Aika kallis puoli vuotta!Kannattaako maksaa?Oppiiko siellä tarvitttavan jos löytyy rahaa maksaa?
Onko kukaan käynyt siellä?
HIERONTA-AKATEMIA
32
7958
Vastaukset
- vähän
Kunnon hierojakoulu kestää noin vuoden kokopäiväseksi.
Tämä "akatemia" tarjoaa opetusta kahdesti viikossa muutama tuntia puolen vuoden ajan.
Mitä luulet ?
Ja sieltä valmistut vain hierontaterapeutiksi (= ei terveydenhuollon ammattilainen), jos haluat koulutetuksi, sinun pitää maksaa lisää ... - maksaa
vielä kaikesta opetuksesta kalliin hinnan.
Hieromaan pääset asiakkaita muutaman viikon jälkeen ja ihan täyspäiväisesti,jos sinua huvittaa.
Olikohan 60-80 tuntia? huh,huh.En ole lailistettu hieroja, vaan ihan pikaopin saanut ja yhtään verisuonista ja hermostuksesta ei opetettu, kun minä olin siellä.
Jos meinaat suorittaa ammattitutkinnon opiskele, jossain muualla, josta pääset ammattiin suoraan.
Saat opiskelulle opintotukea ja valmistaudut lailistetuksi hierojaksi.
Heironta-akatemian jälkeen pitää käydä jatko-opiskeluja ja valmentautumiskursseja ja suorittaa 2-4 viikon työ- sekä opinnäytteet ja maksaa vielä toinen mokoma lisää, että olet lailistettu hieroja.
Olen käynyt, kun halusin tietää ihmisen rakenteet ja elintoiminnot, mutta en hiero ketään, vaan ainostaan hoidan apua tarvitsevia ilokseni.- alkup.
"Olen käynyt, kun halusin tietää ihmisen rakenteet ja elintoiminnot, mutta en hiero ketään, vaan ainostaan hoidan apua tarvitsevia ilokseni."
That´s what I want too!!!
En aio valmistua hierojanammattiin jotta tekisin sitä päätyökseni. Olen tehnyt elämänurani ihan toisella alalla.Minua vain kiinnostaa todella paljon hierojan työ. Ja haluaisin saada siihen jonkinlaisen koulutuksen jotta voisin hieroa kilpaurheilua harrastavaa perhettäni ja ystäviäni.
Minulle riittää ne tiedot ja taidot jotta en tekisi kovin suuria virheitä ja saan oppia lihasten fysiologiasta yms.
Lisäopintoja minulla on mahdollisuus suorittaa myöhemmin jos katson ne tarpeellisiksi.
Hierontaterapeutti-nimike riittää minulle mainiosti. Enkä tarvi opintotukea. Vain ajanhermolla olevaa asiallista opetusta.
"Olen käynyt,kun halusin tietää ihmisen rakenteet ja elintoiminnot, mutta en hiero ketään, vaan ainostaan hoidan apua tarvitsevia ilokseni."
Saitko mielestäsi tarpeeksi tietoa ja taitoa?
Millainen oli koulun ilmapiiri?
Menisitkö uudelleen samaan kouluun jos se olisi maantieteellisesti sopivin ratkaisu?
Minkä ikäisiä oli kurssikaverit?
Itse olen yli 40 v.
Olisitko ystävällinen ja vastaisit vielä. Tilanteesi näyttää olevan saman kaltainen kuin minulla. - jos siltä tuntuu
alkup. kirjoitti:
"Olen käynyt, kun halusin tietää ihmisen rakenteet ja elintoiminnot, mutta en hiero ketään, vaan ainostaan hoidan apua tarvitsevia ilokseni."
That´s what I want too!!!
En aio valmistua hierojanammattiin jotta tekisin sitä päätyökseni. Olen tehnyt elämänurani ihan toisella alalla.Minua vain kiinnostaa todella paljon hierojan työ. Ja haluaisin saada siihen jonkinlaisen koulutuksen jotta voisin hieroa kilpaurheilua harrastavaa perhettäni ja ystäviäni.
Minulle riittää ne tiedot ja taidot jotta en tekisi kovin suuria virheitä ja saan oppia lihasten fysiologiasta yms.
Lisäopintoja minulla on mahdollisuus suorittaa myöhemmin jos katson ne tarpeellisiksi.
Hierontaterapeutti-nimike riittää minulle mainiosti. Enkä tarvi opintotukea. Vain ajanhermolla olevaa asiallista opetusta.
"Olen käynyt,kun halusin tietää ihmisen rakenteet ja elintoiminnot, mutta en hiero ketään, vaan ainostaan hoidan apua tarvitsevia ilokseni."
Saitko mielestäsi tarpeeksi tietoa ja taitoa?
Millainen oli koulun ilmapiiri?
Menisitkö uudelleen samaan kouluun jos se olisi maantieteellisesti sopivin ratkaisu?
Minkä ikäisiä oli kurssikaverit?
Itse olen yli 40 v.
Olisitko ystävällinen ja vastaisit vielä. Tilanteesi näyttää olevan saman kaltainen kuin minulla.eli jokainen oman tilanteensa mukaan. Ei voi sanoa mikä on parasta kenellekin koska ei voi tietää toisen tilannetta. Onko mahdollista/varaa elää opintotuella vuotta? Onko mahdollista/luottoa ottaa lainaa jotain vielä kalliimpaa koulua varten? Onko sijainnilla merkitystä? Mitä haluaa koulutukselta ja itseltä? Ymmärtääkseni Hieronta-akatemiassa joutuu itse pänttäämään enemmän, varsinkin jos haluaa myöhemmin valmistua ihan koulutetuksi hierojaksi.
Valinta on vapaa.
Onnea anyway! - Timo12
jos siltä tuntuu kirjoitti:
eli jokainen oman tilanteensa mukaan. Ei voi sanoa mikä on parasta kenellekin koska ei voi tietää toisen tilannetta. Onko mahdollista/varaa elää opintotuella vuotta? Onko mahdollista/luottoa ottaa lainaa jotain vielä kalliimpaa koulua varten? Onko sijainnilla merkitystä? Mitä haluaa koulutukselta ja itseltä? Ymmärtääkseni Hieronta-akatemiassa joutuu itse pänttäämään enemmän, varsinkin jos haluaa myöhemmin valmistua ihan koulutetuksi hierojaksi.
Valinta on vapaa.
Onnea anyway!...Oli akatemiassa tosi innostava ja kohottava. Ikäjakauma oli laaja ja nuorekas, kaiken ikäisiä. Tällä opetuksella voi hyvin alkaa hierojaksi, niinkuin minä tein, tosin sivutoimena. Olen 47 v mies ja erotiikkaa sekä henkistä kohottautumista on riittänyt sen jälkeen kun aloitin n. 5v sitten.
- alkuper.
Timo12 kirjoitti:
...Oli akatemiassa tosi innostava ja kohottava. Ikäjakauma oli laaja ja nuorekas, kaiken ikäisiä. Tällä opetuksella voi hyvin alkaa hierojaksi, niinkuin minä tein, tosin sivutoimena. Olen 47 v mies ja erotiikkaa sekä henkistä kohottautumista on riittänyt sen jälkeen kun aloitin n. 5v sitten.
...Timo käynyt HIeronta-Akatemian ja voit antaa siitä positiivista palautetta niin KIITOS kannustuksesta.
Ehkä se on oikea paikka minulle.
Lisää mielipiteitä saa tulla... - alkuper vielä
alkuper. kirjoitti:
...Timo käynyt HIeronta-Akatemian ja voit antaa siitä positiivista palautetta niin KIITOS kannustuksesta.
Ehkä se on oikea paikka minulle.
Lisää mielipiteitä saa tulla...En oikein ymmärtänyt miksi vedit tuon erotiikan, Timo12, tuohon vastaukseesi mukaan. Mutta sekin puoli on elämässä hyvin tärkeä. Jos koulutus paransi sinun erottista elämääsi niin onneksi olkoon vain.
- Timo12
alkuper vielä kirjoitti:
En oikein ymmärtänyt miksi vedit tuon erotiikan, Timo12, tuohon vastaukseesi mukaan. Mutta sekin puoli on elämässä hyvin tärkeä. Jos koulutus paransi sinun erottista elämääsi niin onneksi olkoon vain.
Joo. Tarkoitin että elämänlaatu parani paljon sosiaaliselta puolelta, siis kun ryhdyin hierojaksi. Ei siellä erotiikkaa opetettu vaan muuten oli mukavaa.Tulin sinne kouluun äijävetoisesta työstäni joten voit kuvitella miten hienolta tuntui päästä raikkaaseen ilmapiiriin. Me sinne vaan ja iloitse elämästä.
- oli...
Kallista se tosiaan oli ja asiakkaita joutui hieromaan ties kuinka monta tuntia ja akatemia veti vielä siitäkin rahat itselleen, kalliin kurssimaksun lisäksi.
Itse on ko. paikkaa suosittele.
Varmasti löydät muitakin kurssipaikkoja.- alkup.
Olen saanut ja lukenut monia vastauksia joissa harmitellaan että siellä joutuu tekemään asiakastöitä ilmaiseksi.
Missä koulussa harjoittelusta maksetaan?Eiköhän sairaanhoitajatkin tee harjoitustöitä sairaaloissa ilman palkkaa aluksi...
En minä ainakaan kehtaisi ottaa maksua tekemästäni työstä jos olen ihan noviisi. Miten hierontaa voi harjoitella ilman asiakasta??? Anne-nukella, niinko? Vai patologianlaitokselta lainatulla ruumiilla.
Totta hemmetissä työtä pitää harjoitella käytännössä. Ainakin minun mielestäni.
Koulu maksaa totta kai koska se on yksityinen. Yrittäjä sitäkin laitosta pyörittää.
Helsingin Hieronta-Akatemia sopii minulle hyvin koska minulla on asunto siinä lähellä.Siksi valitsin sen opinahjon. - hottie tonki
alkup. kirjoitti:
Olen saanut ja lukenut monia vastauksia joissa harmitellaan että siellä joutuu tekemään asiakastöitä ilmaiseksi.
Missä koulussa harjoittelusta maksetaan?Eiköhän sairaanhoitajatkin tee harjoitustöitä sairaaloissa ilman palkkaa aluksi...
En minä ainakaan kehtaisi ottaa maksua tekemästäni työstä jos olen ihan noviisi. Miten hierontaa voi harjoitella ilman asiakasta??? Anne-nukella, niinko? Vai patologianlaitokselta lainatulla ruumiilla.
Totta hemmetissä työtä pitää harjoitella käytännössä. Ainakin minun mielestäni.
Koulu maksaa totta kai koska se on yksityinen. Yrittäjä sitäkin laitosta pyörittää.
Helsingin Hieronta-Akatemia sopii minulle hyvin koska minulla on asunto siinä lähellä.Siksi valitsin sen opinahjon.Oikeissa, siis voimassa oleviin lakeihin ja asetuksiin perustuvissa hierontakouluissa työharjoittelu on aina ohjattua ja valvottua. Ja koko touhua valvoo Opetushallitus.
Villeissä koulutusbisneksissä asiat ovat toisin: kaikki tapahtuu opiskelijan omalla riskillä. - alkuper
hottie tonki kirjoitti:
Oikeissa, siis voimassa oleviin lakeihin ja asetuksiin perustuvissa hierontakouluissa työharjoittelu on aina ohjattua ja valvottua. Ja koko touhua valvoo Opetushallitus.
Villeissä koulutusbisneksissä asiat ovat toisin: kaikki tapahtuu opiskelijan omalla riskillä....siis eikö hieronta-Akatemiassa saa ohjausta hieronta-tekniikkaan vaan joutuu ilman opastusta ja valvontaa ottamaan asiakkaita vastaan?????
Jestas. Sitten on pakko jättää tämä koulu väliin.
Jo on kummia asiakkaitakin kun maksavat koululle täysin mustatuntuuettänäinhierotaan-käsittelystä.
Kiitos valaisusta.
Vai onko kellään muuta tietoa...? - saat
alkuper kirjoitti:
...siis eikö hieronta-Akatemiassa saa ohjausta hieronta-tekniikkaan vaan joutuu ilman opastusta ja valvontaa ottamaan asiakkaita vastaan?????
Jestas. Sitten on pakko jättää tämä koulu väliin.
Jo on kummia asiakkaitakin kun maksavat koululle täysin mustatuntuuettänäinhierotaan-käsittelystä.
Kiitos valaisusta.
Vai onko kellään muuta tietoa...?kyllä, mutta se on hyvin minimaalista, näytetään kerran, teet kerran koulukaverille, koulukaveri tekee kerran sinulle ja that's it. Saat myös huonosti piiretty materiaalia hieronnan tueksi (muttet saa katsoa kun hierot ;-) ) voi olla että materiaalin taso on parantunut, vuonna 2006 oli vielä maininta mummon markoista jossain :-D
Valvontaa ei ole, ei ollut ainakaan minulla koskaan. Toki sinulle sanotaan että voit aina kysyä, jos opettaja ei ole liian kiireinen ... - alkuper
saat kirjoitti:
kyllä, mutta se on hyvin minimaalista, näytetään kerran, teet kerran koulukaverille, koulukaveri tekee kerran sinulle ja that's it. Saat myös huonosti piiretty materiaalia hieronnan tueksi (muttet saa katsoa kun hierot ;-) ) voi olla että materiaalin taso on parantunut, vuonna 2006 oli vielä maininta mummon markoista jossain :-D
Valvontaa ei ole, ei ollut ainakaan minulla koskaan. Toki sinulle sanotaan että voit aina kysyä, jos opettaja ei ole liian kiireinen ...jes, näin arvelinkin sen olevan. Luulen että koko koulun/kurssin ajatus on itseopiskelussa. Pitää olla itse tosi aktiivinen.
Olen käynyt itsekin aikaisemmin vuoden kestävän aikuiskoulututuksen jossa piti ottaa itse kaikesta selvää. Näin tietenkin avautui moni asia mutta kaipasin monasti ihan perinteistä opetusta. Että opettaja kertoo asian ja minä vain kuuntelen ja yritän soveltaa sitten kuulemaani.Tämä itse tiedon hakeminen-systems on kai nykyään opiskeluteksniikka lukiosta lähtien.
Pitää olla itse tosi aktiivinen.Ja pitää osata vaatia tietoa.
katotaan miten käy. Ei minua ole vielä edes hyväksytty kouluun... - Pii
alkuper kirjoitti:
jes, näin arvelinkin sen olevan. Luulen että koko koulun/kurssin ajatus on itseopiskelussa. Pitää olla itse tosi aktiivinen.
Olen käynyt itsekin aikaisemmin vuoden kestävän aikuiskoulututuksen jossa piti ottaa itse kaikesta selvää. Näin tietenkin avautui moni asia mutta kaipasin monasti ihan perinteistä opetusta. Että opettaja kertoo asian ja minä vain kuuntelen ja yritän soveltaa sitten kuulemaani.Tämä itse tiedon hakeminen-systems on kai nykyään opiskeluteksniikka lukiosta lähtien.
Pitää olla itse tosi aktiivinen.Ja pitää osata vaatia tietoa.
katotaan miten käy. Ei minua ole vielä edes hyväksytty kouluun...Ei sun kannata edes hakea sinne jos sun asenne on tuollainen. Opiskelu siellä (ja monessa muussakin paikassa) vaatii ahkeruutta ja aktiivisuutta (ja sinusta ei näköjään ole siihen). Kumma että aikuista ihmistä täytyy pitää kädestä kiinni, että uskaltaa tehdä mitään! Voit toki opiskella muuallakin opintotuen turvissa vuoden tai kaksi, tai sit voit käydä samalla päivätöissä ja opiskella Hieronta Akatemiassa. Omien laskujeni mukaan tulee halvemmaksi jälkimmäinen vaihtoehto!
Opettajat ovat siellä mahtavia ja kannustavia, riippuu vaan uskallatko sanoa ja kysyä!
Ei tarvii aina marista joka asiasta, itestä se on kiinni kuin paljon jaksaa/viittii!
Eikun soitellen sotaan vaan!! - Pii
Pii kirjoitti:
Ei sun kannata edes hakea sinne jos sun asenne on tuollainen. Opiskelu siellä (ja monessa muussakin paikassa) vaatii ahkeruutta ja aktiivisuutta (ja sinusta ei näköjään ole siihen). Kumma että aikuista ihmistä täytyy pitää kädestä kiinni, että uskaltaa tehdä mitään! Voit toki opiskella muuallakin opintotuen turvissa vuoden tai kaksi, tai sit voit käydä samalla päivätöissä ja opiskella Hieronta Akatemiassa. Omien laskujeni mukaan tulee halvemmaksi jälkimmäinen vaihtoehto!
Opettajat ovat siellä mahtavia ja kannustavia, riippuu vaan uskallatko sanoa ja kysyä!
Ei tarvii aina marista joka asiasta, itestä se on kiinni kuin paljon jaksaa/viittii!
Eikun soitellen sotaan vaan!!Maksaa vuoden opetus Hesotessakin jokusen euron!
- ammattilainen
Pii kirjoitti:
Maksaa vuoden opetus Hesotessakin jokusen euron!
Hesotea ja Akatemiaa ei voi mitenkään rinnastaa.
Hesoten opetus on Opetushallituksen valvomaa virallista lakiin perustuvaa koulutetun hierojan tutkintoon valmentavaa koulutusta.
Mikä tässä on niin vaikeaa hahmottaa?
Suomessa terveydenhuoltojärjestelmä on lakeihin ja asetuksiin perustuvaa, niin kunnallinen kuin yksityinenkin sektori.
Terveydenhuollon ammattihenkilöiden kelpoisuudet on määritelty asetuksessa.
Laki vain on niin väljästi laadittu, että se antaa mahdollisuuden monenkarvaiselle liiketoiminnalle. Opiskelupaikkaa terveydenhuoltoalalla harkitsevan on tarkoin tutkittava, mikä oppilaitos on oikea ammattiin valmistava, ja mikä on huuhaabisnes. - alkuper
Pii kirjoitti:
Ei sun kannata edes hakea sinne jos sun asenne on tuollainen. Opiskelu siellä (ja monessa muussakin paikassa) vaatii ahkeruutta ja aktiivisuutta (ja sinusta ei näköjään ole siihen). Kumma että aikuista ihmistä täytyy pitää kädestä kiinni, että uskaltaa tehdä mitään! Voit toki opiskella muuallakin opintotuen turvissa vuoden tai kaksi, tai sit voit käydä samalla päivätöissä ja opiskella Hieronta Akatemiassa. Omien laskujeni mukaan tulee halvemmaksi jälkimmäinen vaihtoehto!
Eikun soitellen sotaan vaan!!...kun sanoi:
"Ei sun kannata edes hakea sinne jos sun asenne on tuollainen. Opiskelu siellä (ja monessa muussakin paikassa) vaatii ahkeruutta ja aktiivisuutta (ja sinusta ei näköjään ole siihen)."...??
Koska kirjoitat noin kärkevästi niin sitä saa mitä tilaa: Miten on oman sisälukutaitosi ja luetunymmätämisesi laita. (viitaten edelliseen kirjoitukseeni).
Jos vastauksesi oli jollekin muulle niin ohita edellinen.
- Hieronta-akatemiasta valmis...
Hieronta-akatemiassa on tietotaidoltaan erittäin hyvät opettajat ja opetus on oikeasti laadukasta. Kunhan vain kurssilla yrittää ehtiä olemaan paikalla lähes joka kerta. Oppiminen on tietysti paljon myös itsestä kiinni. Kukaan ei voi opettaa toisen käsiä hieromaan "oikein". Myös teoriatieto on luettava ja opiskeltava itse. Myös teoria käydään läpi koulussa, eikä edes kovin hurjaa vauhtia, joten jokainen joka haluaa niin oppii todella paljon kurssin aikana!!
- alkuper.
Kiitos kaikille puolesta ja vastaan kirjottaneille.
Yhteenvetona voi sanoa, että ne jotka olivat käyneet läpi ko koulun suosittelivat ja ne, jotka eivät, haukkuivat.
Eiköhän kokemus ratkaise mitä mieltä ko koulusta voi olla.
Omasta puolestani keskustelu päättyy nyt. - sivullinen'
alkuper. kirjoitti:
Yhteenvetona voi sanoa, että ne jotka olivat käyneet läpi ko koulun suosittelivat ja ne, jotka eivät, haukkuivat.
Omasta puolestani keskustelu päättyy nyt.No, ainakin Sinua on varoitettu. Jos vieläkin uskot, että jossakin Opetushallituksen valvonnan ulkopuolisessa laitoksessa kannattaa hierontaa opiskella, niin siitä vaan; itsehän maksat. Kunhan tiedät, mitä eroa on koulutetulla hierojalla ja hierontaterapeutilla.
Ihmettele sitten jälkeenpäin, mitä tarkoittaa terveydenhuollon ammattihenkilö, ja mitä lainsäädäntömme näistä asioista sanoo. - ruusuterapeutti
sivullinen' kirjoitti:
No, ainakin Sinua on varoitettu. Jos vieläkin uskot, että jossakin Opetushallituksen valvonnan ulkopuolisessa laitoksessa kannattaa hierontaa opiskella, niin siitä vaan; itsehän maksat. Kunhan tiedät, mitä eroa on koulutetulla hierojalla ja hierontaterapeutilla.
Ihmettele sitten jälkeenpäin, mitä tarkoittaa terveydenhuollon ammattihenkilö, ja mitä lainsäädäntömme näistä asioista sanoo.Luin tuon ritirimpsun ja ihmettelen joidenkin kärkästä suhtautumista ihmisten haluun oppia uutta. Ilmeisesti alkuperäinen kyselijä ei ole hankkimassa uutta "leipätyötä" vaan oppiakseen jotain hierojantyöstä. Mikäli oikein ymmärsin.
Ja joillain on ilmeisesti rahaa maksaa opiskelusta ilman valtion avustusta. Olen itsekin tehnyt niin. Ei kaikilla ole mahdollisuutta mennä päiväkouluun tai edes halua. Naapurin mies laittaa golfinpeluuseen pari tonnia vuodessa eikä kukaan marise siitä.
Antakaa toisten halutessaa harrastaa opiskelua.Vaikka sitten woodoo-oppisopimuskoulutuksella ja maksaa siitä vaikka puolukoilla. Mitä se kenellekään kuuluu.
Ja muuten lukekaan kunnolla kommentit ennen kuin kommentoitte niin kärkkäästi itse. - niin ...
alkuper. kirjoitti:
Omasta puolestani keskustelu päättyy nyt.Minä olen käynyt akatemiassa ja olen ollut erittäin pettynyt ... Opettajalla liian kiire, ei koskaan mahdollisuuta kysyä mitään, opetumateriaali täysin ala-arvoinen, tehty joskus toiminnan alkuvaiheessa ja vain otettu valokopioita vuodesta toiseen ..
Jouduin siirtymään opetushallituksen valvomaan kouluun, että saisin kunnon opetusta ja ohjausta.
- kannatti herätä
Käy Hierojakoulu Valon sivuilla.
- mainonnan ammattilainen
Vertailin mielenkiinnolla näitä kahta oppilaitosta tuntematta kumpaakaan syvemmin.
Uuden ammattitaidon oppiminen kun on suunnitelmissa.
Tuo Valo on todella henkevän tuntuinen paikka. Kiinnostaa kyllä. Kiitos vain vihjeestä edellinen kirjoittaja.
Iltaopetus kun on kohdallani ainoa vaihtoehto vertailin hintoja.
Valossa opiskellaan yli 1,5 vuotta joka toinen viikko 2 iltaa viikossa ja H-A:ssa joka viikko 2 iltaa puolen vuoden ajan. Valossa on siin n. 10 viikkoa enemmän opiskelua eli n. 20 pv. Ja hinta on 1000 € kalliimpi. Kummassakin on mahdollisuus suorittaa ammattitutkinto mutta H-A:ssa pitää maksaa tuo tonni lisää preppauskursseista niin halutessaan.
Eli hinta on suunnilleen sama. Valoon saa ilmeisesti koulutusavustuksia...?Niihin en jaksanut paneutua.
Ulkoasultaan nämä kaksi edustavat erilaista tyyliä mainoksissaan:
H-A tavoittelee asiallista kliinistä tyyliä ja Valo taas nimensä mukaisesti hiukan henkevää tyyliä.
Kumpi sitten parempi sen päättää opiskelemaan hakija.
Onko kukaan käynyt Valo-koulua? - hierojan ammatti kiinnostaa
mainonnan ammattilainen kirjoitti:
Vertailin mielenkiinnolla näitä kahta oppilaitosta tuntematta kumpaakaan syvemmin.
Uuden ammattitaidon oppiminen kun on suunnitelmissa.
Tuo Valo on todella henkevän tuntuinen paikka. Kiinnostaa kyllä. Kiitos vain vihjeestä edellinen kirjoittaja.
Iltaopetus kun on kohdallani ainoa vaihtoehto vertailin hintoja.
Valossa opiskellaan yli 1,5 vuotta joka toinen viikko 2 iltaa viikossa ja H-A:ssa joka viikko 2 iltaa puolen vuoden ajan. Valossa on siin n. 10 viikkoa enemmän opiskelua eli n. 20 pv. Ja hinta on 1000 € kalliimpi. Kummassakin on mahdollisuus suorittaa ammattitutkinto mutta H-A:ssa pitää maksaa tuo tonni lisää preppauskursseista niin halutessaan.
Eli hinta on suunnilleen sama. Valoon saa ilmeisesti koulutusavustuksia...?Niihin en jaksanut paneutua.
Ulkoasultaan nämä kaksi edustavat erilaista tyyliä mainoksissaan:
H-A tavoittelee asiallista kliinistä tyyliä ja Valo taas nimensä mukaisesti hiukan henkevää tyyliä.
Kumpi sitten parempi sen päättää opiskelemaan hakija.
Onko kukaan käynyt Valo-koulua?Itse juuri pähkäilen, että kumpikohan on parempi, tuo Hierojakoulu Valo vaiko tämä http://www.h-b-college.com/??? Onko kellään käytännön kokemuksia, mielipiteitä ym. Olisi hyvä kuulla kumpi noista kannattaa valita. Ainaki tuossa jälkimmäisessä tehdään opintomatka...
- mutta jokainen päättää itse...
hierojan ammatti kiinnostaa kirjoitti:
Itse juuri pähkäilen, että kumpikohan on parempi, tuo Hierojakoulu Valo vaiko tämä http://www.h-b-college.com/??? Onko kellään käytännön kokemuksia, mielipiteitä ym. Olisi hyvä kuulla kumpi noista kannattaa valita. Ainaki tuossa jälkimmäisessä tehdään opintomatka...
käy paikan päällä...
- olemisesta
Olen käynyt eri vuosina Hieronta-akatemian oppilashieronnoissa, ja jollakin hierojalla myös muutamia vuosia sieltä valmistumisen jälkeen.
En pidä parhaana mahdollisena hierontatyylinä sitä, kun käydään läpi eräänlainen "hierontaohjelma" riippumatta siitä, missä kohdassa lihakseni ovat oikeasti jumissa. Tämä ohjelma on koskenut mielestäni kaikkia Hieronta-akatemiassa opiskelleita, joten voinen vetää johtopäätöksen, että opetustyylinä siellä on kyseisenlainen "ohjelma".
Mielestäni olisi parempi keskittyä nimenomaan kipeisiin kohtiin, jotta ne saadaan kuntoon, eikä käyttää merkittävää osaa ajasta sellaisten kohtien hierontaan, jotka eivät hierontaa tarvitse.- veteraaniasiakas
Asialla on toinenkin puoli. Ongelmakohtiin pureutuva tarkempi ja syvemmälle vaikuttava hieronta on vaarallista ilman riittäviä anatomian ja fysiologian tietoja. Potilasturvallisuuden kannalta on vain hyvä, että hieronta-akateemikot noudattavat tarkasti tiettyä ohjelmaa rituaalisine otteineen.
Jos kaipaan rentouttavaa viihdepalvelua, saatan mennä tilanteen mukaan joko hieronta-akateemikolle tai thaihierojattarelle. Jos tarvitsen kunnollista hierontaa hoitotarkoituksessa, menen tietysti koulutetulle hierojalle. - kuinka ilkeä
veteraaniasiakas kirjoitti:
Asialla on toinenkin puoli. Ongelmakohtiin pureutuva tarkempi ja syvemmälle vaikuttava hieronta on vaarallista ilman riittäviä anatomian ja fysiologian tietoja. Potilasturvallisuuden kannalta on vain hyvä, että hieronta-akateemikot noudattavat tarkasti tiettyä ohjelmaa rituaalisine otteineen.
Jos kaipaan rentouttavaa viihdepalvelua, saatan mennä tilanteen mukaan joko hieronta-akateemikolle tai thaihierojattarelle. Jos tarvitsen kunnollista hierontaa hoitotarkoituksessa, menen tietysti koulutetulle hierojalle.olet ;-)
Laittaa samalle tasolle thai-hierojatar ja akatemilaisen hieroja :-D
- läheltä seurannut
Kokemuksesta voin sanoa samoin kuin joku edellisistäkin mainitsi, että kiire näkyy opetuksessa ja harjoittelussa. Ei ehdi kunnolla omaksua asioita ja sitten epävarmana pitäisi hoitaa asiakkaita. Tiedonhaluiset eivät ehdi kysyä/saada lisätietoa sillä tunnit ovat niin minuutteihin sidottuja että niiden puitteissa ei ehdi kuin pakolliset asiat käydä läpi ja nekin vauhdilla.
Muutama tunti viikossa opetusta on tosi vähän kun oppilailla on oma työ-ja perhe ym elämä johon myös tulee luonnollisesti keskittyä eikä aikaa jää samalla tavalla opiskeluun kuin jos tunteja olisi vaikka enemmän.
Ja sitten ihmetellään kun tuolla työmarkkinoilla on kaikenmaailman puoskareita ja hierojia jotka vain tekevät mekaanisesti jonkun perushieronnan jokaiselle samalla lailla eikä paneudu yksilöllisesti asiakkaisiin. Esimerkkinä siis. Tai sitten näitä jotka ei edes kysy asiakkaalta mahdollisia sairauksia tai muita tilanteita jotka tulisi hieronnassa ottaa huomioon. Ja mitä sitten jos olet pois osan opetuksesta..niin samalla lailla voit jatkaa hieromista taas suuren osan tiedoista köyhempänä (huom siis kun niin paljon asiaa käydään yhden tunnin aikana).
Itse en todellakaan halua käydä hierojalla jos tiedän kuinka vähän hän on oikeasti opiskellut. (Eri asia on jos on kouluttanut itseään lisää tai opiskellut itsenäisesti, en tarkoita heitä)
Onneksi on hierojia jotka erottuvat massasta ammattitaidoillaan!- valmistunut
Ei voi kuin todeta kuinka täällä tyhjät sanat kolisevat. Koulussa käymättömät antavat lausuntoja rinta kyfoosissa.
LAINAUS
"Muutama tunti viikossa opetusta on tosi vähän kun oppilailla on oma työ-ja perhe ym elämä johon myös tulee luonnollisesti keskittyä eikä aikaa jää samalla tavalla opiskeluun kuin jos tunteja olisi vaikka enemmän. "
SIIS MITÄ???? reps...
Jos siis tunteja olisi enemmän niin olisi enemmän aikaa perheelle.
Pakko sanoa että hierojan koulutukselle tuo teoria ei avaudu..hih.
Mutta Ihan oikeasti: kun mennään aikuisopikelemaan täytyy olla jo valmiiksi orjentoitunut opiskeluun ja tietää jo mennessään että kuinka aikoo jakaa aikansa työhön, opiskeluun ja perheeseen.
H-A:ssa mennään todellakin nopsaa vauhtia eteen päin. Asia käydään yhdessä läpi ja se jälkeen OPISKELLAAN ASIAT ITSE ja omaksutaan. Ulkoa täytyy opetella paljon. JA HARJOITELLA.Jos joutuu olemaan pois pitää pyytää saadut monisteet ja opiskella vaikka kurssikaverin kanssa ne.
Koululla kannnatta tehdä paljon harjoitusasiakastöitä koska silloin on koko ajan opettaja lähellä jolta voi kysyä neuvoa.
Koulun jälkeen on mahdollisuus osallistua näyttöön ja valmistua lailliseskai (tai koultetuksi) hierojaksi. Mutta se vaatii työtä. KOko H-A:n koulutuksea aikana on pakko olla ahkera ja skarppi.
KUKAAN EI SITÄ TIETOA JA OPPIA PÄÄHÄN JA KÄSIIN SIIRRÄ JOS EI ITSE TEE TYÖTÄ SEN ETEEN.
Ja mitä hintaa tulee: koulu on yksityinen. Ja kaikilla on mahdollisuus valita koulunsa ite.
Itse olen tyytyväinen opetukseen. Opettajat ovat erittäin päteviä ja auttavaisia.
Etäopiskelu on vaativaa mutta fiksut pärjää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 82971
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66895Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v74879Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841