Kävin sitten eilen huollattamassa autoni Auto Milanossa. Nokkahihnan vaihto ja 60 tkm huolto ja aikaa kului vain 4.5h. Todella hyvää työtä. Pisteet heille. Sitten, kun kuuntelin 1.5 vuotta vanhan auton vikalistaa, niin johan alkoi sylettää. Takapään ripustukseen molemmat tukivarret ja pienet kumipuslat, käsijarrun vaijerin kuoret rikki. Airbagin, eli ohjausputkessa oleva jousikello rikki... (kuulemma kallis) Etupenkkien lämppärit ennestään rikki jne... Parastahan tässä on, että tukivarret vaihdetiin osittain takuuna jo 40 tkm huollossa ja kestivät nyt sitten 20 tkm. Pelkästään takapään laittaminen tulee maksamaan 500-600€ luokkaa. Jakohihnan vaihto huolto airbagin valo laskuttivat yhteensä 700€. Olen laittanut auton huoltoon vuoden aikana jo 2100€ ja tässä on tulos. Saat kantaa lisää osaa repulla, joka huollon yhteydessä. Ei hyvä...
60 tkm huolto by Auto Milano
21
7736
Vastaukset
- Nick
...vaikka myisit paskan pois ja ostaisit kunnon auton...?
Kunhan ehdotin vain... - sataviiskuus
Uskomatonta. Kannattanee yrittää neuvotella maahantuojan kanssa, ei tuollainen vikalista voi mennä ainakaan kokonaan omaan piikkin ??? Jos maahantuoja ei tule suosilla mukaan, niin kannattanee hakea apua kuluttajaviranomaisilta. Sillä ei käsittääkseni ole merkitystä onko takuu voimassa, vaan sillä mikä auton/osan odotettava kestoikä.
Tukivarret pitäisi kyllä ainakin mennä vastikkeetta jos ne on vaihdettu 20 tkm sitten ?
Käsijarrun vaijerin kuoren rikkoutuminen on tyyppivika ainakin 156:ssa.- Volvo
..vaihtaa ne tukivarret 20:ssä vai laskutettiinko vain. Edellisessä autossani, joka oli Volvo S40 2.0t, vaihdettiin ko. tukivarret n.100tkm:ssa (vaihdettu ed. omistajan mukaan myös kerran aiemmin ja ne olivat huollon mukaan vaihtokunnossa 120tkm:n kohdalla. Kun esitin heille edellisen huollon kuitin, josta selvisi että ne oli juuri vaihdettu niin yllätys yllätys totesivat että ehkä ne vielä menee seuraavaan huoltoon asti. Kun en ole mikään autoexpertti, enkä välttämättä osaa katsoa onko ne tosiaan vaihdettu vai tarvitseeko ne vaihtoa niin helppohan korjaamon on höynäyttää.
Nyt 156 2.5 V6 Sportwagon (vuoden vanha ja vielä alkuperäiset tukivarret) - Alfa 147 2.0 T.S
Volvo kirjoitti:
..vaihtaa ne tukivarret 20:ssä vai laskutettiinko vain. Edellisessä autossani, joka oli Volvo S40 2.0t, vaihdettiin ko. tukivarret n.100tkm:ssa (vaihdettu ed. omistajan mukaan myös kerran aiemmin ja ne olivat huollon mukaan vaihtokunnossa 120tkm:n kohdalla. Kun esitin heille edellisen huollon kuitin, josta selvisi että ne oli juuri vaihdettu niin yllätys yllätys totesivat että ehkä ne vielä menee seuraavaan huoltoon asti. Kun en ole mikään autoexpertti, enkä välttämättä osaa katsoa onko ne tosiaan vaihdettu vai tarvitseeko ne vaihtoa niin helppohan korjaamon on höynäyttää.
Nyt 156 2.5 V6 Sportwagon (vuoden vanha ja vielä alkuperäiset tukivarret)Osat siis vaihdettiin 40 tkm kohdalla. Helppo tunnistaa, kun oli nimittäin uutta kirkasta peltiä ja olin itse seuraamassa sitä vaihtoa. Arvelutti silloin, että onko moinen mahdollista, mutta Alfassa on näköjään kaikki mahdollista...
- (oo)
Alfa = Fiat, Fiat = susi jo syntyessään. Suosittelen että ajat autoliikkeeseen ja ostat ei Italialaisen merkin? Niillä ei kuulemma tosissaankaan tee yhtään mitään!!
- Ei tee
>Suosittelen että ajat autoliikkeeseen ja ostat ei Italialaisen >merkin? Niillä ei kuulemma tosissaankaan tee yhtään mitään!!
Nyt en iham ymmärtänyt ? Miksi ostaa ei-italialainen jos niillä ei tee mitään ? - J..
Ei tee kirjoitti:
>Suosittelen että ajat autoliikkeeseen ja ostat ei Italialaisen >merkin? Niillä ei kuulemma tosissaankaan tee yhtään mitään!!
Nyt en iham ymmärtänyt ? Miksi ostaa ei-italialainen jos niillä ei tee mitään ????
- Seiska5mma
Ehkä pian pääsemme tilanteeseen, jossa Alfan jälleenmyyntiarvo kohoaa - jos nimittäin auton elinkaaren alkupäässä pitää iskeä noin paljon rahaa tiskiin, niin sehän tarkoittaa, että auto on hyvässä kunnossa, kun sen ostaa vaikka 150 tkm ajettuna.
Toisaalta, näinä päivinä lähes kaikki autot heitetään asiakkaille siinä vaiheessa, kun ne pitäisivät olla vasta tehtaan koeajovaiheessa. Kysy vaikka Mersun tai Volvon omistajilta, jotka asuvat korjaamojen ulkopuolella asuntovaunuissa ja käyvät sieltä käsin töissä kun eivät välillä ehdi kotiin.
Samaa paskaa se on muillakin aloilla kuin autojen parissa. Väkeä vähennetään ja loppujen lopuksi ainoa, joka ehtii tehdä hommat kunnolla on asiakas, joka juoksee hakemassa puuttuvia osia ja korjailemassa asioita, joiden ei pitäisi olla rikki. Asiakkaan on myös paras opetella itse tuote ja sen ominaisuudet paremmin kuin sen myyjä. Muuten kukaan ei tiedä mistään mitään. - Maho
Sanoiko Milanossa setä, että ne on paskana ja pitää vaihtaa heti, vai että pitää vaihtaa "joskus"??
Noi kaikki kuulostaa kyllä samoilta vioilta mitä on 156:ssa, mutta kuinka tarpeellista niitä on vaihtaa vielä on eri asia. Auto Milanossa tehdään kyllä hyvää työtä ja pisteet siitä heille, mutta hehkuttavat kyllä ehkä vähän liikaakin noiden vikojen kanssa tai lähinnän niiden vaihtotarpeen ajankohdasta. Varmasti noi kaikki menee vaihtoon jossain vaiheessa, mutta milloin ne on fiksuinta vaihtaa onkin eri juttu. Viimeksi sanoivan A-M:ssä että pitäis pakoputki vaihtaa kun on ruosteessa. Se on totta, että siinä on ruostetta, pinnassa! Kyllä se varmaan kestään vuoden jos ei parikin ennenkuin rupee vuotamaan.
Varsinkin se yksi huoltomies tuntuu olevan aika perfektionisti eikä välttämättä kannata ihan heti vaihtaa kaikkea mistä se huomauttaa. Katsastuksessa kuukausi tuon pakoputken ruostumisen toteamisen jälkeen katsastusmies sanoi, että kyllä tuolla putkella näissä oloissa ainakin pari vuotta vielä voi katsastaa ilman ongelmia... vetäkää jokainen siitä johtopäätökset. - Jönsson
Jos haluat selvitä huolloista halvalla, älä asioi Auto Milanossa. Ei sillä, ettäkö veloitus olisi kallis - päinvastoin. Maltillinen hinnoittelu ja hyvä työn laatu heillä.
Ero on siinä, että Milanon pojat tutkivat autosi sen verran perinpohjin, että vikoja löytyy. Myös korjaamiskynnys tuntuu olevan alhaalla. Kyseisten hemmojen mielestä auton kuin auton tulisi olla kuin uusi. Sinänsä hyvä asenne, asiakkaalla on vain oltava kykyä ja uskallusta toppuutella ja kyseenalaistaa.- sataviiskuus
Päteekö tämä myös takuun piiriin kuuluvissa autoissa ? Eli korjataan kaikki tarpeellinen vähän enemmän ?
- Jönsson
"Takapään ripustukseen molemmat tukivarret ja pienet kumipuslat, käsijarrun vaijerin kuoret rikki."
- käsijarrun vaijerin kuoret ovat tyyppivika. Vaihdettiin kerran edelliseeni. Ei olisi kylläkään tarvinnut, sillä kässäri piti yhtä hyvin ennen vaihtoakin. Ovat vain Milanossa niin pedantteja. Tukivarsien ongelmista en ole kuullut, liekö huonoa tuuria, rasittava ajotapa tai sitten huollon ylireagointia.
"Airbagin ohjausputkessa oleva jousikello rikki..."
- mikäs kumma sen on rikkonut? Onko autoasi kolaroitu?
"Etupenkkien lämppärit ennestään rikki jne..."
- sinänsä ei ihme, sillä taitavat olla Suomessa jäliasennetut. Omissani ovat kyllä kestäneet.
Ei ehkä lohduta, mutta valtaosa autosi vaivoista taitaa olla harvinaista sorttia. Ajoin edellisellä 156:lla 90 000 km. Yhteensä matkaa oli taitettu 120 000, kun vaihdoin sen uuteen. Hyvin oli kestänyt, rikki oli mennyt tuo kässärin vaijeri ja yksi iskunvaimennin polttimoita.
Nykyisellä ajettu 27 000 km. Luottamus on säilynyt.
75:lla olen ajanut 210 000 km. Onhan sitä jo rempattu, mutta laatuautoksi tuo on kokonaisuudessaan osoittautunut. Pari huonoakin Alfaa on ollut, mutta olivat paljon ajettuja jo ostaessani. - Jönsson
sataviiskuus kirjoitti:
Päteekö tämä myös takuun piiriin kuuluvissa autoissa ? Eli korjataan kaikki tarpeellinen vähän enemmän ?
En ole takuun piirissä olevaa autoa käyttänyt Auto Milanossa. Tätä nykyistä olen huollattanut Konalan Deltassa lähinnä sopivammista etäisyyksistä johtuen. Täytynee viedä seuraavaksi Milanoon, niin katsotaan.
Sinänsä autoa kannattaisi joskus käyttää muuallakin kuin siellä samalla pajalla. Eri liikkeissä kiinnitetään huomiota vähän eri asioihin, niin tulee tiheämmällä kammalla kammattua. Varjopuolena on tietysti se, että löytyykin enemmän moitittavaa (mutta eikös se ollut tarkoituskin). - sataviiskuus
Jönsson kirjoitti:
"Takapään ripustukseen molemmat tukivarret ja pienet kumipuslat, käsijarrun vaijerin kuoret rikki."
- käsijarrun vaijerin kuoret ovat tyyppivika. Vaihdettiin kerran edelliseeni. Ei olisi kylläkään tarvinnut, sillä kässäri piti yhtä hyvin ennen vaihtoakin. Ovat vain Milanossa niin pedantteja. Tukivarsien ongelmista en ole kuullut, liekö huonoa tuuria, rasittava ajotapa tai sitten huollon ylireagointia.
"Airbagin ohjausputkessa oleva jousikello rikki..."
- mikäs kumma sen on rikkonut? Onko autoasi kolaroitu?
"Etupenkkien lämppärit ennestään rikki jne..."
- sinänsä ei ihme, sillä taitavat olla Suomessa jäliasennetut. Omissani ovat kyllä kestäneet.
Ei ehkä lohduta, mutta valtaosa autosi vaivoista taitaa olla harvinaista sorttia. Ajoin edellisellä 156:lla 90 000 km. Yhteensä matkaa oli taitettu 120 000, kun vaihdoin sen uuteen. Hyvin oli kestänyt, rikki oli mennyt tuo kässärin vaijeri ja yksi iskunvaimennin polttimoita.
Nykyisellä ajettu 27 000 km. Luottamus on säilynyt.
75:lla olen ajanut 210 000 km. Onhan sitä jo rempattu, mutta laatuautoksi tuo on kokonaisuudessaan osoittautunut. Pari huonoakin Alfaa on ollut, mutta olivat paljon ajettuja jo ostaessani.>Tukivarsien ongelmista en ole kuullut, liekö huonoa tuuria, >rasittava ajotapa tai sitten huollon ylireagointia.
Itse ihmettelin täällä aikaisemmin 156 JTS SW:ni ohjausongelmia. Diagnoosi DA:sta tältä viikolta. Yritettiin mitata kulmat, ei onnistunut koska oikean puolimmaisessa tukivarressa jokin hela on väljä. Vaihdetaan ensi viikolla, mielenkiintoista nähdä auttaako. - Jönsson
sataviiskuus kirjoitti:
>Tukivarsien ongelmista en ole kuullut, liekö huonoa tuuria, >rasittava ajotapa tai sitten huollon ylireagointia.
Itse ihmettelin täällä aikaisemmin 156 JTS SW:ni ohjausongelmia. Diagnoosi DA:sta tältä viikolta. Yritettiin mitata kulmat, ei onnistunut koska oikean puolimmaisessa tukivarressa jokin hela on väljä. Vaihdetaan ensi viikolla, mielenkiintoista nähdä auttaako.Meillähän on samanlaiset autot. Minkälaisia ne ohjausongelmat ovat? Minä en nimittäin ole 100%:n tyytyväinen omani ohjaukseen. Edellinen - sedan - oli mielestäni tunnokkaampi ja suuntavakaampi. Ohjauskulmat on kerran säädetty, väljyydestä eivät valittaneet.
Missäs päin maailmaa vaikutat? Meinaan vain, että olisi hauska verrata ajettavuutta / suurituskykyä toiseen samanlaiseen. Minusta nimittäin suorituskykykin oli 2,0 TS:ssä parempi. - sataviiskuus
Jönsson kirjoitti:
Meillähän on samanlaiset autot. Minkälaisia ne ohjausongelmat ovat? Minä en nimittäin ole 100%:n tyytyväinen omani ohjaukseen. Edellinen - sedan - oli mielestäni tunnokkaampi ja suuntavakaampi. Ohjauskulmat on kerran säädetty, väljyydestä eivät valittaneet.
Missäs päin maailmaa vaikutat? Meinaan vain, että olisi hauska verrata ajettavuutta / suurituskykyä toiseen samanlaiseen. Minusta nimittäin suorituskykykin oli 2,0 TS:ssä parempi.Joo, meillä taitaa olla sama historia, molemmilla on ennen 156 2.0 TS ja nyt JTS.
Ohjaus tuntuu vetelevän pienenkin tiessä olevan uran mukaan. Eli todellakin välillä tuntui että täytyy pitää molemmat kädet ratissa. Suoralla pinnalla kuitenkin melkein ok. Ja samalla tavalla kuin sullakin tuntui että vanha oli tunnokkaampi ja huomattavasti vakaampi. Saa nyt sitten nähdä korjaantuuko kun ensi viikolla yritetään DA:ssa korjata.
Vaikutan JKL:ssä. Suorituskyvystä oli aikaisemmin puhetta, ja olen nyt tyytyväinen ja moottori tuntuu paremmalta kuin aikaisempi. Täytyypä kysyä nyt kun vien huoltoon mitä ne vaihto silloin 20 tkm kohdalla koneeseen. Mullahan oli niitä teho-ongelmia ennen huoltoa. - Alfa 147 T.S 2.0
Jönsson kirjoitti:
"Takapään ripustukseen molemmat tukivarret ja pienet kumipuslat, käsijarrun vaijerin kuoret rikki."
- käsijarrun vaijerin kuoret ovat tyyppivika. Vaihdettiin kerran edelliseeni. Ei olisi kylläkään tarvinnut, sillä kässäri piti yhtä hyvin ennen vaihtoakin. Ovat vain Milanossa niin pedantteja. Tukivarsien ongelmista en ole kuullut, liekö huonoa tuuria, rasittava ajotapa tai sitten huollon ylireagointia.
"Airbagin ohjausputkessa oleva jousikello rikki..."
- mikäs kumma sen on rikkonut? Onko autoasi kolaroitu?
"Etupenkkien lämppärit ennestään rikki jne..."
- sinänsä ei ihme, sillä taitavat olla Suomessa jäliasennetut. Omissani ovat kyllä kestäneet.
Ei ehkä lohduta, mutta valtaosa autosi vaivoista taitaa olla harvinaista sorttia. Ajoin edellisellä 156:lla 90 000 km. Yhteensä matkaa oli taitettu 120 000, kun vaihdoin sen uuteen. Hyvin oli kestänyt, rikki oli mennyt tuo kässärin vaijeri ja yksi iskunvaimennin polttimoita.
Nykyisellä ajettu 27 000 km. Luottamus on säilynyt.
75:lla olen ajanut 210 000 km. Onhan sitä jo rempattu, mutta laatuautoksi tuo on kokonaisuudessaan osoittautunut. Pari huonoakin Alfaa on ollut, mutta olivat paljon ajettuja jo ostaessani.Muukkonen Auto Milasto kertoi, että jousikello kuuluu vakio-osa listalle, joita menee 156:aan, että 147:aan ilman kolareitakin, kuluva osa kuulemma. 156:ssa kuulemma penkkien alla olevat liittimet hapettuvat ja aiheuttavat merkkivalon palamisen. 147:ssa ei tätä ongelmaa.
Takatukivarsien osalta Muukkonen sanoi, että kulutustavaraa. Molemmissa malleissa 156&147 kumin vulganointi pykii irti metallista. Ajotyylillä varmasti merkitystä, mutta koska ajelen työmatka-ajoa 2500 km kuukaudessa ja jos laskisin menemään tuon matkan, niin olisi varmaan kortti hyllyllä ja auto pärekorissa, joka toinen päivä. Jos ei kestä minun ajossa niin ei kestä muidenkaan.
Ylireagonnista sen verran, että kun ottaa pyörästä kiinni ja heiluttaa niin klonks klonks... ei siis ehkä ylireagointia tukivarsien osalta...
Yksinkertaisesti tukivarsin vulganointi on vain niin surkea. Isälläni 156:ssa selespeedissä meni puolestaan 40 tkm kohdalla etupää remppaan, koska yläpään pallonivelet olivat holot molemmilla puolilla. Keula puikkelehti laidasta laitaan... 20 tkm kohdalla kyseiseen autoon tehtiin kytkinremontti takuuna. Jotenkin en ole oiken varma enää Alfa Romeon laadusta...
Takuuhuollosta sanoisin sen verran, että kun autossa on takuu ja asiakas valittaa asiasta, asiaa yritetään venyttää ja pitkittää. Viimein korjaus jää tekemättä ja sanotaan, että takuuaika on päättynyt. Jääkö siis viatkin ehkä sitten huomaamatta ? - Alfa 147 T.S 2.0
Jönsson kirjoitti:
"Takapään ripustukseen molemmat tukivarret ja pienet kumipuslat, käsijarrun vaijerin kuoret rikki."
- käsijarrun vaijerin kuoret ovat tyyppivika. Vaihdettiin kerran edelliseeni. Ei olisi kylläkään tarvinnut, sillä kässäri piti yhtä hyvin ennen vaihtoakin. Ovat vain Milanossa niin pedantteja. Tukivarsien ongelmista en ole kuullut, liekö huonoa tuuria, rasittava ajotapa tai sitten huollon ylireagointia.
"Airbagin ohjausputkessa oleva jousikello rikki..."
- mikäs kumma sen on rikkonut? Onko autoasi kolaroitu?
"Etupenkkien lämppärit ennestään rikki jne..."
- sinänsä ei ihme, sillä taitavat olla Suomessa jäliasennetut. Omissani ovat kyllä kestäneet.
Ei ehkä lohduta, mutta valtaosa autosi vaivoista taitaa olla harvinaista sorttia. Ajoin edellisellä 156:lla 90 000 km. Yhteensä matkaa oli taitettu 120 000, kun vaihdoin sen uuteen. Hyvin oli kestänyt, rikki oli mennyt tuo kässärin vaijeri ja yksi iskunvaimennin polttimoita.
Nykyisellä ajettu 27 000 km. Luottamus on säilynyt.
75:lla olen ajanut 210 000 km. Onhan sitä jo rempattu, mutta laatuautoksi tuo on kokonaisuudessaan osoittautunut. Pari huonoakin Alfaa on ollut, mutta olivat paljon ajettuja jo ostaessani.Muukkonen Auto Milasto kertoi, että jousikello kuuluu vakio-osa listalle, joita menee 156:aan, että 147:aan ilman kolareitakin, kuluva osa kuulemma. 156:ssa kuulemma penkkien alla olevat liittimet hapettuvat ja aiheuttavat merkkivalon palamisen. 147:ssa ei tätä ongelmaa.
Takatukivarsien osalta Muukkonen sanoi, että kulutustavaraa. Molemmissa malleissa 156&147 kumin vulganointi pykii irti metallista. Ajotyylillä varmasti merkitystä, mutta koska ajelen työmatka-ajoa 2500 km kuukaudessa ja jos laskisin menemään tuon matkan, niin olisi varmaan kortti hyllyllä ja auto pärekorissa, joka toinen päivä. Jos ei kestä minun ajossa niin ei kestä muidenkaan.
Ylireagonnista sen verran, että kun ottaa pyörästä kiinni ja heiluttaa niin klonks klonks... ei siis ehkä ylireagointia tukivarsien osalta...
Yksinkertaisesti tukivarsin vulganointi on vain niin surkea. Isälläni 156:ssa selespeedissä meni puolestaan 40 tkm kohdalla etupää remppaan, koska yläpään pallonivelet olivat holot molemmilla puolilla. Keula puikkelehti laidasta laitaan... 20 tkm kohdalla kyseiseen autoon tehtiin kytkinremontti takuuna. Jotenkin en ole oiken varma enää Alfa Romeon laadusta...
Takuuhuollosta sanoisin sen verran, että kun autossa on takuu ja asiakas valittaa asiasta, asiaa yritetään venyttää ja pitkittää. Viimein korjaus jää tekemättä ja sanotaan, että takuuaika on päättynyt. Jääkö siis viatkin ehkä sitten huomaamatta ? - Seiska5mma
Alfa 147 T.S 2.0 kirjoitti:
Muukkonen Auto Milasto kertoi, että jousikello kuuluu vakio-osa listalle, joita menee 156:aan, että 147:aan ilman kolareitakin, kuluva osa kuulemma. 156:ssa kuulemma penkkien alla olevat liittimet hapettuvat ja aiheuttavat merkkivalon palamisen. 147:ssa ei tätä ongelmaa.
Takatukivarsien osalta Muukkonen sanoi, että kulutustavaraa. Molemmissa malleissa 156&147 kumin vulganointi pykii irti metallista. Ajotyylillä varmasti merkitystä, mutta koska ajelen työmatka-ajoa 2500 km kuukaudessa ja jos laskisin menemään tuon matkan, niin olisi varmaan kortti hyllyllä ja auto pärekorissa, joka toinen päivä. Jos ei kestä minun ajossa niin ei kestä muidenkaan.
Ylireagonnista sen verran, että kun ottaa pyörästä kiinni ja heiluttaa niin klonks klonks... ei siis ehkä ylireagointia tukivarsien osalta...
Yksinkertaisesti tukivarsin vulganointi on vain niin surkea. Isälläni 156:ssa selespeedissä meni puolestaan 40 tkm kohdalla etupää remppaan, koska yläpään pallonivelet olivat holot molemmilla puolilla. Keula puikkelehti laidasta laitaan... 20 tkm kohdalla kyseiseen autoon tehtiin kytkinremontti takuuna. Jotenkin en ole oiken varma enää Alfa Romeon laadusta...
Takuuhuollosta sanoisin sen verran, että kun autossa on takuu ja asiakas valittaa asiasta, asiaa yritetään venyttää ja pitkittää. Viimein korjaus jää tekemättä ja sanotaan, että takuuaika on päättynyt. Jääkö siis viatkin ehkä sitten huomaamatta ?Heh, luulin, että Muukkonen löytyy Ähtävältä eikä Milanosta!
Hitto kun ehtis lomille. Pitäsi kai kirjoitella vähemmän tänne ja tehdä päälle kaatuvia hommia alta pois. - Alfa 147 T.S 2.0
Seiska5mma kirjoitti:
Heh, luulin, että Muukkonen löytyy Ähtävältä eikä Milanosta!
Hitto kun ehtis lomille. Pitäsi kai kirjoitella vähemmän tänne ja tehdä päälle kaatuvia hommia alta pois.muukkonen tai sinkkonen tai sihvonen tai jotain... sama kuka, mutta kaveri, joka tekee hihnahommat muut hankalemmat jutut. Ajelee avomallin BMW:llä näin kesäisin...
- Jönsson
Alfa 147 T.S 2.0 kirjoitti:
Muukkonen Auto Milasto kertoi, että jousikello kuuluu vakio-osa listalle, joita menee 156:aan, että 147:aan ilman kolareitakin, kuluva osa kuulemma. 156:ssa kuulemma penkkien alla olevat liittimet hapettuvat ja aiheuttavat merkkivalon palamisen. 147:ssa ei tätä ongelmaa.
Takatukivarsien osalta Muukkonen sanoi, että kulutustavaraa. Molemmissa malleissa 156&147 kumin vulganointi pykii irti metallista. Ajotyylillä varmasti merkitystä, mutta koska ajelen työmatka-ajoa 2500 km kuukaudessa ja jos laskisin menemään tuon matkan, niin olisi varmaan kortti hyllyllä ja auto pärekorissa, joka toinen päivä. Jos ei kestä minun ajossa niin ei kestä muidenkaan.
Ylireagonnista sen verran, että kun ottaa pyörästä kiinni ja heiluttaa niin klonks klonks... ei siis ehkä ylireagointia tukivarsien osalta...
Yksinkertaisesti tukivarsin vulganointi on vain niin surkea. Isälläni 156:ssa selespeedissä meni puolestaan 40 tkm kohdalla etupää remppaan, koska yläpään pallonivelet olivat holot molemmilla puolilla. Keula puikkelehti laidasta laitaan... 20 tkm kohdalla kyseiseen autoon tehtiin kytkinremontti takuuna. Jotenkin en ole oiken varma enää Alfa Romeon laadusta...
Takuuhuollosta sanoisin sen verran, että kun autossa on takuu ja asiakas valittaa asiasta, asiaa yritetään venyttää ja pitkittää. Viimein korjaus jää tekemättä ja sanotaan, että takuuaika on päättynyt. Jääkö siis viatkin ehkä sitten huomaamatta ?Kuten sanottu, käsijarruvaijeria lukuunottamatta en ole mainitsemiasi vikoja omissani havainnut, mutta sehän ei toki todista sitä, etteikö sellaisia voisi muilla olla.
Tuo kumin vulkanointi rautaan on sinänsä automaailmassa tunnettu ongelman aiheuttaja. Tässähän on kysymys pyrkimyksestä vähentää tärinöitä ja melua, mutta jos kumi alkaa irtoilla tai murentua on seurauksena väljää. En tiedä sitten, kuinka paljon vikaa esiintyy Alfoissa, mutta 400-sarjan Volvoissa ja Ford Sierrassa riesa oli aikoinaan iso.
Takuukorjauksen palvelusta en osaa sanoa, kun en ole paljoa tarvinnut. Happitunnistin on kuitenkin vaihdettu tähän nykyiseen. Siltä osin ainakin Konalan Deltan Alfa Romeo - huolto toimi nikottelematta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305862Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144414Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522981Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3401579- 701339
Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321216- 791179
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek101170