elämässä on paljon kivaa

kuten vaikka...,.

hernekeitto jossa on savukylkeä pieninä paloina...

51

2328

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Talisker

Oletko koskaan kokeillut savukylkeä makaronilaatikossa,jauhelihan lisänä siis?
      Ja munamaidon tilalla juustokeittoa, on hyvää...ja lähes kaloritonta :)

• pikku-myy

No just ,emmepä olisi tietäneet .Voi taivahanluoja näitä aloituksia.Eikö mitään muuta päässäsi alotsta tehdessäsi käynyt? Tiätkö, et jos ei ole rahaa voi ostaa vaikka savuluita kauppahallista, no lihaa niissä ei ole mut saman maun antaa.Voi sanomapitsi sinunkin aivoituksiasi.

• olet itse

tehnyt? Eipä ole sinun pussista pois nämä
        aloitukset. Perustele hyvä ja huono aloitus.

• pikku-myy
        olet itse kirjoitti:

tehnyt? Eipä ole sinun pussista pois nämä
        aloitukset. Perustele hyvä ja huono aloitus.

Eipä sinunkaan, eihän tää osata keskustella, vaan keskenkaiken joku alkaa höpöttään jotain omaansa ja aloittaja saa muutaman vastauksen silti palsta voi jatkua pitkäänkin, muttei alottajan kysymästä. Tätä pidän moukkamaisena.Ja tämä aloitus 50 ikäisille on suorastaan säälittävä.Kyllä me tiedämme ruoanlaiton, luulis mukavampaakin kerrontaa olevan.

• Pirre*

palstaa n. vaikka sadan ihmisen joukkona, - istumassa tai seisomassa samassa tilassa; eiköhän siellä joku ryhmä juttele jo vaikka hernekeitostakin..

• huolest.
        pikku-myy kirjoitti:

Eipä sinunkaan, eihän tää osata keskustella, vaan keskenkaiken joku alkaa höpöttään jotain omaansa ja aloittaja saa muutaman vastauksen silti palsta voi jatkua pitkäänkin, muttei alottajan kysymästä. Tätä pidän moukkamaisena.Ja tämä aloitus 50 ikäisille on suorastaan säälittävä.Kyllä me tiedämme ruoanlaiton, luulis mukavampaakin kerrontaa olevan.

Et vaikuta pienikokoiselta. Mistä siis moinen nimimerkki?

• monilla merkeillä
        huolest. kirjoitti:

Et vaikuta pienikokoiselta. Mistä siis moinen nimimerkki?

Tämä nähtävästi tänään!

• kerrohan kuin

voi ostaa savuluita kauppahallista "jos ei ole rahaa"? Voi villu noita sinunkin aivoituksiasi! Ja opettelisit kirjoittamaan ärsyke.

• Voisit ohittaa ne
        pikku-myy kirjoitti:

mikä pakko sun on päästä kertomaan joka viestin perään omat SÄÄLITTÄVÄT "aivoituksesi", kun ne ei sisällä EDES sitä hevonpeetä? Sun keskustelutaitosi on kuule täällä nähty ja heikoiksi havaittu! Ota puhelinluettelo kouraan ja varaa aika itsellesi lähimpään käytös- ja tapakasvatuskouluun ja palaa sitten kun oot oppinut siellä tavoille.

• henrii

palviryynimakkara

• Pirre*

Ryynimakkarako?
        Yök en syö.

• tammikuun likka
        Pirre* kirjoitti:

Ryynimakkarako?
        Yök en syö.

Lapsena ollessa pannulla käristeyt ryynimakkarat oli suurta herkkua ja se tuoksu, vieläkin nenään tulee hajumuisti. Perunoita ja ryynimakkaraa.
        Eipä ole enää saman makuisia ei, ryynimakkarat.

• Pirre*
        tammikuun likka kirjoitti:

Lapsena ollessa pannulla käristeyt ryynimakkarat oli suurta herkkua ja se tuoksu, vieläkin nenään tulee hajumuisti. Perunoita ja ryynimakkaraa.
        Eipä ole enää saman makuisia ei, ryynimakkarat.

ryynimakkaratkaan..:))

En tiedä, mutta mie en ole koskaan tykänny niistä - joku niissä tökki..

En kyllä tiedä noista palvilihasta tehdyistä..lieneevätkö parempia..?

• tammikuun likka
        Pirre* kirjoitti:

Enpäs osaa sanoa ovatko parempia, saattaa olla.
        Oletkos nähnyt tai ollut tekemässä ryynimakkaroita lapsena ollessas? Saattas olla syynä "tökkimiseen" :)

• henrii
        Pirre* kirjoitti:

ne on vähärasvaisia, niisä ei ole sitä petroolin sivumakua niin kuin ennen.
        Rippuu tietysti valmistajasta

• Pirre*
        tammikuun likka kirjoitti:

Enpäs osaa sanoa ovatko parempia, saattaa olla.
        Oletkos nähnyt tai ollut tekemässä ryynimakkaroita lapsena ollessas? Saattas olla syynä "tökkimiseen" :)

nähnyt makkaran tekoa koskaan, onneksi :)

En tykännyt siitä rasvan "hajusta", mikä niistä läksi, - enkä niistä ohraryyneistäkään siellä sisällä, mutta nää on niitä makuasioita, joista ei jne..

Muuten syön ja olen syönyt melekein pieniä kiviäkin :))

• Pirre*
        henrii kirjoitti:

ne on vähärasvaisia, niisä ei ole sitä petroolin sivumakua niin kuin ennen.
        Rippuu tietysti valmistajasta

ollut sitten se petrooli :))

• Sinimarjanen

vaikkapa Linnanmäki elokuussa.:))

• pikku-myy

Nyhän itse näytätte pienuutenne, mitähän aloittaja saa kirjoituksistanne? Tietty eihän kiinnosta kun saa vain itse mölistä. Miten pieni on ihmisen mieli kun ei välitä muista kuin itsestään.Ja kryynimakkara , tumma on hyvää kunhan sen vain käristää mustanpuhuvaksi.

• Olli Paimen
        pikku-myy kirjoitti:

Nyhän itse näytätte pienuutenne, mitähän aloittaja saa kirjoituksistanne? Tietty eihän kiinnosta kun saa vain itse mölistä. Miten pieni on ihmisen mieli kun ei välitä muista kuin itsestään.Ja kryynimakkara , tumma on hyvää kunhan sen vain käristää mustanpuhuvaksi.

Pikku-myy on jo heti alkuvuodesta noussut ylös väärällä jalalla ja pylly pystyssä.:(

• kaikki sallittua
        Olli Paimen kirjoitti:

Pikku-myy on jo heti alkuvuodesta noussut ylös väärällä jalalla ja pylly pystyssä.:(

Ihania on nuo Joulun herkut....kinkku kunkku ja suklaa...ja ... ihana rakastella raukeana kynttilän valossa..

• muustakin
        pikku-myy kirjoitti:

mukavasta, eikä vain hernekeitosta. Minustakin Linnanmäki on elokuussa aivan kiva. Kumma että joku jauhaa kokoajan lässytyksestä ja joku toinen jatkuvasti siitä että ei ole jutut oikeissa karsinoissaan. Vai samako heppu kokoajan brovosoi tällä palstalla rauhallisia ihmisiä?

• myy'
        muustakin kirjoitti:

mukavasta, eikä vain hernekeitosta. Minustakin Linnanmäki on elokuussa aivan kiva. Kumma että joku jauhaa kokoajan lässytyksestä ja joku toinen jatkuvasti siitä että ei ole jutut oikeissa karsinoissaan. Vai samako heppu kokoajan brovosoi tällä palstalla rauhallisia ihmisiä?

on kylläkin katkeroitunut vanha akka.

• jonka nimi on
        myy' kirjoitti:

Muumilaakso mutta ei täällä.

• aloitushan oli
        myy' kirjoitti:

"Elämässä on paljon kivaa"

• PIKKU-MYY
        myy' kirjoitti:

E-hei katkeruutta minusta ei löydy, mut käytöstapoja kuulutan.Ja enkö edelleen ole yli viiskymppisten palstalla joten ei tää mitään nuoria ihmisiä voi olla.Jos avaan palstan/sivun haluan et siihen vastataan mitä kysyn, sooloilut mua ärsyttää.Et voi kesken kaiken omia sivua omilla jutuillasi, sillä se sivu on aloittajan. Avaa oma , se on siinä.

• PIKKU-MYY kirjoitti:

E-hei katkeruutta minusta ei löydy, mut käytöstapoja kuulutan.Ja enkö edelleen ole yli viiskymppisten palstalla joten ei tää mitään nuoria ihmisiä voi olla.Jos avaan palstan/sivun haluan et siihen vastataan mitä kysyn, sooloilut mua ärsyttää.Et voi kesken kaiken omia sivua omilla jutuillasi, sillä se sivu on aloittajan. Avaa oma , se on siinä.

kiinnittää huomio luetun ymmärtämiseen!

Minkä aiheen aloitus voisi rajata pois:

"elämässä on paljon kivaa".

Taas yhden kerran, kerro se, kun siihen ei minun päättelytaito riitä.

Vai onko taas niin, että oletkin aloittaja, jonka toteamus" elämäsä on paljon kivaa", sisältää todella hyvin piiloitetun kysymyksen, joka ei muille aukene!;)

• jartsev

Elämässä on kivaa Juuri esim. Linnanmäki elokuussa!
        tai hernekeitto, pannukakku tai kivat nettiystävät!

• Sinimarjanen
        jartsev kirjoitti:

Elämässä on kivaa Juuri esim. Linnanmäki elokuussa!
        tai hernekeitto, pannukakku tai kivat nettiystävät!

on oma tunnelmansa elokuisena iltana.
        Kiva valaistus ym.
        Hernekeitto, pannukakku onkin ihan omaa luokkaansa, justiinsa eilen tulikin mieleen,
        ettei ole tullut hetkeen tehtyäkään.
        Maistuisi kyllä pitkästä aikaa.
        Nettikavereista, kivoista, onkin tullut jo
        suurehko, ihan kiva osuus vapaa ajasta.:)

• jartsev
        Sinimarjanen kirjoitti:

on oma tunnelmansa elokuisena iltana.
        Kiva valaistus ym.
        Hernekeitto, pannukakku onkin ihan omaa luokkaansa, justiinsa eilen tulikin mieleen,
        ettei ole tullut hetkeen tehtyäkään.
        Maistuisi kyllä pitkästä aikaa.
        Nettikavereista, kivoista, onkin tullut jo
        suurehko, ihan kiva osuus vapaa ajasta.:)

joskus aivan liikaa vaikka eipä kai se sen nautinnon rinnalla mitään vahingollista ole kun sitä kuitenkin on niin harvoin.

Ystävistä on aina iloa ja kaipuussa sydämeni räytyy jos ei jostakin syystä saa pitkään aikaan kaivattuun ystävään yhteyttä, varsinkin minulla on herkkämieli siinä suhteessa.

• Sinimarjanen
        jartsev kirjoitti:

joskus aivan liikaa vaikka eipä kai se sen nautinnon rinnalla mitään vahingollista ole kun sitä kuitenkin on niin harvoin.

Ystävistä on aina iloa ja kaipuussa sydämeni räytyy jos ei jostakin syystä saa pitkään aikaan kaivattuun ystävään yhteyttä, varsinkin minulla on herkkämieli siinä suhteessa.

pellillinen hupenee, kun harvoin tekee.
        Toisaalta ei siinä rasvatkaan haittaa,
        kun se uunissa paistuu. Onhan se tietysti
        kaloripommi, hillot sun muut. Pitää kait
        niitä nautintojakin olla..
        Totta, näin on. On kiva vaihtaa kuulumisia
        ja saada samalla piristystä omaan päivään.:)

• sinulla ei ole
        PIKKU-MYY kirjoitti:

käytöstapoja, siinäpä se.
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000016&conference=500000000000009&posting=22000000031775587
        Onko tämä oma aloituksesi? Jos haluat vastauksia omaan aloitukseesi, niin TEE IHMEESSÄ SITTEN SELLAINEN! Ja muista kieltää sivuraiteille menevät jutut jo aloituksesi ensimmäisessä viestissä. Sinulla pikku-KYY on vielä hyvin paljon opittavaa palstaelämästä, et voi tulla tänne neuvomaan nimittäin vanhoja, jo vuosiakin täällä kirjoittaneita miten heidän kuuluisi täällä olla, VAAN SINUN ON KOITETTAVA SOPEUTUA TÄNNE TAI SITTEN KADOTA "KUIN TUHKATUULEEN"! Vaihtoehtoja ei jätetä, ota tai jätä.

• Wenla-G

Isäntä keitti ihan omahaluisesti keltaisista herneistä ja raa'asta sianlihasta hernekeiton, joka meinasi viedä kielenkin mukanaan.
      Makuasioista, kuten monista muistakaan asioista , ei kannattane kiistellä?

Näitä aloituksiahan eräät kehuvat tekevänsä "ihan huvikseen", jottei niihinkään niin kovin vakavasti aina kannata paneutua. Puhe asioista lienee kaikkien kannalta haluttavinta? Mitä sitten, jos puhutaan muustakin kuin aloittajan aiheesta?

• jartsev

niin kuin isännän tekemä hernekeitto!! Vaikuttaa että isäntä keittää aivan perinteisen tavan mukaisen hernekeiton. Mikäpä sen voittanutta onkaan. Isännät ovat hyviä hernekeiton teossa ja joissakin muissakin tehtävissä;)

Muistan kerran työpaikalla kun oli hernekeittoa ruokana ja siihen oli keittäjältä ropsahtanut suolaa vähän reippaanlaisesti. Niin sattui kun vähän myöhässä ruokailuun tuli kaveri joka yleensä tykkäsi suolaisesta ja lisäsi suolaa ruokiin aivan maistamatta. Joku sanoi sille että panehan lisää suolaa, on vähän tuimanlaista! No kaveri ropsutteli aivan reilusti purkkia maistamatta ollenkaan ennakkoon. Me seurattiin häntä jännityksellä, mutta hän vain söi kaiken aivan tyynesti ja rauhallisesti. Ilmaisesti kaveri piti suolaisemmasta kuin me muut uskottiinkaan.

• Pirre*

vapaapäivä on kivaa; jos kävisi katsomassa pienintä lapsenlastaan..hän on niiiiin ilahtunut aina kun sinne heille menee kylään - oikea ihana ilopilleri.
      Heillä siellä on myös pieni kissanpentu, ja kun on kaksi yhtä huimaa samassa huushollissa..siinä on elokuvaa ja teatteria meikäläiselle ihan kyllin :)

• Otto-Vaan

Hernekeitto ei oikein ole pop.Vasta maanantaina
      keitin herneitä kilon satsin ja reilusti
      viikonloppuna paistetusta kinkusta lihaa sekaan, sipulia unohtamatta.

Minun harvinaista herkkua on myös kylmäsavu poro ja poron maksa.
      Tänään tuntui ihan kivalta kun satoi vähän lunta
      ja tuli pari kolme astetta pakkasta.
      Olokin jo tuntui kuin uudesti syntyneeltä.:)))

• susa51

Tuota herkkua, kylmäsavuporoa ja poronmaksaa. Voisi hernekeittoon sopia myös poronliha.
        Muuten tykkään itse hernekeitosta ja vanhanaikaisesti pannarista jälkkärinä. Elämässä on pieniä iloja, muistetaan.

• Otto-Vaan
        susa51 kirjoitti:

Tuota herkkua, kylmäsavuporoa ja poronmaksaa. Voisi hernekeittoon sopia myös poronliha.
        Muuten tykkään itse hernekeitosta ja vanhanaikaisesti pannarista jälkkärinä. Elämässä on pieniä iloja, muistetaan.

Kylmäsavu poroa tai maksaa.Hetkinen, maksa taitaakin olla lämminsavu maksaa.
        Löytyy kyllä lämminsavuporoakin.Minusta vain ei ole niin hyvää kuin kylmäsavustettu.
        Hinta on vain pahana esteenä lihalla usein herkuttelulle.
        Maksa on halpaa herkkua ja voileivän päällä ohkasina siivuina erinomaista.

Tulee aivan vesi kielelle.:)))

Poron liha voi kyllä olla aikamoista evästä herne
        rokassa, mene ja tiedä kun en ole kokeillut.

• Kohta lähden 'syntymäiltaa' viettämään esikoisen luo.
      Äiti ja muu juhlaväki on siellä jo passissa odottamassa kun tytär kotiutuu iltavuorosta.
      Pojan kanssa lähdemme vasta varttia vaille.
      Molemmat olemme väh. vaheessa, minä tulin reilun puolentuntia sitten verstaalta ja poika on muuten vaan hidas!:)

• RosaLiiin

Sinullekin, Lämpimät onnittelut synttäreiden johdosta!
        Muistinko oikein vai väärin.
        Jos oikein, niin onnea jos väärin, niin eihän se haittaa jos isääkin onnitellaan, vai mitä?

• RosaLiiin kirjoitti:

Sinullekin, Lämpimät onnittelut synttäreiden johdosta!
        Muistinko oikein vai väärin.
        Jos oikein, niin onnea jos väärin, niin eihän se haittaa jos isääkin onnitellaan, vai mitä?

Vielä tällä kertaa niin, että toinen täytti puolet toisen vuosista, 28/56.

Kahteen kertaan puhallettiin kynttilät saman kakun päältä. Ja oikein paperiset kartiolakit päässä, niinkuin kunnon synttäribileissä kuuluukin.))
        Molemmat saatiin samantapaiset lahjat, sellaiset palikka hässäkät,lelut, minä tietysti kaksi erilaista = puolta enemän ja hän joutui tyytymään yhteen.;)

No sai hän viikko-lehden vuositilauksen vähän kuin lohdutukseksi, mutt eihän se millään vastaa mun kahta oikeaa lahjaani!:)

Puoliyöltä lopetettiin koska kokemuksesta tiedettiin, että juhlan jälkeen arki koittaa:)

Tässä nyt pieni kuvaus synttäreistä, niin ja tytär yllättyi oikein kunnolla tullessaan kotiin, sillä vasta nämä 'klisee synttärit' olivat lajissaan meidän sakin ensimmäiset laatuaan.

Kiitos muistamisesta ja 'osanotosta', Rosaliin!

Ja pieni lainaus: "ja meillä kaikilla oli niin mukavaa, oi jospa oisit saanut olla mukana"!

• fe.fa
        emw34 kirjoitti:

Kahteen kertaan puhallettiin kynttilät saman kakun päältä. Ja oikein paperiset kartiolakit päässä, niinkuin kunnon synttäribileissä kuuluukin.))
        Molemmat saatiin samantapaiset lahjat, sellaiset palikka hässäkät,lelut, minä tietysti kaksi erilaista = puolta enemän ja hän joutui tyytymään yhteen.;)

No sai hän viikko-lehden vuositilauksen vähän kuin lohdutukseksi, mutt eihän se millään vastaa mun kahta oikeaa lahjaani!:)

Puoliyöltä lopetettiin koska kokemuksesta tiedettiin, että juhlan jälkeen arki koittaa:)

Tässä nyt pieni kuvaus synttäreistä, niin ja tytär yllättyi oikein kunnolla tullessaan kotiin, sillä vasta nämä 'klisee synttärit' olivat lajissaan meidän sakin ensimmäiset laatuaan.

Ja pieni lainaus: "ja meillä kaikilla oli niin mukavaa, oi jospa oisit saanut olla mukana"!

emw34 tänään siis täysin 56 vuotta. Miltäs se nyt tuntuu? Ja mistä nuo numerot 34 nikissäsi ovat?

• tammikuun likka
        emw34 kirjoitti:

Onnea näin jälkikäteen sytämellä ♥ samankuiselle.

Hmmm, samat numerot vielä, voi voi kohta vuosi enemmän ;))

• Pirre*
        emw34 kirjoitti:

minultakin emw34, kuulin että oli juhlittu :)

• Sinimarjanen
        emw34 kirjoitti:

"Vuosimalli" on ihan hyvä, jokunen päivä tässä
        vielä, kunhan tuo tähtimerkki vaihtuu ensin.:)

• namisuku

...Aamusta keitin Kananmunia ja laitoin keitinveteen Sipulinkuoria, joten valkoisista munista tuli ruskeita "maalaismunia"=D

• Talisker

mielleyhtymä, että kaikki elämän kivat asiat ei tarvitse olla kovin suuria.
      Lautasellinen hyvää hernekeittoa riittää.
      Kova "porina ja kuplinta" siitä syntyikin.
      Hernekeitto näytti taas voimansa :)

• RosaLiiin

juuri ne pienet ja pikkuruiset ilon ja onnenpipanat tekevät arkipäivästäkin kivaaaaaa

• Marke O.L.

Olen tullut kerran todella kipeäksi kyseisen kaltaisesta hernerokasta. Oli kai pilaantunutta :( En pysty rokkaa syömään. Samoin olen tullut oksennus ties mihin tautiin voileipäkakusta :( En pysty edes katsomaan juhlakattauksien kräämättyjä ja sorsseloituja voileipälakkuja. Ei tarvitse kuin kerran saada jokin pöpö sisuksiinsa jostakin pilaantuneesta (tai huonon hygienian takia?) ruokatarvikkeesta, ei tee toista kertaa mieli samaa maistella.

• jartsev

Vaikkapa sen hernekeiton jälkiruokana,lämmin pehmoinen "Pannukakku" mansikkahillon kanssa! Vautsi!

• on tosi

sika hyvää... sipsit dipattuna sulaan suklaatiin

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      83
      2032
    2. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      394
      1811
    3. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      59
      1808
    4. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      169
      1475
    5. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      68
      1354
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1350
    7. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      75
      1317
    8. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      67
      1253
    9. Kuljettajasi oy konkurssi?!

Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?
      Iisalmi
      14
      1123
    10. KIIKKUSTUOLI

Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin
      80 plus
      101
      1107
    Aihe