Infoa Cebusta, Boholista ja golfista..

Torremolinos:)

Hei,

meitä on lähdössä 2 viikoksi 2 henkeä Cebuun ja Boholiin. Voisitteko auttaa muutamassa asiassa:

1. Cebu on hieman "harmaa alue" meille kun ei oikein tiedetä et kauanko siellä ollaan ja mitä tekemistä siellä voisi kehitellä. Anyway haluaisimme pelata golfia, katsastaa yöelämää, shoppailla ja rantakin saisi olla vieressä. Eli mitä aluetta suosittelette majoittumiseen? Golf ja yöelämä saisi olla max 30min taksimatkan päässä. Ja jos joku tietää Cebun golfailusta jotain, niin kiitollisuudella otamme tietoa vastaan, mm. hintataso, sijainnit yms. Mitä muuta Cebussa voi tehdä? Kannattaako viettää enemmän aikaa Boholilla ja jättää Cebu vähemmälle?

2. Boholilla olisi tarkoitus viettää rantaelämää, harrastaa eri (vesi)urheiluaktiviteetteja ja sukeltaa hieman kierrellä paikkoja ja saarta. Osaatteko suositella jotain tiettyä aluetta ja hotelleja. Hotelliyö saisi maksaa n. 30-70€, joten ihan halvimpiin ei ole tarkoitus mennä. Hyvät rannat olis hyvä olla.

Onko Cebu yleensäkään hyvä yöelämän ja shoppailun kannalta? Yks vaihtoehto olis suunnata Boracaylle, mutta haluamme käydä kaupungissakin loman aikana ja Manilaan emme lähde. Cebu Bohol olis siinä mielessä mielenkiintoinen paketti.

Kiitos etukäteen vastauksistanne!

6

2315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sabang

      Cebu: Golf kenttä on Cebu cityssä, rannat Mactan Islandilla (n.30...45 min kaupungista riipuen ruuhkasta), ostoskeskukset lähellä satamaa ja lautta rantaa olikohan Mandaue, yö-elämä Mango Avennuella. Cebussa on kaikki jota halusitte.
      Alkää unohtako käydä syömässä The Our Placessa eli TOP jos on vielä hengissä. Oli hyvä ja halpa ruoka, muistaakseni Aussi omistuksessa. Ei välttämättä näytä houkuttelevalta ulospäin.
      Boholilla on myöskin SuomalaisFiliipiniläinen Beach Resort joka on erikoistunut juuri sukellukseen, mutta nimeä enkä sijaintia en enään muista.

    • vähän aikaa sitten

      Olin juuri Filippiineillä muutama viikko sitten. Cebu Bohol on hyvä yhdistelmä, olin itsekin noissa kohteissa. Itse Cebun kaupunki ei ole kovin viihtyisä, mutta hyvä ostoksia varten. Majoituin downtownissa, jossa on enemmän ihmisiä ja liikennettä.

      Kannattaa jättää huomattavasti enemmän aikaa Boholin saarelle. Todella mukava saari, ystävällisiä ihmisiä joka puolella ja kaunista luontoa. Käykää Chocolate Hillseillä, suurisilmäisiä tarsiereita näette esim. Lobocissa. Siellä voi myös tehdä jokiristeilyn upealla Loboc-joella. Parhaat rannat ovat Panglaon saarella, etenkin Alona-beach. Itselleni sattui hyvä tuuri ilmojenkin suhteen, aurinko paistoi kuumasti. Ranta on hienohiekkainen ja vesi täysin kirkasta, myös sukellus- ja snorklaus onnistuu Alonassa. Majoitusta löytyy yllin kyllin.

      Pika-aluksia Cebun ja Boholin välillä kulkee useita päivässä. Kesto n. 2 tuntia.
      Jos teille jää vielä aikaa niin suosittelen Siquijor- nimistä saarta. Luonnonkaunis saari, jossa vain vähän matkailijoita. Todella rentouttava paikka ja superystävällisiä ihmisiä.

      Golfin peluusta en osaa sanoa mitään. Kannattaa tutkia netistä myös Mactan-saarta, ehkä pidätte siitä.

      Itse olin rinkkareissulla tarkoituksena elää edullisesti joten päiväbudjetti oli n. 15 euroa.

      Mukavaa matkaa!

      • Steffo

        Riittikö viidentoista euron budjetti. Mitä halvat hotellit maksavat Cebussa ? Vinkkejä?


      • sieltä palannut
        Steffo kirjoitti:

        Riittikö viidentoista euron budjetti. Mitä halvat hotellit maksavat Cebussa ? Vinkkejä?

        Hei! 15 euron budjetti riittää jos niin haluaa. Maksoin yleensä ~500P yöpymisistä kaikkialla Filippiineillä, toki jos kaksistaan majoittuu niin hintakin puolittuu. Cebussa hintataso oli yleensä 800P, mutta löysin edullisemman alakaupungilta La Guardia Hotel. Jos en väärin muista niin maksoin yöltä 450P. Hotelli on uudehko tasoltaan 2-3 tähteä ja aluksi hieman hankala löytää, mutta lähes vastapäätä Metro Gaisano ostoskeskusta. Muualla Filippiineillä käytin apuna Lonely Planetia ja usein löysin majoituksen kirjan sivuilta.


      • Steffo
        sieltä palannut kirjoitti:

        Hei! 15 euron budjetti riittää jos niin haluaa. Maksoin yleensä ~500P yöpymisistä kaikkialla Filippiineillä, toki jos kaksistaan majoittuu niin hintakin puolittuu. Cebussa hintataso oli yleensä 800P, mutta löysin edullisemman alakaupungilta La Guardia Hotel. Jos en väärin muista niin maksoin yöltä 450P. Hotelli on uudehko tasoltaan 2-3 tähteä ja aluksi hieman hankala löytää, mutta lähes vastapäätä Metro Gaisano ostoskeskusta. Muualla Filippiineillä käytin apuna Lonely Planetia ja usein löysin majoituksen kirjan sivuilta.

        Olin itse Filippiineillä lokakuussa. Puerto Galerassa ja Manillassa. Halvin huone jonka löysin maksoi 500 p yöltä, ja sekin vasta kovan tinkimisen jälkeen. Minulla oli myös Lonely Planetin kirja, mutta kokemukseni on etteivät sen hintatiedot yleensä pidä paikkaansa.


      • Sabang
        Steffo kirjoitti:

        Olin itse Filippiineillä lokakuussa. Puerto Galerassa ja Manillassa. Halvin huone jonka löysin maksoi 500 p yöltä, ja sekin vasta kovan tinkimisen jälkeen. Minulla oli myös Lonely Planetin kirja, mutta kokemukseni on etteivät sen hintatiedot yleensä pidä paikkaansa.

        Nuo Manila ja Puerto Galera ovat enemmän turisti paikkoja kun Cebu. Ns. kysyntä ja tarjonta. Jostain syrjästä vaikka Ibasta tai Mindanaolta voit vieläkin saada jonku ns. hotellin muutamalla satasella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      56
      5554
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      61
      2353
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      52
      2312
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      326
      1059
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1044
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      26
      940
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      877
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      793
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      771
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      763
    Aihe