onko reitittimeen liitettävä kaapelinpiikkipää erityisen herkkä rikkoutumaan?
epäilen että minulla voi olla siinä vikaa kun cable valo sammuilee ja yhteys katkeilee.
linjat on mitattu ja ne ovat OK
rikkikö kaapeli?
15
856
Vastaukset
- giga-antti
kaapelinpää ei mene rikki normaalissa käytössä jos ei antennia tunge väkisin kiinni reitittimeen ja silloikin se pitää työntää todella voimakeinoja käyttäen.
voit tarkistaa antenninpään että onko se rikki ja huomaat sen "piikistä" jos se on rikki. - giga-antti
jos sinulla on motorolan tai webstarin reititin niin hallintaohjelmasta kohdasta singnall näet reitittimeen tulevan singnaalin voimakkuuden mikä pitäisi kotiverkossa olla erinomainen sekä pystyt myös antennia analysoimaan että toimiiko se oikein-
- kaapelinpää
anteenin piikkipää on kyllä ehjän näköinen. webstarin rietitin on, mutta en pääse katsomaan sitä kohtaa singnal, tulee lukemaan : toiminto ei ole käytettävissä. mutta kun katson sitä vahvuutta alapalkin kuvakkeesta tai langattoman verkon luettelosta näyttää se heikkoa - hyvää. ennen näitä cablevalon kotkoja se oli kyllä aina erinomainen. mistä voi johtua singnaalin heikkeneminen?
- bryan malone
kaapelinpää kirjoitti:
anteenin piikkipää on kyllä ehjän näköinen. webstarin rietitin on, mutta en pääse katsomaan sitä kohtaa singnal, tulee lukemaan : toiminto ei ole käytettävissä. mutta kun katson sitä vahvuutta alapalkin kuvakkeesta tai langattoman verkon luettelosta näyttää se heikkoa - hyvää. ennen näitä cablevalon kotkoja se oli kyllä aina erinomainen. mistä voi johtua singnaalin heikkeneminen?
signaalin heikkeneminen saattaa johtua siitä että linjaa pitkin ei pääse tarvittavan suurta määrää "paketteja" dataa ja näin ollen se katkaisee cable valon koska modeemiin asti ei pääse aina dataa. koitappa tälläistä testiä.
eli otat ensin antennikaapelin irti ja sitten virran pois. odota hetki ja sitten laitat ensin antennikaapelin kiinni ja sitten virran takaisin ja jos vielä näyttää heikolta niin yhteys vaan operaattoriin.
ja myöskin kannattaa tätä signal toiminnon ei ole käytettävissä niin kysyä operaattorilta että miksi ei ole tai sitten liikkeestä mistä olet modeemin ostanut.
- Vika on muualla
Kuin kaapelissa.
Jokunen vuosi sitten sanottiin, että vain "hullu" hankkii kaapelin, sillä se on niin usein toimimaton.
Täällä on kaapeli monta tuntia päivässä poissa pelistä jaksoittain.
Se, että linja on "kunnossa" ei takaa sitä, että yhteys olisi kunnossa. - cable car
kaapeli internet on 50 kertaa alttiimpi häiriöille kun ADSL liittymä, mutta häiriöt voidaan torjua käyttäjän ja operaattorin tehokkaalla yhteistyöllä ja cable valon sammuminen ei välttämättä suinkaan johdu linja viasta vaan yhteys viasta, sillä vaikka operaattori mittaisi linjat ja ne on ok niin yhteys ei silti välttämättä ole ok.
yhteyteen vaikuttaa kaikki operaattorin laitteet kuten vahvistimet ja DHCP-palvelimet mutta linjoihin nämä ei vaikuta millään tavalla.
"linjat on mitattu ja ne ovat OK"
mutta onko yhteys OK? - yhteys.
tässä yhteyden reitti:
operaattorin palvelimet DHCP -tukikeskukset-lähettimet-vahvistimet-antenni pistoke.
tässä on yhteyden reitti eli onko operaattori tarkistanut kaikki nämä asiat vai ovatko vain tarkistaneet linjansa?- kaapelinpää
Operaattorin asentaja on vaihtanut uuden pistokkeen. Kone kyllä herjaa usein DHCP:n olevan poissa käytöstä cable valon sammumisen jälkeen. Tässä jotain tuloksia mitä operaattori on mitannut: vastaanoton teho 70, kohina 40 ja joku oli vielä 105. Kuulema olivat hyviä. Ovatkohan ne niitä yhteyden arvoja?
- saman kokenut
kaapelinpää kirjoitti:
Operaattorin asentaja on vaihtanut uuden pistokkeen. Kone kyllä herjaa usein DHCP:n olevan poissa käytöstä cable valon sammumisen jälkeen. Tässä jotain tuloksia mitä operaattori on mitannut: vastaanoton teho 70, kohina 40 ja joku oli vielä 105. Kuulema olivat hyviä. Ovatkohan ne niitä yhteyden arvoja?
hei sinulle. minulla on aivan samanlainen ongelma kuin sinulla. minulla on DNA kaapeli ja cable valo sammuilee vähän väliä, operaattori on myöskin mitannut linjat ja ovat ok ja myös yhteyden arvot ovat minulla vastaanoton teho 67. kohina 38 ja lähetys 107.
operaattorin mukaan arvot ovat huippu hyvät, mutta tiedä sitten onko niin sillä ainakin tuttavani liittymän kohina on vain 15 ja huippu hyvä elisan mukaan. - kaapelinpää
saman kokenut kirjoitti:
hei sinulle. minulla on aivan samanlainen ongelma kuin sinulla. minulla on DNA kaapeli ja cable valo sammuilee vähän väliä, operaattori on myöskin mitannut linjat ja ovat ok ja myös yhteyden arvot ovat minulla vastaanoton teho 67. kohina 38 ja lähetys 107.
operaattorin mukaan arvot ovat huippu hyvät, mutta tiedä sitten onko niin sillä ainakin tuttavani liittymän kohina on vain 15 ja huippu hyvä elisan mukaan.Missäpäin asustelet?
Vieläkö sinun ongelmaasi yritetään selvittää? vai joko olet luovuttanut? - saman kokenut
kaapelinpää kirjoitti:
Missäpäin asustelet?
Vieläkö sinun ongelmaasi yritetään selvittää? vai joko olet luovuttanut?raumallahan minä asun ja käytän rauman DNA kaapelia. operaattori ei ole tutkinut asiaa enää kuukauteen sillä pitävät minua jotenkin ala-arvoisena koska DNA:lta ei kuulemma nähdä näitä kaapeli katkoksia lainkaan, vaikkakin tuttavani mielestä asia on niin että jos cable sammuu niin operaattorin on nähtävä se sekä lisäksi operaattorin kuuluu nähdä kaksi viikkoa historiaa yhteydessä taaksepäin mutta eivät he mitää historiaa näe kun vaan väittävät että linja on pysynyt ylhäällä.
1.2 loppuu sopimus ja vaihdan samantien operaattoria.
- jaati
http://www.youtube.com/watch?v=hehfVXzHkd0
onneksi on viedä musiikkia maailmassa.- kaapelinpää
Minulle tulee useimmiten vain ihan pieniä katkoksia, niin että vain kannettava reagoi niihin, mutta palautuu itsestään taas hetken kuluttua toimintakuntoon. Pöytäkone ei ehdi edes reagoida mitenkään näihin pieniin katkoksiin. Ja niitä pieniä katkoja ei operaattori näe.
Mutta pitemmät katkot he kyllä näkevät. Silloin myös pöytäkone reagoi niihin. Usein on todella vaikeaa saada enää nettiä toimimaan sen katkon jälkeen. IP hukassa tai tulee väärä IP ja DNS palvelin pois käytöstä, sellaisia tulee sen pitkän katkon jälkeen. Kaikkia konsteja ollaan tehty..
Kyllä operaattori näkee kaksi viikkoa taakseppäin sitä historiaa jos vaan haluaa katsoa. - saman kokenut
kaapelinpää kirjoitti:
Minulle tulee useimmiten vain ihan pieniä katkoksia, niin että vain kannettava reagoi niihin, mutta palautuu itsestään taas hetken kuluttua toimintakuntoon. Pöytäkone ei ehdi edes reagoida mitenkään näihin pieniin katkoksiin. Ja niitä pieniä katkoja ei operaattori näe.
Mutta pitemmät katkot he kyllä näkevät. Silloin myös pöytäkone reagoi niihin. Usein on todella vaikeaa saada enää nettiä toimimaan sen katkon jälkeen. IP hukassa tai tulee väärä IP ja DNS palvelin pois käytöstä, sellaisia tulee sen pitkän katkon jälkeen. Kaikkia konsteja ollaan tehty..
Kyllä operaattori näkee kaksi viikkoa taakseppäin sitä historiaa jos vaan haluaa katsoa.minulla on vain kannettava ja WLAN yhteys.
minulla oli myös alussa sellaista että yhteys palautui itsestään minuutissa, mutta nyt viimeaikoina olen joutunut antamaan sähköpiikkejä ja jopa resetoimaan laitetta mutta aina eivät nekään ole auttaneet ja silloin soitan yleensä aina vikakeskukseen ja käsken heidän sanomaan että miten saan yhteyden taas toimimaan. he mittaavat ensin linjan ja toteavat sen olevan hyvä ja sitten he antavat aina jotain neuvoja ja aika kumma juttu usein ne auttavat, esim: viime kerran sanoivat että irroita antennikaapeli hetkeksi pistokkeesta ja laita se takaisin.
tämän jälkeen netti toimi peräti vuorokauden ilman pätkimistä, mutta sekään ei aina tehoa.
- jaati
sheriffin pyynnöstä jätän teidät nyt rauhaan, tässä kuitenkin viimeinen linkki minulta joka sisältää yli 100 kappaletta.
http://musiikkilataamo.hs.fi/Magellan/search.do?storeId=11801&pageSize=50&fromIndex=0&searchType=ALL&searchTerm=Jope Ruonansuu&ref=adword_Jope Ruonansuu&gclid=CPDwp-bp2pACFQFCZwodL2mhPQ
hyvästi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212656Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292282- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532160Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211772Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881627Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961566- 2901454
- 1331408
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131399