rikkikö kaapeli?

kaapelinpää

onko reitittimeen liitettävä kaapelinpiikkipää erityisen herkkä rikkoutumaan?

epäilen että minulla voi olla siinä vikaa kun cable valo sammuilee ja yhteys katkeilee.

linjat on mitattu ja ne ovat OK

15

835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • giga-antti

      kaapelinpää ei mene rikki normaalissa käytössä jos ei antennia tunge väkisin kiinni reitittimeen ja silloikin se pitää työntää todella voimakeinoja käyttäen.

      voit tarkistaa antenninpään että onko se rikki ja huomaat sen "piikistä" jos se on rikki.

    • giga-antti

      jos sinulla on motorolan tai webstarin reititin niin hallintaohjelmasta kohdasta singnall näet reitittimeen tulevan singnaalin voimakkuuden mikä pitäisi kotiverkossa olla erinomainen sekä pystyt myös antennia analysoimaan että toimiiko se oikein-

      • kaapelinpää

        anteenin piikkipää on kyllä ehjän näköinen. webstarin rietitin on, mutta en pääse katsomaan sitä kohtaa singnal, tulee lukemaan : toiminto ei ole käytettävissä. mutta kun katson sitä vahvuutta alapalkin kuvakkeesta tai langattoman verkon luettelosta näyttää se heikkoa - hyvää. ennen näitä cablevalon kotkoja se oli kyllä aina erinomainen. mistä voi johtua singnaalin heikkeneminen?


      • bryan malone
        kaapelinpää kirjoitti:

        anteenin piikkipää on kyllä ehjän näköinen. webstarin rietitin on, mutta en pääse katsomaan sitä kohtaa singnal, tulee lukemaan : toiminto ei ole käytettävissä. mutta kun katson sitä vahvuutta alapalkin kuvakkeesta tai langattoman verkon luettelosta näyttää se heikkoa - hyvää. ennen näitä cablevalon kotkoja se oli kyllä aina erinomainen. mistä voi johtua singnaalin heikkeneminen?

        signaalin heikkeneminen saattaa johtua siitä että linjaa pitkin ei pääse tarvittavan suurta määrää "paketteja" dataa ja näin ollen se katkaisee cable valon koska modeemiin asti ei pääse aina dataa. koitappa tälläistä testiä.

        eli otat ensin antennikaapelin irti ja sitten virran pois. odota hetki ja sitten laitat ensin antennikaapelin kiinni ja sitten virran takaisin ja jos vielä näyttää heikolta niin yhteys vaan operaattoriin.

        ja myöskin kannattaa tätä signal toiminnon ei ole käytettävissä niin kysyä operaattorilta että miksi ei ole tai sitten liikkeestä mistä olet modeemin ostanut.


    • Vika on muualla

      Kuin kaapelissa.
      Jokunen vuosi sitten sanottiin, että vain "hullu" hankkii kaapelin, sillä se on niin usein toimimaton.
      Täällä on kaapeli monta tuntia päivässä poissa pelistä jaksoittain.
      Se, että linja on "kunnossa" ei takaa sitä, että yhteys olisi kunnossa.

    • cable car

      kaapeli internet on 50 kertaa alttiimpi häiriöille kun ADSL liittymä, mutta häiriöt voidaan torjua käyttäjän ja operaattorin tehokkaalla yhteistyöllä ja cable valon sammuminen ei välttämättä suinkaan johdu linja viasta vaan yhteys viasta, sillä vaikka operaattori mittaisi linjat ja ne on ok niin yhteys ei silti välttämättä ole ok.

      yhteyteen vaikuttaa kaikki operaattorin laitteet kuten vahvistimet ja DHCP-palvelimet mutta linjoihin nämä ei vaikuta millään tavalla.

      "linjat on mitattu ja ne ovat OK"
      mutta onko yhteys OK?

    • yhteys.

      tässä yhteyden reitti:
      operaattorin palvelimet DHCP -tukikeskukset-lähettimet-vahvistimet-antenni pistoke.

      tässä on yhteyden reitti eli onko operaattori tarkistanut kaikki nämä asiat vai ovatko vain tarkistaneet linjansa?

      • kaapelinpää

        Operaattorin asentaja on vaihtanut uuden pistokkeen. Kone kyllä herjaa usein DHCP:n olevan poissa käytöstä cable valon sammumisen jälkeen. Tässä jotain tuloksia mitä operaattori on mitannut: vastaanoton teho 70, kohina 40 ja joku oli vielä 105. Kuulema olivat hyviä. Ovatkohan ne niitä yhteyden arvoja?


      • saman kokenut
        kaapelinpää kirjoitti:

        Operaattorin asentaja on vaihtanut uuden pistokkeen. Kone kyllä herjaa usein DHCP:n olevan poissa käytöstä cable valon sammumisen jälkeen. Tässä jotain tuloksia mitä operaattori on mitannut: vastaanoton teho 70, kohina 40 ja joku oli vielä 105. Kuulema olivat hyviä. Ovatkohan ne niitä yhteyden arvoja?

        hei sinulle. minulla on aivan samanlainen ongelma kuin sinulla. minulla on DNA kaapeli ja cable valo sammuilee vähän väliä, operaattori on myöskin mitannut linjat ja ovat ok ja myös yhteyden arvot ovat minulla vastaanoton teho 67. kohina 38 ja lähetys 107.

        operaattorin mukaan arvot ovat huippu hyvät, mutta tiedä sitten onko niin sillä ainakin tuttavani liittymän kohina on vain 15 ja huippu hyvä elisan mukaan.


      • kaapelinpää
        saman kokenut kirjoitti:

        hei sinulle. minulla on aivan samanlainen ongelma kuin sinulla. minulla on DNA kaapeli ja cable valo sammuilee vähän väliä, operaattori on myöskin mitannut linjat ja ovat ok ja myös yhteyden arvot ovat minulla vastaanoton teho 67. kohina 38 ja lähetys 107.

        operaattorin mukaan arvot ovat huippu hyvät, mutta tiedä sitten onko niin sillä ainakin tuttavani liittymän kohina on vain 15 ja huippu hyvä elisan mukaan.

        Missäpäin asustelet?

        Vieläkö sinun ongelmaasi yritetään selvittää? vai joko olet luovuttanut?


      • saman kokenut
        kaapelinpää kirjoitti:

        Missäpäin asustelet?

        Vieläkö sinun ongelmaasi yritetään selvittää? vai joko olet luovuttanut?

        raumallahan minä asun ja käytän rauman DNA kaapelia. operaattori ei ole tutkinut asiaa enää kuukauteen sillä pitävät minua jotenkin ala-arvoisena koska DNA:lta ei kuulemma nähdä näitä kaapeli katkoksia lainkaan, vaikkakin tuttavani mielestä asia on niin että jos cable sammuu niin operaattorin on nähtävä se sekä lisäksi operaattorin kuuluu nähdä kaksi viikkoa historiaa yhteydessä taaksepäin mutta eivät he mitää historiaa näe kun vaan väittävät että linja on pysynyt ylhäällä.

        1.2 loppuu sopimus ja vaihdan samantien operaattoria.


    • jaati
      • kaapelinpää

        Minulle tulee useimmiten vain ihan pieniä katkoksia, niin että vain kannettava reagoi niihin, mutta palautuu itsestään taas hetken kuluttua toimintakuntoon. Pöytäkone ei ehdi edes reagoida mitenkään näihin pieniin katkoksiin. Ja niitä pieniä katkoja ei operaattori näe.

        Mutta pitemmät katkot he kyllä näkevät. Silloin myös pöytäkone reagoi niihin. Usein on todella vaikeaa saada enää nettiä toimimaan sen katkon jälkeen. IP hukassa tai tulee väärä IP ja DNS palvelin pois käytöstä, sellaisia tulee sen pitkän katkon jälkeen. Kaikkia konsteja ollaan tehty..

        Kyllä operaattori näkee kaksi viikkoa taakseppäin sitä historiaa jos vaan haluaa katsoa.


      • saman kokenut
        kaapelinpää kirjoitti:

        Minulle tulee useimmiten vain ihan pieniä katkoksia, niin että vain kannettava reagoi niihin, mutta palautuu itsestään taas hetken kuluttua toimintakuntoon. Pöytäkone ei ehdi edes reagoida mitenkään näihin pieniin katkoksiin. Ja niitä pieniä katkoja ei operaattori näe.

        Mutta pitemmät katkot he kyllä näkevät. Silloin myös pöytäkone reagoi niihin. Usein on todella vaikeaa saada enää nettiä toimimaan sen katkon jälkeen. IP hukassa tai tulee väärä IP ja DNS palvelin pois käytöstä, sellaisia tulee sen pitkän katkon jälkeen. Kaikkia konsteja ollaan tehty..

        Kyllä operaattori näkee kaksi viikkoa taakseppäin sitä historiaa jos vaan haluaa katsoa.

        minulla on vain kannettava ja WLAN yhteys.

        minulla oli myös alussa sellaista että yhteys palautui itsestään minuutissa, mutta nyt viimeaikoina olen joutunut antamaan sähköpiikkejä ja jopa resetoimaan laitetta mutta aina eivät nekään ole auttaneet ja silloin soitan yleensä aina vikakeskukseen ja käsken heidän sanomaan että miten saan yhteyden taas toimimaan. he mittaavat ensin linjan ja toteavat sen olevan hyvä ja sitten he antavat aina jotain neuvoja ja aika kumma juttu usein ne auttavat, esim: viime kerran sanoivat että irroita antennikaapeli hetkeksi pistokkeesta ja laita se takaisin.
        tämän jälkeen netti toimi peräti vuorokauden ilman pätkimistä, mutta sekään ei aina tehoa.


    • jaati

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      77
      5756
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2516
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1758
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe