Moi! Mulla on vanhaksi mennyttä ruokaöljyä kaapissa, rypsiöljyä muovipullossa ja oliiviöljyä lasipullossa. Pitääkö ne tyhjentää johonkin vai miten ne tulee hävittää?
Ruokaöljy?
15
10733
Vastaukset
- Kierrättäjä
Tämä onkin aika paha.
Jos sulla on kompostori tai biojätteen keräys, voit laittaa rypsiöljyn ja oliiviöljyn sinne.
Kierrätätkö myös muovit? Mietin, että rypsiöljy palaa energianakin eli voisit jättää siihen pulloon ja viedä muoveille tarkoitettuun paikkaan. Oliiviöljyä ei missään tapauksessa kannata jättää pulloon, koska pullo käy lasinkierrätykseen.- Maanmittari-57
imeytä vaikka sahanpuruihin ja polta takassa yms.
- Annix
Pakkaa tiiviiseen astiaan ja laita sekajätteseen. (Biojätteseen ei saa laittaa nestettä.)
- kierrättäjä
hesalaista versiota. Täällä pohjoisessa ainakin sanottiin, että kinkun rasvan voi laittaa biojätteeseen tai kompostoriin.
Kyllä se rypsiöljy imeytyy ja muuttuu mullaksi muiden joukossa.
- niksipirkko!
Öljyt sopivat vielä hyvin esim. hierontaöljyiksi!
Tai, etsi taikataikinan ohje ja tekaise lasten kanssa (omien tai naapurin) vaikka jääkaappimagneetteja...
Ruokaöljtyä olen laittanut jopa narisevaan oven saranaan - auttoi. :)- just aattelin
että hierontaan ilman muuta:-)! Sekä tavalliseen hartia- ja selkähierontaan että eroottiseen sellaiseen. Ja jos sattuu odottajia olemaan lähipiirissä, mikäs sen parempaa kuin käyttää öljyt välilihan pehmentämiseen ennen synnytystä!
- elvii
Käy hyvin kaikkeen rasvaamiseen. Polkupyörän ketjut, saranat, kenkien kiillotus, käsien rasvaus, auton-, polkupyörän- yms. osien puhdistus, puupintojen kiillotus ym. ym.
- ullikka
ootko tosissas. toi kysymys olis tosi hyvä vaikka lähettää niksipirkkaan.
- kaikki talteen
jos asut ok talossa,missä on takka tai muu puullalämmitettävä laite,polta se siellä.
- jhkgjdkdlgj
kesäaikaan dieselauton tankkiin vaan
- Ei viemäriin
Elkää vain kaatako öljyjä viemäriin, tekeevät haittaa siellä.
Itse kaadan öljyt esim paperiin ja sitten heitän roskiksiin.
- Kaminatankki
Myydä eko-bensaksi Tanskaan, jossa muutama vuosi sitten ympäristöystävällisyys ja saasteettomus ajankohtaista?
- robert.kardin
Olis kyllä heti 15 tapa käyttä sitä.Vaikka eläiruuaksi,tai sekoitta maaleihn, tai rakentamiseen tarvitavaan kittin, voi sillä työkenkiä myös hoita...
- robert.kardin
robert.kardin kirjoitti:
Olis kyllä heti 15 tapa käyttä sitä.Vaikka eläiruuaksi,tai sekoitta maaleihn, tai rakentamiseen tarvitavaan kittin, voi sillä työkenkiä myös hoita...
Vois sitä valmistaa itse kotona saipua siitä öljystä, ohjeta varmaan löytyy. Aika helpoa olis myös kaata sitä mootorisahan ketjuöljun sekaan, vaikka puoliksi oikeaan aineen kanssa.
- Anonyymi
Tee hyttyskarkotetta iholle, lisää sitruunamehua ja etikkaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä392155Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi2021774- 981455
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421245- 1151167
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1351072Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://251038- 74970
- 70930
- 250886