korvatulpat

hiljaista on

me mukutaan korvatupat korvissa. hyvä konsti.molemmat kuorsataan ja aloin ensimmäisenä
pitämään korvatulppia ja myöhemmin mies alkoi.
koiralle vain pitäisi vielä keksiä tulpat ;).

7

1498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulpaton

      Mieheni kuorsaa ihan karmeesti ja kokeilin sitten korvatulppia. Mutta joka kerran pää oli kipeä niiden jälkeen. Eli muodostuneeko jotain painetta päähän, vai mistä lie kysymys.

      Mies ei suin surminkaan suostu lähtemään lääkäriin, mieluummin menee sohvalle nukkumaan:)
      Mut eihän ole taas kiva nukkua yksinkään.

      Lötyykö hyväksi koettuja vinkkejä ?

      • maalaisjärjellä

        Kai sen kuka tahansa älyää, että ei ole hyvä nukkua joka ainut yö tulpat korvissa!
        Miksi ei voi nukkua eri huoneissa? Minä en ainakaan kuuntelisi jonkun kuorsausta ja en laittaisi tulppia hiostumaan korviini. Joskus matkalla voi käyttää, mutta ei arkioloissa!


      • tällöin
        maalaisjärjellä kirjoitti:

        Kai sen kuka tahansa älyää, että ei ole hyvä nukkua joka ainut yö tulpat korvissa!
        Miksi ei voi nukkua eri huoneissa? Minä en ainakaan kuuntelisi jonkun kuorsausta ja en laittaisi tulppia hiostumaan korviini. Joskus matkalla voi käyttää, mutta ei arkioloissa!

        Mikä korvatulpissa on vaaraksi? Teen työkseni sellaista työtä, jossa on pakko pitää se lähes kahdeksan tuntia korvatulppia, öisin mielellään nukun tulpat päässä kun puolisoni kursaa, ja lujaa! Näin olen toiminut kymmenisen vuotta ja eikä kuulonia ainakaan ole näistä tulpista kärsinyt, päin vastoin.


      • Vielä kymmenen vuotta
        tällöin kirjoitti:

        Mikä korvatulpissa on vaaraksi? Teen työkseni sellaista työtä, jossa on pakko pitää se lähes kahdeksan tuntia korvatulppia, öisin mielellään nukun tulpat päässä kun puolisoni kursaa, ja lujaa! Näin olen toiminut kymmenisen vuotta ja eikä kuulonia ainakaan ole näistä tulpista kärsinyt, päin vastoin.

        Luullakseni asiaa ei ole tutkittu. Järjellä ajatellen kuitenkin luulen, että ei ole hyväksi pitää jatkuvalla syötölla muovisia korvatulppia korvissa. Jos on työ, niin on tietysti pakko. Eikö olisi jotkut korvasuojat paremmat?
        Ehkä kymmenen vuotta menee ilman mitään, mutta entä seuraavat toiset kymmenen vuotta? Eikö ne korvatulpat hiosta? Entä onko mahdollista tulla jotain allergiaa pitkäaikaisesta käytöstä?Kannattaisi kuulla jonkun lääkärin kanta asiaan.

        Usein kun keskustellaan jostain, niin on olevinaan se takeena että "ei ole ollut minulla mitään", mikä väite ei todellakaan ole "tae". Kysy asiantuntijan mielipidettä! - Minun puolesta saat rauhassa pitää korvatulppeja, ei se siitä ole kiinni.


      • Edellinen edelleen
        Vielä kymmenen vuotta kirjoitti:

        Luullakseni asiaa ei ole tutkittu. Järjellä ajatellen kuitenkin luulen, että ei ole hyväksi pitää jatkuvalla syötölla muovisia korvatulppia korvissa. Jos on työ, niin on tietysti pakko. Eikö olisi jotkut korvasuojat paremmat?
        Ehkä kymmenen vuotta menee ilman mitään, mutta entä seuraavat toiset kymmenen vuotta? Eikö ne korvatulpat hiosta? Entä onko mahdollista tulla jotain allergiaa pitkäaikaisesta käytöstä?Kannattaisi kuulla jonkun lääkärin kanta asiaan.

        Usein kun keskustellaan jostain, niin on olevinaan se takeena että "ei ole ollut minulla mitään", mikä väite ei todellakaan ole "tae". Kysy asiantuntijan mielipidettä! - Minun puolesta saat rauhassa pitää korvatulppeja, ei se siitä ole kiinni.

        Olen kuullut jostain, että lentokoneessa ei ole hyvä pitää korvatulppeja. Tulee jotain painetta. Tätäkin kannattaa kysyä asiantuntijalta.


      • Sydän !!

        Kuorsaus voi olla myös sydänperäistä, eli kannattaa mennä lääkäriin ehdottomasti.Olen kuullut että uniapneaan taipuvaiset, kuorsaavat ihmiset ovat useimmiten sydänvikaisia ja kuorsaaminen rasittaa myös sydäntä. kannattaa vaikka herättää nukkuva tarvittaessa, jos tulee pitkä hengityskatkos. Herättelykään ei auta loputtomiin ja nukkuva ei tietysti itse tiedä
        kuorsauksesta mitään ja näin ollen ei ehkä ajattele asiaa kovin vakavana.
        Ei kannata jäädä odottelemaan, vaan kannattaa pian tutkia onko ko. henkilöllä esim. sepelvaltimotautia, tukosta, josta voi seurata
        äkillinen sydäninfarkti ja kuolema.
        Syy voi olla kyllä myös nielussa, näin maalaisjärjellä ajateltuna.
        Ainakin lapsilla, jos on isot nielurisat, niin lapsikin voi kuorsata.


      • Yksin nukkuva
        Sydän !! kirjoitti:

        Kuorsaus voi olla myös sydänperäistä, eli kannattaa mennä lääkäriin ehdottomasti.Olen kuullut että uniapneaan taipuvaiset, kuorsaavat ihmiset ovat useimmiten sydänvikaisia ja kuorsaaminen rasittaa myös sydäntä. kannattaa vaikka herättää nukkuva tarvittaessa, jos tulee pitkä hengityskatkos. Herättelykään ei auta loputtomiin ja nukkuva ei tietysti itse tiedä
        kuorsauksesta mitään ja näin ollen ei ehkä ajattele asiaa kovin vakavana.
        Ei kannata jäädä odottelemaan, vaan kannattaa pian tutkia onko ko. henkilöllä esim. sepelvaltimotautia, tukosta, josta voi seurata
        äkillinen sydäninfarkti ja kuolema.
        Syy voi olla kyllä myös nielussa, näin maalaisjärjellä ajateltuna.
        Ainakin lapsilla, jos on isot nielurisat, niin lapsikin voi kuorsata.

        Isäni kuorsasi ja hänellä oli sydänvika ja samoin mieheni, joka kuorsasi ja nukahteli nojatuoliin,kuoli sydänkohtaukseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      392
      1545
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1230
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      165
      1155
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      997
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      826
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      814
    9. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      170
      709
    Aihe