Kuukuppi

aikoja

Onko täällä kuukautiskupin käyttäjiä? Luin Cosmosta pienen jutun ja innostuin ajatuksesta.

16

847

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulivuori86

      yksi kupin käyttäjä, vaikka tosin käyttö tauolla odotuksen takia.

    • kans!

      Ehdoton "vekotin"!!Aluksi oli vaikeuksia kun runsas vuoto,mut kun sain lääkityksellä vuodon kuriin niin alko kuppiki toimii...:o)

    • Kahden äiti

      Käyttänyt en ole aikoihin kun nyt justiinsa kärsin synnytyksen jälkeisistä vuodoista ;)

      Mutta suosittelen, etenkin jos olet niukkavuotoisempi. Itsellä pari pvää ovat niin runsaat, että kuppia saa olla pesemässä kokoajan ja etenkin muualla kuin kotona se on vähän hankalaa. Mutta mielellään käytän ne vikat päivät kun putsailen vaan aamuin illoin... Ja parasta on, että voi nukkua ilman alushousuja!

    • aikoja

      itselleni kuukupin. Hirveä into kokeilemaan. =)
      Luin www.kuukupppikunta.net-sivuilta kaiken. Miksen ole aikaisemmin kuullut tästä puhuttavan?! Jostain olen kuitenkin tuon kuukuppi sanan kuullut, mutta en mistään sen enempää.
      Ihanaa! Voisin hehkuttaa kupista koko maailmalle. =) Niin mahtavalta keksinnöltä se ainakin kuulostaa.

    • satu40

      eikä ole ollut ongelmia.
      Vain synnytyksen jälkeiseen vuotoon ei sovellu eli solloin vaippalinjoilla.
      Voin suositella.

    • pelkkä

      ajatuskin!Hyi hitto!

      • Suviliinanen

        Ajatustapa: kertakäyttöinen=hygieeninen=luksus


      • oksettaa?

        Kerrotko hieman tarkemmin? Miten sen käyttö eroaa siteistä tuon oksettavuuden kannalta? Etkö voi koskea itseesi? Kannattaisi opetella ja nopeasti.


      • miten epähygieeninen
        oksettaa? kirjoitti:

        Kerrotko hieman tarkemmin? Miten sen käyttö eroaa siteistä tuon oksettavuuden kannalta? Etkö voi koskea itseesi? Kannattaisi opetella ja nopeasti.

        tautipesä tuo kumikuppisi on? Miten sen peset ja puhdistat, jottei bakteerit jää kasvamaan seuraavalle käyttökerralle? Missä sitä väliajat säilytät, astiakaapissako kenties? Annatko sen myöhemmin tyttärellesi perinnöksi? Olen samaamieltä kuin tuo edellinen hyi!


      • kupin käyttäjä
        miten epähygieeninen kirjoitti:

        tautipesä tuo kumikuppisi on? Miten sen peset ja puhdistat, jottei bakteerit jää kasvamaan seuraavalle käyttökerralle? Missä sitä väliajat säilytät, astiakaapissako kenties? Annatko sen myöhemmin tyttärellesi perinnöksi? Olen samaamieltä kuin tuo edellinen hyi!

        Se kuppi ei ole kumia vaan silikonia. Samaa materiaalia, mitä käytetään siaraaloissa, ja jopa sydämeen asennettavissa löpissä.

        Kuppi pestään aina tyhjennyksen yhteydessä lampimällä vedellä ja saippualla. Siihen ei koske kukaan muu kuin käyttäjä itse, ja hänen kannattaa pestä kädet huolella ennen kupin tyhjentämistä. Kuukautisten jälkeen se ensin pestään huolella saippualla ja vedellä ja sen jälkeen se laitetaan kiehuvaan veteen 5 minuutiksi. Ja sen jälkeen säilytetään omassa puhtaassa säilytyspussissaan odottamassa seuraavaa käyttökertaa. Kupin voi myös desinfioida apteekissa myytävällä desinfiointinesteellä (esim. Neoamisept).


      • itse säilytät
        miten epähygieeninen kirjoitti:

        tautipesä tuo kumikuppisi on? Miten sen peset ja puhdistat, jottei bakteerit jää kasvamaan seuraavalle käyttökerralle? Missä sitä väliajat säilytät, astiakaapissako kenties? Annatko sen myöhemmin tyttärellesi perinnöksi? Olen samaamieltä kuin tuo edellinen hyi!

        käytettyjä siteitäsi? Vietkö kaikki yksitellen ulos roskakoriin? Kyllä kuule kuppi on huomattavasti hygieenisempi kuin siteet. Vaikka astiakaapissa säilyttäisin keitettyä kuppia mielummin kuin haisevaa sidettä yhtään missään. Kuppi hengittää, side ei. Annatko itse tyttärellesi useinkin omia hygienia tarvikkeitasi perinnöksi? Mistähän tuokin tuli mieleen. Oletkohan edes perillä miten kuppi toimii?

        Kuppi pestään aina tyhjennettäessä, se desinfioidaan (keitetään) usein ja siinä ei kasva bakteerit. Että hyi vaan itsellesi!


      • ..............................
        miten epähygieeninen kirjoitti:

        tautipesä tuo kumikuppisi on? Miten sen peset ja puhdistat, jottei bakteerit jää kasvamaan seuraavalle käyttökerralle? Missä sitä väliajat säilytät, astiakaapissako kenties? Annatko sen myöhemmin tyttärellesi perinnöksi? Olen samaamieltä kuin tuo edellinen hyi!

        Sairastan genitaaliherpestä, jolla oli tapana uusiutua aina kuukautisten yhteydessä johtuen verenvuodosta ja hautovista siteistä. Ostin sitten kuukupin ja se pitää alapään raikkaana ja puhtaana koko kuukautisten ajan ja johan loppui uusimiset! Ja nimenomaan ne bakteerit sen laukaisi aina. Että puhtaus on täysin eri luokkaa kuin siteillä...

        Suosittelen muillekin herpeksen sairastajille!


    • samantien

      aurinko kannu? Tai hieromasauva jatkuvalla syötöllä haaroväliin... Kyllä luulisi tuollaisenkin värkin jo ahistavan ahterissa. Mutta mulle on ihan sama mitä itseenne tungette.

      • Lyön vetoa,

        että olet mies.


      • sinun kuukautisveresi

        vuotaa? Hieromasauva on kyllä vähän eri suuntaan pullollaan kuin kuppi. Otapas anatomiakirja käteen ja mieti hetki.


      • Anonyymi
        sinun kuukautisveresi kirjoitti:

        vuotaa? Hieromasauva on kyllä vähän eri suuntaan pullollaan kuin kuppi. Otapas anatomiakirja käteen ja mieti hetki.

        Ahterissa?? ei kuppia eikä hieromasauvaakaan minnekkään ahteriin työnnetä kun niitä oikein käytetään.
        Todellakin kannattaa tutustua naisen anatomiaan jos ei sitä vielä tunne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 187
      2128
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1982
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      157
      1659
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      136
      1614
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1214
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe