farms & Ranches/S-PA/T-Gettysburg/

        Kaunein maaseutu löytyy varmasti etelävalloista.
        Akseli Georgia-Alabama-Lousina-Missisippi tarjoavat varmasti valikoimia. Kylien nimiä en osaa sen kummemmin nimetä. Florida tarjoaa myös paljon maaseutua mutta unohda Miamit ja Orlandot, pohjois-Florida tai Orlandon lähistö tarjoaa hiljaista ja rauhallista aitoa etelää.


    • Ruuhkakivi

      yleensä kaupunkien välissä...ihan oikeesti me nähdään sitä ajellessa joka päivä...www.usvaaputkeen.com

    • Itse vuorilla asuva

      Etsitkö maanviljely- ja karjankasvatusalueita vai mitä?
      Itse olen aivan 'hulluna' vuoristoihin, joissa voin tehdä vaellusretkiä, piknikkejä, koskenlaskua tai vain ihailla upeita maisemia. Jos sellainen kiinnostaa, googleta vaikka 'matka Coloradoon'.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      149
      1476
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1225
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      176
      976
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      30
      925
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      178
      832
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      56
      785
    7. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      766
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      753
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      37
      656
    10. Upea nainen

      Olet upea nainen. Sinulle
      Ikävä
      31
      622
    Aihe