muuttuvasiipinen

diselissä

mikä estää muuttuvasiipisen turbon asentamisen bensa-autoon??????

11

4885

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zdhjz

      Ainakaan jos kestää korkeampia lämpöjä. Mallistoa tuntematta ehdotan ratkaisuksi keraamisia ohjaussiipiä.

    • hecec

      muuttuvasiipinen ei todellakaan ole hyvä,koska on todella vaikea tietää millaiseen muotoon siivet menevät.Mieti mitä tapahtuu,jos siivet kasvavat niin isoiksi,etteivät mahdu enää pyörimään vapaasti,se ei todellakaan ole halpaa huvia,kun lohkon palat lentävät kehä1:selle.

    • 1.0.0.0.celsius

      jos pakolämpösi pysyvät alle 1000 asteen ni ongelmia ei ole.monet pelkäävät vnt ahtimia koska elävät 70 luvulla vielä,ja eihän vnt ahtimen säätäminen ole yhtä "simppeliä" kuin tavallisen koska siipien täytyy avautua ja sulkeutua oikeaoppisesti mm alipaineen avulla,tai servolla tai ylipaineella tai mekaanisesti.mutta jos olet tee se itse henkilö ni anna palaa!!!!!!

    • friend09

      Päästäinen pakoputkessa. Kompa. :)

    • Morienttes

      Bensiinikoneen pakokaasujen suurempi lämpötila jota muuttuvasiipiset turbot eivät oikein kestä.
      Näin oli kun viimeksi asiaan perehdyin.
      Ei oikein ole mieltä jäähdyttääkkään pakokaasuja koska katalysaattori taas tykkää toimia vasta lämpimänä. Ainut vastaus löytyy siis materiaalien kehittymisestä.

      Käsittääkseni noi muuttuvasiipiset turbot ei kestä sitäkään vähää mitä kiinteäsiipiset turbot. Jälkikäyttämisellä varmasti pidentää turbon ikää, mutta itselläni sellainen ei palvele omaa käyttöä kun ajomatkani ovat lyhyitä ja käynnistyksiä tulee paljon, saisi jatkuvasti olla jälkikäyttämässä autoa.

    • räjähtää ehkä

      asiantuntijan kommennti:autosi räjähtää ehkä jos laitat muuttuvasiipisen koska liikkuvat siivet kuumuvat liikaa ja poks,ja enkä ole kenenkään nähnyt edes yrittävänkään sellaista joten unohda suosiolla.

      • porssessa

        on semmonen.


    • Top Gear

      Harasoo!

      Kuten aiemmin tulikin. Porsche duunaa noita tuplaten kutosbokserille:

      http://www.porsche.com/germany/models/911/911-turbo/featuresandspecs/

      Lienee suht "eksoottinen" viritelmä bensakoneelle. Eipä toi ihan joka jannun vehje muutenkaan ole.

      Tossa tommonen animaatio aiheesta:

      http://uk.youtube.com/watch?v=Gc2awh0O0Bc

      Eli turbon siivet on mitä on ja ahtopaineen kasvaessa turbossa olevat ohjinsiivet päästävät osan pakokaasuista ton turbiinipuolen ohi.

      Tossa vielä yks linkki:

      http://www.technologie-entwicklung.de/Gasturbines/VNT15-Turbo/vnt15-turbo.html

      Toivottavasti selvens asiaa.

      • very much

        kiitos selventävästä viestistä,nyt tiedän tän turbon salat.


      • Top Gear
        very much kirjoitti:

        kiitos selventävästä viestistä,nyt tiedän tän turbon salat.

        Harasoo!

        Hyvä jos oli jotain apua.

        Sitten kun halutaan voimaa niin unohdetaan noi "lelut" ja ajettavuus:

        - Lasketaan puristuksia koneessa.

        - Otetaan pienen porsaan kokoinen ahdin ja ahdetaan sellaset 2-3 kiloa.

        ...pidetään seokset rikkaalla...sytkä kohallaan ja toivotaan, että paikat kestää...

        Kiäh kiäh:

        http://uk.youtube.com/watch?v=1zyDgepdRDY


    • Garretin TB 03 oli ensimäinen säätyvillä siivillä oleva ahdin Garretilla ja käytössä Craislerin 2.2 bensa konessa,mutta tuotanto lepetettiin ahdin ongelmien takia.
      Bensamoottoreiden korkempien pakokaasu lämpöjen takia siipien säätö mekanismi ei toimi kovin kauan.
      Nykyää on samoja ongemia jo uudemmissa TB suraruiskutus moottoreissa Esim VW Tarasportterin
      vanhemmassaa mallissa ahimen kestoikä non 50 tuhatta km uudemmassa 173 hv eri ahdin joka käyttää kestävän paremmin yli 100 tuhatta jo ajettu.
      Ongelma on kiusallinen sillä siivet jää täysin auki ja ahtopaine ei nouse olenkaan.
      Nämä uudet GT sarjan VNT turbot on alipaine ohjattuja ja tubiinin siivet on täysin auki tyhjäkäynnillä ja suljetaan kierroksilla,siksi että ahdin jäisi pyörimaan sammutuksen jälkeen lian pitkäksi aikaa ilman voitelua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      68
      2186
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1732
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1430
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1417
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      240
      1363
    6. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      83
      1222
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1195
    8. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1165
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      365
      1161
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      333
      1115
    Aihe