Hotel da Luz

Phoebs81

Suunnittelemme matkaa Kap Verdeen, Santa Mariaan ja hotellina olisi esitteen mukaan 'vaatimaton' hotelli da Luz. Olisiko kenelläkään kokemuksia ko. paikasta tai hotellista? Riittääkö kahdeksi viikoksi muutakin tekemistä kuin rannalla löhöily? Aikaisemmin on reissattu mm. Gambiassa,josta pidin kovasti...

5

1896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T73

      Vietin viikon kyseisessä hotelissa ystäväni
      kanssa marraskuussa. Hotelli on todellakin
      vaatimaton mutta jos ei kaipaa ylellisyytä
      niin on aivan riittävä. Henkilökunta oli ystävällistä ja osasi kohtalaisesti englantia.
      Ranta ja meri ovat Kap Verdellä aivan ykkös asia. Tekemistä siellä ei paljon ole jos ei halua kokeilla esim surffausta. Ihmiset ovat ylipäätään ystävällisiä, meidät tosin yritettiin ryöstää. Älkää liikkuko yksin!

      • Priorin

        olen lähdössä lokakuussa 2008 Hotel Da Luz.Olen varannut puolihoidon.Olikohan siellä aamiainen/päivällinen noutopöydästä?Tuleekohan siellä mahatautia?Saiko hotellista rantapyyhkeet? Rantatuolit tietysti maksulliset?Harmittaa,kun joudun lähtemään yksin.Ystäväni,perui matkansa netti-palutteiden takia.Minä rohkea Suomalainen,en välitä toisten negatiivisistä palautteista,lähden itse kokemaan ja näkemään.En ole ennenkään elänyt toisten mielipiteiden mukaan,mulla on oma maku.Harmittaa siitä huolimatta lähteä reissuun yksin.


      • Höhömm
        Priorin kirjoitti:

        olen lähdössä lokakuussa 2008 Hotel Da Luz.Olen varannut puolihoidon.Olikohan siellä aamiainen/päivällinen noutopöydästä?Tuleekohan siellä mahatautia?Saiko hotellista rantapyyhkeet? Rantatuolit tietysti maksulliset?Harmittaa,kun joudun lähtemään yksin.Ystäväni,perui matkansa netti-palutteiden takia.Minä rohkea Suomalainen,en välitä toisten negatiivisistä palautteista,lähden itse kokemaan ja näkemään.En ole ennenkään elänyt toisten mielipiteiden mukaan,mulla on oma maku.Harmittaa siitä huolimatta lähteä reissuun yksin.

        Aamiainen oli ainakin noutopöydästä mutta en tiedä päivällisestä, koska en itse ollut. Mahantaudin voi saada samanlaisella tavalla kuin muissa maissa, esim. kanaa syödessä, mutta rokotteet olisivat hyvät.
        Kylppärissä oli vähän vaatimattomat pyyhket, ei ehkä kannata ottaa rannalle, mutta altaalle ne ovat hyviä.
        Kyllä, luulisin että kaikki rantatuolit ovat maksuillisia. Voin suositella että kannattaa käydä ainakin Odjo'D Aqua hotellin viereisellä rannalla. Siellä yksi rantatuoli maksoi 1 euron, ja aurinkovarjo 5 euroa, ja ne sai pitää koko päivän.
        Harmillista että joudut menemään yksin :(


    • Hiukset

      Moikka!Olitteko lomalla Kap Verdellä,hotel Da Luz?Minkälaista oli?Kiitos,jos viitsitte vastata.

      • äitikarhu

        Lomailimme Da Luz hotellissa 2 vkoa helmi-maaliskuun vaihteessa 2008. Hotelli pieni mutta ok. Asuimme 3 kerroksen perhehuoneessa, jossa oli iso olohuone ja 2 makkaria. Huoneisto oli varustettu keittomahdollisuudella, jota ei oltu mainittu finnmatkojen esitteessä. Aamiainen oli kahden viikon ajan joka aamu lähes samanlainen (sämpylöitä, juustoa, joskus kananmunia, jotain leikkelettä, hedelmiä, mehua), muuten emme hotellissa ruokaileet, joten kokemusta ei ole. Hyviä ruokapaikkoja oli muutamia mutta isolle porukalle edullinen ruokapaikka oli pääkadun varrella italialainen ruokapaikka jonka seinässä oli taskuravun kuva (nimeä en muista). Pöytä täytyi varata lähes aina etukäteen koska oli niin suosittu. Hotelli paikallisen asutuksen keskellä, suurin osa ihmisistä ok, mutta valitettavasti lieveilmiöt ovat jo rantautuneet Kap Verdelle. Kerjääminen, ilotytöt, epäystävällisyys jne. Onneksi tämä ei vielä ollut kovin näkyvää, mutta alkoi jo rasittaan toisen viikon lopulla. Jätehuolto on aivan alkutekijöissä ja kohta paikka hukkuu roskiin. Yleinen käymälä oli siinä missä katukin. Tämä on sääli, koska paikka tarvitsee turismia, mutta me turistit taidetaan olla myös paikan tuho mikäli jätehuoltoa ei laiteta kuntoo. Meri on vielä tosi sininen puhdas ja uskomattoman kaunis.
        Ilmasto paikan päällä suotuisa suomalaiselle, koska aina tuulee niin koskaan ollut liian kuuma. Nestetankkaus on tosi tärkeä!!!! Vettä, ei kalijaa!! Samariiniä mukaan jotta voi laitta suoloja veden sekaan. Hyvää matkaa, Salia ja Santa Marian kylää ei voi käsittää ennen kuin siellä on käynyt.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2743
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2330
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1847
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1721
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1715
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1646
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe