miksi ei toimi?

kolikolla kaksi puolta

Mikä ihmisiä vaivaa? Käytöstavat unohtuneet? Ei kiirekään voi olla syynä täydelliseen välinpitämättömyyteen?

Itse olen omien lasten kummeille antanut ristiäisten jälkeen kummikuvat, kerhokuvat, lapset ovat lähetelleet piirustuksiaan ja antaneet kummeille lahjoja.
Vain pieni osa kummeista kiittää. Eihän niitä kiitoksen takia anneta mutta ikävä katsoa vierestä kun lapsi on kuin ilmaa kummilleen!
Eikö aikuinen ihminen ymmärrä, että lapsen välittäminen on AITOA,lapsi antaa sydämestään, inhottaa katsoa vierestä kun lapsi hakee yhteyttä kummiinsa, mutta tämä ei edes kuuntele lasta kun aikuisten jutut ovat tärkeämpiä!

Itse taas useamman lapsen kummina muistan heitä, mutta yksikään ei muista minua. Olisi mukava saada edes valokuva kummilapsesta, jota ei ole nähnyt pitkään aikaan. Tai se kiitos, että lähettämäni kirje/paketti on tullut perille...

Joskus kokeilin sitä, että soitin itse perään, kun mitään ei kuulunut, ja kyselin, oliko mukava lahja? Jotenkin se tuntui niin tökeröltä että en sitä enää tee.
Raivostuttaa. No ehkä kaikki ei vain ajattele.

8

1246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myös toiseen suuntaan.

      Eli miksi lapset eivät kiitä kummiensa antamista lahjoista. Ja jos lapsi ei osaa kiittää niin miksi ei edes aikuinen kiitä? Vai onko kummin antamat lahjat niin itsestään selvyyksiä, ettei niistä tarvitse kiittää? Vaiko niin surkeita?
      Itsekkin aikaisemmin soitin perään, että onko lahja tullut perille. Joo, on se, oli vastaus. Nyt lähetin viimeisen lahjan enkä soittanut perään.

    • elvi naa

      Ei kannata ottaa ohjeeksi kunhan nyt kerron jutun,meillä kävi näin hassusti:

      Meitä onniteltiin lapsen syntymästä, eräs kaukainenkin sukulainen lähetti jopa lahjan, me kiitimme kortilla jossa oli lapsen kuva. Sukulainen vastasi kiittäen kortista puhelinsoitolla.
      meni vähän aikaa ja anoppi soitti vaimolleni että hänen pitää kiittää puhelinsoitosta. joten vaimoni lähetti tekstiviestin. vastaukseksi saimme tekstiviestin.
      loptimme siihen.

    • ei kiinnosta

      tiivis läsnäolo. saattaa olla että ko. ihmisiä ei olisi pitänyt valita kummeiksi. toivon todella että vanhemmat vähän miettisivät ketkä lapsensa kummikseen pyytävät. meitä mieheni kanssa on myös pyydetty kummiksi. se on asia, josta ei juurikaan voi kieltäytyä. arvaa kiinnostaako? ei. viemme lapselle aina syntymäpäivä ja joululahjan ja siinä se.

      • hmmh

        mitäs tehdään siinä tapauksessa, kun kummilapsen vanhemmat katkaisivat välit, kun erosin miehestäni (joka on heille sukua). En saa soittaa, kirjoittaa enkä muistaa mitenkään tätä lasta, kaikki yhteydenotot torjutaan, lahjat lähetetään takaisin...


      • kieltäytyä

        Hassua, että ihmiset kokevat, ettei kummiudesta voi kieltäytyä. Kyllä voi ja pitääkin: jos ei rohkene kieltäytyä ja ryhtyy kummiksi vasten tahtoaa, tulee helposti juuri sellaiseksi välinpitämättömäksi kummiksi, josta lapsen vanhemmat sitten valittelevat ja josta lapselle tulee paha mieli.

        Moni ryhtyy kummiksi vastentahtoisesti, koska luulevat, että eihän siitä voi kieltäytyä. Olen itse kieltäytynyt kahdesti, samoin avomieheni, jolla on jo kaksi kummilasta. Miksi ryhtyä, kun ei kiinnosta?


    • Minulla on näin

      Hei

      Luin ketjun ja kirjoitan myös, miten minulla on asian kanssa.
      Minulla on kaksi kummilasta. Toinen kiittää aina ja on hyvin onnellinen saamistaan lahjoista. Samoin minua muistetaan kuvilla yms. Kiittäminen on molemminpuolista.
      Sitten minulla on toinen kummilapsi, jota muistan myös, mutta kiitosta ei oikein tule koskaan. Joskus olen laittanut viestiä perään, että onko lahja saapunut ja vastaukseksi saan myöhemmin lapsen äidiltä , että "joo". Aluksi jopa pahoitin mielenikin, kun en kiitosta saanut. tuntui siltä, että muistamiseni oli kuin tyhjää. En ollut ikään kuin kiittämisen arvoinen, mutta enää en mieti asiaa. On sama kiittääkö vai ei. Muistan lahjoilla kummilastani ja olen päättänyt, että yritän täyttää kummiuteni mahdollisimman hyvin.

      • (kummina)

        toimii yhteydenpito hyvin... minua vaan aina vaan jää vaivaamaan kun olen töissä öisin ja iltaisin ja päivät menevät enimmäkseen sitten nukkumaan niin puhelin yhteydenpito on minun osaltani hieman hyytynyt:( mutta lahoja lähetän ja laitan aina sillon tällön kortin ja jonkun pikku paketin (en siinä mielessä että lahjoisin tai jotain) mutta aina kun soitan niin ystäväni sanoo että se "Piippin " tili on avattu ja muut kummit laittavat suoraveloituksella 25euroa joka kuukausi tilille rahaa. "sieltä me sitten käytämme hänen tarvikkeisiin lääkkeisiin yms. sitä rahaa" haluan antaa kummille jotakin sellaista mitä hän voi käyttää tai muistella ja säästää myöhemminkin siellä muistojenlippaassa! rahaakin kyllä laitan mutta en kyllä 25 euroa kuukaudessa ihan vaan periaatteen vuoksi! välillä tulee sellainen olo että mitään muuta ei voi antaa vajaa vuoden vanhalle lapselle kuin rahaa (joita hyvässä lykyssä vanhemmat käyttävät omiin menoihinsa) ja mielestäni jos säästää 25 euroa kuukaudessa ja kummilapsellani on kolme kummia niin säästöt nousevat huimiin summiin !! minusta kyllä 10 euroakin riittää ja se että minusta on väärin velvoittaa kaikkia kummeja säästämään sellaisia tiettyjä summia sillä toiset ovat varakkaampia kuin muut. mutta minulla ei ole sitä ongelmaa etteikö minua kunnioitettaisiin tai kiitettäisi. aina tulee kiitos viesti tai kuvalla varustettu kortti kiitokseksi:D ja sekös vasta mieltä lämmittää


      • tuo 25 euroa
        (kummina) kirjoitti:

        toimii yhteydenpito hyvin... minua vaan aina vaan jää vaivaamaan kun olen töissä öisin ja iltaisin ja päivät menevät enimmäkseen sitten nukkumaan niin puhelin yhteydenpito on minun osaltani hieman hyytynyt:( mutta lahoja lähetän ja laitan aina sillon tällön kortin ja jonkun pikku paketin (en siinä mielessä että lahjoisin tai jotain) mutta aina kun soitan niin ystäväni sanoo että se "Piippin " tili on avattu ja muut kummit laittavat suoraveloituksella 25euroa joka kuukausi tilille rahaa. "sieltä me sitten käytämme hänen tarvikkeisiin lääkkeisiin yms. sitä rahaa" haluan antaa kummille jotakin sellaista mitä hän voi käyttää tai muistella ja säästää myöhemminkin siellä muistojenlippaassa! rahaakin kyllä laitan mutta en kyllä 25 euroa kuukaudessa ihan vaan periaatteen vuoksi! välillä tulee sellainen olo että mitään muuta ei voi antaa vajaa vuoden vanhalle lapselle kuin rahaa (joita hyvässä lykyssä vanhemmat käyttävät omiin menoihinsa) ja mielestäni jos säästää 25 euroa kuukaudessa ja kummilapsellani on kolme kummia niin säästöt nousevat huimiin summiin !! minusta kyllä 10 euroakin riittää ja se että minusta on väärin velvoittaa kaikkia kummeja säästämään sellaisia tiettyjä summia sillä toiset ovat varakkaampia kuin muut. mutta minulla ei ole sitä ongelmaa etteikö minua kunnioitettaisiin tai kiitettäisi. aina tulee kiitos viesti tai kuvalla varustettu kortti kiitokseksi:D ja sekös vasta mieltä lämmittää

        On kyllä hurja summa tuo 25 euroa pistää kuukausittain kummilapsen tilille. Kun vielä miettii mitä se tekee vuodessa niin kyllä menee rahaa kummilapseen. En yhtään halua vähätellä kummilasten tärkeyttä mutta tuo kuulostaa jo lähes rahastukselta, varsinkin jos useampi kummi laittaa tuon summan tilille kuukausittain.

        Itse olen ottanut sen linjan että vien tai lähetän lahjan jouluksi ja synttäreiksi, muuten muistan esim korteilla tai käymällä kylässä. Minua on kyllä vaivannut vähän myös se että kummilapsilta ei ole paljon kiitosta kuulunut. On kyllä harmittanut kun olen lähettänyt lahajan eikä minulle ole edes tekstaria laitettu että onko lahja tullut perille, saati että kiitosta olisi kuulunut.

        Toisen kummilapseni vanhemmat pitävät huolen siitä että lapsi osaa kiittää lahjasta ja he itsekkin pitävät minuun enemmän yhteyttä. Heidän kohdallaan ei tule sellainen tunne että olisin vain joku lahja automaatti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe