ei liikkeitä enää rv 24

huolestunut mamma

huolestuttaa kun en tunne enää oikein vauvan liikkeitä rv 24. onko normaalia, että vauva elelee välillä rauhallisemmin? olen vielä viikko sitten tuntenut ihan kunnon potkuja...

8

6081

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuleva äiti

Itselläkin taisi vauva olla noihin aikoihin rauhallisempana. Itsekin olen miettinyt monesti kun välillä on rauhallisempana eikä potki paljon,mutta potkii jo kovasti nykyään. Jotkut vauvat on kuulemman rauhallisempia. Itse olen nyt rv 27 ja vauvan liikkeet vaihtelevat paljon päivittäin että kuinka useasti potkii. Ja vauvan asento vaikuttaa paljon siihen miten ne tuntuu.

• Doora

Jos koko päivän hiljaista, soita kätilölle!!!

• kätilölle soitot
        Doora kirjoitti:

Jos koko päivän hiljaista, soita kätilölle!!!

auta, vaan äitiyspolille meno, SUORAAN!!!

• vauva varmana

on kääntyneenä selkääsi päin, jolloin liikkeet ei tunnu juurikaan selvästi. Näin saattaa useasti käydä juuri tuossa vaiheessa raskautta.

Jos sua kuitenkin huolestuttaa, niin mee käymään ultrassa, jossa saat nähdä, että kaikki on ok tai vaihtoehtoisesti käydä neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet.

Mä kyllä luulen, että sulla on kaikki ok ja vauvalla kans. Ite oon just tuon "vaivan" vuoksi käynyt kaikissa kolmessa raskaudessa ultrassa ja saas nähdä kuin käy tässä neljännessä...

Onnea matkaan!

• rv33

mulla oli kans noilla viikoilla samanlaista hiljaisuutta,hentoisia liikkeitä vain joskus,ultrassa sanottiin vauvan olevan ns.raivotarjonnassa,eli pää alaspäin ja selkä mahaani vasten,ja istukka edessä,ne kaikki vaimentavat liikkeen tuntua.vasta siinä rv 26-28 alkoi tuntua kunnolla potkut,jalat potkivat ylävatsaa.ködet tuntuivat räpeltävän jotain lation sivuilla.Nyt liikeet tuntuu jo kunnolla koska rv33 menossa,välillä tekee inhottavaa kutinaa alavatsan sivuilla,kun joku siellä ilmeisesti käsillä räpeltää jotain.

• alkup.kirj.

Neuvolan täti käski kiireen vilkkaa soittaa äitipolille. Joten soitin, mutta siellä kätilö jutteli lääkärin kanssa ja olivat sitä mieltä että viikkoja on sen verran vähän että ei kannata hätäillä. Että jos vauva on tosiaan sellaisessa asennossa, että liikkeet ei tunnu. No, tässä siis odotellaan että vauva vaihtaisi asentoa.. Neuvola-aika on vasta loppu kuusta =/ Ei minulla mitään paniikkia ole kuitenkaan. Toivottavasti kaikki on ok.

• KettuRepussa
        alkup.kirj. kirjoitti:

Neuvolan täti käski kiireen vilkkaa soittaa äitipolille. Joten soitin, mutta siellä kätilö jutteli lääkärin kanssa ja olivat sitä mieltä että viikkoja on sen verran vähän että ei kannata hätäillä. Että jos vauva on tosiaan sellaisessa asennossa, että liikkeet ei tunnu. No, tässä siis odotellaan että vauva vaihtaisi asentoa.. Neuvola-aika on vasta loppu kuusta =/ Ei minulla mitään paniikkia ole kuitenkaan. Toivottavasti kaikki on ok.

Ei noilla viikoilla olisi huolissani, itselläni oli myös noihin aikoihin erittäin aktiivisen parin viikon jakson jälkeen tosi hiljaista reilun viikon verran, mutta kyllä tuo taas alkoi ilmoitella itsestään... koitapas mennä selällesi sänkyyn ja vedä polvet vatsaa vasten noin minuutiksi, sitten oikaise itsesi ja venyttele hiukan ja asetu tunnustelemaan. Tämän neuvon jostain luin ja mulla ainakin toimi, tuli pientä tönäisyä ja heti helpotti huoli että onko kaikki ok. Mutta vaikkei tunnukaan niin ei kannata panikoida.. :) Kuten itsekin sanoit, kaikki varmaan ok!

• juttu.

Tänään alko viikko 25,ja vielä pari päivää sitte poika oli vielä melko villi(mm isukki on pari kertaa tuntenu "pahimmat" potkut,ku on pistiny kämmenen masun päälle =))mutta nyt on ollu todella hiljasta..
      Onneksi on aika 10.1 äippäpolille,ja sielläki voi kattoo onko pojalla kaikki ok,jos ei ennen sitä "kuulu" mitää.
      Seuraava neuvola on vasta loppu kuulla =/ Jos sinne asti pitääs ootella tulisin varmaan lopunki hulluksi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1556
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      29
      1403
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1269
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      1227
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      75
      1172
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1163
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      998
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      962
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      175
      855
    Aihe