En ymmärrä miestäni

oinas-memmuli

Minäkin tutustuin rapumieheen viime keväänä, ja rakastuin pitkästä aikaa elämässäni aivan päätä pahkaa. Mies lupasi minulle kuun taivaalta, halusi heti muutta yhteen jne.
Koska olosuhteet ja järki kuitenkin jarrutti eikä voinut(onneksi?) liikaa hoppuilla, huomasin kuinka hänen intohimonsa alkoi pikkuhiljaa laantua, ja yhtä-äkkiä hän tarvitsikin enemmän omaa aikaa, aikaa kavereiden kanssa jne.
Itse suorasukaisena ihmisenä olen yrittänyt selvittää että kuinka hän ajattelee ja kysellyt että mitä hän oikeen haluaa. Olen monesti sanonut että en halua häntä kahlita ja toki hän saa vapautensa, jopa kokonaan jos niin haluaa. Pääasia että pysyy asiat rehellisenä ja reiluna.
Ei kuulemma oikeen tiedä että mitä haluaa ja olen sanonut että itse tiedän mitä haluan, mutta en suostu ihan loputtomiin roikkua ja odottaa että asiat hänelle selviää. Ihmeellistä: ei halua erota, mutta ei ole varma haluaako seurustella, kuinka joku voi tuollatavalla ajatella? Itse olen mennyt jaarittelusta ja pähkäilystä aivan sairaaksi, en jaksa enää, johan tässä on menettänyt suuren osan ylpeydestään kun vain odottelee. Ja silti rakastan ihan käsittämättömän paljon tätä ihmistä.. joo, kai tämä tästä joskus selviää. Vaikea on vain ymmärtää toisen ajatuksenjuoksua.

16

1571

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rapna

      Voi vitsit kun kuulostaa tutulta..Rapumiehille on erittäin tyypillistä toi jahkailu...Ja onhan se tosi rasittavaa...Minkä ikäinen se sun rapumies on?Mun kokemusten perusteella kovin nuoret rapumiehet ei oikein halua sitoutua...Ehkä hän ei ole vielä oikein varma itsestään ja siksi ei oikein tiedä mitä haluaa..Ehkä muutitte yhteen myös liian aikaisin, ennen kuin kunnolla tutstuitte toisiinne ja nyt hän ei olekaan enää varma mistään..Toi on kyllä tosi turhauttava tollainen tilanne, mut anna sille tilaa jos se sitä haluaa...jos takerrut, se vaan pahentaa tilannetta. Jos takerrut ja kyselet liikaa se rapumies vaan vetäytyy kuoreensa entistä enemmän..

      • oinas-memmuli

        ..asu yhdessä vielä, onneksi(?). Tarvii kyllä saada asiat kuntoon ja vankemmalle pohjalle ennen kun niin isoja päätöksiä tekee (jotain järkeä siis vielä minullakin jäljellä)
        Olemme molemmat 37 v, joten ikääkin tullut sen verran että ei voi pistää epävarmaa jahkailua "nuoruuden" piikkiin.
        Hassua kyllä tuo ilmeisesti merkille tyypillen jahkailu. Pienestäkin asioista tehdään hankalia, koska jos on kaksi vaihtoehtoa ei voi millään päättää kumman valitsee.
        Ja allekirjoitan kyllä tuon että mikään muu merkki ei ole saanut näin epävarmaksi minua. Ennen olen lähinnä ollut suuttunut tai huvittunut jos joku on tuollatavalla punninnut ja pähkäillyt asioita, tyyliin: jos ei kelpaa, niin omapahan on menetyksesi. Nyt huomaan että olen itse mennyt ihan sekaisin ja ruikutan jopa hänen peräänsä(hyi minua!)
        En ole ennen häntä tälläistä ihmistyyppiä tavannutkaan :).


    • Itsekin rapuna ja naisena olen kokenut saman kohtalon vaikka ikää on jo 30. Neuvona en voi antaa kuin sen yhden asian eli kumpi on tärkeämpää sinä itse vai teidän ns. suhde? Itse jo melkein menetin itseni miettiessäni ja seuraillessani hänen mielialojaan kunnes päätin että en halua sellaista elämää. Niin sitten lähdin ja se päätös oli oikea, sitä jahkailua olisi jatkunut maailman tappiin asti.

      Toisaalta itsekin rapuna ymmärrän kyllä jollakin tavalla tuota käytöstä: toisaalta hän tykkää kyllä mutta toisaalta ei tiedä tuleeko suhde kestämään ja onko toinen osapuoli "se oikea". Jos ravun laittaa selkä seinää vasten hän pakenee eli vastaus voi olla ei. Rapumiehistä olen todennut sen verran että mikäli ns. hyviä aikoja on tarpeeksi pitkään hän voi harkita suhdetta. Toisaalta kukaan ei jaksa miellyttää toista vain sen takia.

    • niin tuttua..

      jännä kun ei muiden miesten kanssa ole pää seonnut tällä tavalla.. just se että itse vaan pähkäilee ja miettii ja vatvoo. miettii omia tunteita ja toisen tunteita, kyllä siinä menettää kosketuksen ihan kaikkeen -itseensä ja myös siihen mieheen. Toiselta kun ei saa mitään vastausta.
      Mun juttu oli kesällä pari viikkoa, lämpenin ja sit rapumies haluskin lopettaa koko jutun tai ei ollu varma mitä haluaa (tosin itse kyllä annoin oikuttelemalla ja empimällä ja piikittelemällä varmasti aihetta). Meillä on myös tosi erillaiset elämäntilanteet eli molempien pitäis jonkin verran luopua omastaan että saatais jotain yhteistä.
      Noh, nyt taas sattumalta oltu yhteydessä, jonka jälkeen mä oon pitänny sitä yhteyttä, ihan kaverillista meiningiä ollu. Meistä tai kesän tapahtumista ym ei olla juuri juteltu. välimatkaa on aika paljon, ite haluisin nähdä,mut tää toinen ei ole varma. laitoin sit lopulta poikki nätisti etten jaksa tallaista. venttailu kyllä syö kaikki tunteet, ei ole ku kaiho enää. niin ja mitään ei ole kuulunut.

    • neuvoja*

      Sä periaatteessa itse vastasit kysymykseesi, eli

      "Itse olen mennyt jaarittelusta ja pähkäilystä aivan sairaaksi, en jaksa enää, johan tässä on menettänyt suuren osan ylpeydestään kun vain odottelee."

      Jos on tällaiset tunteet, niin ne kannattaa säästää sellaiselle, joka vastaa niihin samalla tavalla. Ravut ovat aika ailahtelevaisia, ja jos itse haluaa tasaista, niin luopuisin tuolla perusteella suhteesta. Jos keskustelu ei suju yrityksistä huolimatta, niin itse lähtisin nostelemaan. Onko tuo omasta mielestäsi ok parisuhde? Mitä sitten odotat? Tee ratkaisu, ja elä sen mukaan. Pystyt tuntemaan rakkautta myös arvoistasi henkilöä kohtaan, eikö niin?

      Maailmasta eivät miehet lopu. Yhteen on turha jäädä roikkumaan.

      • oinas-memmuli

        Olet oikeassa. Mut kai täs tarttee aikansa kärsiä jotta se oikeasti kolahtaa tonne nuppiin kun o saanut tarpeeksi.
        Kiitos kuitenkin neuvosta


      • Kaurisneiti
        oinas-memmuli kirjoitti:

        Olet oikeassa. Mut kai täs tarttee aikansa kärsiä jotta se oikeasti kolahtaa tonne nuppiin kun o saanut tarpeeksi.
        Kiitos kuitenkin neuvosta

        Tilanteesi kuullostaa niin tutulle! Itse olen seurustellut kohta 2-vuotta rapumiehen kanssa ja jahkaamista, mielialanvaihtelua, päätösten lykkäämistä ja joskus jopa täysin käsittämättömiä tempauksia, joita on sitten kaduttu myöhemmin ja selitelty, on tullut vastaan...sellaisiakin joita ehkä pitäisi sietää.

        Meillä alkaisi ehkä olla jo yhteenmuuttokin aiheellista, toisina päivinää rapu on jo pakkamaassa tavaransa ja muuttamassa minun luokseni toisena päivänä taas asiasta ei saa edes puhua. Itse olisin niin tasaista menoa kaipaava, rapu ei sitä tarjoa, mutta toisaalta se tuo myös omaan elämään vaihtelua kun muuten voisi kaikki rutinoitua ja tylsistyä.

        Minulle nyt ainakin vielä tuntuu sopivan jollakin lailla tämä rapumiehen ailahtelevaisuus vaikka kuten itse sanoit on se vaatinut ehkä liian suurenki henkisenveron. Rapujen kanssa on turha odottaa suoraa vastausta mihinkään, mutta itse olen sen oppinut että "jankkaamalla" asioista saa jotakin irti.


      • Härkä
        Kaurisneiti kirjoitti:

        Tilanteesi kuullostaa niin tutulle! Itse olen seurustellut kohta 2-vuotta rapumiehen kanssa ja jahkaamista, mielialanvaihtelua, päätösten lykkäämistä ja joskus jopa täysin käsittämättömiä tempauksia, joita on sitten kaduttu myöhemmin ja selitelty, on tullut vastaan...sellaisiakin joita ehkä pitäisi sietää.

        Meillä alkaisi ehkä olla jo yhteenmuuttokin aiheellista, toisina päivinää rapu on jo pakkamaassa tavaransa ja muuttamassa minun luokseni toisena päivänä taas asiasta ei saa edes puhua. Itse olisin niin tasaista menoa kaipaava, rapu ei sitä tarjoa, mutta toisaalta se tuo myös omaan elämään vaihtelua kun muuten voisi kaikki rutinoitua ja tylsistyä.

        Minulle nyt ainakin vielä tuntuu sopivan jollakin lailla tämä rapumiehen ailahtelevaisuus vaikka kuten itse sanoit on se vaatinut ehkä liian suurenki henkisenveron. Rapujen kanssa on turha odottaa suoraa vastausta mihinkään, mutta itse olen sen oppinut että "jankkaamalla" asioista saa jotakin irti.

        Oli kans nurkissa kolmisen vuotta rapu, ensiks halusin kihloihin ja lapsia, iten en vielä valmis.
        Sitten kun ajatukseen totuin ja aloin harkita niin kuoressa oli. Siinä se venkoili, myöskään ikinä oo noin periks antanu kellekkään ja se oma arvo meni kokonaan.
        Nyt myöhemmin hieman hävettää oma toimettomuus ja harkitsen jo seuraavaa rapua...


    • äpyli,vantaa

      rapumies osaa puhua vaikka ja kuinka..mutta vastuuta ei ota tekemisistään tai varsinkaan jättämisistään. On kyl koti-ihminen,mutta pidän varani heidän kanssaan..

    • Oikku-äitee

      Syksyllä tutustuin tähän Rapu-mieheen(38vee) ja kolahti ja lujaa. jotain vetovoimasta hänessä..huomaavainen ja osasi juuri oikein tulkita mua. mutta kun oli aika siirtyä vakavammalle maaperälle hän jotenkin"hiljeni". Ei halunnut lopettaa mutta koko ajan vaan vetosi että jaksaisin olla kärsivällinen että aika näyttää mitä tästä tulee.. samalla alkoi enemmän tekemään ylitöitä. Lähetin viestejä joihin hän aina vastaili.tavattiin n. kerran viikossa -itse olisin halunnut tiiviimmin. joululomalla meidän sitten piti oikein olla yhdessä..mutta arvaatte miten kävi..hän ei ottanut yhteyttä muulloin kuin kerran yöaikana, humalassa?oletan.tavattiin kerta sen jälkeen ihan mukava elokuva-ilta meillä.Toivo heräsi jälleen. mutta nyt viime viikolla soittelin kuulumisisa niin ei vastannut ja viestitti että nyt ei ehdi kuin töitä vaan.että se siitä. en jaksa odotella kun ei ole takuita mistään. Annan vihdoinkin olla vaikka pahalta tuntuu sen alun huuman jälkeen. Miksi näin piti käydä...mutta elämä jatkuu ja kevät tulee varmasti.aika toivoton tapaus oli -kuulostaa tää tekstinikin ikävältä...
      mutta mikä kumma tossa ihmistyypissä kiehtoo :)Seksi oli vallan mainiota;)

      • järkkyä

        Tää viesti sai mun niskakarvat nousemaan: olen kuullut aivan samoja lauseita eräältä rapumieheltä menneenä syksynä. Aika näyttää.... ja töitä vaan. Ja humalassa yöllä viestii. Tällä ravulla on muuten oma eukkokin.... Ei kai nimi vaan ala J:llä?


      • jiillä..
        järkkyä kirjoitti:

        Tää viesti sai mun niskakarvat nousemaan: olen kuullut aivan samoja lauseita eräältä rapumieheltä menneenä syksynä. Aika näyttää.... ja töitä vaan. Ja humalassa yöllä viestii. Tällä ravulla on muuten oma eukkokin.... Ei kai nimi vaan ala J:llä?

        hui? Milläs se sukunimi alkaa?


      • oli kyllä ihanaa..

        Järki sanoo muuta kuin tunteet.
        Tuskin sitä alkuhuuman tunnetta takaisin tulee.. mutta.. Oli se niin ihmeellistä ja ennenkokematonta, että typeränä, rakkaudennälkäisenä naisena sitä kuitenkin toivoo.
        Kaikki lupaukset ja haaveet ovat kyllä unohtuneet ja tilalle tullut "minä tarvitsen sitä ja minä tarvitsen tätä".
        Alkuun toivoi perheenperustamista ja vakuutti että "kyllä me pärjäämme rahallisesti", nyt tilalle tullut" jos muutamme yhteen niin pitää pitää omat rahat, sillä minun on päästävä tekemään sitä ja tätä." Huhhuh! Ihmettelette kuinka tälläistä kestän? Niin ihmettelen itsekkin. En ole sinisilmäinen , enkä yleensä näin tyhmä. En ole ennen antanut kenenkään pompottaa itseäni tällätavalla. Mutta luulen että järki voittaa pitkässä juoksussa, jos mies ei "järkiinny".
        -memmuli-


      • vaudeka
        oli kyllä ihanaa.. kirjoitti:

        Järki sanoo muuta kuin tunteet.
        Tuskin sitä alkuhuuman tunnetta takaisin tulee.. mutta.. Oli se niin ihmeellistä ja ennenkokematonta, että typeränä, rakkaudennälkäisenä naisena sitä kuitenkin toivoo.
        Kaikki lupaukset ja haaveet ovat kyllä unohtuneet ja tilalle tullut "minä tarvitsen sitä ja minä tarvitsen tätä".
        Alkuun toivoi perheenperustamista ja vakuutti että "kyllä me pärjäämme rahallisesti", nyt tilalle tullut" jos muutamme yhteen niin pitää pitää omat rahat, sillä minun on päästävä tekemään sitä ja tätä." Huhhuh! Ihmettelette kuinka tälläistä kestän? Niin ihmettelen itsekkin. En ole sinisilmäinen , enkä yleensä näin tyhmä. En ole ennen antanut kenenkään pompottaa itseäni tällätavalla. Mutta luulen että järki voittaa pitkässä juoksussa, jos mies ei "järkiinny".
        -memmuli-

        On niin tuttua ravun kanssa että jonkun oman salaisen elämänsä se haluaa aina säilyttää. Tunne ravun, miehen, perheenisän, jonka vaimo kustantaa kaiken lapsiin liittyvän koska rapu-isin varoja ei niihin irtoa.


      • järkkyä
        jiillä.. kirjoitti:

        hui? Milläs se sukunimi alkaa?

        alkaa K:lla.


      • ei sama..
        järkkyä kirjoitti:

        alkaa K:lla.

        ..mut onhan se hirveetä jos hänelläkin oma eukko.. hyi noita rapumiehii


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3065
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2301
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1543
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      901
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe