Hermot alkaa mennä...
noin kaksi kuukautta sitten kulmakarvojen alle ilmestyi punaista, kuivaa ihoa. En ole käyttänyt sen jälkeen meikkiä lähes ollenkaan, mutta punaiset läntit eivät vaan tunnu häviävän.
Sain ihotautilääkäriltä Advantan-nimistä voidetta laitettavaksi kerran päivässä. Olen käyttänyt sitä jo monta viikkoa, mutta ihottuman palaa silti!
Mikä ihme avuksi tähän?
Kuiva ja punainen iho silmien ympärillä?
2
2500
Vastaukset
- Kosketusallegikko
Jos sinulla on kosketusallergia jollekin kemikaalille niin oireet ei häviä ellet pääse eroon altistuksesta. Itselläni auttoi myös protopic voide.
Mahdollisia syitä: kynsilakkahartsi tai luonnonhartsi, polyuretaani eli keinokumi, lanoliini jne. - kisu-86
Hei!
Sen verran voin sinua lohduttaa, että et ole yksin ongelmasi kanssa, mulla on meinaan aivan sama juttu ja varmasti vielä pahempi! Tää alkoi joku kuukausi sitten, kun naamaan iski märkärupi ja siihen söin antibioottikuurin ja sen jälkeen elimistö on ollut sekaisin ja iho ihan kauheessa kunnossa! Kuivia, punaisia läikkiä joka puolella ja käsivarret melkeen vereslihalla ja kutiaa niin pirusti! Mulla on kanssa silmien ympärillä, alla ja päällä kuivaa ja punast ihottumaa, jota turvottaa.. ja nyt kun kävin suihkussa niin koko naama on kuin tulessa.. en tiedä mitä tehdä!
Lääkäri määräsi mulle tähän ihottumaan Elidel nimistä voidetta, jota levitetään ohuelti silmien ympärille ym 2 krt päivässä.., mutta en tiedä saako tätä kovin kauaa käyttää, kun tässä on kuitenkin kortisonia mukana, mutta ei oo niin vahvaa kuin kortisoni.. Mulla oli kasvot jo ihan kunnossa tossa viikko sitten ja nyt yks kaks aivan turvoksii ja tulipunaiset.. veikkaan että jostain allergiasta voisi olla kyse.. eli oon syönyt jotain jolle oon nähtävästi allerginen tms.. ?
Kannattaa pestä naama vaikka aqualanilla ja laittaa jotain hajusteetonta perusvoidetta päälle.. vaihtaa pesuaineet hajusteettomiksi yms.. ja rasvata vaan.. bebanthen on kanssa hyvää ja sitä voi laittaa melkein minne vaan, mutta en tiedä onko se vähän liian tuhtia tavaraa silmien alueelle.. siis paksua..Aloe veran on sanottu auttavan myös atooppiseen ja kuivaan/tulehtuneeseen ihoon.. kannattaa myös tutkailla mitä suuhunsa laittaa, jos on jostain sellasesta lähtöisin... Mutta iholla kestää uusiutua, joten siinä voi mennä hyvinkin pari kuukautta, että iho on taas täysin terve.. Lykkyä tykö!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244586- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521