Vaimon elättäminen

naisten sauma

Tarvitseeko muslimimiehen elättää vaimonsa Koraanin mukaan?
Saako vaimo ollenkaan taskurahaa?
Mitä vaimo ei saa ostaa miehen antamilla rahoilla?
Kuinka paljon vaimon elättäminen Suomessa maksaa keskimäärin?
Saako Koraanin mukaan vaimo elättää muslimi miestä?

6

821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ................

      Kyllä miehen pitää elättää perhe.
      Vaimon rahat ovat hänen kokonaan, käyttää mihin haluaa ja tietysti voi pyytää miestä ostamaan mitä kotiin tarvitaan.
      Keskimäärää ei ole, jokainenhan asuu miten ja missä asuu.

      Vaimon kohtelusta video
      http://video.google.com/videoplay?docid=-974915612958558493

      Miehen pitää tehdä myös kotitöitä Profeetan esimerkin mukaan jne.

    • Ennen lauantaita tulee perj...

      Miehen velvollisuus on antaa vaimolle litra viljaa paivassa (tai jo ei ole varakas sitten vahintaan puoli litraa). Miehen tulee myos kustantaa viljan jauhaminen jauhoksi ja paistaminen leivaksi. Lisaksi miehen tulee hankkia muut valttamattomat elintarvikkeet jotka asuinpaikan mukaan ovat tavanomaisia lisukkeita leivan kanssa. Jos mies ja vaimo keskenaan sopivat, voi mies antaa naiden elintarvikkeiden sijasta vastaavan muun kompensaation.

      Miehen tulee myos hankkia valttamattomat pesuaineet. Tama ei kuitenkaan koske kosmetiikkaa tai muita kauneudenhoitotarpeita.

      Jokaista vuodenaikaa varten vuodenajan alussa miehen tulee jarjestaa vaimolle vaatetus. Jos vaatteet kuitenkin kuluvat tuon vuodenajan kuluessa, ei miehella ole velvollisuutta hankkia uusia.

      Lisaksi miehen tulle tarjota vaimolle asumus.

      Asumisen taso maaraytyy vaimon mukaan ja tulee vastata vaimon taustaa, kun taas vaatetuksen taso maaraytyy miehen taustan mukaan.

      Kaikki nama velvollisuudet ovat voimassa vain ja ainoastaan silloin kun vaimo antaa itsensa kokonaan miehelleen, joka tarkoittaa etta mies voi nauttia vaimostaan ja etta vaimo ei kieltaydy seksista minaan aikana paivalla tai yolla.

      Tama vapaasti kaannettyna sharia laista.

      • tarjolla..

        Mistä tuommoinen?


      • Ennen lauantaita tulee perj...
        tarjolla.. kirjoitti:

        Mistä tuommoinen?

        Nama ovat Ahmad ibn Naqib al-Misri:n klassisesta Sharia lain oppaasta. Alkuperaisteos on arabiaksi, mutta siita on olemassa versio jossa on rinnakkain arabiankieliset ja englanninkieliset selitykset. Katso ISBN-10: 0915957728 / ISBN-13: 978-0915957729


    • seurannut

      Kyllä, muslimimiehen pitää elättää vaimonsa ja perheensä. Vaimon työhön takaisin meno on itse asiassa miehelle "huono juttu". Itse asiassa kuultuna: Miehen tulee taata perheelle sellainen tulotaso, ettei Äidin tarvitse palata töihin. Perheessämme on 2 kpl käännynnäisiä Muslimeita, joten asia on hyvinkin selvillä. Onneksi emme asu Suomessa.. ja itse yritämme selvitä siitä, miten saamme lapsenlapset täysjärkisinä läpi muslimi vai kristitty rumban. Aika näyttää. Meillä ainakaan ei ole mitään painetta meidän uskonnon suuntaan, toivon vaan, etteivat he sulje meita ulos jossain vaiheessa?

    • saudi vaimo

      olen saudin kanssa naimisissa ja meillä mies elättää minut, vaikka itse tylskentelee saudeissa suurimman osan vuodesta.

      itse olen täällä koska edellisestä liitosta minulla on 2lasta, enkä heitä halua viedä vieraaseen maahan..lomilla käydään siellä toki.

      mieheni maksaa suomen asunnon vuokrani( riyadhissa omaa taloamme) sekä ruokamenoni. Käyn työssä ja oman palkkani saan pitää itse ja käyttää mihin haluan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1980
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1539
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      140
      1397
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1250
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1067
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      992
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      120
      968
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      957
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      49
      787
    Aihe