Onko auringonotto jotenkin vaarallista raskaana olevalle? Olen kuudennella kuulla ja eräs nainen tuli minulle rannalla sanomaan ettei se ole hyväksi. Sanoi ettei uiminenkaan ole, siitä voi saada tulehduksen ja keskenmenon. Oliko hän vain joku hullu ylivarovainen vai miten on?
Raskaus ja auringon otto
12
12221
Vastaukset
- ex-palvoja
En ymmärrä mitä haittaa siitä auringonotosta on jos vaan jaksaa olla auringonpaahteessa ja huolehtii nestetasapainosta. Itse en vois kuvitella edes ottavani aurinkoa, toivon vain sadetta ja viileitä ilmoja-niin mun olis helpompi olla. Mulle sanottiin uinnin olevan hyvä urheilumuoto raskaana ollessa ja totesin näin olevan myös käytännössä siihen saakka kunnes tuli merkkejä mahdollisesta keskenmenovaarasta, jonka jälkeen kiellettiin uiminen.En ole siis uinut kahteen kuukauteen vaikka mieli niin tekisi pulahtaa viileeseen veteen.Äkilliset lämpötilanvaihtelut eivät kuulema ole hyväksi-voi siis aiheuttaa keskenmenon.Mielestäni voit uida niin kauan kun kaikki menee ok;paitsi viimeisellä kuukaudella.Tsemppiä!
- vompatti
.. ei mua ole ainaskaan varoiteltu kuin maksaläiskistä, niitä kun tulee helpommin raskauden aikana ja ilmeisesti etenkin auringonvalon altistamana..mutta ei nekään käsittääkseni vaarallisia ole!
- SpeedyGame
..Älä välitä,sä vain törmäsit siellä rantsussa niinsanottuun raskauspoliisiin :) Niitä on siviiliasuisina levittäytyny vähän joka puolelle. Näitä,jotka 'tietää' ihan kaiken. Mä jaoin kaverini kanssa biitsillä ykkösolut pullon puoliksi. Voi sheriffien mulkaisuja X) (Mun masu 28vkoa) Varmasti tuo pahalta näytti,mut me saatiin kaiffan kanssa hyvät naurut. Tsemppiä sulle. Tuut kyllä kuulemaan lisääkin tästä laista.. Älä siis vaan erehdy värjäämään hiuksias. Tai hitto soikoon,juomaan kevytkokista....
- SpeedyGame
Älä säikähdä,sä vain törmäsit siellä rantsussa niinsanottuun raskauspoliisiin :) Näitä siviiliasuisia kaikentietäviä kyllä riittää. Varmasti tapaat lisää samanlaisia. Etenkin jos erehdyt värjäämään hiuksias,tai hitto vieköön vaikka juomaan kevytkokista...
- SpeedyGame
Koska tää ihana suomi24 hukkas ton ensimmäisen viestini,naputin uuden.. Ja kappas,nyt ne on siellä molemmat X) Hohhoijaa..
- 3kertaa äidiksi
ainakin mulle sanottiin neuvolassa ettei aringonottamisessa ole mitään, mikä vaarantaisi sikiön tai raskauden! sanoivat vain että jotkut ovat raskaana herkempiä auringolle kuin toiset.. kuulin myös tuntemattomilta rannalla ollessani, kun puhuivat kavereiden kanssa keskenään pienen matkan päässä, kuinka kauhistelivat sitä että otin arskaa! "siis kuinka toi viittii altistaa vauvansa suoraan säteilylle?! Mä en ainakaan altistais.." Olin itse silloin 23v ja otin itseeni kaiken mitä muut sanoivat.
- ,
ilmoitus.
- Rakastan uimista
Neuvojia varmasti riittää. Mutta kaikki tuskin on asiantuntijoita... Auringonotosta en tiedä. Ainoa mitä olen lukenut, on että maksaläiskiä tulee helpommin ja ne tummuu auringossa ja ne voi jäädä pysyväksi. Tänä kesänä auringolta ei kyllä ole kauheasti voinut välttyä. Muuta en ole kuullut, mitä vaaraa auringonotosta olisi. Paitsi mitä nyt muutenkin siitä on!
Uimisesta neuvolassa sanottiin ainakin minulle, että on ihan turvallista kun kohdun suu ei ole auki (kysyin, kun anoppi oli miehelle sanonut, että en saisi uida). Jopa viimeksi suositeltiin liikuntamuotona uimista tai vesijumppaa. Joka olisi minulle parempi kuin kävely. Ja muillekin on lääkäri/terveydenhoitaja näin sanonut.
Jostakin oppaasta kyllä luin, että kylmässä vedessä uimista ei suositella tulehdusvaaran/rintojen paleltumisen takia. Itse olen uinut keväästä asti.
Ärsyttävää, jos tuntemattomatkin ihmiset tulee neuvomaan! - Tiedoksi vaan
Tummempi!
Lapsesta saattaa tulla tummempihipiäinen, kun on ottanut runsaasti aurinkoa. Näin kävi yhdelle meidän kylän tytöistä, kun oli Keniassa juuri raskauden alkuvaiheessa ja oli paljon rannalla. Lapsi oli syntyessään poikkeuksellisen tummahipiäinen. - ripsraps1
Hih :D ettei vaan ois ollu Keniassa jo ihan siitoshetkellä..
- d vitamiinia
Aurinko on tärkeä d vitamiinin takia
http://www.tritolonen.fi/index.php?page=articles&id=247 - werewtgfawegf
NO mä varmaan saan tosi pahoja katseita kun lähdetään Kreikkaan aurinkolomalle kun mulla on rv 23 menossa :-). Jotkut ovat sitä mieltä, että odottavan äidin pitää istua ilmeisesti sisällä, ilman liikkumatta "ettei vaan tapahdu mitään". Ihan normaalia elämää voi viettää, kunhan ei juo alkoholia eikä polta tupakkaa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692693
- 632634
- 681782
- 241607
- 201540
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91470- 151382
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81197- 251106