muuttuvasiipinen

diselissä

mikä estää muuttuvasiipisen turbon asentamisen bensa-autoon??????

11

4724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zdhjz

      Ainakaan jos kestää korkeampia lämpöjä. Mallistoa tuntematta ehdotan ratkaisuksi keraamisia ohjaussiipiä.

    • hecec

      muuttuvasiipinen ei todellakaan ole hyvä,koska on todella vaikea tietää millaiseen muotoon siivet menevät.Mieti mitä tapahtuu,jos siivet kasvavat niin isoiksi,etteivät mahdu enää pyörimään vapaasti,se ei todellakaan ole halpaa huvia,kun lohkon palat lentävät kehä1:selle.

    • 1.0.0.0.celsius

      jos pakolämpösi pysyvät alle 1000 asteen ni ongelmia ei ole.monet pelkäävät vnt ahtimia koska elävät 70 luvulla vielä,ja eihän vnt ahtimen säätäminen ole yhtä "simppeliä" kuin tavallisen koska siipien täytyy avautua ja sulkeutua oikeaoppisesti mm alipaineen avulla,tai servolla tai ylipaineella tai mekaanisesti.mutta jos olet tee se itse henkilö ni anna palaa!!!!!!

    • friend09

      Päästäinen pakoputkessa. Kompa. :)

    • Morienttes

      Bensiinikoneen pakokaasujen suurempi lämpötila jota muuttuvasiipiset turbot eivät oikein kestä.
      Näin oli kun viimeksi asiaan perehdyin.
      Ei oikein ole mieltä jäähdyttääkkään pakokaasuja koska katalysaattori taas tykkää toimia vasta lämpimänä. Ainut vastaus löytyy siis materiaalien kehittymisestä.

      Käsittääkseni noi muuttuvasiipiset turbot ei kestä sitäkään vähää mitä kiinteäsiipiset turbot. Jälkikäyttämisellä varmasti pidentää turbon ikää, mutta itselläni sellainen ei palvele omaa käyttöä kun ajomatkani ovat lyhyitä ja käynnistyksiä tulee paljon, saisi jatkuvasti olla jälkikäyttämässä autoa.

    • räjähtää ehkä

      asiantuntijan kommennti:autosi räjähtää ehkä jos laitat muuttuvasiipisen koska liikkuvat siivet kuumuvat liikaa ja poks,ja enkä ole kenenkään nähnyt edes yrittävänkään sellaista joten unohda suosiolla.

      • porssessa

        on semmonen.


    • Top Gear

      Harasoo!

      Kuten aiemmin tulikin. Porsche duunaa noita tuplaten kutosbokserille:

      http://www.porsche.com/germany/models/911/911-turbo/featuresandspecs/

      Lienee suht "eksoottinen" viritelmä bensakoneelle. Eipä toi ihan joka jannun vehje muutenkaan ole.

      Tossa tommonen animaatio aiheesta:

      http://uk.youtube.com/watch?v=Gc2awh0O0Bc

      Eli turbon siivet on mitä on ja ahtopaineen kasvaessa turbossa olevat ohjinsiivet päästävät osan pakokaasuista ton turbiinipuolen ohi.

      Tossa vielä yks linkki:

      http://www.technologie-entwicklung.de/Gasturbines/VNT15-Turbo/vnt15-turbo.html

      Toivottavasti selvens asiaa.

      • very much

        kiitos selventävästä viestistä,nyt tiedän tän turbon salat.


      • Top Gear
        very much kirjoitti:

        kiitos selventävästä viestistä,nyt tiedän tän turbon salat.

        Harasoo!

        Hyvä jos oli jotain apua.

        Sitten kun halutaan voimaa niin unohdetaan noi "lelut" ja ajettavuus:

        - Lasketaan puristuksia koneessa.

        - Otetaan pienen porsaan kokoinen ahdin ja ahdetaan sellaset 2-3 kiloa.

        ...pidetään seokset rikkaalla...sytkä kohallaan ja toivotaan, että paikat kestää...

        Kiäh kiäh:

        http://uk.youtube.com/watch?v=1zyDgepdRDY


    • Garretin TB 03 oli ensimäinen säätyvillä siivillä oleva ahdin Garretilla ja käytössä Craislerin 2.2 bensa konessa,mutta tuotanto lepetettiin ahdin ongelmien takia.
      Bensamoottoreiden korkempien pakokaasu lämpöjen takia siipien säätö mekanismi ei toimi kovin kauan.
      Nykyää on samoja ongemia jo uudemmissa TB suraruiskutus moottoreissa Esim VW Tarasportterin
      vanhemmassaa mallissa ahimen kestoikä non 50 tuhatta km uudemmassa 173 hv eri ahdin joka käyttää kestävän paremmin yli 100 tuhatta jo ajettu.
      Ongelma on kiusallinen sillä siivet jää täysin auki ja ahtopaine ei nouse olenkaan.
      Nämä uudet GT sarjan VNT turbot on alipaine ohjattuja ja tubiinin siivet on täysin auki tyhjäkäynnillä ja suljetaan kierroksilla,siksi että ahdin jäisi pyörimaan sammutuksen jälkeen lian pitkäksi aikaa ilman voitelua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      637
      4708
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3519
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      154
      3221
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2479
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2329
    6. 252
      1877
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1467
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      97
      1354
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1349
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe