muuttuvasiipinen

diselissä

mikä estää muuttuvasiipisen turbon asentamisen bensa-autoon??????

11

5198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zdhjz

      Ainakaan jos kestää korkeampia lämpöjä. Mallistoa tuntematta ehdotan ratkaisuksi keraamisia ohjaussiipiä.

    • hecec

      muuttuvasiipinen ei todellakaan ole hyvä,koska on todella vaikea tietää millaiseen muotoon siivet menevät.Mieti mitä tapahtuu,jos siivet kasvavat niin isoiksi,etteivät mahdu enää pyörimään vapaasti,se ei todellakaan ole halpaa huvia,kun lohkon palat lentävät kehä1:selle.

    • 1.0.0.0.celsius

      jos pakolämpösi pysyvät alle 1000 asteen ni ongelmia ei ole.monet pelkäävät vnt ahtimia koska elävät 70 luvulla vielä,ja eihän vnt ahtimen säätäminen ole yhtä "simppeliä" kuin tavallisen koska siipien täytyy avautua ja sulkeutua oikeaoppisesti mm alipaineen avulla,tai servolla tai ylipaineella tai mekaanisesti.mutta jos olet tee se itse henkilö ni anna palaa!!!!!!

    • friend09

      Päästäinen pakoputkessa. Kompa. :)

    • Morienttes

      Bensiinikoneen pakokaasujen suurempi lämpötila jota muuttuvasiipiset turbot eivät oikein kestä.
      Näin oli kun viimeksi asiaan perehdyin.
      Ei oikein ole mieltä jäähdyttääkkään pakokaasuja koska katalysaattori taas tykkää toimia vasta lämpimänä. Ainut vastaus löytyy siis materiaalien kehittymisestä.

      Käsittääkseni noi muuttuvasiipiset turbot ei kestä sitäkään vähää mitä kiinteäsiipiset turbot. Jälkikäyttämisellä varmasti pidentää turbon ikää, mutta itselläni sellainen ei palvele omaa käyttöä kun ajomatkani ovat lyhyitä ja käynnistyksiä tulee paljon, saisi jatkuvasti olla jälkikäyttämässä autoa.

    • räjähtää ehkä

      asiantuntijan kommennti:autosi räjähtää ehkä jos laitat muuttuvasiipisen koska liikkuvat siivet kuumuvat liikaa ja poks,ja enkä ole kenenkään nähnyt edes yrittävänkään sellaista joten unohda suosiolla.

      • porssessa

        on semmonen.


    • Top Gear

      Harasoo!

      Kuten aiemmin tulikin. Porsche duunaa noita tuplaten kutosbokserille:

      http://www.porsche.com/germany/models/911/911-turbo/featuresandspecs/

      Lienee suht "eksoottinen" viritelmä bensakoneelle. Eipä toi ihan joka jannun vehje muutenkaan ole.

      Tossa tommonen animaatio aiheesta:

      http://uk.youtube.com/watch?v=Gc2awh0O0Bc

      Eli turbon siivet on mitä on ja ahtopaineen kasvaessa turbossa olevat ohjinsiivet päästävät osan pakokaasuista ton turbiinipuolen ohi.

      Tossa vielä yks linkki:

      http://www.technologie-entwicklung.de/Gasturbines/VNT15-Turbo/vnt15-turbo.html

      Toivottavasti selvens asiaa.

      • very much

        kiitos selventävästä viestistä,nyt tiedän tän turbon salat.


      • Top Gear
        very much kirjoitti:

        kiitos selventävästä viestistä,nyt tiedän tän turbon salat.

        Harasoo!

        Hyvä jos oli jotain apua.

        Sitten kun halutaan voimaa niin unohdetaan noi "lelut" ja ajettavuus:

        - Lasketaan puristuksia koneessa.

        - Otetaan pienen porsaan kokoinen ahdin ja ahdetaan sellaset 2-3 kiloa.

        ...pidetään seokset rikkaalla...sytkä kohallaan ja toivotaan, että paikat kestää...

        Kiäh kiäh:

        http://uk.youtube.com/watch?v=1zyDgepdRDY


    • Garretin TB 03 oli ensimäinen säätyvillä siivillä oleva ahdin Garretilla ja käytössä Craislerin 2.2 bensa konessa,mutta tuotanto lepetettiin ahdin ongelmien takia.
      Bensamoottoreiden korkempien pakokaasu lämpöjen takia siipien säätö mekanismi ei toimi kovin kauan.
      Nykyää on samoja ongemia jo uudemmissa TB suraruiskutus moottoreissa Esim VW Tarasportterin
      vanhemmassaa mallissa ahimen kestoikä non 50 tuhatta km uudemmassa 173 hv eri ahdin joka käyttää kestävän paremmin yli 100 tuhatta jo ajettu.
      Ongelma on kiusallinen sillä siivet jää täysin auki ja ahtopaine ei nouse olenkaan.
      Nämä uudet GT sarjan VNT turbot on alipaine ohjattuja ja tubiinin siivet on täysin auki tyhjäkäynnillä ja suljetaan kierroksilla,siksi että ahdin jäisi pyörimaan sammutuksen jälkeen lian pitkäksi aikaa ilman voitelua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

      Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      139
      2793
    2. Miten juhlitte ensi lauantaina?

      Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      262
      2449
    3. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

      JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      26
      1466
    4. Voi mies olit taas niin komea

      Olet silmäkarkkia ❤️ Sua vois katsella vaikka koko päivän. ❤️
      Ikävä
      121
      1162
    5. Kadutko koskaan

      Sitä mun iskiyritystä?
      Ikävä
      108
      1123
    6. Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa

      Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar
      Kaste
      204
      1033
    7. Ryöstö Punkaharjulla

      Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee
      Savonlinna
      13
      992
    8. Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla

      Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La
      Lieksa
      58
      896
    9. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

      Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      297
      867
    10. Mistä juttelit viimeisen kerran

      Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.
      Ikävä
      62
      864
    Aihe